Hollywood

hollywood1

Nou daar was het dan. De primeur. De eerste aflevering van de nieuwe TV talkshow dat het Amsterdamse SALTO weer naar een A-status zal doen stijgen: De Stem van de Straat/Amsterdam Noir van knuffelboef Steven Brown: met en voor gewone mensen.

Maar liefst 55 minuten TV werden bij elkaar gechaos-ed door een tafel vol met rare schepsels aangestuurd door een wat nerveuze Brown. Het komt allemaal vrij verward over en zelf ben ik niet in staat om de volle 55 minuten aan een stuk uit te kijken. Fair enough, het is de eerste aflevering en zelfs de meest doorgewinterde presentator zal in die fase nog zijn draai moeten weten te vinden. Net als overigens de regie, die te vaak verkeerde beslissingen neemt en soms zelfs volkomen de draad kwijt lijkt te zijn. Dat zal allemaal wel goed komen.

Inhoudelijk is het ook nog een beetje zoeken en organiseren om het item gestructureerd over te brengen. De keuze van onderwerpen is in ieder geval een verademing vergeleken met dat oeverloze depressieve pedo-gehijg van Micha Kat en het verlaten bospad-gemompel van Nico van den Ham. Niet dat het zo bijster interessant is wat de ‘experts’ aan tafel hebben te melden: mini-kabouter Arjan Gelder probeert het nog wat formeel te duiden, maar de man heeft een enorm gebrek aan charisma dus het wordt al snel wat boring. Niet interessant. Hoewel, een vermeende klokkenluider die melding maakt van ondeugdelijke vaten waarin nucleair afval wordt opgeslagen natuurlijk altijd aandacht moet krijgen. Maar ook hier zit je als kijker weer te staren naar een totaal ongeschikte audiovisuele beeldvulling. Om over de laatste dame nog maar te zwijgen; geen idee waar dat item overging. Jammer, want het zal best heel erg aangrijpend zijn geweest. Ik kon het echter niet meer aanzien, en de heren aan tafel volgens mij ook niet want die gingen steeds luider door elkaar praten.

Grote tegenvaller in de show was mekker-opa Nico van den Ham. De anders zo vermoeiend langdradige ‘melder van misstanden’ zat vrijwel de hele show nukkig met zijn armen over elkaar, en mompelde af en toe wat obligate zinnetjes wanneer hij door TV-host Brown daartoe bij herhaling werd gedwongen. Dat terwijl de twee items voor de show door Nico waren aangedragen. Je zou dan toch wat meer vuur en enthousiasme verwachten.

Maar goed, inmiddels heeft Nico, met een speciaal ingelaste mededeling, gemeld zich niet langer te willen verbinden met het programma. Later op de dag volgt een video-statement. That is, wanneer Nico een geschikt verlaten bospad weet te vinden waar hij zijn handycam kan opstellen. Hopelijk heeft het niets te maken met pedo-toeter Micha Kat die vanochtend gelaten so be it! meldde dat zijn deelname aan het programma is afgekeurd. Een ontwikkeling – al dan niet door SALTO geïnitieerd – dat een ‘blessing in disguise’ zal blijken te zijn. Het programma heeft namelijk, ondanks het ongeorganiseerde en verwarde begin, best potentie. Een talk-show met onderwerpen van de straat aangekaart door mensen die elders niet gehoord worden is een verademing in de gepolijste media-wereld en Steven Brown heeft voldoende babbels om als host op te treden. Al raden we hem aan wat minder spiegeltjes op zijn tafel te leggen, en daarmee met wat minder rode ogen de camera in te hoeven kijken. Maar goed, dat laatste is natuurlijk puur speculatie, net als alle opinie over wat turner Yuri van Gelder in de beruchte ‘missing two hours’ zijn lichaam heeft ingewerkt. In een dergelijke TV-show hoort in ieder geval geen pedo-toeter als Micha Kat, die overigens in het verleden – naar schijnt – best een aardig media-programma wist te maken bij Talk-Radio. Maar dat was toen. Kat is inmiddels beneden de waterlijn gezakt en Brown en zijn team hebben dat haarfijn ingeschat.

Kortom, op naar aflevering 2. Hopelijk met wat minder zenuwen, een beter voorbereide Steven Brown; de naam verkeerd noemen van je co-host Arjan Gelder mag niet gebeuren Steven!

Aflevering 1 van Stem van de Straat kan je hier terugkijken.

*INSTANT UPDATE* Video-statement van Nico van den Ham over zijn vertrek. Het is dus SALTO die geen zin heeft in pedo-toeter Micha Kat, maar vooral het botsen van ego’s. Mekker-opa van den Ham vindt het allemaal stom. Dag Nico, dag Micha. Op naar aflevering twee.

