Vrijmibeau: Offline

weekend niets doen

werken – weekend – niets doen

Nou dat ging best snel. De week van werken of plotteren is al weer voorbij. Het is vrijdag. Weekend. Een paar dagen genieten van familie, vrienden, limonana en voortreffelijke Libanese wijn. Offline that is. Even weg van de onverbeterlijke sufferds – niet.uit.het.dagboek.citeren zei de rechter meermaals of wollige donatie-hengelaars. Even weg van boze mannen die zich in opa-onderbroeken langs de rand van modderige stadssloten verschonen. Gewoon ontspannen genieten van psychisch gezonde mensen, die lachen in plaats van mopperen, die problemen oplossen in plaats van veroorzaken. Die geen absurd gedrag vertonen, maar toch grappig zijn. Genieten dus. Klep dicht, push notifications op zwart. Offline.

Het is ook een mooi moment. De plotgekkies wisten deze week namelijk maar met moeite het vuur brandend te houden. Micha Kat is op vakantie; verdiend na een jaar keihard werken. Aandachttrekker Nico van den Ham meldt ook zich even op een stadsbankje terug te trekken, en mopperboef Steven Brown zag zijn langverwachte eerste TV-uitzending gisteravond door technisch en menselijk falen in rook opgaan. Best jammer eigenlijk, want het zal ongetwijfeld grappig zijn geweest. Een Steven Brown in zijn element; recalcitrant kwebbelen over niets voor een camera met een nukkende en klagende Nico van den Ham als side kick. Daar had ik nog wel even van willen genieten langs de rand van het zwembad.

Anyway, offline dus. Mij zal niemand zien bewegen. Ik blijf liggen waar ik lig, ik sta niet meer op anders dan om even af te koelen in het water of te genieten van de kip die alleen mijn moeder zo kan bereiden. De bar is open. Uitsluitend zelfbediening want het is nog vroeg en dat heeft alles te maken met mijn behoefte om niets te doen. Voor wie gaat bibberen bij de gedachte een weekend offline te leven; vermaak je eens met the Moral Machine. Wees lief voor elkaar. Ik ben zwemmen.

68 thoughts on “Vrijmibeau: Offline

  1. pfff al dat gezuip altijd! Steek eens gewoon een joint op of eet een lekkere spacecake mensen. Alcohol is een hard drug die al vele levens vernietigd heeft! 😉

    • @Eric heeft wel gelijk, maar het blowen is niet meer wat het geweest is.
      Echte goeie stuff is gewoon niet meer te scoren. Het is allemaal wiet vandaag de dag.
      Vroeger zaten we op vrijdagavond een piepklein blokje afghaan uit een zilverpapiertje te kruimelen voor een mooie vette joint, die twee keer rond ging. Daarna gingen we allemaal volkomen out voor de komende paar uur, terwijl de pick-up op repeat Set The Controls for the Heart of the Sun stond te draaien.
      Of je nam vlak voor het slapen gaan een klein chilmpje, maar dan moest je wel alvast op de rand van je bed gaan zitten, anders dan wist je niet meer wat je ook al weer van plan was te gaan doen.
      Tegenwoordig zie je gewoon mensen met een blow op achter het stuur van een auto zitten. Of op een fiets. En voor zo’n lullig steriel plastic zakje met gedroogd onkruid betaal je je dan ook nog eens blauw.
      Dus mij zie je gewoon niet meer blowen. Tis mooi geweest, maar het komt niet meer terug. Net als jouw camera, @Eric.
      Drinken doe ik trouwens helemaal niet, hoor, dat is maar net alsof, dat hoort bij de swappie vrijmibo act.

      • Ik heb het geluk dat ik nog redelijke hash en wiet binnenkrijg hier, maar in veel shops is het echt dramatisch aan het worden qua kwaliteit. Blijkbaar willen overheden graag dat het in de criminele hoek blijft zitten. De DEA heeft afgelopen week ook weer besloten dat cannabis een enge drug blijft. Het is meer dan walgelijk!

