Noodoproep aan Swapichou!!

Sow, dat was een heerlijke VrijMiBeau, lekkere muziek en drankjes en een topic helemaal vol met joetjoebjes. Dus vanmorgen de bar opgeruimd, afwas gedaan, een dekentje over Swap gelegd want die lag ergens nog te pitten in een hoekje. Toen was het tijd voor een bakkie koffie en een artikeltje zodat iedereen kan blijven reageren dan wel reaguren bij Swapichou. Toen zag ik het volgende, een emergency call van een desperaat figuur op het net. Laat het onderstaande even goed tot u doordringen.

Martin Vrijland March 13, 2015

Ziva, ik weet dat je graag het internet volgooit met troep over mij en daarvoor een leuke zakcentje bijverdient vanuit Tel Aviv. Ook weet ik dat je hier mee leest. Je bent ijdel en laat daarom graag je wapen zien. Hiermee toon je bereidheid om te doden. Dat mag blijkbaar, want je bent joods en de Talmoet zegt dat jullie superieur zijn. Ik heb het je allang vergeven, want je weet niet wat je doet als gevolg van je programmering. Overigens is het jammer dat die prachtige herdershond ingezet wordt voor verkeerde doeleinden. Volgens de talmoet is iedereen die niet joods is vergelijkbaar met een dier en moet ook zo behandeld worden. Het zou mooi zijn als jij de eerste bent die je strijdbijlen begraaft. Geen ziel is superieur aan een ander. Je bent slechts onderdeel van een tijdslijn illusie en ook jij wordt een worst voorgehouden dat je uitverkoren bent en er straks een beloning wacht. Dat is de leugen van deze matrixrealiteit. Stop met strijd samen met je joodse collega’s van het blog Swapichou. Leg de wapens neer. Leg ook je echte wapen neer. Het leidt slechts tot de bloedoffers die jouw god wil zien. De grote architect van deze zielengevangenis. Was het niet Lucifer? Of voel jij je trots als je iemand een kogel door het lijf mag jagen? Heb je dan een offer gebracht? Jij en je collega’s kunnen het internet nog zo vol gooien met smaad en laster over mij; het raakt me niet. Ik weet dat strijd het enige is wat deze matrix-illusie in stand houdt. Die matrix gaat in duigen vallen…wel of geen messias voor het “uitverkoren volk”. Die uitverkorenheidsworst hoort bij deze matrix-illusie. Die is straks weg en dan heb je al je energie in destructieve zaken gestoken. Wordt een schepper inplaats van een killer. Go girl!

Geen verder commentaar!

50 thoughts on “Noodoproep aan Swapichou!!

    • Eindelijk..jij had toch al genoeg fans?
      Ik noem een Adamas, ik noem een Nieuwsbreker.
      Snif..

    • hmm, Nieuwsbreker wil alleen maar dat ik zijn ‘fuckbuddy’ word en Adamas wil me aan wilde varkens voeren.

      Niet echt romantisch allemaal.

  1. Ik keek net nog in de spiegel omdat Martin had gezegd dat ik Joods was, en zoals wij allen weten heeft Martin het altijd bij het goede eind!
    Slik..

    • Ik schreef dus:

      even zijn “puntjes” afgaan hoor. Godverdomme wat is die gast lijp.

      * psychiatrische patiënt Martijn denkt dat je voor je activiteiten betaald wordt

      Martijn, wij krijgen niets betaald voor onze activiteiten. Maar jij bent een ongelofelijk stuk vuil dat de ouders van dode kindertjes stalkt en chanteert, de ziekste wanen probeert te verkopen aan toch al labiele mensen, vrouwen in elkaar beukt en bijzonder smerige online spelletjes speelt die je overigens altijd verliest. Bovendien bewijs je keer op keer een oplichter en een leugenaar te zijn. Jou in het zonnetje zetten doen we helemaal gratis. Daar hoeven we geen geld voor te hebben, jou op de korrel nemen is vooral een kwestie van goed burgerschap.

      * Je mag mensen doden omdat je superieur zou zijn aan niet-joden

      Nee hoor, in de tien geboden die de Christenen overname van de Joden staat toch heus: “Gij zult niet doden”. Daar zijn wel wat uitzonderingen op, bijvoorbeeld als je jezelf moet verdedigen. Het plaatje dat Ziva liet zien gaat vooral over dienstbaarheid en waakzaamheid. Dienstbaarheid naar de samenleving en waakzaamheid tegen bedreigingen van die samenleving. Dan word je al snel een target.

