Vrijmibeau: Whisky

Milk & Honey Whisky - Made in Tel Aviv - Best single malt in the world.

Milk & Honey Whisky – Made in Tel Aviv – Best single malt in the world.


Daar zijn we weer. #friday. Weer een week voorbij op weg naar kansloze hoger beroepen, kort gedingen, smaadzaken en verplichte DNA-afname. Het was weer een week vol gekkigheid.

Het interpretatiegekkie Wim Dankbaar zemelde weer oeverloos een hele week over zaken die werkelijk helemaal niets bewijzen en alleen nog maar explosief zijn in zijn eigen koppie. Iets waar Wim de komende weken wel achter gaat komen wanneer hij zijn – inmiddels bijna dagelijkse – gang naar de rechtbank maakt. Het zal vast niet fijn zijn om al die dagvaardingen te moeten opvolgen wanneer je nog slechts 10.000 euro aan liquide middelen bezit. We wensen Wim heel veel rechtvaardigheid en een bescheiden Whisky-weekeinde. We zijn tevreden over het verloop van zijn gekkigheid en zien het allemaal met vertrouwen tegemoet.

Wat minder tevreden zijn we over de voortvluchtige Micha Kat. Het gesignaleerde plotkuiken liegt, draait en fantaseert weer als een draaimolen om zijn donatie-kermis aan de gang te houden. Horen we hem eerst hysterisch kakelen over ‘Chris Klomp, geld en zijn lekkere blikje Guinness’ om daags daarna te bedelen hem vooral voor zijn verjaardag 1,99 euro te schenken voor een blikje bier, en vervolgens propt hij zich een paar dagen later doodleuk op een bankje naast een geopende fles whiskey. Foutje van de regie zullen we maar denken. Al komt de gedachte aan donatiefraude sterker naar voren. Vooral ook omdat het liegkuiken het niet laat bij deze gevallen steek. Neem het broederlijke gesprek met gabber Steven Brown. Het opent met een vrolijke Micha die helemaal blij is met zijn huidige situatie: fijne mensen, mooie vrouwen dartelen rond hem, fijn groot land dus reizen is goed te doen. Echt prachtig, beste beslissing ooit, alles toppie hier in Ierland. Video-bedrijfje lekker in de lucht; exit-strategie ‘flippen’ voor 100 miljoen naar Google..

De volgende dag worden we echter weer pedoleuk getrakteerd op een tranentrekkend jammerverhaal van Micha over Micha en al het ongelofelijke onrecht dat hem wordt aangedaan door de stoute trollen van justitie. De #zielepiet emotie verkoopt toch net iets lekkerder als verhaal aan de donatie-gekkies dan het euforische “Ierland vakantie-land” zal hij ongetwijfeld gedacht hebben. Een verhaal overigens vol met leugens, verdraaiingen en andere onzin. Zo heeft de (valse) bommelding aan het kantoor van de landsadvocaat volgens Micha over Micha nooit plaatsgevonden:

De andere ‘valse bommelding’ bij het Haagse advocatenkantoor bestaat niet. Die dus door Justitie samen met het advocatenkantoor verzonnen om de zaak tegen Micha zwaarder te maken. Gek genoeg zou dat advocatenkantoor wel enige uren ‘ontruimd’ zijn geweest; deze ‘ontruiming’was dus fake en uitsluitend bedoeld de claim van de ‘valse bommelding’ geloofwaardiger te maken.

Om vervolgens letterlijk een zin later dit te zeggen over dezelfde (valse) bommelding:

Vast staat dat OvJ Nicole Vogelenzang de stukken heeft vervalst. Op de band staat: ‘als jullie zo doogaan vliegen binnenkort de branndbommen bij jullie door de ramen’. Hiervan heeft Vogelenzang gemaakt: ‘gooi ik binnenkort de brandbommem door de ramen’ -Baybasin-style, zeg maar

Kortom de (valse) bommelding staat net zoals die andere (valse) bommelding bij het Ministerie van Justitie en Veiligheid gewoon op band. Micha is niet alleen knettergek, maar lijkt ook een oliedomme leugenaar.

Knettergek is ook de mekkeropa Nico van den Ham, de Amsterdamse dakloze die nu al ruim 20 jaar de broodnodige psychiatrische hulp weet te ontwijken. De man ‘morphed’ zichzelf niet alleen steeds zorgwekkender in een Micha Kat-kloon, maar presteert het ook in zijn oneindige domheid om zijn advocaat (dezelfde als Micha Kat uiteraard) de dag voor een hoger beroep op een onbeschofte manier de laan uit te sturen. Precies zoals – inderdaad – Micha Kat dat presteerde de dag voor een hoger beroep met zijn toenmalige advocaat Gerard van der Meer. Dan ben je best wel een heel erg domme copy-opa.

Maar het kan bij Nico altijd gekker: gewoon nutteloos een journalist bellen (net als Micha, en uiteraard Chris Klomp – net als Micha) en boos worden omdat deze je Twitter-account volgt en weer ontvolgt. Heel logisch allemaal, want dan ben je een hele valse staatstrol en zo. #koekoek

Anyway, het spookte deze week weer aardig in de koppies van de plotgekkies. Tijd dus om die gekkigheid even weg te spoelen met een drankje en een dansje. De bar is open. Holocaustontkennen wordt bestraft met een ban, maar roddelen mag, net als dansen met de Duivel. Het is #friday.

