Frishman

Frishman straat, - TLV 2015 - politie je beste vriend

Frishman straat, – TLV 2015 – politie je beste vriend

Het is niet vaak dat ik nog denk dat een grens werkelijk wordt overtreden. Dat ik mij verbaas over de perversie van een mens. Dat is, helaas, letterlijk uit mijn leven geblazen. Het is mijn rugzakje – so to speak. Seen that, been there, done that.

Vandaag echter viel ik bijna letterlijk van mijn stoel. Op het terras waar ik bovenstaande foto maakte; Frishman straat. Het is eigenlijk helemaal niet een bijzondere plek, er valt weinig te beleven, maar het verbindt het centrum met de populaire beach clubs van het moment. Het heeft wel één ‘hot spot’; het eerste Hoofdkwartier van de IDF, al is het gebouw al jaren een appartementencomplex. Verder is het gewoon een drukke straat. Te veel verkeer. Te veel herrie. Te veel ongeduld. Gewoon een sub-ader van een drukke stad dus.

Niets om van je stoel te vallen. Toch gebeurde mij dat wel. Hier op deze hoek. Vandaag. Het gebeurde toen ik het laatste artikel las van Don Quijotte. Of beter gezegd; bekeek. Ik bedoel, is dit echt zo?! Wordt hier werkelijk een geniepig gemaakte foto getoond van een prive-persoon? Wordt hier werkelijk zijn vader beschimpt in de comments? Is dit werkelijk de volgende stap over de fatsoen-grens? Is er inderdaad helemaal niemand in de comments die zegt dat dit ‘absoluut buiten iedere proportie is’?

Is dit waar de plotterwereld in vervalt? Dit soort schofterigheid? Is dit het niveau waar we ons verschil van mening naar laten verzakken? Is dit de eerste stap naar een geweldsincident? Moeten wij wachten tot klaarblijkelijk volkomen gestoorde haat-voederstations zoals Don Quijotte hun prijs (laten) schieten?

Is dit waarom destijds die legendarische groep mensen – in deze David Frishman-straat – samenkwam? Is het omdat gelijkgestemden de bedreigingen wel voldoende vonden, en voor eens en altijd verklaarden: fuck you!, We wachten niet meer. We accepteren ook niet meer dat je één van ons isoleert. Keer je je tegen één van ons, dan keer je je tegen ons allen. Een mooi statement. Belangrijk ook.

Dus: Fuck you, Don Quijotte. Dit is een aantal stappen te ver. Hier is jouw huiswerk voor de komende tijd; je bent vanaf nu een projectnummer. Van ons allemaal. Voor ons allemaal. Door ons allemaal.

37 thoughts on “Frishman

  1. Ik neem aan dat Don’s schrijfsel rechtstreeks het dossier in gaat?

    En dan met name deze zin?:

    “Echter na zijn hartaanval en zware operaties zag de door mij ingeschakelde privé detective hem met zijn bevriende kontjesbonker vrolijk gesticulerend en voorzien van een gezonde teint door de straten van Rotterdam banjeren.”

  2. Ach, dat blogje wordt gelezen door een stuk of vijf gekken, dezelfde lieden die ook reaguren. Die duidelijk de hele dag niks anders te doen hebben dan weirde video’s kijken. De verveling straalt er van af. Ergens in die koppies denken ze waarschijnlijk nog ‘normale’ Nederlanders te kunnen ‘evangeliseren’, maar het is voor buitenstaanders veel de warrig en krankzinnig voor.

  3. Nou vraag ik me wel af hoe Don een privé detective kan ophoesten. Het interesseert me matig – die Don- maar om een privé detective achter Jeroen aan te laten gaan is curieus. Ik wil me niet eens afvragen wat zo’n man in zijn hoofd haalt- maar die plotters worden met de dag krankzinniger en dus kwaadaardiger.
    Niet dat het erg is, maar zet ze op een eiland geef ze een computer met een beperkt netwerkverbinding en laat ze daar elkaar maar afmaken.
    Alleen als ik aan privé detective denk, dan denk ik aan zo’n Humpfrey Bogart achtige man maar dat zal wel achterhaald zijn. `