        Het ergste is dat er vele duizenden patiënten zijn die geholpen kunnen worden met het spul. Sinds een tijdje volg ik de ontwikkelingen rond The Hemp Dispensary in Haarlem. De verhalen die je daar van patiënten hoort zijn werkelijk ongelooflijk. Ondanks alle bewijzen mag je het in het openbaar echter geen medicijn noemen, want dan heb je meteen een probleem!

        Hier een voorbeeldje. Helaas heeft mijn microfoon een technisch probleempje, waardoor het geluid niet helemaal optimaal is.

        ….Fuck the Pharmaffia!!!

    • @ Eric, dat gezuip hier lijkt maar zo.
      Beetje knipooggedoe naar de andere kant, denk ik.

      Vroeger wel af en toe een jointje gehad, maar kreeg hetzelfde gevoel als een zwaar shagje op nuchtere maag. Daarbij sta ik liever met beide beentjes op de grond, zweverig gedoe is niks voor mij. Drinken doe ik niet tot nauwelijks.
      Toch ben ik beslist geen ‘saai’ mens volgens mijn vrienden, wel vaak de BoB 😉

      • Ik drink echt bijna helemaal nooit. Laatste keer dat ik het deed lag ik ergens bijna knock out in een toilet van een of ander pools hotel. De dag er na gingen we een setje oude russische heli’s testen en dat was geen pretje met die knallende koppijn!

        Voorlopig heb ik mijn lesje dus wel weer geleerd!

  2. “”Tuurlijk, Demmink heeft het weer gedaan, hoor.
    In die zin is die Miesj net zo משוגע als Kat en Wimp.””

    whehhe sja het is me een figuur , als dat vrouwtje toch enig luisterend oor heeft, komt die clown miesj er wel doorheen om het dubbel zo hard af te breken.

    Overigfens schiet ik tegenwoordig in een deuk bij zulke voorstellingen

    complotbloopers ………..

    • Thnx @Flip 🙂

      Leuk om weer eens te horen, ze komen hier allemaal weer voorbij. Nog een paar nummers en ik klim weer op de tafel 😉
      Het meeste heb ik nog wel op origineel 12 inch vinyl ergens op de vliering. Goeie tijden in de trendy discotheken tot in Lloret de Mar…

      Lime – Babe, We’re Gonna Love Tonight
      Lipps Inc – Funky Town
      Happy Station – Fun Fun
      P. Lion – Happy Children
      Tapps – My Forbidden Lover

      Cheers

  3. Ik zou niet durven. Frank Slade is overigens het karakter waar Pacino vorm aan geeft. In de film zegt Frank ook; I ‘m no good, never have been.Dat kun je dan wel weer gebruiken 😉

  4. Als we ’t dan toch over Al Pacino hebben denk ik dat de slotscenes van Scarface meer van toepassing zijn op de situatie waar Wimp zich bevindt
    (ware het niet dat Badboy Wimp nog geen onsje wiet aan de man zou kunnen brengen, maar da’s weer een ander verhaal).

  5. (ware het niet dat Badboy Wimp nog geen onsje wiet aan de man zou kunnen brengen, maar da’s weer een ander verhaal).

    Ja dat klopt, Jonas. Kan ik je toch eens gelijk geven. Als ik nou ook nog kon dansen, zou ik Ziva de tango vragen:

    • Wim, echt. Je kamt tegenwoordig zelfs je haren niet meer. Begin nou eerst eens met ‘living up your dreams’
      Een beetje ‘Faeken’ maakt geen indruk namelijk.

  6. Wat weet jij daar nou van, Ziva? Of ik mijn haren niet meer kam? Hoe kom je erbij? Vanochtend nog gedoucht. Daarna kam ik ze altijd. Elke dag. Scheren ook. Ze worden wel weer te lang, nodig naar de kapper.

    Ik ben geen hardrocker meer. Vroeger wel:

  7. Ziefie, Net je filmpje bekeken. Wat ben je toch een morbide wijfie. Waarom willen jullie toch zo graag mijn kop eraf? The Israeli Defense Force wordt toch niet zoiets als IS?