41 thoughts on “Hollywood

  1. De details zijn echt nog veel leuker: van hogerhand ingegrepen door de gemeente Amsterdam, financier van SALTO, die Kat niet in de uitzending wilde.

    Brown wilde niets tegen Kat zeggen en een mislukte verbinding met Ierland voorwenden.

    Brown rept op zijn site met geen woord over Kat, want eindelijk weer eens op de grote buis (hoewel dat SALTO natuurlijk niks voorstelt).

    Kat fans boos dat Brown geen ballen toont.

    Ruzie op werkvloer: Dave Rachman wilde de studiovloer niet verlaten.

    Ik voorspel een breuk tussen Kat en Brown.

  2. Ik heb geen zin om naar dat mannetje te kijken. Het is treurig dat SALTO een stel lasterende gekken aan het woord laat. Wie wat meer over Brown wil weten moet beslist kijken naar het programma van Peter R de Vries waarin de praatjesmaker op hilarische wijze wordt ontmaskerd.

    • hahaha, tja, het zijn natuurlijk allemaal mannetjes waar je vader heel boos van wordt wanneer je ermee thuiskomt.

      Maar Steven Brown heeft nog wel wat sexy vergeleken bij al die andere ‘mannetjesputters’ van de alternatieve media inclusief btw Peter R de Vries.

  3. En zo is het iedere keer weer duidelijker waar het werkelijk om gaat, niet om het plot, het misstand maar alles draait om de heren zelf. Wie er wel of geen aandacht krijgt en zo hard mogelijk kan
    S C H R E E U W E N en M E K K E R E N.

  4. Sorry jongens, maar er is toch Wimp nieuws: hij is zijn FB account kwijt, en – als het weer geen grap is – Faek doet aangifte (wegens stalking?)

    • Zeker geen grap: https://www.facebook.com/wdankbaar
      En het lijkt erop dat zonder waarschuwingen gewoon de stekker eruit is gehaald, ipv een tijdelijk block, dus dat betekent dat FB de klachten zeer serieus neemt.
      Niet zo gek, want er zijn nogal wat regeltjes die WimP overtrad (met name onder punt 5): https://www.facebook.com/legal/terms
      uiteraard ook het ongevraagd kopieren van andermans foto’s en die op de eigen tijdslijn zetten, in combinatie met commentaren over F’s betrokkenheid bij een moord. Over harassment gesproken.

      Aangezien de granietharde plaat voor WimP’s hoofd ervoor gaat zorgen dat ie – ter verdediging van zichzelf – Facebook gaat proberen te overtuigen dat ie het recht heeft om die foto’s te plaatsen en dat zijn gedrag helemaal geen harassment is, ipv plechtig te beloven zijn gedrag aan te passen, zou het best wel eens kunnen dat het nog heeel lang gaat duren voordat ie FB weer op mag. En daar doet het pijn. We zullen zien.

  5. Nee, niet wegens stalking, Rogierd. Als het een grap is, dan komt die grap van Faek. Ben inderdaad mijn facebook account kwijt. Tijdelijk. Goh. Wie zou daar nu achter zitten? Faek ontkent het. Iemand uit jullie hoek? Jonas? Die heeft tenslotte de meest ongebreidelde haat tegen mij. Is echt fascinerend! En ook nog een vriendje van Ziva. Haha, ik ben een klootzak die mensen kapot maakt. In de wereld van Jonas…..

    • *zucht*

      Nee @Wim niemand hier, en zeker ik niet, heeft jouw Facebook account off line gehaald.

      Echt, dat paranoia gedoe over een moord van 20 jaar geleden ben ik zo zat.

      En dan vooral dat nietszeggende, nergens toedienende, maar als mega-interessant gebrachte, volkomen nutteloos en werkelijk geen enkel nut dienend gestalk van zowel voor- als tegenstanders van een inmiddels volkomen lek geschoten theorie.

      “WIM zijn Facebook is geblocked” Jongens…

      Who the f*ck cares??!?!?!

  6. En hierbij laten we het weer …ik meen het. Het is genoeg geweest.
    De volgende gaat de prullenbak in..ga bij Wim reageren, die zal jullie graag te woord staan.

    Dus geen G E M E K K E R meer over Wim hier en Wim daar, Ziva heeft een mooi nieuw artikel geschreven!!