    • Hij bedoelt waarschijnlijk dat een andere psychiatrische patient die Don’s site frequenteert mij toevallig in de binnenstad van Rotterdam zag lopen. Er was een onverzorgde en naar pis stinkende zwerver met een groot litteken van een messteek in zijn nek, die ineens leuk ging doen met de hond op de foto. Ik dacht al: zou zomaar AIRVD kunnen zijn. We liepen vlug door, want had er eigenlijk direct het gevoel bij dat dit dus een psychiatrische patient en een maatschappelijke mislukking is zoals je die ook wel op de site van Don ziet. Zo’n figuur dat eigenlijk alleen nut heeft als je er compost van maakt ofzo. Wat dat betreft is de Total Faecal Solution, die biogas kan maken van uitwerpselen en “menselijke” kadavers wel een uitkomst.

      Maar goed, zo’n foto die op de openbare weg genomen werd is verder niet illegaal. Je doet er toch niets tegen. Wat is Nederland eigenlijk een kutland, dat mensen met dit gedrag wegkomen. Heeft ook niets met vrijheid te maken, want dit tast de vrijheid van anderen aan.

      Pisvlek Don komt heus nog wel aan de beurt. de raderen van het recht draaien helaas traag, maar wel gestaag voort.

  4. Sorry voor de dubbelposting, maar los van het feit dat het smerig is om mijn vader te fotograferen, om maar te zwijgen over zijn hond Sophie, vind ik de beschuldigingen dat ik geen hartinfarct zou hebben gehad echt te bizar voor woorden. Vandaar even hieronder nogmaals, wat ik in het eerdere draadje ook al postte:

    Ja, ik zit inderdaad te kijken zeg, wat een intimidatie weer. We kwamen onderweg een enge zwerver tegen die ons aansprak en met die hond in de weer ging. Type psychiatrische patient, onverzorgd en stinkend. Maar ik ben aan de beterende hand, fijn toch? Ben nog wel moe zo af en toe, maar voel me met dotteren en stent beter dan voor het infarct.

    Gisteren was ik met mijn vader in Rotterdam (man met hond op de foto), die vond dat ik na mijn medische toestanden wel een kadootje had verdiend; dus we gingen lekker lunchen in het NRC café en ik wilde heel graag alle spullen compleet hebben om een Japanse theeceremonie uit te kunnen voeren, want ik vind het relaxed om een bakje thee te doen na de Zazen meditatie. Maar dan wel echt mooi aardewerk, de goede thee, zo’n authentieke Zen theepot, gewoon alles. We zijn geslaagd. Maar moesten dus langs Theemaas, de bijenkorf en de Japanse winkel op de Botersloot om het allemaal precies te krijgen zoals ik het hebben wilde:

    Ik vind de theepot nog wat te klein, maar het model is goed.

    Oh en wat Don’s verdenking dat ik geen hartinfarct zou hebben gehad betreft. Ik maakte net een fotootje van de medicijnen die ik nu moet nemen van Big Pharma:

    Simvastatine, Acetysalicylzuur, Metroprolosuccinaat, Ticagrelor (is geloof ik experimenteel ofzo) en Perindopril.

    En hier een fotootje van de anamnese en verslagje van de operatie met doorverwijzing naar Capri, waar ik dan het hartrevalidatieprogramma moet doorlopen. Ik ben gelukkig nog heel vitaal en veerkrachtig, maar dat infarct was helaas echt.

    Dat revalidatieprogramma is trouwens ook kut als je zelfstandige bent, want ze plannen alles overdag doordeweeks en dan ben ik dus vooral aan het werk (of met mijn vader aan het funshoppen). Dus ben het hele programma maar zelf op andere manieren aan het invullen. In plaats van het standaard sportprogramma ben ik nu maar met Aikido training begonnen, in plaats van de standaard “midfulness” voor stressreductie ben ik maar Zen meditatie gaan doen, ik moet nog beginnen met een online cursus stoppen met roken en wat voor soort voedsel goed is voor m’n hartje heb ik ook wel bij elkaar gegoogled.

  5. Nou maak je niet druk, denk om je gezondheid. Als de privé detective een kennis is van Don, dan kun je wel nagaan hoe Don er aan toe moet zijn. Het is een kut streek maar laat je er niet een 2e hartinfarct door bezorgen, sgatje.