      * Niet-joden zouden gelijk zijn aan dieren

      Nee Martijn, dat is alleen maar in je hoofd zo, terwijl in de Talmoed toch heus andere dingen staan. Jou vergelijken met een dier zou ik een belediging van het betreffende dier vinden, tenzij je het hebt over een pissebed, of een amoebe.

      * Je moet de strijdbijl begraven

      Dream on. Als jij denkt dat dit een “strijdbijl” is, snap je niet goed hoeveel er nog geëscaleerd kan worden.

      * Je moet geen bloedoffers meer brengen aan je God Lucifer

      Dan denk ik dat je Jesaja 14:2 beter moet bekijken, wat de enige plek in het Oude Testament is waar die (negatief) in genoemd staat. De “Morgenster” (הילל) was eigenlijk een hoogmoedige Babylonische koning en Jesaja heeft er geen goed woord voor over. Het Jodendom is dus tegen Lucifer. Terwijl in het Nieuwe Testament de “Morgenster” juist geassocieerd wordt met Jezus. Het lijkt me dan ook terechter het Christendom een luciferiaans geloof te noemen. Weet je nog die “ster uit het oosten” uit Matteus 2:2? Bingo. In Openbaring 22:16 noemt Jezus zichzelf de “blinkende Morgenster”; in 2 Petrus 1:19 staat: “En wij hebben het profetische woord, dat zeer vast is, en gij doet wel, dat gij daarop acht hebt, als op een licht, schijnende in een duistere plaats, totdat de dag aanlichte, en de morgenster opga in uw harten”. Lucifer in je hartje, het staat er gewoon! Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

    • Nope niet nodig. Joodse moeders hoeven slechts één ding goed te kunnen: koken.

      The history of Jewish holidays can be summed up easily: “They tried to kill us; we won, lets eat!”

      • Moet toch koosjer zijn?
        * gaat snel fiets pakken en kookboek kopen*
        grr..ik had het al druk genoeg.

          • Oei, lijkt inderdaad een leuk kookboek @teigertje, maar ik zou het niet zoeken in de diaspora.

            Zelf ben ik wat we hier noemen een ‘sabra’ en mijn vader is een ‘sabra’. Gerechten uit de diaspora vind je nauwelijks bij ons op tafel, op de traditionele ‘must haves’ tijdens bepaalde feestdagen: soort van Joodse oliebollen en appelflappen.

            Wel de keuken uit Yemen, Lebanon, Syria, Persia etc, met een Israelische twist en belangrijke verbeteringen uiteraard, en die is vele malen aangenamer.

            Ik zou dus niet met dit kookboek beginnen maar met bijvoorbeeld het kookboek ‘Jerusalem’ van Yotam Ottolenghi. Het is een verzameling van gerechten die vanuit de verschillende culturen in Israel en omstreken zijn ontstaan. Rijk, kleurig en met enorme smaken in tegenstelling tot de soms toch wel wat grijze Oost-Europese diaspora keuken. (LoL sorry Jeroen)

  2. Eigenlijk vind ik het nog het meest vervelend voor @swap.I.chou dat hij nu zo herkenbaar op facebook en bij Vrijland zijn gekkies staat.

  3. Overigens zag ik deze wraakactie al aankomen.

    Hij plaatste al een soort van voorpublicatie op zijn facebook een paar dagen geleden.

    • Wat ik me wel afvraag is wat hij precies denkt te bereiken met dat geleuter over de Talmoed en Lucifer. Denkt hij nou werkelijk dat normale mensen zich naar aanleiding van zijn verhaaltjes nog eens achter de oren gaan krabben over de Joden? Hij denkt serieus dat hij anderen daarmee raakt, terwijl hij vooral veel over zichzelf zegt en bovendien strafbaar is.