    Je doet me denken aan die scene uit Wrong Bet. You look kind of pretty! I don’t know if I wanna fight you or fuck you?

  8. Ik heb nog nooit een adelaar de tango zien dansen, laat staan of @Ziva wel of geen inwisselbare mooie benen heeft. Wim zit momenteel spot-on, net zoals justitie destijds. Krankzinnig hoe dna theorietjes als rauwe eieren door de Vaatstra koekenpan lopen. Het sbs mannetje met zogenaamde hartfalen en valse paspoorten duiden Wim, daar zou jouw aandacht moeten liggen! Hoe hij uiteindelijk heet is juist in de virtuele wereld een gebed zonder end, en voorlopig van ondergeschikt belang, evenals een of andere situatieve dna match ooit gedaan met “iemand” met een vals paspoort, die stellig en vast Ali zou heten. Lijkt wel een mop van Sam en Moos, wat een amateurisme.

  9. Ziefie, ik ben waarschijnlijk heel erg dom. Maar ik begrijp niets van je filmpje.

    I don’t believe in fairy tales

    I’m not afraid to face a little bit of danger, danger

    Take me to wonderland

    Uiteindelijk gaat mijn kop eraf. Of is dat de jouwe?

    Moet ik je nou naar Wonderland meenemen?

    I’m not Snow White
    But I’m lost inside this forest.
    I’m not Red Riding Hood,
    But I think the wolves have got me.
    Don’t want the stilettos
    I’m not, not Cinderella
    I don’t need a knight so baby take off all your armor

    You be the Beast and I’ll be the Beauty, beauty
    Who needs true love as long as you love me truly.
    I want it all, but I want you more
    Will you wake me up boy if I bite your poison apple.

    I don’t believe in fairy tales
    I don’t believe in fairy tales
    I don’t believe in fairy tales
    But I believe in you and me

    Take me to wonderland
    Take me to take me to
    Take me to wonderland
    Take me to, take me to
    Take me to wonderland
    Take me to, take me to
    Take me to wonderland
    Wonderland, wonderland

    When I lay my head down to go to sleep at night
    My dreams conceive the things
    That I make you want to hide
    Don’t lock me in your tower
    Show me your magic powers
    I’m not afraid to face a little bit of danger, danger

    I want the love, the money, and the perfect ending
    You want the same as I, I, so stop pretending
    I want to show you how good we could be together
    I want to love you through the night, we’ll be a sweet disaster

    I don’t believe in fairy tales

    I don’t believe in fairy tales
    I don’t believe in fairy tales
    But I believe in you and me

    Take me to wonderland
    Take me to take me to
    Take me to wonderland
    Take me to, take me to
    Take me to wonderland
    Take me to, take me to
    Take me to wonderland
    Wonderland, wonderland

    Wonderland, oh

    I believe in you and me

    I don’t believe in fairy tales
    I don’t believe in fairy tales
    I don’t believe in fairy tales
    But I believe in you and me

    Take me to wonderland
    Take me to, take me to
    Take me to wonderland
    Take me to, take me to
    Take me to wonderland

    Take me to, take me to, take me to
    I believe in you and me, Wonderland

    Take me to take me to take me to Wonderland
    Take me to take me to take me to Wonderland
    Take me to take me to take me to Wonderland

    Take me to Wonderland, take me to Wonderland

    Read more: Natalia Kills – Wonderland Lyrics | MetroLyrics

  10. Ik heb jou al aangeboden om van Bari naar Reggio di Calabria te rijden. Kon ik jou Wonderland laten zien. Zuid Italië, naast het landschap en de cultuur, de pittoreske dorpjes, en mijn wonderland over de Vaatstra zaak. Maar omdat je niet durft, ga ik nu naar Spanje, maar mijn maatje Vuurtje. Je weet wel, die van het dagboek.

    *edit* [ziva]. Onverbeterlijke sufferd. Wil je weer nog meer ruzie met Yehudi?