    • Welnee. Ik vind het vervelend voor mijn vader en het irriteert om voor simulant uitgemaakt te worden terwijl ik bijna dood was. De debieltjes op Don’s site vinden het ook te ingewikkeld om te begrijpen dat je eerst de ene ziekte kan hebben (proctitis) en dat je daar bovenop ook nog eens een hartinfarct kan krijgen. Dat de Don’s en AIRVD’s van deze wereld kwaadaardige sociopaten zijn zijn is nog tot daar aan toe, maar ze zijn ook nog eens te dom om op te poepen. Ik zal het artsen potjeslatijn hierboven proberen uit te leggen:

      ACS STEMI Inferior: een acuut coronair syndroom (een infarct) dat meetbaar was op het ECG (geen “stil” infarct dus) aan de onderkant van het hart.

      Radialis dextra terumo radialis: het slangetje ging er dus bij de slagader in mijn pols in (gelukkig niet mijn lies) en werd via die slagader naar de kransslagader geduwd, om daar te dotteren en een stent te zetten. Het was een doodeng gezicht op de monitor.

      en wat ze zagen tijdens de operatie:

      De LCMA is de belangrijkste kransslagader zag er gelukkig normaal uit, in de LAD was een stenose (vernauwing) van 20-30%, de RCX ader had een vernauwing van 20-30%, de RCA was een drama, want al vernauwd met 70%, maar het allergrootste probleem zat in de CX, de omcirkelende zijtak, die dus 100% verstopt zat en waarop dus trombosuctie toegepast werd (zeg maar dotteren). Daar werd ook een zg “stent” in geplaatst.

      Wat ik probeer uit te vinden: de vernauwingen in mijn RCA en LAD konden helaas niet gedotterd worden, want die waren dus over een te grote lengte dichtgeslibd en zeker mijn LAD is dus een “accident waiting to happen”. In het ziekenhuis hoorde ik dat die troep zich niet vanzelf uit je aderen opruimt en ik op enig moment een bypass moet krijgen, maar van de revalidatieverpleegster hoorde ik weer dat dit wel degelijk kan, als je je levensstijl aanpast. Dus ik weet eigenlijk niet of ik nou definitief “fucked” ben, of dat het kan verbeteren

      Maar goed, dat gaat dus over mij en toont volgens mij afdoende aan samen met de medicatie, dat Don een kwaadaardig figuur is.

      Als hij ook maar een beetje zelfrespect zou hebben, zou Don dat even aanpassen in zijn stuk, evenals de identificatie van die man naast me, die dus mijn vader is. Maar hij heeft geen zelfrespect, gaat willens en wetens door met het verspreiden van leugens en dan is het weer wel een misdrijf.

      volgens mij leeft Don vooral in een droomwereld van leugens en wanen, want van feiten trekt hij zich verder niets aan, of hij is echt te stompzinning om die te begrijpen.

      • Ik denk niet dat het een droomwereld is waar Don zich in bevindt. Wel een wereld van wanen. Maar hij is absoluut van de pot af gerukt om jou en je vader te laten volgen. De dons en de airvd’s zijn al zo ver van de wereld af dat het begrip empathie niet meer voor hun te begrijpen is. Als die al denken dat de aarde plat zijn ze net zo gek als de geestelijke die vindt dat vrouwen die jeans dragen, verantwoordelijk zijn voor een vulkanische eruptie.
        Ja, ja zijn zij normaal en wij zijn gek. Gelukkig ben ik dan liever compleet gestoord.

        • @dorothyparker63

          De empathische vaardigheden van Papi vond ik nog het ontroerendst:

          Weet je, ik vraag niet eens om empathie en leefde de eerste paar weken na het infarct ook in een soort “droomwereldje”, want inwendig ontkende ik min of meer dat ik dit meemaakte. Was echt in shock, zo van *this isn’t happening*. De eerste twee uur van het infarct verkeerde ik al helemaal in een droomwereld, want ik zat gewoon op de bank te wachten tot de pijn weer overging en vond het nog niet erg genoeg om te kunnen spreken van een infarct. Dus ik snap mensen met wanen zoals Don en AIRVD nu ook wat beter, want mij lukte het voor deze gebeurtenis nooit om realiteiten die zich gewoon aan je voordoen en common sense zijn glashard te ontkennen. Het is in ieder geval niet hetzelfde als “kritisch denken” zoals de complotsociopaatjes wel eens beweren als ze bijvoorbeeld de middeleeuwen of de klassieke oudheid ontkennen, of gaan roepen dat de aarde plat is.