      Zijn goeroe pose vind ik overigens zeer zorgelijk, want ook dat is een “verdienmodel” waarmee hij veel argeloze mensen schade kan berokkenen. Zijn invloed op dat marginale groepje en hoe hij ze uiteindelijk zelfs tot geweld kan brengen verdient zeker de aandacht. Martijn denkt al dat hij een soort sekteleider is die bijvoorbeeld Wim Dankbaar dacht te kunnen dwingen in zijn pas te lopen. Een tijd geleden vertaalde ik al op Troebelwater een relevant artikel over Goeroe waanzin dat vooral betrekking had op het “tantrische” milieu”, maar het is absoluut ook van toepassing op de dynamieken die je om en rond Martijn ziet:

      Veel tantrische leraren proberen een “mandala van studenten” te magnetiseren, die vaak hun persoonlijke redenen hebben om het geloof uit te dragen dat ze in contact staan met een authentieke tantrische goeroe. Als er een een kritische massa ontstaan is van studenten die dit geloven, ontstaat er een draaikolk van zichzelf bevestigend gedrag, dat de aantrekkingskracht van een zwart gat heeft, grote hoeveelheden kwetsbare zielen naar binnen zuigend. De gemeenschap van discipelen die aan TIDS lijden bevestigen elkaars geestelijke slavernij door middel van een gedeelde waan die zichzelf in stand houdt. ‘Middle managers’ van de gemeenschap hebben vooral last van ‘transitionele TIDS’, een gespannen geestesstaat die er enerzijds trots op is een ‘insider’ van de gemeenschap te zijn, maar tegelijk zeer angstig is om ontmaskerd en vernederd te worden. Bovenaan dit pyramidespel van misère zit de veroorzaker van dit patroon, die vaak helemaal opgaat in het psychotische genoegen van ‘Guru-side TIDS’.

      Vandaar dat het van belang is om door de pseudo spiritualiteit van deze vrouwenmepper heen te blijven prikken. Je ziet in hun sekte nu al; “transitionele” middle managers/ sergeanten als Donquijotte opkomen, die doorgaans veel agressiever zijn dan de sociopate goeroe, omdat ze zijn bevestiging zo hard nodig hebben. Drijft don ook op, die bevestiging.

  4. Martin was al volslagen leip voordat zijn echte naam Martijn Alberda naar buiten lekte, en dat gezever over die matrix is is toch wel het bewijs dat overmatig cannabisgebruik niet goed voor je is.

  5. Nu moet ik me dus, als niet gelovige, gaan bekeren tot het Jodendom omdat Martin dat denkt?? Ten eerste; ik geloof niet omdat er geen God voor mij kan en mag beslissen, de enige die verantwoordelijk is voor zijn eigen keuzes, fouten en onhebbelijkheden ben ik zelf. Daarnaast geloof ik in mijn medemens. Iets waar ik op de plotterblogs (ik noem een Martin Vrijland, KLOL, WaarinHolland en Blikopnosjournaal) een knauw in krijg, dat wil zeggen het geloof in de medemens. Het waarom laat zich raden, op die blogs wordt zoveel haat en leugens gepredikt dat ik moet constateren dat ik mijn liefde voor medemensen niet aan elke medemens moet besteden, maar alleen aan diegenen die het verdienen. Dus niet de Martijntjes, Michaatjes, Blikjes en wat voor schepsels er ook nog rondlopen. Die doen hun best om alle medemensen uit te sluiten, want de enige liefde die zij kennen is voor hunzelf en niemand anders….
    Trouwens dankjewel voor de goeie muziek van gisteren; ik ben met een glimlach in slaap gevallen. Muziek en medemensen, wat heb je nog meer nodig…

    • Nee, je moet je van goeroe Martijn niet tot het Jodendom, maar tot zijn “ideeën” bekeren, want dan “stap je in de rust“, als je zijn psychotisch-paranoïde universum deelt, dat overigens alleen uit machtsdenken, hebzucht en haat bestaat. Dan zegt hij “go girl” tegen je, als je uit die tijdslijn illusie stapt.

      Argh.

  6. Ow…ik moet gaan blowen en uit mijn nek zwammen….kan ie toch normaal zeggen in plaats van een matrix te verzinnen en meer van die onzin??

  7. Martijn wil in alles beter zijn dan Micha. Op het gebied van zwakbegaafd- en krankzinnigheid lukt hem dat wonderwel. Al zal dát dan weer tegen wil en dank zijn.

    Maar je geitenwollensokken ‘oproepje’ gaat je niet meer helpen, Martijn. Een gedwongen opname, dat is alles wat jou rest.

