MichaTV- The Last Season – ep01

MichaTV - TLV 2015 - WC01

MichaTV – TLV 2015 – WC01

Het is ijdele hoop. Dat is wat ik meekreeg van mijn mede-swappies toen ik min of meer tussen de regels door liet merken niet zo heel veel primair genot uit de plotgekkies meer te kunnen filteren.

Er is echt niets meer dat die reutelclub boven het maaiveld weet te krijsen. Zelfs buurman Barracuda valt terug naar wat grijze oude haren. Daarnaast, wie boeit het nou? Dat lokale gereutel? Anarchiel gaat met pensioen. Nou Jezus Christus zeg: dat is wel een dingetje. Maar er is altijd meer. Er is altijd Micha Kat en een rechtszaak. Dus is er MichaTV; Episode 01 – Character-dummies; rough drafts.

Magda Well – aka Bea van Kessel – leutert een half uur verlept op video over de mislukte relatie met haar kinderen en kakelt doodleuk over haar ziektewet-uitkering: op basis van welke ziekte dan precies kan ‘gij’ dan niet meer aan het ‘arbeidsproces’ deelnemen, Magda Wel? Een prima baan als call-center mama is best haalbaar met jouw volhardendheid. Ziektewet? Je bent toch geen gekkie?

Puur een dingetje van die zieke Zionisten. Echt! Neem ‘die Ziva’, harteloos kreng en echt serieus – ‘ik meen het’ – verantwoordelijk voor het werkloze bestaan van aandachtfeut AIRVD en van internetpoepinsect Waterman. Jaja.. we’re busy… K*t-biggetjes werkloos houden of, beter nog, maken = BONUS shekelim!!!

Move on…Nico van den Ham, ook een zeer kansloos figuur, stelt, na 62 jaar, nog steeds he-le-maal niets voor. En dat is maar goed ook. Rugzak-bejaarde met een GGZ-aantekening. Kortom een oude, eenzame man gevangen in de roep voor aandacht. Wordt zijn huis uitgezet binnenkort. Denkt dan op straat te sterven: zelfmoord-dreiging; nobody cares.

Oh ja, dan hebben we nog Steven Brown. Een soort van supersterke ex-gangster; volstrekt dyslectisch en schijnbaar ‘in de warretjes’. Geen idee wat ik nou eigenlijk precies over die volkomen recalcitrante eerste-jaars moet zeggen anders dan ‘volstrekt, volkomen en dolgedraaid in de war’, maar hij hoort nou eenmaal in het rijtje “wij vinden Micha tov”. Hoi Steven; Snuf, poef, drop, koekoek: whatever gaap.

Goed, dat zijn ze dus; de kameraden van Micha Kat. De invloedrijke succesvolle – het vrije leven controlerende – Vitalifeiten-familie; de terecht – want wat een k*tleven – naar zelfmoord neigende zorgmijdende opa Nico, en de van G-d losgesnoven eerste jaars – dinges – Steven. Is er meer? Er is altijd meer, mensen!

Oh wacht, toch niet. Dit is het. Meer kunnen wij er niet van maken. Dit is de achterban van Micha Kat. Dit is de Revolutie. Veel geluk Micha! Draai lekker door, daar houden Ierse Rechters van, kan je best hebben zo’n pruik de 4’de Juni. Stay Tuned; #michatv.

Episode 2 van #MichaTV-The Last Season verschijnt binnenkort.

14 thoughts on “MichaTV- The Last Season – ep01

  1. Het blijft wel een heerlijk filmpje van Micha Kat.
    En die was vroeger leraar, hoe is het mogelijk.

  2. En weer laat anonieme Don vanaf zijn zinkende narrenschip vandaag een demonstratie stalking voor gevorderden zien. Inclusief foto en voorzien van laster van de (smerige) bovenste plank. Ik weet niet hoe het in Rotjeknor werkt, maar ik ken een wijkagent, die niet te beroerd is voor een kennismaking met een dergelijk probleemgeval. Technisch/theoretisch kan zoiets binnen 10 minuten excl. aanrijtijd. Net zoals in de echte wereld, overigens!

  3. Ja, ik zit inderdaad te kijken zeg, wat een intimidatie weer. We kwamen onderweg een enge zwerver tegen die ons aansprak en met die hond in de weer ging. Type psychiatrische patient, onverzorgd en stinkend. Maar ik ben aan de beterende hand, fijn toch? Ben nog wel moe zo af en toe, maar voel me met dotteren en stent beter dan voor het infarct.

    Gisteren was ik met mijn vader in Rotterdam (man met hond op de foto), die vond dat ik na mijn medische toestanden wel een kadootje had verdiend; dus we gingen lekker lunchen in het NRC café en ik wilde heel graag alle spullen compleet hebben om een Japanse theeceremonie uit te kunnen voeren, want ik vind het relaxed om een bakje thee te doen na de Zazen meditatie. Maar dan wel echt mooi aardewerk, de goede thee, zo’n authentieke Zen theepot, gewoon alles. We zijn geslaagd. Maar moesten dus langs Theemaas, de bijenkorf en de Japanse winkel op de Botersloot om het allemaal precies te krijgen zoals ik het hebben wilde:

    Ik vind de theepot nog wat te klein, maar het model is goed.