          • Een vriend van mij kreeg ook een hart infarct, maar dit terwijl hij aan het werk was. Alleen zijn schoenen gingen uit en terwijl hij in de ambulance werd geladen, kon hij op dat moment zich alleen maar druk maken over zijn schoenen, want dat waren nieuwe. Ik denk dat het op dat moment gewoon de ontkenningsfase is. Er is alleen een groot verschil tussen ontkenning van een moment, terwijl Don en zijn companen in een continue ontkenning leven.
            Dat is net zoiets als ik bij de Vitalifeitjes lees over een ‘gezellige’ woon ontruiming. Jij weet nu dat je anders moet leven, je medicijnen moet nemen, maar die dwazen leven voort met hun kwaadaardige geraaskal. Ik kan het niet meer triest noemen, ik vind het walgelijk.

  6. Overigen vindt er nog veel meer intimidatie plaats in dat draadje. De wandelende hondedrol Stevie Wonder schreef het volgende:

    Hierin laat Stevie doorschemeren dat hij niet alleen weet dat ik een hartinfarct had, hij lijkt zich er ook van bewust te zijn dat ik vervroegd uit het ziekenhuis wegging, omdat ik het totaal niet trok om daar überhaupt te liggen. Ik had nooit iets waarvoor ik naar het ziekenhuis moest, wist inderdaad niet wat me overkwam.

    Punt is alleen, dat ik dat nooit publiekelijk communiceerde. Het intimiderende is dus, dat ik in privé mails met anderen wel over die onmacht in het ziekenhuis schreef, maar nergens online, omdat ik me er ook een beetje voor schaam dat ik met zo iets ernstigs wegging.

    De anonieme laffe hondedrol Stevie heeft dus op de één of andere manier weet van mijn privé correspondentie en probeert me daar dus op deze manier mee te intimideren. Tel daarbij op dat als ik in de stad wandel daar ook foto’s van gemaakt worden en er komt iets buitengewoon smerigs in mijn richting bovendrijven, waarvoor ze op enig moment bestraft zullen worden.

    Het zal niets uitmaken, want die vervolging van Don gaat er toch wel komen.

    • Dat van die correspondentie haal ik er niet uit. Stevie kletst maar wat en het is al smerig genoeg wat hij uitkraamt. Ik proef een duidelijke misplaatste jaloezie/wrok omdat hij zelf nu niet bepaald geslaagd overkomt. *kuch*. Hij vindt het nu een geschikt tijdstip om even zijn behoefte te doen vanuit zijn groezelige wereldje.

      Tja, er is dus wel iemand die jou niet per toeval tegenkwam in Rotterdam, die indruk heb ik lichtelijk wel. En dan druk ik het nog zacht uit.
      Tekenend zoals Ziva ook aangaf in het bovenstaand artikelen dat je daar niemand over hoort in de reacties bij Don. Dat vinden ze dus heel normaal en zegt dus alles over de gemankeerde denkwereld van deze figuren.

      • Ik schreef nergens op het internet dat ik in het ziekenhuis lag en hoe ik het daar vond. Toch weet Stevie daarvan (terwijl er tegelijk geroepen wordt dat ik geen infarct gehad zou hebben) en zijn reactie leest als een reactie op het verslagje van mijn ziekenhuisverblijf dat ik naar intimi gemaild had.

        En eerlijk gezegd denk ik dat die foto weer wel een toevalstreffer was, van iemand die toevallig ook in rotterdam centrum rondliep.

        • Het is wat mijn ingeving is, ik geloof niet zo in toeval.
          Jij zet je vervolging door en wellicht komt er dan wat meer duidelijkheid.

      • -> ook ik viel van mijn stoel. Ieder normaal denkend mens valt van zijn stoel als je al die nonsens leest en ziet.