Muziek: Sumi Jo – themesong van de Ninth Gate.

87 thoughts on “Vrijmibeau: Whisky

  1. Helaas geen ‘referendum’ stukje, dat laat ik aan de locals over. Maar met een glas whisky vrij fantaseren over hoe Micha Kat bijvoorbeeld een kans heeft laten liggen om het “JA”-kamp te mobiliseren zodat hij een gevoelige slag aan Putin zou toebrengen: dat zal Putin leren strategische bommenwerpers op Micha af te sturen. En Micha zo natuurlijk net als Nigel Farage op een Emsteraak (alleen dan wel groter dan die van Nigel natuurlijk) de Nederlandse polderdorpen zou binnenvaren als een ware grootse held.

    Maar ja, plotter will be plotters, dus stemden ze allemaal “NEE”.

  2. Proost!! 🙂 en nee stemmers zijn niet allemaal achterlijk of plotters, ik heb dagenlang alles gelezen.. en een overtuigend “nee” gestemd, net als veel vrienden van mij. Daar hoef je geen plotter voor te zijn. Gewoon goed verstand, laat die EU maar eens een poepje ruiken, en je helpt er ook echt niet die Oekrainers mee, wel met aanpassingen in het verd. En de meeste mensen zijn ook niet tegen een verdrag (die hebben we immers genog) maar wel met een paar aanpassingen die het echt goed doen voor de mensen daar.

  3. Proost Xara 😉

    Wat voor aanpassingen zouden dat dan moeten zijn ‘die het echt goed doen voor de mensen daar”?

  4. De politieke aanpassingen. Oekraïne is een corrupt land,nog in oorlog, moeten we niet willen. Als het verdrag zo zou doorgaan.. daar zouden de “normale”mensen niets aan hebben. We moeten ervoor waken om een land (3 keer zo groot als Griekenland) toe te laten hier. Want daar gaat het toch wel toe leiden.. Dat moeten we niet willen. En het staat mensen ook in hun recht om een keer NEE te mogen zeggen tegen de EU, zoals we een paar jaar geleden ook al deden (met een vette meerderheid, maar waar niets mee is gedaan). Genoeg is genoeg.
    En ik heb European Business studies gestudeerd, ver voor dit hele gedoe.. en iedereen was tegen en ik ook.

  5. en daarnaast kan ik nog wel meer dingen opnoemen. maar dan lijk ik misschien een complotter.. maar die MH17 zit me ook niet lekker, waarom geen radar beelden.. geloof jij dat nog?

    • complotgedachte….Wat zou het europa evt. kosten om de troep van tsjernobyl op te ruimen?

      Dat van die radarbeelden is gewoon een dikke schande, zelfs de ovv is niet meer te vertrouwen!

  6. Handel is prima, zijn wij polder mensen goed in.. niets mis mee. Maar niet meer met zulke corrupte landen. Laat ze eerst maar zelf hun orde op zaken stellen. Je helpt ze er echt niet mee, je steunt alleen maar de grote machten daar met een ja. En de mensen daar moeten nog jaren door vechten. En we zijn geen Atlas.. we hebben genoeg problemen in Nederland hier.

    • Het poldermodel staat voor corporatisme. Wees er maar trots op lieve naïeve Xara. Of gewoon je school/indoctrinatie geld terugvragen. @Xara

  7. en ja, het enige nadeel is om nee te stemmen is dat je wel min of meer Putin steunt.. beetje je huiswerk doen ziva.

    • LoL @Xara

      Uiteraard doe ik mijn huiswerk. Een “JA” zou Rusland geirriteerder maken en wellicht meer ‘sancties’ opleggen richting de EU betreft bijvoorbeeld de import van landbouwproducten. Dat zou fantastisch zijn voor onze landbouw-export. Eerdere Russische import-maatregelen naar de EU geven daar alle aanleiding voor; de Russen eten al een tijdje heerlijke Israelische tomaten. Echter een “JA” zou ook betekenen dat onze Drones die de Ukraine graag wil kopen nooit geleverd gaan worden, want die willen de Fransen en de Engelsen dan natuurlijk leveren.

      Nu er een “NEE” dreigt staat die order weer in de volle belangstelling en zijn de Russen mogelijk wat soepeler een dergelijke deal, zonder al te boos te worden, te accepteren, en gaan ze niet meteen uit frustratie extra vervelende wapensystemen leveren aan Syria of Iran. Blijft een puntje dat de Ukraine regering die drones graag wil inzetten tegen de pro-russische opstandelingen.

      Kortom, NEE of JA, er valt voor ons voldoende te verdienen. En een ‘twilight zone’ zoals nu levert extra kansen.