  7. De redacteur van dit programma kent mij waarschijnlijk niet goed genoeg of is een mol die in het verleden wel eens met mij te maken heeft gehad, misschien een ego, die heb ik genoeg gezien de afgelopen maanden.
    De onzin om te praten over één of andere mini kabouter zegt mij niets. Zegt meer over de auteur. Hebben de ideoten in Den Haag soms charisma? Mij gaat het om de inhoud!! Ik krijg deze blog door Nico onder mijn aandacht. Jammer dat Nico het programma zo te kakken wil zetten. Met het programma had hij veel kunnen bereiken. Die kans ontneemt hij zich zelf.. Een eerste dergelijk programma kent altijd onvolkomenheden. Kijk naar de eerste Jerry Springer en later,. Mensen die hier negatief over praten, zijn waarschijnlijk de zelfden die het houden bij Facebook en Twitter, of ongenuanceerd roepen.
    Wil Nu gaat voor echte oplossingen zonder gebral.
    En dat Micha niet als vaste kern kan opereren is eenvoudig gecommuniceerd. Wij hebben helaas te maken met Salto gesubsidieerd door de overheid. Dus de keuze was eenvoudig: “Met Micha, dan ging het niet door, of Micha later in het programma, als het programma zich bewezen heeft en Micha er op een andere wijze bij betrokken kan worden
    Soms moet je je verstand gebruiken en doen waarmee bepaald resultaat bereikt kan worden. Met alleen maar negativisme is nog niemand beter van geworden.
    Ik heb een bepaalde missie, maar vertik het willens en wetens door een porseleinkast te lopen. En dat is wat helaas Nico laat blijken d.m.v. van zijn reactie.
    Natuurlijk hebben wij verder het programma geanalyseerd en zijn van mening dat er het nodige veranderd moet worden.
    Echter het is o zo goedkoop het gelijk af te branden. Daarmee worden mensen geschaad, die op onze wijze een platform kunnen krijgen.
    Ik vind het sportiever bij kritiek op mij en het programma de telefoon te pakken. Ben voor iedereen bereikbaar via tel. nr. 06 *edit door teigertje*. Voor informatie: http://www.wilnu.nu

    Met vriendelijke groeten,
    Arjan Gelder.

  8. Beste Arjan, we hebben besloten dat er hier geen telefoonnummers/privégegevens meer komen op Swapichou, wij staan niet in voor onaangename gevolgen. Helaas hebben we onlangs weer de resultaten gezien van allerlei figuren die hier meelezen en gaan bellen maar dan op een wijze die jou vast niet aan gaat staan.

    • Hoewel ik volkomen achter mijn reactie sta wil ik wel iets ophelderen en dat is dat uiteindelijk ik door anderen als Nico van den Ham naar het onderhavige artikel ben verwezen.
      Duidelijk is wel dat dit geen podium is voor Wil Nu, nu blijkt dat dit een site is waar zogenaamde complot gekkies worden afgebrand zal dit de laatste keer zijn moeite te nemen mijn mening op deze site te verkondigen.
      Door dit te doen kun je maar één conclusie trekken, dat er verbintenissen bestaan met de huidige overheid, wat ons mooie land aan het kapot maken is.
      Zowel Steve, Micha als Nico leggen op verschillende wijzen de vinger op de zere plek.
      Je hoeft het niet met alles eens te zijn, maar op de wijze zoals op deze site wordt gediscussieerd laat je de kliek in Den Haag lachen. En daar pas ik voor!!
      Waarschijnlijk zitten er hier vele slapers en mensen die vanuit de huidige overheid hun mening verkondigen. Achteraf had mijn reactie beter op een ander podium geplaatst dienen te worden, het zij zo!! Verder veel succes.

      • * Kuch *
        Ja Arjan, je kunt wel zien op de wijze waarop ik je tegen jezelf in bescherming heb genomen het niet anders kan dan dat wij kwaadaardig zijn en dat dit gegeven jou doet verleiden tot de volgende zin: ‘Waarschijnlijk zitten er hier vele slapers en mensen die vanuit de huidige overheid hun mening verkondigen ‘, vooral dat laatste natuurlijk. Tegenspreken heeft geen enkele zin dus ja Arjan wij zijn de squads en zijn hier vanuit de overheid. Je laat zien dat je een full blown kabouterplotter bent en daarom is dit stukje niks teveel geschreven en hebben onze reageerders/guurders a field day na jouw laatste reactie.

        Hoi Nico.

      • Volgens mij ben ik in de regel redelijk wakker…totdat ik die oersaaie filmpjes van Nico bekijk met dat oninteressante gewauwel en geklaag over helemaal niets. De enige misstand, die hij meldt is hijzelf. Zo verschrikkelijk slaapverwekkend elke keer maar weer. Zzzzzzz…slaap lekker.