    • Dat gereutel van Stevie is alleen maar projectie joh.

      Die lachen in de rookpauze,dat ze blij zijn dat zij jouw niet zijn,en drinken in de avond nog een extra wijntje genietend van het leven,ten koste van jouw.

      Die idioot vindt zichzelf zo belangrijk, dat als hij in het ziekenhuis ligt het personeel niet mag lachen of pauze mag nemen. Hij is zelfs zo gestoord dat hij denkt dat ze het over hem geen hebben in hun vrije tijd. En dan na een dag his sorry ass te hebben verpleegd, ten koste van hem, thuis een wijntje gaan drinken.

      Ik las het gisteren al. Hij is zo gestoord dat zelfs Nepal al een hoax is.

      • Is Stevie niet gewoon Don die zit te sokpoppen om de valse indruk te wekken dat er los van die anderhalve tuindebiel en de verschillende nicks van AIRVD nóg meer patiënten op zijn site actief zijn? Don beweerde zoiets al eerder in nagenoeg dezelfde bewoordingen, maar dan over het MDI:

        Volgens mij heeft Don zich in zijn leven heel erg vernederd gevoeld en voelt hij zich daarom diep minderwaardig over zichzelf, waardoor er een beeld bij hem rondijlt van andere mensen die zomaar achter zijn rug om genieten van het leven in het algemeen en lekkere drankjes in het bijzonder, terwijl ze hem aan het uitlachen zijn; hem buitensluiten. Er zit een fundamentele wrok van “niet welkom zijn op het feestje” achter, een gevoel van vernedering dat hij overal op betrekt. Daar windt hij zich over op en projecteert het vervolgens op alles, gebruikt dat als legitimatie voor zijn volkomen mismaakte, grensoverschrijdende en misdadige gedrag.

        Ik vind het een gevaarlijke sociopaat zonder empathische vermogens, sadistisch, manipulatief, leugenachtig en eigenlijk even dom als AIRVD, want hij snapt werkelijk niet hoe doorzichtig zijn spelletjes zijn en hij is er serieus van overtuigd dat hij ermee weg gaat komen.

  7. en kijk ik neer op “mensen” als Don, AIRVD, Pepijn of Stevie? Natuurlijk, ik reken ze eerlijk gezegd niet eens meer tot de menselijke soort. Niet omdat ze intens dom zijn, maar vooral omdat ze kwaadaardig, leugenachtig en vol van haat zijn. Het zijn stuk voor stuk naar pis stinkende losers aan de rock bottom van de samenleving, die hun falen vertalen in haat naar anderen, in plaats van naar zichzelf te kijken. Dan ben je dus inderdaad afval.

  8. En de mongool van de week is: AIRVD

    Jaja, want dat KAN helemaal niet, dat je eerst de ene aandoening hebt en daarna de andere. Wat is die gast toch intens dom.

  9. Door een verhuizing zat ik even zonder internet. Door wat problemen met een monteur, duurde dit even nog ruim een week langer. Ik kon nog wel op mijn telefoon het nodige volgen, maar dan wel heel traag omdat ik werd afgeknepen omdat mijn 2 gig inmiddels waren verbruikt.

    En dat bleek een zegen.

    Even niet doorklikken op alles links die gegeven worden, even niet in de achtertuinen van de gestichten belanden. Kasten kopen, huis inrichten, gordijnen and the lot. Tot ik gisteren besloot dat ik voor eevn klaar was met klussen en ging surfen.

    Don heeft de lat inmiddels nog wat lager weten te krijgen, zelfs een aardbeving blijkt een hoax te kunnen zijn en patiënt AIRVD is terug. En hoe.

    …Ik zelf heb hier namelijk ook mee te maken. Bij mij in de buurt is er een Aldi met blijkbaar een Joodse eigenaar. Dat vermoed ik, zeker weten doe ik het niet maar daar kunnen wij (NOOT: AIRVD, Plasterk en Aboutaleb) samen achterkomen, maar ik heb gemerkt dat zodra ik in de buurt van Joodse ‘eigendommen’ kom ik zwaar gevolgd word door een soort van Joodse burgerbeveiliging. Dat zodra ik in de supermarkt kom de eigenaar allerlei paranoïde procedures volgt alsof er een grote terrorist in zijn supermarkt bevind.