  8. Idd Ziva, jij bent net als de Nederlander inwoonster van een handelsland, een belangrijk argument om voor te zijn omdat Oekraïne dan in betere positie is om te gaan handelen met EU. Maar als je staat voor mensenrechten dan is voor zijn belangrijk daar Oekraïne aan heeft gegeven het Internationaal Strafhof te willen erkennen en er al aan de wetgeving gesleuteld is in het voordeel van LGTB. Ook een reden: juist in deze tijden van herleefde polarisatie en groeiende xenofobie een belangrijk teken om dit land te helpen, ik sta niet achter een Jan Roos, ain ’t never gonna happen. Het nee kamp heeft overigens toegegeven dat het ze niet eens gaat om het associatieverdrag maar puur om de EU tegen te werken. https://www.washingtonpost.com/opinions/russias-influence-in-western-elections/2016/04/08/b427602a-fcf1-11e5-886f-a037dba38301_story.html

    Maar goed: Juist als we dit land betrekken in plaats van uitsluiten is dit beter. Het is voor alle landen in de wereld beter om elkaar te helpen i.p.v. te vervreemden en oorlogen te voeren. Ik denk overigens dat Ziva hier het beste van ons over kan meepraten daar zij in een land woont omringd door vijandigheid.
    Associatie is overigens ook iets heel anders dan lid zijn van de EU, het hele verdrag is een flinke hap om te verwerken en de meeste stemmers zullen er niet aan toe gekomen zijn en gestemd hebben als signaal tegen de regering. Ook ik ben niet happy met veel maatregelen van onze Nederlandse regering. Hoe dan ook, ik ben niet gaan stemmen wegens bovenstaande redenen en omdat ik er eerlijk gezegd veel te weinig van weet om er een mening over te hebben. Sommige zaken kun je beter overlaten aan mensen die er meer verstand van hebben,

    Er is uiteindelijk ook maar een kleine benodigde meerderheid (32%),die is gaan stemmen, ik zou wel eens willen weten waarom mensen niet zijn gaan stemmen.

  9. Wat bestaan er toch een hoop deerniswekkende stumperds 😦
    Voor “bronnen” lees: een bipolaire dronken kat halverwege zijn dagelijkse mibo. En dat wordt dan weer geretweet door zo mogelijk nog grotere sukkels.

    • Fijne vrienden heeft die muts ook: Er gaan duidelijk meer kopen rollen dan gedacht , alles op een hoop die pedofielen en satanisten en de fik er in

    • Yup, en die bron van Micha Kat is de infamous Quirine de K. totaal dierenmishandelaar en knetter- knettergek aka ‘de moeder’ ex-vrouw van Spong.

      Het is een klein clubje vreselijk geesteszieke mensen dat elkaar doorlopend napraat en toeroept zonder ook maar een greintje bewijs. Verknipte zieke scene.

    • Diene Kars: ‘Lichtwerker! Medestrijdster voor een Vrij mens, Vrije energie en een Vrij Nederland met Vrije meningsuiting !!!!!’

      Het blijven toch altijd weer onverbeterlijke zweefkezen die in soort dingen geloven.

      • Dan is dit verhaal toch een stuk interessanter als al dat agressief gedoe in de plotscene.
        Als je dus die link leest en dan kijkt naar de om zich heen slaande Diene Kars, dan zie je dat zij eigenlijk een eenzaam mens is die zich via het plotten en dreigen afzet tegen de wereld om haar heen. Een wereld die zij niet bij machte is om te begrijpen.

    • Ik vind je volkomen oninteressant, een lichtgewicht, nutteloos en de aandacht niet waard @AIRVD.
      Dus, ik kan je geen antwoord geven op je vraag, want je hebt bij mij nog nooit iets van emotie of gevoel opgeroepen waardoor ik zou kunnen zeggen: nou, daar was ik wel of niet happy/tevreden over; I simply don’t care.

        • Je verwijst @AIRVD waarschijnlijk naar deze zin: “We [Swapichou RED] zijn tevreden over het verloop van zijn gekkigheid en zien het allemaal met vertrouwen tegemoet.”

          Daaruit blijkt helemaal niet dat wij (swapichou) of ik persoonlijk tevreden zijn/ben met Wim Dankbaar.

          Maar los daarvan, wat heeft dat met jou te maken? Persoonlijk vind ik Wim Dankbaar meer een vent dan ik jou dat vind. Ik vind jou echt een enorme slappe man, een vreselijke verwarde zeurkous, een zielig gekkie. Niet vergelijkbaar met Wim Dankbaar, op werkelijk geen enkel onderdeel.

          Dus, waar ben je nou eigenlijk naar op zoek? Naar aandacht?

          • Nee uit deze zin:

            “Wat minder tevreden zijn we over de voortvluchtige Micha Kat”

            Dat geeft aan dat je wel tevreden bent met Dankbaar en dat is toch positief. Mijn complimenten.

          • Ben je daar nou alweer kippie?

            Nee, dat ‘niet tevreden’ slaat op het eerdere ‘tevreden’ in de zin waar ik zelf al naar refereerde. En uit die zin kan je dus niet, zoals ik je al aangaf, opmaken dat ik (of wij) tevreden zijn over Wim Dankbaar.

            Maar, echt, ik heb geen zin in dit soort lager opgeleide donald duck semantiek of begrijpend lezen oefenen.
            Ga lekker met een rollator-oma naar de supermarkt. Score je meer punten mee bij de GGZ en reclassering dan je doet door te proberen met mij in discussie te gaan.

            Nogmaals. Ik ben totaal niet geïnteresseerd in je. Sterker, ik ben zelfs niet voor het idee dat óók jij stemrecht hebt.

      • Geen stemrecht, dat is ook niet aardig, ik moet toch ook de illusie hebben dat er wat te kiezen valt of hoeft dat niet in de Zionistische heilstaat. Dat de mullah gewoon alles bepaalt.