    Oh en wat Don’s verdenking dat ik geen hartinfarct zou hebben gehad betreft. Ik maakte net een fotootje van de medicijnen die ik nu moet nemen van Big Pharma:

    Simvastatine, Acetysalicylzuur, Metroprolosuccinaat, Ticagrelor (is geloof ik experimenteel ofzo) en Perindopril.

    En hier een fotootje van de anamnese en verslagje van de operatie met doorverwijzing naar Capri, waar ik dan het hartrevalidatieprogramma moet doorlopen. Ik ben gelukkig nog heel vitaal en veerkrachtig, maar dat infarct was helaas echt.

    Dat revalidatieprogramma is trouwens ook kut als je zelfstandige bent, want ze plannen alles overdag doordeweeks en dan ben ik dus vooral aan het werk (of met mijn vader aan het funshoppen). Dus ben het hele programma maar zelf op andere manieren aan het invullen. In plaats van het standaard sportprogramma ben ik nu maar met Aikido training begonnen, in plaats van de standaard “midfulness” voor stressreductie ben ik maar Zen meditatie gaan doen, ik moet nog beginnen met een online cursus stoppen met roken en wat voor soort voedsel goed is voor m’n hartje heb ik ook wel bij elkaar gegoogled.

    • @Jeroen
      Alsof jij mijn gedachte leest door de medicatie online te plaatsen. Don figuren zijn ziek, en moeten uit de anonimiteit.

      NB.
      Een infarct is ook een eyeopener, zeg ik je als diehard en tweevoudig ervaringsdeskundige, inclusief een trits aan medicijnen. Laat het verder van je afglijden, er is verder helemaal niks mis met je! Mind you!

  4. Don ontpopt zich momenteel als angsthaas voor de aanstormende wijkagenten, do I say more? Zie reacties, voor wie het nog niet weet. Subliem, hoe dit figuur hopeloos instort.

  5. Kat eerder deze week: “We will be victorious!”
    Kat op vrijdag: “We are doomed”
    Kat is blijkbaar zo’n beetje de volgende dag alweer vergeten -drank maakt meer kapot dan je lief is- wat hij de vorige dag heeft geschreven. En het getuigt er natuurlijk van dat Kat ten prooi is gevallen aan zware stemmingswisselingen die tevens duiden op serieuze psychiatrische aandoeningen.

    En vandaag maakt hij het voor wat betreft het zich volkomen te buiten te gaan aan het zich niet houden aan de feiten -wat voor een ‘journalist’ een doodzonde is- ook weer heel erg bont want…

    Kat vandaag: “Bejaarde-killer Gerard Joling”…”doodslag door Joling”…”De Telegraaf is natuurlijk volledig medeplichtig aan moord door Joling”…”Wat zou de krant hebben gedaan als Geert Wilders het vrouwtje had doodgereden?”

    En dan maar aan de telefoon blijven krijsen dat je ‘journalist’ bent terwijl je midden in je gezicht uitgelachen en afgepoeierd wordt…hahaha…wat een ongelooflijke lutser ben je dan.
    Want uit het bovenstaande blijkt toch weer echt ten overvloede dat Kat vanwege ongeschiktheid -waarschijnlijk als gevolg van psychische stoornissen- volkomen terecht is ontslagen als journalist en geroyeerd uit de NvJ.
    Kat is al lang geen capabel journalist meer en zal dat nooit meer zijn ook.

    Game over.

  6. Binnenkort klant van ggz lulletje Don zegt ;
    Rotschild (stamboom gaat notabene terug naar 16de eeuw)is Zionisme, hoe fantaseer je zoiets? Zionisme komt in mijn beleving voort uit een politieke stroming, dat wortel schoot rond de 2de wereldoorlog wortel vanuit een zondagmiddag boekwerk. Israel als imperialistische thuishaven op de vlucht vanwege vanwege een Duitse psycho . De hele wereld hiërarchie bestaat nog steeds tot op de dag van vandaag, uit landen die zich niet laten onderdrukken door primitieve stammen, cq nekkensnijdende gestoorde subculturen.

    Info voor degene die mijn kansarme digitale dialoog met beroepsoplichter manipulerende en creatieve tevens misdadige moderator Don volgt, het onderstaande holocaust feit ;

    Binjamin Se’ev Ben Jaakob (Theodor) Herzl (Boedapest, 2 mei 1860 – Edlach, Reichenau an der Rax, 3 juli 1904) was een Oostenrijks-Joods ideoloog, journalist en publicist. Hij wordt als de vader van het moderne zionisme beschouwd.

Reacties zijn gesloten.