Vrijmibeau: Ordo Ab Chao

TLV 2015 - Ja, Barend dat is echt mijn wijn - l'chaim

TLV 2015 – Ja, Barend dat is echt mijn wijn – l’chaim

Tjonge wat een week! De wereld lijkt volkomen gek geworden. Tijd voor een vroege vrijmibeau. Niet dat de week al is afgelopen – as we speak worden in Mali nog een honderdtal hotelgasten point blank op hun Koran kennis getest – maar gewoon, omdat we denken dat toch niemand in Europa nog aan het werk is. Alles is ontruimd.

De red alert meldingen schoten vandaag werkelijk als een kometenregen langs de wires: ontruimingen, lockdowns en zelfs een gecontroleerde explosie in Enfield UK, ontruimingen bij Baker Street London, Eurokwartier Brussel, Grote Markt Brussel, de Don Bosco, de Amerikalei en de Sint-Norbertu school in Antwerpen. Het IND gebouw in Zwolle, het politiebureau in Huizen, en het favoriete station van Wim Dankbaar: centraal station Haarlem. Een tweetal bommeldingen in Berlijn – underground lijn 9 en in de Leipziger Strasse – en in Dortmund zijn de #Diesel snuffelherders ook jumpy. Gelukkig allemaal loos alarm, maar van werken komt niets meer.

Nauwelijks bekomen van de afschuwelijke aanslagen in Parijs bracht de week sowieso al een tsunami aan dood en verderf. Het fraaie Saint Denis – ik wilde er ooit een huis kopen no kidding – kan zich de discutabele eer toeëigenen de eerste vrouwelijke terrorist op te mogen ruimen. In Zweden konden veiligheidsdiensten net op tijd een terrorist van straat plukken, en werd in Hannover ternauwernood een aanslag op en rond de ultimate soccer game Duitsland – Nederland voorkomen. Twee Bosnische militairen hadden minder geluk en werden in Sarajevo zonder pardon en onder het gekrijs van “God is Groot” van hun leven beroofd.

De heren en dames van de politiediensten zaten toch al niet stil. Na de aanslagen vorige week hebben in Parijs alleen al 793 huisdoorzoekingen plaatsgevonden, zijn er 103 mensen gearresteerd, 164 huisarresten uitgevaardigd, maar liefst 794 wapens inbeslaggenomen en is 250,000 euro geconfiskeerd. Dat ruimt op. In België ging op een iets bescheidener schaal de bezem door de Brusselse deelgemeente Molenbeek.

Maar ook in Baghdad waren de zelfmoordterroristen weer actief en bliezen zichzelf en een moskee op. In Brest werd ook een moskee onaangekondigd bezocht, maar gelukkig voor de aanwezigen daar waren het de good guys die aan de deur klopten. Niets aan de hand. In Yemen liet Al Qaeda nog even van zich horen, en de Ukraine Chief M17 expert had ook al een rotdag en ontsnapte ternauwernood aan een moordaanslag.

Verder nog wat van het gebruikelijke ‘kill all jews’ gedoe. Een steekpartijtje in Marseille want Jood, twee doden en een gewonde in Tel Aviv want Jood, en 3 doden en 3 gewonden door een drive by Uzi in Judea en Samaria want Joden.

Kortom, om maar met de Paus te eindigen: “heel de wereld is in oorlog”.

Tijd voor een wijntje dus. De bar is open. Klagen mag. Vooral over de doodstraf voor een Saudi dichter wegens te lang haar, en natuurlijk het overlijden van Armand. Dat wij niet vergeten. l’chaim!

132 thoughts on “Vrijmibeau: Ordo Ab Chao

  1. Jammer eigenlijk dat ie precies dat stukje niet bij Wimp neerkalkte (echt een geruststelling dat deze “waarheids-onderzoekers” ons gerechtelijk aparaat zo goed in de gaten houden/habben)

    • Het screenshotje, dat Guus “AIRVD” Kolenaar in zijn artikeltje plaatst, heeft hij trouwens gewoon van Swap gepikt (ga er maar even met de muis overheen), in plaats van er zelf een te maken. Je moet die gasten ook overal mee helpen; zelf komen ze nergens.
      Overigens, Guus, Barracuda heet voluit Wesley Bouterse en hij woont op de Westkruiskade in Rotterdam, boven coffeeshop Smokey, dus je zat verdomd goed in de richting.

  2. @Naomi @Ik In Q

    Inderdaad toch ‘ouch’…

    Ik heb overigens gisteren tot 2 maal toe onderstaande reactie proberen te plaatsen maar het komt niet door Barra’s nieuwe moderatie regels. Waarom niet, weet ik niet maar het zal allemaal wel.

    ***
    Reaguurdertje yvonne bij Wimp is zo liev. Wist ze eerder al deze belangrijke ‘constatering’ te melden: De mainstream media begint in paniek te raken…..helemaal goed!

    Nu is er al sprake van: Totale paniek bij overheid

    En dat laatste heeft ze dan weer bij Ton toet-toet-boink-boink Hofstede vandaan.