        • Een Zionistische Staat is een seculiere staat, en gaat alleen daarom al uit van een (vrije) keuze. Dus als jij wil dat een ‘mullah’ voor jou bepaalt hoe je moet stemmen, of wie je wilt trouwen? Fine, zolang het binnen de (civiele of grondwettelijke) wet valt die de seculiere Staat heeft opgetekend, is dat volledig aan jou zelf.

          Verder vertegenwoordig ik niet een Zionistische Staat. Dat ik vind dat jij geen stemrecht verdient is puur gebaseerd op mijn persoonlijke en individuele constatering dat je knettergek bent, en wezenlijk niet in staat bent om rationele of ter zake kundige beslissingen te nemen. Persoonlijk vind ik niet dat mensen met een dergelijke beperking een stem zouden mogen hebben bij zaken die de volle breedte van de maatschappij raken. Ik bedoel, prima, als je samen met je groepje stemt wie volgende week donderdag als eerste op de schoot van de clown mag zitten. Maar alles daarbuiten lijkt mij niet geschikt om jou voor te leggen.

          Maar, als je het aan je Mullah wilt voorleggen. Be my quest. Ook voor hem is er een plaats in die Zionistische Staat, en als hij vindt dat je een relevant punt hebt, dan horen we dat wel via hem.

          Kan jij gewoon lekker in je ballenbak blijven.

          • Geen idee wanneer het woord ‘Zionistisch’ zijn intrede deed in het leven van AIRVD, maar ineens was het daar en het gaat niet meer weg. Ik vermoed dat hij denkt dat Zionisten ook achter de moord van Marianne Vaatstra zit. Werd hij trouwens niet behandeld voor achtervolgingswanen?

          • De term ‘Zionistisch’ deed zijn intrede nadat was gebleken dat een groep Zionisten zich zeer vijandig richting mij opstelden, Jeroen, Ziva o.a. zonder dat ik de 10 jaar daarvoor ook maar één woord over Joden of Zionisme had geschreven. Vanwaar die vijandigheid, dat viel op. Aangezien ik zo’n beetje heel mijn leven omringd was door Joden, ‘Beste’ jeugdvriend was Joods, in mijn vorige flat had Joodse meneer veelvuldig contact met mij gezocht, nu weer, valt dat op. De puzzelstukjes vielen op hun plek heb ik ook geschreven op mijn weblog.

            Jij haalt heel onrespectvol naar de nabestaande een moord erbij waar ik niet meer over schrijf. Daarvoor moet je niet bij mij zijn maar bij je mede sekteleden.

            P.S. Wat doe die Jeroen/Naomi nu, je leest niks meer van hem. Zit hij in Ierland of ergens anders voor een speciaal project?

          • Naomi is idd. met andere onderwerpen bezig. Als je de laatste artikelen van haar leest dan weet je dat zij geen interesse meer heeft in Barracuda en/of Swapichou.
            Dat zijn haar zaken en dat laten wij zo.

          • Zionisme is een nationale beweging en ideologie die een Joods thuisland of Joodse staat ondersteunt. Niet een of andere rare NWO sekte. Je weet dus niet eens wat het betekent.

          • Zionisme slaat op de protocollen van Zion, de vervalste protocollen etc blablabla. Bespaar me alsjeblieft dat domme gelul van jou

            Vind dat altijd zo opvallend, jullie bij elkaar zijn oerdom, IQ bij elkaar opgeteld halen jullie misschien net een IQ van 100 maar wel heel hoogdravend doen en iedereen dom noemen. Jullie weten het allemaal zo goed.

  10. ik ben zo blij dat ik deze week nog even naar Bowie Is. ben gegaan in Gronings museum.. Ligt om de hoek natuurlijk. Wat een tentoonstelling, zo prachtig, zo mooi!! Echt een aanrader. Dit weekend voor het laatst.. dus denk jullie het niet meer redden, maar kan er uren over vertellen 🙂

    • LoL @Xara,
      Mooi dat je nog op de valreep bent gegaan. Ik vond het best een aardige tentoonstelling, en bezocht het in Londen.

      Wat mij vooral greep was het stukje hoe Bowie ‘doorbrak’ met zijn optreden in Top of the Pops met ‘Star Man’ waar hij bewust met zijn hand/vingers wees in de camera (naast zijn costume en natuurlijk het intieme moment van de arm om zijn gitarist) , en daarmee een hele groep mensen aansprak die dat gebaar / en de song persoonlijk oppakten, op zichzelf projecteerden, en zich vervolgens ook vrijer gingen gedragen; you’re different, but you’re beautiful! Ze werden betrokken en onderdeel van het ‘Bowie-verhaal’. Interactiviteit 1972. Nooit eerder vertoond of plaatsgevonden op deze manier.

      Daarnaast ben ik niet zo van de costumes/fashion tentoonstellingen: een jurk is een jurk, en een pak een pak. Dat gaat voor mij pas leven als er een mens inzit die dat pak, of die jurk laat leven. Het art work dat tot die costumes komt daarentegen, en de concepten die er achter bedacht zijn (het original art work is natuurlijk ‘a must to see’) is zonder meer fabelachtig. Als je geïnteresseerd bent in ‘campaigning’ dan alleen al zou je die tentoonstelling moeten bezoeken.

      Maar dat ‘vingertje’ naar ‘you’, mij dus, zal ik nooit meer vergeten. Fascinerende impact van een medium. En Bowie regisseerde dat dus ‘so they say’. Zelf heb ik nooit geweten dat dit juist zo’n enorme invloed heeft gehad, maar tegelijkertijd, nu ik het weet, voel ook ik mij aangesproken, Fascinerend, dat was 1972. Zelf was ik nog niet eens geboren.