  8. Er komt ook geen einde aan met dat figuur. Nou probeert Martijn zijn sekteleden bij wie gas en water afgesloten werden vanwege hun “soevereiniteit” weer een koolmonoxidevergiftiging in te praten

  9. When you call yourself an Indian or a Muslim or a Christian or a European, or anything else, you are being violent. Do you see why it is violent? Because you are separating yourself from the rest of mankind. When you separate yourself by belief, by nationality, by tradition, it breeds violence. So a man who is seeking to understand violence does not belong to any country, to any religion, to any political party or partial system; he is concerned with the total understanding of mankind. Krishnamurty

    • @Dorothy:

      Het is ook een vorm van geweld, of op z’n minst niet zo liefdevol om mensen hun identiteit te ontzeggen. Ultiem gesproken is het natuurlijk waar, is er geen “ding an sich” dat je het “zelf” kan noemen, laat staan dat een culturele, religieuze of nationale traditie er ultiem gesproken toe doet. Maar ik ga eerder voor de Boeddhistische doctrine van twee waarheden”: een conventionele en ultieme, die zonder elkaar niet bestaan:

      The Buddha’s teaching of the Dharma is based on two truths: a truth of worldly convention and an ultimate truth. Those who do not understand the distinction drawn between these two truths do not understand the Buddha’s profound truth. Without a foundation in the conventional truth the significance of the ultimate cannot be taught. Without understanding the significance of the ultimate, liberation is not achieved.

      De kritieken van Crowley op Krishnamurti zijn natuurlijk over the top, maar niet helemaal onterecht. Het was vooral Krishnamurti die met die uitspraak zijn ego afscheidde van de mensheid, door zijn “ultieme waarheid” boven het menselijk gewoel op te stellen. In wezen hetzelfde pseudosprirituele geleuter waar Martijn zich aan bezondigt, als hij het over de matrix heeft: egocentrisch dualisme.

  10. Op Krishnamurty kom ik terug, maar niet nu. Nee je kunt Vrijland niet met het ‘geleuter’ van Krishnamurty vergelijken. K heeft altijd gezegd; I am not your guru. Vrijland wil graag een guru worden zodat hij casht. Bovendien neemt Vrijland een film als leidraad, tsja.

    • Even voorop gesteld dat ik jouw spirituele voorkeuren vanzelfsprekend respecteer hè, ook al zouden het de mijne niet zijn.

      Natuurlijk is Krishnamurti in het algemeen niet met Martijn te vergelijken, maar dus wel in hun verwerping van de conventionele realiteit waar ze mee geconfronteerd worden, ten gunste van een hogere en abstractere realiteit, waar zij op een superieur wolkje te vinden zijn. In de psychologie wordt dat verschijnsel ook wel “dissociatie” genoemd. Dat K. goeroeclaims verwierp zegt me niets, dat doen de meeste Goeroes en maakt ze alleen maar “heiliger”, die valse bescheidenheid. Zo’n paradox vinden discipelen juist prachtig en leidt tot nog meer aanbidding. Het is bij hem ook een logische stap, en kwam vooral omdat hij de rol van world teacher die hem van kinds af aan toebedeeld werd los wilde laten. Om zich vervolgens voluit als zodanig te gedragen.

      En wat de inzet van films om je punt te maken betreft: dat kan ik Martijn in zichzelf nog wel vergeven en is helemaal niet verkeerd om te doen. Grote filosofen als Zizek doen het evengoed en het maakt hun vertoog alleen maar leesbaarder. Point in case: Zizek’s pervert’s guide to cinema

    • Dat is het helemaal niet en dat werd ook nooit geclaimd. Het is gewoon een stockfoto van de IDF.

    • Ow en Wim, ik faciliteer idd. geen zuigreacties meer over fietsen en andere nonsens van wie dan ook uit je korps der intelligentsia. Dat station is gepasseerd en er is al te vaak over gezemeld. Het is genoeg geweest en ik trek de streep. Het is het enige wat ik kan doen om respect te tonen voor al die rechterlijke uitspraken die er al zijn geweest! Dus voor alle duidelijkheid, dat soort van gezemel staat onder moderatie.Overigens is dit geen nieuws want dit is hier al eerder gezegd door mij maar begrijpend lezen is nu eenmaal moeilijk voor sommigen.

Reacties zijn gesloten.