    • Echt Wim, je bent vast in je oude zelf een aardige vent, maar realisme is niet meer je sterkste kant in deze fase van je leven. Ik bedoel, je wilt dat ik meer dan 3000 km ga vliegen om een week naast iemand (jij dus) in een auto te zitten die de hele dag alleen maar over ‘mijn wonderland over de Vaatstra zaak’ praat? Dat is toch geen vakantie? Bovendien rij je in een Golf, en die kleuren per definitie niet bij mijn schoenen.

      • Uitspraken die Wim maar niet uit zijn mond krijgt

        Ik heb jaren mijzelf voor de gek gehouden met een zelfverzonnen theorie en ook nog zo dom geweest daarover een boek te schrijven die mij tonnen heeft gekost.

        Ik heb uitspraken van uiteenlopende ‘getuigen’ doelbewust fout geinterpreteerd in een poging om het verhaal sluitend te krijgen.

        Ik heb Demmink er met de haren bijgesleept, terwijl ik niet de minste aanwijzing daarvoor heb.

        Hans Mauritz liegt alles bij elkaar, behalve over zaken die mij goed uitkomen.

        Ik blijft Faek lastigvallen, terwijl ik ook wel weet wat hij niks gaat zeggen.

        Ik kan toch moeilijk die vijf volgers van mij teleurstellen? Grijze Duif, Akky van der Veer, BerendT en Hansjohn, die echt alles van mij aannemen?

        Als ik nu Vaatstra ga opgeven, weet ik met mijn tijd helemaal geen raad meer.

        • Tja, ik neem dat Wim eerlijk gezegd nu niet kwalijk. Hij is behoorlijk in de hoek gedreven, fors aangeschoten (door yehudi, de rechtbank en privé) en zoekt nu een uitgang. Steeds krampachtiger, en steeds woedender. Basic Sun Tzu.

          Dus, allemaal gaan roepen ‘jump, jump. jump’ onder aan de ladder gaat geen oplossing bieden. In ieder geval niet helpen om Wim een pas op de plaats te laten maken en hem de rust te gunnen zelf eens goed na te denken over de situatie waar hij zich in bevindt.

          Wat dat betreft had Naomi een paar dagen geleden in een mailcontact met ons wel gelijk: pas op dat je niet onderdeel van het probleem gaat worden.

          • “Wat dat betreft had Naomi een paar dagen geleden in een mailcontact met ons wel gelijk: pas op dat je niet onderdeel van het probleem gaat worden.”

            Amen, Wim moet er gewoo nzelf uitkomen en elke aandacht is denk ik al over kill, laatste oo kwat ik daar over ga zeggen (okay, ik vind het nog steeds verbijsterend dat ie ook vind dat ie barracuda heeft ontmaskert…. maar das weer iets anders, dat overtuigde mij er wel van dat ie in zn eigen leugens gelooft en was voor mij genoeg)

  11. Ziva, Ik ben niet bang voor ruzie met Yehudi. Nooit geweest ook. Ruzie met Yehudi heb ik al. Zet die link naar het dagboek nu maar gewoon neer. Doe je Maaike ook een plezier.

    • Wim, je bent een aardige redelijk intelligente vent, maar we stoppen er nu even mee, okay?!

      Nee, we gaan geen links plaatsen naar een dagboek dat niet alleen de rechtbank heeft verboden te publiceren, maar dat ook naar jou toe is aangegeven dat het niet voor (verdere) publicatie bedoeld is. Dan kan jij wel eigenwijs dat wel doen, maar dat betekent niet dat wij dat dan ook maar gaan doen omdat jij dat graag wilt. Zo werkt het niet in de wereld Wim. “Niet doen’ is niet toch een ‘beetje doen’. En ‘net niet’ is ‘helemaal niet’.

      Maar we stoppen nu even hier bij Swapichou met je de ruimte geven om ‘alsnog, toch nog, ja maar, en dan, en ik wil nog even dit, of publiceer dit maar, maakt mij het uit, ruzie heb ik, en dan nog even dit..’ het Vaatstra-complot voor de zoveelste keer te herkauwen.

      Je bent, en blijft, welkom om te reageren. Zeker wanneer andere reaguurders je aanspreken. Maar swapichou gaat geen alternatief platform voor je worden om je gelijk te halen. Bovendien zijn herhalingen misschien nuttig voor je team, maar hier raakt men er vrij snel super verveeld van.