      Leerde ik uit die tentoonstelling. Briljant leuk.

      Het vingertje van Bowie:

      Maar wat vond jij van de tentoonstelling?

      • Ja Starman was echt geweldig op de audio tour.
        Dat weet ik nog wel.. en ik ben geboren in 1972 🙂 Dus voelde het vingertje ook! Ik vond zijn kleding geweldig!! maar ook alles erom heen 🙂

  11. Wim Dankbaar is er ondertussen van overtuigd dat Yehudi Moszkowicz in paniek is: https://rechtiskrom.wordpress.com/2016/04/09/yehudi-moszkowicz-in-paniek-over-getuigenverhoor-maaike/#comments

    Maar uit het bijgesloten verweerschrift http://jfkmurdersolved.com/vaatstra/verweerschrift.pdf lijkt Moszkowicz een ijzersterke zaak te hebben. Hij overlegt 4 door Terpstra ondertekende verklaringen dat zij Moszkowicz opdracht heeft gegeven. Om de een of andere vreemde reden heeft Dankbaar die brieven niet op de site geplaatst.

    Verder is het ook Moszkowicz opgevallen dat Dankbaar Mauritz als onbetrouwbaar afschildert, maar wel Mauritz’ ‘campingverslag’ als centraal bewijsstuk aanvoert:

    “Uit voornoemd citaat kan worden afgeleid dat Dankbaar in oktober 2014 afstand heeft genomen van zijn voormalig co-auteur Mauritz wegens dien onbetrouwbaarheid. Tot grote verbazing van verweerder [Maaike Terpstra] wordt een verklaring van deze volgens Dankbaar zelf uiterst onbetrouwbare persoon als bewijs aangevoerd. Verweerder betwist de inhoud van dit zogenaamde ‘campingverslag’. De campingverklaring is bovendien ook nooit door Mauritz ondertekend, hetgeen een contra-indicatie is voor de betrouwbaarheid. Terwijl eveneens door het ontbreken van een handtekeningen (sic) niet kan worden vastgesteld wie het heeft opgesteld. Niet is uitgesloten dat Dankbaar zelf de autuer is van het stuk.”

  12. Blijft mooi die advocatentaal: “contra-indicatie is voor de betrouwbaarheid” oftewel je kan ook schrijven: “indicatie is voor de onbetrouwbaarheid”…

    Er staan wel wat hinderlijke typefouten in de brief van Mosko. Maar daarmee laat Mosko alleen maar zien dat hij ook maar een mens is. En waarschijnlijk werkt Mosko nog op de klassieke manier: Dictaat – tape – uittypen door medewerker – brief controleren – brief autoriseren door handtekening. Niets spannends verder, maar Dankbaar zal daar ook wel weer iets achter zoeken….

    Met dat opvoeren van het campingverslag laat Dankbaar pas zien hoe dom hij is. Het gaat Dankbaar primair om een klein stukje uit dat campingverslag, dat zou iets aantonen, namelijk dat Maaike achter zijn boek staat. Er staat nog wel meer in dat campingverslag, zoals:

    “Tijdens mijn aanwezigheid in Friesland werd ik gebeld door een dame welke zich uitgaf als een voormalig hoertje van Ludger Dill, die volgens getuigen bij de moord betrokken is geweest. De dame wilde mij dringend spreken en we spraken nog diezelfde middag af in een cafeetje in de buurt van Dokkum. De dame liet me weten het boek te hebben gelezen waarna er voor haar tal van zaken duidelijk waren geworden. Bovendien liet ze me een haarklemmetje zien zoals zij dat kort na de moord op Marianne in de auto van Dill had gevonden.”

    Dit is echt de grootste kul die Mauritz bedacht heeft… Maar goed, laat Dankbaar het campingverslag maar inbrengen….. dom…. dom… Dankbaar.

    Het verweer van Mosko is inderdaad ijzersterk. Hij houdt zich bij de feiten. Daarnaast vind ik zijn uitsmijter bij 5.12 erg sterk. Vrij vertaald: Als u (de rechtbank) dan toch iemand wil oproepen te getuigen, beperk u dan tot Terpstra. De overige getuigen kunnen slechts van horen zeggen verklaren.

    BAM. in your face Dankbaar. Mosko is helemaal niet in paniek. Mosko bewandelt de formeel feitelijke weg met als uitgangspunt dat niet iedere gek zomaar het mandaat dat een advocaat heeft van zijn cliënt, kan lopen betwisten. Compleet met jurisprudentie naar andere zaken.

    • In 5.12 geeft Moszkowicz om duidelijke en logische redenen aan waarom er geen waarde ligt in het oproepen van de twee getuigen naast Maaike.

      Het kan aan mij liggen, maar ik krijg bij die drie getuigen meteen het idee dat Dankbaar’s redenatie is: “mocht Maaike toch als getuige op komen dagen èn verklaren dat Moszkowicz in haar opdracht werkt, dan heb ik in Aky en Gea twee getuigen die het tegenovergestelde verklaren en win ik dus met 2-1.” Of zoiets…

      • En mocht Maaike daadwerkelijk als getuige worden opgeroepen, en voor Gods aangezicht en op het graf van haar dochter en haar eeuwige zaligheid zweren, dat zij de opdracht heeft gegeven, dan is dat voor Wimp natuurlijk het overtuigende bewijs, dat Maaike wordt gechanteerd door Bauke en de kinderen.
        Geloven in de platte aarde is daarbij vergeleken nog kinderspel.