      • @Arjan

        Een paar tips. Gewoon bij jezelf blijven en je niet krampachtig gedragen als iemand die ze allemaal (nog) op een rijtje heeft en welbespraakt is. Dat ben je namelijk helemaal niet. Je kan ook beter vermijden politiek ‘gewichtig’ over proberen te komen met het kopiëren van taalgebruik -wat je vervolgens helemaal in een verkeerde context plakt- en waaruit alleen maar blijkt dat je helemaal niets anders te melden hebt dan inderdaad een doorsnee warrig complotgekkie. Het is een soort Erwin Lensink taal wat je hierboven schrijft.
        Dromen mag. Sterker, in mijn optiek ‘moet’ ieder mens dromen hebben die hij/zij uit mag zien komen. Maar jouw droom om met Wil Nu een zetel te halen zodat je in het pluche van Den Haag mag plaatsnemen, is die droom nu echt realistisch denk je? Of is het zelfs je droom om Minister-President te worden?

        • Spuit 11 aka Kolderkamp met zijn zelfingenomenheid weer door de bocht. Ben zelden een minderwaardig figuur als jij tegen gekomen met desondanks een veel te hoge eigendunk. Eén voordeel, het laat me weer een beetje lachen. Uit leedvermaak, datdanweerwel. @Kolderkamp

  9. Je kan beter geen Kat in het programma hebben, als meneer Kat het uitkomt gaat ie vervolgens naar een maand weer de mensen af lopen zeiken om zich zelf op het podium te zetten.

    Appart dat vd Ham zo licht geraakt is, terwijl hij al maanden met Brown omgaat of zijn voorkomen kent, en dan vervolgens verwachten dat het programma serieus wordt bestierd … pffffffff

    Overigens wordt er verkondigd dat dit van hoogerhand komt, wat mij gis werk lijkt, het aangehaalde van voorvluchtig kan evengoed eens excuus zijn om het vervelende mannetje van het podium af te houden.
    Of er zijn burgers geweest die de beleidsmakers van deze studio hebben getipt betreft het gedrag van Kat, zoals dat ook het geval was bij de demonstratie op het Malieveld.

  10. Wat een komedie. Koning Smaad & Laster maakt alles kapot. Elke initiatief wordt met de grond gelijk gemaakt. Serieuze journalisten of burgers, het moet kapot. Al die jaren de wildste verhalen waar geen enkel bewijs van is. Samen met types als Vervloesem en Bart van W. wordt men in de maling genomen. Als je vragen stelt ben je een infiltrant of een moffenhoer. Iedereen kent Micha Kat en geen hond wil wat met hem te maken hebben. Mensen die serieus iets te vertellen hebben of enig aanzien hebben willen niets met deze wereld te maken hebben want dan hoor je bij Micha Kat. Dit is een feit. Mensen met goede bedoelingen worden bedreigd, belasterd en gestalkt. Zolang Micha een pc heeft zal er nooit iets opgelost worden en eindig je als Hemelrijk of van Gogh. Mijn interview met Robby van der Plancken is een mooie afsluiting van al die jaren in het gekkenhuis. Dit moest ik even kwijt.

    • Welkom Myra, dat je op gegeven moment tot andere inzichten komt is mij niet geheel onbekend. Daarom kan ik je reactie wel begrijpen.

      Zo’n 10 jaar geleden heb ik mijzelf ook laten ‘meeslepen’ in een zaak, totdat ik vertrouwelijke stukken van iemand kreeg en de andere kant kon bekijken.
      Ik heb ervan geleerd om niet uit te gaan van eenzijdige ‘berichtgevingen’.

      Als ik nu meer wil weten gooi ik alle zoekmachines open en neem de materie tot mij. Daarnaast komt het gezonde verstand, mensenkennis en de levenservaring erbij die je nodig hebt om tot een bepaald inzicht te komen.

      Myra, ik hoop dat je ongeschonden uit dit ‘gekkenhuis’ zult komen.
      Je hebt er in ieder geval iets van geleerd!

    • Ik krijg steeds meer waardering voor DE Kat. Morkhoven zijn oplichters net als van Bart van W. en Robbie van der P. En jij. Sorry maar je vraagt erom @Myra.

      • @donnie ponnie

        Let op! Onderstaand muzakje is getiteld: Phat Planet. Niet te verwarren met platte planeet. En laat me raden. De Olympische Spelen zijn zeker ook ‘not your cup of tea?’ De gedachte alleen al hoe bekrompen jouw wereld er moet uitzien doet me gruwelen…

        • De Olympische Spelen zijn idd niet aan mij besteed. Sport moet je doen en niet als een zombie voor de buis naar kijken. Maar ja dom volk als jij moet natuurlijk wel dom gehouden worden met brood en spelen. @Kolderkamp

          • @Kolderkamp Ja wat grappig hè. Misschien gruwel je nu iets minder van mij. Ik gun het je echt want jij hebt al zoveel tegen in je leven door een gebrek aan enige intelligentie.

