God heeft het druk

anti_hpv_vaccinatiePremier Abbott van Australië heeft het gehad met de biblebelt  en alternatiefjes in zijn land. Worden kinderen niet gevaccineerd, dan ook geen kinderbijslag. Een draconische maatregel die weinig zal opleveren. Een ouder die tegen vaccinaties is en het licht gezien heeft zal liever in armoe leven dan toe te geven aan de eis van Abbott.

In de biblebelt denkt men nog steeds dat GOD in zijn wijsheid beslist of hun kinderschare  aan polio of andere gevaarlijke kinderziektes ontsnapt. Is het kind eenmaal besmet en gaat Hemelen dan is het ongetwijfeld God’s wil. Dat de Hemel een paradijs is waar pap op gouden bordjes wordt geserveerd en een oneindig speelparadijs maakt het leed dragelijker. Dat is wel erg simpel gesteld, maar uit de hoek van de alternativo’s kan het altijd beter. Jenny McCarthy presteerde om in de show van Oprah Winfrey te suggereren dat het autisme waar haar zoontje mee gediagnosticeerd werd, te danken was aan de vaccinatie. Dank u en Oprah slikte het als zoete koek. Dat een beroemdheid als McCarthy haar twijfels heeft dat kan, maar er zijn net zoveel moeders die de charismatische McCarthy zien en ongetwijfeld haar voorbeeld volgen.

Dat er een stevige discussie moet worden gevoerd over het vaccineren is duidelijk, het is geen wondermiddel, maar de kindersterfte is wel gedaald. In de 19e eeuw was de kindersterfte hoog en als ouders was het niet ongewoon dat een kinderschare werd uitgedund door ziektes. Dat onze kinderen vandaag-de-dag worden beschermd tegen deze narigheid is alleen maar een zegen.

Dat de biblebelt denkt dat de goede GOD dagelijks over ons waakt is vrij onzinnig. Of GOD bestaat of niet, HIJ heeft er maar druk mee. In ZIJN naam worden nog dagelijks wreedheden begaan. Des te meer reden om als reli-fundi maar achter de oren te krabben en met het kroost naar de dokter gaan. Onze Vader knijpt heus wel een oogje dicht.

5 thoughts on “God heeft het druk

  1. Ik moest meteen aan deze docu denken. Als ik het me goed herinner, wordt je er niet vrolijk van maar geeft het wel een aardig beeld van een anti vaccinatie gemeenschap.

  2. Inhoudelijk: Ik denk dat vaccineren wél een wondermiddel is tegen de hier beschreven (kinder)ziektes. Ondanks mijn vaccinaties, liep ik ergens begin mijn twintigste toch tegen het Epstein Barr virus aan. Wat ik destijds begreep van mijn huisarts, was dat ik een variant had waar mijn vaccinatie van weleer geen bescherming tegen bood. En dat daar aan werd gewerkt. Elke keer als ik lees over (mini)uitbraken van de ziekte Van Pfeiffer, lees ik dat ook met interesse.

    Maar dan niet op internet. Stevige discussies moeten altijd gevoerd worden, maar op deze open inrichting genaamd het internet, zou de meerderheid er beter aan doen om te zwijgen en het aan de echte deskundigen overlaten. Ook al zijn ze allemaal lid van de NWO of VML…

  3. Dank je voor de link caduchon, ik had er al over gelezen. Mijn oma (van mijn moeders kant) was wees op haar 18e, haar hele familie is bezweken aan de TBC. TBC heeft ook dezer dagen nog varianten, maar is redelijk beheersbaar, dankzij de medicijnen.
    Persoonlijk vind ik ouders die hun kinderen niet willen laten in enten naïef, maar dat is mijn mening.

  4. Er is, van mijn vaders kant, een stamboom die teruggaat tot ik geloof ergens in de 17de eeuw. Ik heb dat boek al 10 jaar niet meer nageslagen, maar weet dat er epidemieën (en conflicten) uit te herleiden zijn.

    Als je bedenkt hoeveel kinderen destijds de leeftijd van 10 niet haalden, mogen we vandaag de dag best een veer in de bips van de medici steken die ons dat leed nu besparen.

Reacties zijn gesloten.