        Ik voorspel vóór die tijd nog een uitgebreide brief van Wim aan Maaike, doorspekt met steken onder water en nauwelijks verholen bedreigingen, en de vaststelling, dat zij een Slechte Moeder is, dat zij Wimp dit allemaal aandoet. (Want die Marianne en zo zitten alleen maar in de weg, Maaike moet beseffen,dat Wimp haar enige kind is).
        Die brief gaat natuurlijk niet in het echie bezorgd worden, maar komt op Kromiskrom te staan.
        En dan kunnen de volgertjes van Wimp ook gaan roepen, dat Maaike niet deugt, en “onderhand ook wel eens een keer een handje mag uitsteken”

        Je zal dat stuk verdriet maar als tegenspeler uitgeloot hebben op een tennistournooi (de bal was in!), of erger nog, je zou bij die match maar umpire moeten zijn.

  13. Omdat ik hier niet rechtstreeks naar de Nederlandse televisie kan kijken, moet ik mij “behelpen” met “Uitzending gemist” via het internet.
    Werkt prima overigens.
    Gisteravond gekeken naar de aflevering “De geesteszieken” van “De hokjesman”.
    Groot compiment voor de integriteit van Michel Schaap.
    Wat diepe indruk maakte was het inzicht van de bewoners van de inrichting in hun eigen anders zijn en hun onmacht om op eigen houtje “normaal” te zijn.
    Ontroerend.
    Jammer, dat we vaak de Kats, de Wimps, de Nico’s, de Dons enz ook aanduiden als geestesziek.
    De emotie die dit soort gifzwammen bij mij oproepen vallen meer in de categorie “moordzucht”.
    Kunnen we voor deze groep amoeben niet een andere benaming bedenken uit respect voor de geesteszieken uit de uitzending van de Hokjesman?

    • Ach @karel herman, weet je wat het is, je hebt onder ‘normale’ mensen ook de categorieën ‘goedzakken’ en ‘kwaadwillenden’. En het is nu eenmaal zo dat de ‘goeden’ altijd onder de ‘kwaden’ leiden.
      Ergo, ik heb er niet zo’n probleem mee om de Kats, de Wimps, de Nico’s, de Dons enz. als geesteszieken te betitelen. Enige verschil met de ‘goedwillende’ psychiatrisch patiënten waar jij aan refereert is dat genoemde kwaadaardige idioten anderen lastig vallen met hun psychische problemen. Maar dat ze (even) geestesziek zijn en eigenlijk ook in een inrichting thuishoren is evident.

      • @Johan,

        Ik ben dit eigenlijk wel met je eens.
        Wellicht moeten wij (Jij en ik, maar dus ook Ziva, Xara,Douwer, enz) het als een ongeschreven opdracht aanvaarden om de “kwaden” zo veel mogelijk op hun huid te zitten om daarmee de kwetsbaren in bescherming te nemen.

        • Haha,
          Gelukkig sta ik er niet bij, ik heb al genoeg andere dingen te doen. Maar ik heb zo ’n gevoel dat deze kwetsbaren niet in bescherming tegen plotters hoeven worden genomen daar zij hun niet eens kennen. Het plotwereldje is een klein wereldje. Dat is nu juist wat Wim niet kan uitstaan, ondanks vele inspanningen kent eigenlijk bijna niemand hem. Ja, ze weten in het beste geval dat Wim iets met JFK en Vaatstra is maar dat komt eerder door Peter R dan door de rechtszaken en boeken. Maar die verdomde msn wil maar niet meewerken.;-) en dat is nu juist waar Wim van droomt.
          En hij is niet de enige, Micha Kat krijgt orgasmes bij het vooruitzicht dat zijn naam op tv komt. Het is allemaal heel oneerlijk, in plaats daarvan komt zijn naam op Swapichou.

  14. Moord in de Pipowagen
    Een spannend jongensboek.
    “Iedereen die rechtstreeks een boek bij mij wil bestellen, betaalt 12 euro in plaats van de vaste verkoopprijs van 22,90 euro.”

    Tags: Primera, winkeldochters, ramsh, oud papier, miskoop, platzak.

    • Zo zo.. Boeken verkopen onder de vaste boekenprijs? Mag dat wel van de uitgever? Mauritz, kom er maar in! 😉

      • Nou ja, bij Bol.com betaal je gewoon nog 22,90 euro voor dat boek, en bij de schrijver/uitgever rechtstreeks 12 euro (of 50 euro per doos van 8 boeken op te halen bij een Primera bij u in de buurt) én krijg je een JFK goodie-bag. Pure marktvervuiling dat boek 😉

        • Mag ik ook wat zeggen? :). Vraag het maar even, lol.
          Is er iemand die een klacht wil indienen over deze marktvervuiling?
          Kan toch echt niet hoor.

          • Ooit eens bij bol.com verjaardagskorting gekregen van € 2,50. Alleen niet in te wisselen op Nederlandse boeken vanwege prijsafspraken. Lijkt mij dat Wimp de fout ingaat met zijn actie. Misschien bol even tippen? 😉

          • Gewoon in de recensie-lijst zetten. Die lijst is toch al corrupt, want alleen maar Wim-adepten.