      Anyway, het is even afgelopen nu. Geen Vaatstra-gemekker meer.

      • Doe je Maaike ook een plezier.

        Hoe kan jij @Ziva, Wimp na het lezen van een dergelijk dwaze overtuiging -waar werkelijk he-le-maal niets van klopt- duiden als een aardige redelijk intelligente vent, (…) ?

        Wat ik van deze ernstig gestoorde fantast lees, hoor en zie, daar kan ik met de beste wil van de wereld helemaal niets aardigs en/of redelijk intelligent in ontdekken. Maar goed, wellicht ben ik ergens onderweg ook ‘enigszins’ vooringenomen geraakt.

        • Yep, my guess? We all are.

          Maar het heeft dus geen zin om dagen, weken, maanden, jaren op elkaar in te hakken. Het levert immers geen oplossing. Het wordt grimmiger, er vallen meer slachtoffers, of mensen worden nog meer beschadigd. Het effect is zonder meer contra-productief. Het wordt allemaal steeds krampachtiger en de kosten hoger. Aan beide kanten. En dat is nooit – volgens mij – een doelstelling geweest. Dus doen we het niet goed. Tijd om eens te bedenken waar het ontspoord is, en hoe de wagons weer op het juiste spoor te tillen.

          Oh, en ja hoor, ik kan heel goed iemand beoordelen als een ‘aardige redelijk intelligente vent’ zelfs wanneer ik het volkomen oneens ben met zijn gedrag. Dat is niet zo moeilijk. Gewoon open blijven en voldoende afstand houden.

          • Eerder vanmiddag hintte je er in dit topic natuurlijk al op een andere insteek te kiezen. Dat is waar. Ik kan echter op dit moment – maar misschien moeten ‘we daar met zijn allen inderdaad aan gaan werken’ 😉 – Wimp zijn absurde gedrag niet rijmen met een duiding als ‘aardig en redelijk intelligent’. Die acties van Wimp zijn niet alleen hufterig maar in mijn optiek ook ongelooflijk onnozel.
            Maar goed. Je hebt gelijk. Geen Vaatstra-gemekker meer. En aangezien het bij Wimp alleen nog maar over Vaatstra gaat cq kan gaan… 🙂

            Cold Turkey.

          • Eh…welke slachtoffers? En hoezo aan beide kanten? Er wordt hier stevig ingehakt op Dankbaar, maar dat is niet anders dan bij anderen (Kat etc). Per slot van rekening is dit blog daarvoor ooit in het leven geroepen.

            Moet Dankbaar nu zo nodig tegen zichzelf in bescherming worden genomen?

            Dankbaar heeft Swapichou inderdaad niet nodig voor zijn ondergang, ook als we hem volkomen negeren doet hij wat hij niet laten kan. Maar een beetje tegengas kan geen kwaad, al moet het misschien wat meer om feiten gaan.

          • Welke slachtoffers? I rest my case, of beter gezegd our case.

            Het gaat al weer topics vol over Dankbaar, ik heb het al vaker gezegd., er zijn genoeg andere onderwerpen. Omdat dit blog ooit zo begonnen is wil niet zeggen dat het ook zo blijft, tijden veranderen en onderwerpen veranderen. Het staat een ieder van jullie vrij om elders door te blijven gaan over iedere poep of scheet van Wim.

          • idee: een dankbaar speelhoekje op deze site “Wimps corner”? of spreken we af dat we “het speeltuintje” hiervoor gebruiken 😉

          • ‘Het gaat al weer topics vol over Dankbaar, ik heb het al vaker gezegd., er zijn genoeg andere onderwerpen’

            Welnee, het gaat hier steeds over dezelfde figuren, dus dat werk je dan zelf in de hand. Zoals ik nu alweer kan voorspellen dat de Dankbaar moeheid over enkele weken weer voorbij is en het daar weer over zal gaan.

            Maar nogmaals: wie zijn de ‘slachtoffers’?

Reacties zijn gesloten.