    Nauwelijks had het HHC haar artikel over De gestolen bewijzen van overheidscorruptie gepubliceerd of direct daarna, kwade tongen spreken van mogelijk opzet ingegeven door totale paniek, lag het internet in Nederland plat.

    En in een commentaar onder dit ‘artikel’ van Ton himself:

    moderator_hhc 8 hours ago
    Een 82-jarige gedetineerde uit Reeuwijk is in de gevangenis in Zoetermeer overleden na een steekincident met een medegevangene. De recherche onderzoekt de exacte toedracht. (…) De webcams van het HHC hebben het hele voorval geregistreerd.

    Ton heeft dus niet alleen de ‘De archieven van het HHC veelvoudig internationaal weggezet’ maar heeft ook in heel NL webcams hangen.

    Oh jee. Big Ton is watching us…
    ***

      • Terroristen, overheid, msm en paniek is inderdaad wat anders dan plottertjes en paniek. Daar kan ik in komen.
        Maar mijn reactie valt blijkbaar ook niet onder Tips over plotters & blogs blijven hier uiteraard welkom in de nieuwe strenge moderatie regels van Barra.
        Ik zal er wel niets van begrijpen. Dat had ik al met Barra’s onnavolgbare moderatie beleid t.a.v. de raaskallende randdebiel adamas/papi.

        Eigenlijk dus niets nieuws onder de zon <;^)

  3. Ah ik had gisteren een goede ochtend. Nadat ik een tweetje richting de Demmink society had gegooid, waar een oude bekende opdook. Niccolientje of te wel Niccolo vlees noch vis maar met een ego als een balzaal.
    Prompt kreeg ik het hele clubje over mij heen. Natuurlijk ligt het aan mijn beperkte denkvermogen, meeloper en autist.
    Hetzelfde zie je bij AIRVD. Ik ben geen meeloper noch labiel maar ik vind het hooguit storend als ik in die hoek steeds hetzelfde lees.
    Geen kritisch denk vermogen, steeds achter hetzelfde aanhollen en als het anders uitvalt is het de boze buiten wereld. En dan nog vertellen dat andere -labiele meelopers zijn.

    Laat ik dan als meeloper maar even zeggen:
    Het is teigertje en geen tijgertje
    Wat er uit AIRVD’s toetsenbord komt en met hem die alu hoedjes is zo onstellend slecht, goedkoop, kritiekloos, meeloperig en windbuilerig dat het om te huilen is.

    Nou er is een oplossing scroll niet naar Barra of Swap als je er niet tegen kunt. Scheelt een hoop ergernis en domme aannames.

    Met vriendelijke groet

    Dorothy Parker mind of her own.

    • Het is ook wel een moeilijke naam voor mensen wiens hoofdjes al vol zitten met allerlei andere zaakjes zoals Demmink. chemtrails enz. Het valt allemaal niet mee.

  4. Prima stukje hoor, niks mee mis. *kuch*, linkjes spreken voor zich en onderstrepen het niveau.

    Nogmaals, mij maakt het niks uit hoe hij heet. Pietje of Klaasje,,,achterbaks modereren blijft achterbaks modereren. En het veranderd niets aan hoe hij meehelpt om Naomi al zeker vanaf april 2015 te laten onderuit schoffelen door een stel pesters van een schoolplein.
    Dat is het niveautje Barra, Pietje, Klaasje en dat heeft hij in zijn uppie gedaan.

    Er is geen groepje zoals hier want dan was het al veel eerder duidelijk geworden, ik geloof daar niks van, hij probeert zichzelf neer te zetten als een groepje.
    Doet mij denken als een iel vogeltje dan gaat baltsen en al zijn pronkveertjes opblaast, kijk eens hoe imposant ik ben..LOL Barra..LOL!
    Neem nog een Fanta Barra, Pietje of Klaasje. Jij en jij alleen hebt gedaan wat je deed gedreven door kinderachtige motieven zoals nu ook weer doordruipt in je stukje. Voor de goede verstaander: als je niets zegt zeg je ook heel veel.Je bent een moderator van niets.

    Antisemitisme is verboten in Nederland en met een reden.
    Zo zijn er nog wel meer vunzigheden..en dat is zijn gedrag, zijn niveau.

  5. Haha, rechtiskrom haalt vandaag meer dan 10 van mijn reaguursels out of zijn zogenaamde big picture. Heusing ziet mij vervolgens als volgertje(never not) van Dankbaar op @Barra. Jezus wat een mentale puinbak, en ik ben niet eens gelovig.

  6. @teigertje
    Dankbaar trekt een veel te grote broek aan, en maakt de Vaatstra-zaak instrumenteel voor zijn ego. Best begrijpelijk, als het gaat om brood op deplank, maar des te jammer als hij uiteindelijk als nep-onderzoeker door de mand valt. De Vaatstramoord is doffe ellende, zijn onderzoekskul, niet minder.

Reacties zijn gesloten.