            Verder is het natuurlijk ook gewoon misleiding van Wim naar zijn volgertjes toe. Wim ziet al van ver aankomen dat zijn ‘boek’ uit de handel wordt genomen door de rechtbank, en dan mogen al zijn kopers keurig hun boek inleveren om vernietigd te worden. Geen geld terug uiteraard, want die clausule geeft Wim niet meer.

          • Het is natuurlijk ook weer een oerstomme actie van Wimp. Hij is tenslotte met zijn 1e incompetente broddelwerkje met als ‘co-auteur’ Mauritz al de boot ingegaan. En ging toen vervolgens lopen huilebalken dat hij ‘onmachtig’ is aan het vonnis -om die hele oplage te vernietigen- te voldoen vanwege ondermeer het feit dat hij die meuk gratis heeft lopen uitdelen en Wimp niet meer kan achterhalen aan wie dat allemaal is.
            Maar wat doet die knuppel nu? Terwijl hem eenzelfde vonnis boven het hoofd hangt om ook de oplage van zijn in eigen beheer uitgegeven 2e incompetente broddelwerkje in zijn geheel te vernietigen, probeert hij zijn meuk doodleuk nog snel tegen dumpprijzen te verspreiden. Dan ben je dus niet alleen een enorm hardleerse recidivist maar ook onvoorstelbaar onnozel. Over je eigen glazen ingooien gesproken.

            Aan de andere kant is het misschien een veeg teken dat illustreert dat Wimp al veel sneller en dieper in de financiële problemen begint te raken dan hij zelf in zijn megalomane arrogantie dacht. Die man ziet de werkelijkheid echt voor een doedelzak aan. En ik op mijn beurt zie dat met zeer groot genoegen aan.

    • En dan te bedenken dat sommigen het gratis niet eens willen hebben. Zo heeft Feik het aan Wimp retour gezonden.

      • Dat is dan na zijn gevangenisstraf en in overleg met de reclassering, want het zal mij niets verbazen dat de “Hebben-case” zeer onaangenaam voor Wim gaat aflopen.

        • Ja, en Wimp’s mailtjes aan Moszkowicz gaan hem ook niet helpen. Dat gaat vast ook nog wel een zeer onaangenaam staartje krijgen voor Wimp.

          Wimp schrijft: Waarom dan dit onbeschofte gedrag om de hoorn erop te kwakken? Ben je ergens bang voor?

          Wat is het toch een randdebiel, die Wimp. Die trekt natuurlijk weer de conclusie dat Moszkowicz ergens bang voor is terwijl Moszkowicz gewoon de hoorn smijt omdat Kat op zijn debielenblogje juist zelf al weer begonnen was Moszkowicz ronduit onbeschoft te bejegenen. Maar dat snapt gekkie Wimp natuurlijk weer niet.

          Maar…First Things First 😉

  15. @Ik InQ.
    Natuurlijk zijn het complotters, maar dat woord is een containerbegrip.
    Ik kan af en toe best lachen om de opvattingen van figuren, die ontkennen, dat de maanlandigen echt hebben plaatsgevonden, of dat de wereld zou vergaan op 21 december 2012. Om nog maar te zwijgen over de gelovers in graancirkels, de planeet Niburu enz.

    Ik zou deze soms wat zielige schepsels echter absoluut niet over een kam willen scheren met de Gestapo-achtige ratten zoals Wimp, Don, Kat, Nico enz. die er niet voor terugdeinzen het leven van bijvoorbeeld de nabestaanden van Marianne Vaatstra totaal te verzieken of allerlei mensen op hoge posities zonder een spoor van bewijs uit te maken voor pedoplunderaars.

    Kortom, complotter is OK, maar wel met een nadere aanduiding erbij, al weet ik zo gauw niet wat.

  16. Jeetje, Is Wimp nu zichzelf aan het verramsjen? Dan heb je er ook geen geloof meer in jezelf. De volgende stap is natuurlijk: Gratis op te halen mits je even een petitie / campingverslag / kluisverklaring wil ondertekenen.

    Hij had nooit een boek moeten uitgeven. Hij is door Mauritz op het idee gebracht. Het ging Wimp toch niet om het geld? maar om de waarheid? Hij had het boek toch op een anonieme website (gehost in Ierland) als PDF kunnen neerzetten? Gratis voor iedereen te lezen / downloaden.

    Heeft hij niet gedaan. En daarmee bewijst hij wel dat hij een megalomane egocentrische #$@%%% is.

    Het draait allemaal om hem en zijn gelijk. Hij is opzoek naar continue bevestiging van zijn onoverwinnelijkheid. In zekere zin dragen we hier ook nog aan bij….. door hier over hem te schrijven. Ook negatieve kritieken vindt hij mooi. Dan word je gelezen..

    • Klopt helemaal Markiezet,
      Zo werkt dat ook bij bijvoorbeeld kleuters, negatieve aandacht is ook aandacht.

    • Het ergste moet nog komen als Wim op eigen kosten al die bij boekwinkels zijn onverkochte voorraden moet terughalen

      • Daar heeft hij zijn volgertjes voor.
        Die hebben die rotzooi ten slotte ook verspreid. Wimp zelf heeft alleen de Primera in Overveen “bevoorraad”. Waarbij hij op zijn Spartamet ook nog eens een oud vrouwtje overhoop reed.