    Aan achtervolgingswanen lijden, en dan de vermeende dader van paranoia beschuldigen. You go girl!!

    Hiermee willen ze zeggen: wij willen een speciale Joodse politie, zodat Joodse burgers vuurwapens kunnen dragen zodat ze zichzelf kunnen beschermen.

    Gaat die speciale Joodse politie nou zelfs zo ver dat ze Joodse burgers gaan bewapenen? Tsjonge jonge.

    Mijns inziens zien Joden overal verdachte handelingen in en overal een gevaar in zonder daadwerkelijke reden.

    Klassiek voorbeeld van projectie, dit.

    En zou er meer gekeken moeten worden waar deze paranoïde wanen vandaan komen want paranoïde wanen kun je nooit beveiligen.

    en

    aangezien 95% van mijn waarnemingen kloppen kan er vanuit worden gegaan dat het hier ook klopt

    Ik heb het hier al eens eerder “opgenomen” voor AIRVD, en dat doe ik nog maar een keer. Ik denk dus wel dat hij hij intens dom is. Hij is zelfs zo waanzinnig dom, dat iets wat voor het powned publiek te begrijpen valt, bij hem niet landt. Don is niet dom, maar inderdaad kwaadaardig. Een gezwel. AIRVD is gewoon bijzonder simpel, gecombineerd met iets uit DSM-5.

    Mocht je meelezen AIRVD: Dit is zeg maar een soort een met van compliment. Ik leg het alvast maar uit, er blind op vertrouwend dat je het niet begrijpt.

    (Net voor het plaatsen van deze reactie deed ik een F5, en zie ik Jeroen zijn reactie. Zonder aanpassingen deze geplaatst.)

  10. Ik ga niet speculeren over sock puppets.Don, Pepijn, Waterman en Stevie zijn meer lakens van hetzelfde pak. Praten elkaar na en ontkennen vooral alles wat er mogelijk te ontkennen valt. Alhoewel, op een bepaalde hoogte schijnen er toch satellieten te kunnen overleven. Maar van enig zelfreinigend vermogen is inderdaad geen sprake.

  11. Uiteindelijk heb je inderdaad gewoon te doen met een groep sociale mislukkelingen. Een narcistisch groepje losers aan wie het niet zelf kan liggen dat ze niet slagen. Dat ligt aan Joden/zionisten/NWO. En wie dat niet snapt en ook niet geslaagd is, behoort tot de sheeple. Wie dat wel snapt en geslaagd is, is een Jood of een homo. Of een pedo, want dat is toch hetzelfde.

    Echt fuck, die haters krijgen het voor elkaar om in een ander een nazi te zien.

  12. Haha, die Pepijn is me een mongool, werkelijk met geen pen te beschrijven.

    Dus dan ontken je de holocaust, gaat de smerigste dingen over Joden beweren (ja Pepijn, je bent een minderwaardig antisemtitisch stuk stront), haat je homo’s en vrijmetselaren en ben je kortom een neo-nazi, maar ga je iemand anders voor “NSB’er” uitmaken. Dan ben je wel geestelijk gestoord ja, is niets anders van te maken.

    • Het is inderdaad tamelijk bizar hoeveel zwaar gestoorde gekken er vrij rondlopen. Gelukkig begeven deze laffe internethonden zich niet al te veel in de echte grote mensen buitenwereld anders zou het toch wel heel erg ongezellig worden op straat en in de kroeg.

  13. Pepijntje poppedijntje, je bent niet alleen een minderwaardige jodenhater (ik herhaal het nog maar even) en een tiefusmongool, je bent ook anoniem. Dat betekent dat ik tegen je kan zeggen wat ik wil, dan beledig ik helegaar geen natuurlijke persoon en ben dus ook niet strafbaar.

    Maar stel nou dat je geen laffe anonieme schurfthond zou zijn en gewoon onder eigen naam reageren, dan nog is het een volkomen objectieve constatering dat je een jodenhater bent. Dus laten we het zo doen: jij laat even weten hoe je echt heet, dan maak ik je onder eigen naam ook voor jodenhater uit en dan ga jij daar aangifte van doen, ok? Gaat het van een zaak komen waarin ik dan een tegenaangifte doe wegens jodenhaat en dan kan je daar voor veroordeeld worden, ik vind het een prima plan.