    • Helaas is het wereldje van de complottheorieën vooral héél véél levendige fantasie en weinig tot geen inhoud of feiten. Het probleem met complottheorieën is dat de bedenker eerst de uitkomst vaststelt en dan de draadjes aan elkaar gaat knopen met halve waarheden, blatante leugens en pure fantasie.

      Je moet het dus zien als een corrupte rechercheur die omdat hij ergens een pesthekel aan heeft eerst de uitkomst bepaald en dan alle zeilen bijzet om diegene aan het kruis te nagelen. Tel daar bij op dat heel veel complottheoritici gefrustreerde sheeple zijn met hun eigen ‘beef’ met de overheid, instanties of personen en tot alles bereidt zijn om hun doel te bereiken. Wat rest zijn commerciële plotters die (geheel terecht) een markt zien en een zooitje zwaar psychiatrische patiënten die vaak zelf zijn waar ze anderen van betichten. Het is immers niet voor niets dat een enorme groep van homo- of pedojagers vaak zelf homoseksueel of pedofiel bleken te zijn. Vergis je niet in de corruptie van de menselijke geest. Ik, nu met pensioen, ageerde niet tegen plottertjes om de grote boze wereld van slechte mensen te verhullen maar vooral om deze te onthullen. Iedereen heeft problemen maar een percentage van de bevolking heeft gigantische problemen en zoals de meeste mensen geven ze de schuld aan alles behalve zichzelf. Je bent gewoon een slecht mens als je leven bestaat uit ongefundeerde leugens, je meesterwerk een falend inkomstenmodel is en je het niet kan redden in deze wereld en hier geen verantwoordelijkheid voor wil nemen.

      Ik weet namelijk wel waar ik bij tijd en wijlen de mist in ben gegaan en ja dat was uiteindelijk mijn eigen schuld.

      Weet Kat dat?
      Lensink?
      Dankbaar?
      Etc…

      • Gezien het groeiend aantal plotters begin ik ernstig te twijfelen aan ons systeem als ze allemaal op één of andere manier “beef ” hebben met (overheids)instanties. @Swap

  11. Myra leerde haar lesje maar wel na jarenlang mensen te hebben misleid met valse informatie van leugenachtige zwetsmeijers als van Woudenberg, Vervloesem, Dankbaar, Brown, Mauritz en niet te vergeten ‘Angelique’. Nergens ging haar tijdens die slaapverwekkende gesprekken een lichtje op en ze trapte er altijd probleemloos in.

    Het siert haar met ferme vertraging tot inzicht te komen maar ik vrees dat ze te stupide is om morgen niet met dezelfde onzin voor de dag te komen. Ik geloof dat de waarheid nu van ene Robby van der Plancken moet komen.

    Mijn god wat een narigheid kunnen domme vrouwen toch aanrichten.

  12. Iedereen verdiend een nieuwe kans…niemand is zonder fouten. We kennen de achtergrond niet maar ik vind het een goede stap vooruit. We hoeven geen vrienden te worden maar we kunnen van elkaar leren.

    • er is idd wel het een en ander mis, vraag is..hoe pak je dit aan. Ik denk dat we zonder de complotten al genoeg problemen hebben in de wereld.

  13. @zivac

    Ik denk dat zelfbenoemde kruisvaarders die bezig zijn met een alles behalve constructieve kruistocht al op voorhand hebben verloren. Kijk naar Donald Trump, Bernie Sanders en Hillary Clinton. Wie heeft gewonnen?

    Precies Bernie Sanders. Hij heeft het voor elkaar gekregen om Hillary zijn punten over te nemen. Trump aan de andere kant koos voor een andere route en moet nu smeken om de stem van de arme man die zijn land verkwanseld ziet.

    • Nou vooralsnog heeft het ‘luisteren’ naar de ‘verontruste burger’ twee kandidaten opgeleverd voor de positie van POTUS waarvan ieder normaal mens de rillingen over de rug lopen. Ik ben dus wat minder gerust over die opmars van die kruisvaarders dan jij dat bent.

      (BTW: ik heb de reactie van mijzelf verwijderd waar je op reageerde. Ik verwees naar iemand die overduidelijk zwakbegaafd is, en het is niet fair om daar naar te pushen)

Reacties zijn gesloten.