    • De Nationale Ombudsman behandelde in 2014 in totaal 406 klachten over het Openbaar Ministerie.
      Daar zijn ze wel wat gewend, want daarvan zijn er maar 17 geheel of gedeeltelijk gegrond verklaard.
      Ik denk dat Wimp met de lege fietsventielen van Fokke en Sukke en zijn weggesluisde Ali’s (in alle soorten en maten) niet veel kans maakt.

      • En pas op de plaats! Speurneus eerste klas Andre Vergeer heeft zich gemeld en inmiddels fraude met bewijs in briefjes geprint met kapotte printers met defecte sporen gevonden!
        Case closed!

        • Mijn 2 ct.

          Die strepen ontstaan vaak als je een fotokopie inscant (een variant van het moiré effect).
          Met andere woorden: het OM heeft fotokopietjes van de drie briefjes aan Stapel gestuurd, en Stapel heeft ze vervolgens ingescand en naar Wimp gemaild.
          Met de printer van Yehudi Mosko heeft het helemaal geen zak te maken en de vlijmscherpe analyse van superspeurder, hobby-jurist en DNA-deskundige André Vergeer kan zoals gewoonlijk zó de prullenbak in.

  17. Van speurneus Vergeer horen we weinig meer over Bart van U, die naar zijn stellige overtuiging ook alweer een patsy was. Of zou het kwartje dan toch eens een keer zijn gedaald?

  18. Ja, ja, en ook het campingverslag wordt “gefileerd” door Vergeer. Het gaat er niet om wat in het verslag staat…., maar het gaat er om dat er daadwerkelijk een gesprek heeft plaats gevonden tussen Mauritz en Terpstra…..

    Nou, daar twijfel ik ook niet aan. Een goede leugenaar als Mauritz gebruikt (delen van de) werkelijkheid om zijn verhaal aan op te hangen. Dom alleen van Dankbaar om het “campingverslag” in te brengen als juridisch stuk. Nu staat het Mosko vrij om de inhoud van het campingverslag te ridiculiseren….

    Als het gaat om aan te tonen dat er een gesprek heeft plaatsgevonden zou een verklaring van de derde aanwezige ook moeten volstaan (mevr. Kingma)? Goh, het gesprek wordt bevestigd door mevr Kingma.. maar er wordt dus geen verklaring van mevrouw Kingma ingebracht (zoals er wel is van de andere dames).

    Nou dan zal het wel weer als volgt zijn: Dankbaar neemt contact op met schoonzus Terpstra (Kingma). Mevr Kingma bevestigt dat Mauritz is langs geweest. Dat was voldoende voor Dankbaar, dus campingverslag is waar……

    Wie schiet het volgende gat in de verklaring van Vergeer ;-)?

    • Het zegt mij al genoeg, dat nota bene Wimp zelf de hele maand juni 2014 met terugwerkende kracht als nooit gebeurd heeft weggepoetst op Krom=Krom.
      Inclusief campingverslag, kort na het bezoek op 30 mei 2014.
      En nu het zo uitkomt, is het ineens zo geloofwaardig, dat je het inbrengt in een proces als bewijsstuk.

    • Het komt er in het kort gewoon op neer dat Vergeer zoals te doen gebruikelijk natuurlijk weer erg veel tekst nodig heeft om eigenlijk te zeggen dat hij niets relevants te melden heeft. Je kan goochelen met data en mekkeren over volgtijdelijkheid, kapotte printers, streepjes op gescande documenten, verklaringen van lieden die op zijn minst een dubieus track record hebben, Micha Kat er aan zijn ‘haren’ bijslepen etc. tot je een ons weegt maar de ondubbelzinnige bewijzen dat Maaike Terpstra helemaal klaar is met Dankbaar c.s. die liggen er gewoon. Dat Dankbaar c.s. dat maar niet aan hun verstand te peuteren is doet domweg niet terzake en daar zal een eventueel getuigenverhoor van Maaike Terpstra ook niets meer aan veranderen. Immers, als Maaike Terpstra in een getuigenverhoor niet zal verklaren wat Dankbaar c.s. willen horen dan zijn die randdebielen nog doodleuk in staat om Maaike Terpstra van meineed te gaan beschuldigen.

      Het is mooi geweest zo. Hamerstuk en iedereen die het gezin Vaatstra-Terpstra blijft lastig vallen met semantisch geneuzel waarvan evident is dat deze voortspruiten uit de verdorven geesten van incompetente publiciteitsgeilen en kwaadaardige ondeskundigen, zwaar straffen. Te beginnen bij Dankbaar en Vergeer.

  19. Stuurt Wim Dankbaar zijn zoveelste losse floddermailtje nu in kopie naar Thijs Stapel in de hoedanigheid van zijn eigen advocaat of die van Micha Kat?

    Superverwarrend, zeker wanneer het mailtje gaat over belangenverstrengeling.

    • En dan met dat aanmatigende toontje. “Advocaatje” dit, “Ben je soms bang” dat.
      Het is een beetje een grommende en blaffende poedel die vol zekerheid de vijver in rent om die krokodillen eens een lesje te leren?

      Maare Wim, mocht je meelezen, ze bijten echt hoor.. Kijk je wel uit? 🙂

  20. OT, gewoon ff tussendoor als dat voor niemand een probleem is 😉
    Ging over de Marokkanenrel rond Johan Derksen.

Reacties zijn gesloten.