    Wat is dat toch trouwens met dat “autobanden”? Geen idee waar je het over hebt.

  14. Pepijn maakt afschuwelijke geschiedenis weer eens instrumenteel, om zijn domheid ongelezen en begrepen te benadrukken.
    ————-
    Met de term halsbandmoord wordt een vorm van lynchen aangeduid die in Zuid-Afrika in de jaren tachtig veel voorkwam. Hierbij kreeg het slachtoffer een autoband gevuld met brandstof om zijn nek en werd vervolgens in brand gestoken. Het slachtoffer stierf een pijnlijke dood, die soms pas na 20 minuten intrad.

    De eerste bekende halsbandmoord vond plaats in Uitenhage op 23 maart 1985 toen aanhangers van het Afrikaans Nationaal Congres (ANC) een van collaboratie verdachte man doodden. Officieel wees het ANC de halsbandmoorden af, maar Winnie Mandela keurde de praktijk bij een toespraak in 1986 goed.[1]

    • Maar wat is zijn punt? Wil hij een autoband om mijn nek doen, met brandstof vullen en in de fik steken? Wat is die gast ook ziek in zijn hoofd zeg, wie schrijft zoiets nou? Moet ik dat nou als een bedreiging lezen?

      • ah kijk, Pepijn licht toe, ook al had hij al drie berichtjes geleden beloofd geen aandacht meer aan me te zullen besteden:

        Jeetje zeg, nu begint Pepijn/ AIRVD echt ijlwanen te krijgen. Waar staat dat dan op Swapichou, want ik zie het niet staan. Heb je er misschien een screenshot van? Echt prachtig zeg, hoe dat debiele uitschot zich durft te beklagen over hoe ze behandeld worden onder zo’n stuk en dan nog met wanen aan komen zetten ook. Dan heb je niet zomaar een plaat voor je kop.

        Maar ehh.. wie leefde nou precies in een droomwereldje?

        • Bingo , uiterlijk volgens Don en consorte. Kastnichten met cognitieve beperkingen en allures dus.
          Ze schrijven elkaar :
          1./ “ik word al misselijk van z’n kop op deze pagina—-groet stevie”

          2./”Ook van John Kerry z’n kop by the way…)”

          • Wat dan ook weer bijzonder is: me sneaky door de stad gaan volgen om een fotootje van me te schieten en je dan vervolgens keihard gaan beklagen over de aanwezigheid van die foto in je artikel. Op zich vreemd, want dat is dan “Stevie Wonder” die dat schrijft, die sowieso geacht wordt blind te zijn. Vervelende handicap natuurlijk, maar dan heb je toch ook geen last van een foto?

          • En wat te denken van het naamsmisbruiken van Pepijn de Gebochelde ? Zelfmutilatie is op zichzelf al erg genoeg.
            _______

            Pepijn was de eerstgeboren zoon van Karel de Grote, maar zou nooit een rol spelen in de erfopvolging. Met de geboorte van een eerste zoon (Karloman 772) uit een wettige relatie, verloor Pepijn de Gebochelde zijn rechten en werd hij als bastaard aangemerkt.

  15. Dit wordt steeds mongoliger…

    Met andere woorden: je bent anoniem en dan is elke aangifte al bij voorbaat kansloos. Maar inderdaad zie je dat wel vaker bij laffe jodenhatende schurfthonden, dat ze dat alleen maar in het geniep durven. Anyway, doe het even onder eigen naam, dan heb je tenminste een kansrijkere aangifte als ik je daarna voor jodenhater uitmaak, wat ik zeker zal doen. Nouja, eigenlijk nog steeds kansloos, want je haat joden ook natuurlijk, met je intens domme gedraai.

  16. Het is opvallend , dat veel comments op dat Don site dingus, piemelwoordjes bevatten. Gulpen, kontjebonken, lul hier, lul daar, penis enz. , het kan niet op. 24/7 ook nog. Mooi klusje voor Arie Boomsma om ze uit de kast te halen.

Reacties zijn gesloten.