Double Standard

De terreuraanslag in Parijs is alweer enige weken geleden. Op tv was de demo in Parijs met voorop de regeringsleiders van allerlei pluimage in een lange stoet. Was ik verbaasd om te zien wie er meeliepen? Nee. Politiek is voor een groot gedeelte huichelarij en dat kwam in deze demo dan ook weer op stuitende wijze naar voren.

Nu kan ik mij voorstellen dat veel moslims niet blij zijn met de afbeelding van Mohammed, het is voor hun verboden om de belangrijkste profeet van de Islam af te beelden en zij storen zich aan een blad als Charlie Hebdo dat dit toch doet. Aan het gegeven dat dit blad ook andere religies op de hak nam hebben zij geen boodschap want zij vinden dat je in geen enkele omstandigheid hun profeet mag afbeelden. Natuurlijk keuren de meeste moslims geweld af en dus zeker ook de aanslag en gijzelingsactie in Parijs, een goede moslim vermoord geen ander mens.

Binnen de moslimgemeenschap maar ook daarbuiten is er een aanzienlijke groep mensen die van mening is dat zij persoonlijk of als groep geen afstand hoeven te nemen van het geweld en de terreur, omdat ze hier niets mee te maken hebben. Bovendien hoeven de Joden ook geen afstand te nemen van het geweld in Gaza en nemen de blanken ook geen afstand van blanke massamoordenaars, zoals bijv. Breivik. Die mening deel ik en bovendien: afstand nemen heeft iets plastisch en zegt verder niets over wat je met “het afstand nemen” in de praktijk doet. Kijk maar naar onze wereldleiders: veel van deze leiders die ook meeliepen in de demo hebben een double standard.  Dus nemen zij afstand in deze demo en steunen zij de “vrijheid van meningsuiting” en vervolgens gaan zij na het diner naar huis waar zij gewoon doorgaan met hun eigen alledaagse beleid wat vaak voor alles staat waar Charlie Hebdo tegen ageerde met hun cartoons.

Nu heb je tal van discussies op internet over Charlie Hebdo en het oprollen van terreurcellen, ook de plotters willen een graantje meepikken. Maar dan ben je zogezegd tegen de MSM (Main Stream Media) en beschouw je lezers hiervan als onnadenkende volgers en vraag ik mij toch af hoe je kunt rechtvaardigen dat je als zelfverklaard alternatief medium niet anders doet dan dezelfde thema’s te gebruiken als die vermaledijde MSM. Waarom richt je je aandacht dan niet op iets geheel anders? Maar nee, Martin heeft bijvoorbeeld al zo’n tien artikelen gepubliceerd rondom de aanslag.

Dat komt natuurlijk omdat al deze zelfverklaarde strijders voor de waarheid heel goed beseffen dat hun lezertjes niets anders willen als fantaseren en roddelen met elkaar over moord, bloed enz. Juist zij zijn sensatiebelust en genieten van ellende (zolang het een ander betreft), zij willen filmpjes zien die hun fantasieën bevestigen en spannende verhalen vertellen over satanisme en de matrix, al dan niet tijdens het roken van een joint. Wie is hier nu een sheeple? Aan het eind van de dag wil iedereen geld verdienen en is de MSM daar in ieder geval een stuk transparanter over en vragen zij abonnementsgeld in plaats van donaties zoals profeet Micha Kat doet of the self thinking Authorithy Martin Vrijland.

9 thoughts on “Double Standard

  1. Ja, sensatiebelust, perverse redenaties over verwondingen waarmee ze dan de wellustige patholoog anatoom gaan uithangen, maar dat vind ik nog tot daar aan toe. Hier eindigt de vrijheid van meningsuiting voor mij een beetje:

    voor je het weet gaat Realfraggy dus met een Suzuki Swift op een groep mensen inrijden.

  2. Hahaha, die Victoria, neemt all shine weg van Micha. Wat ziet ze er eng uit, met die foute, haar psychotische kantjes benadrukkende make-up en ik heb verder niets tegen hangborsten, maar waarom moet je dat zo accentureren? Wat doet ze überhaupt in beeld?

  3. Oh kijk, Martijn Alberda gaat uit de bijbel lezen!

    Zo heb ik besloten mij meer te gaan verdiepen in religies en de bijbehorende boeken te gaan lezen. Hoewel de bijbel mij met de paplepel ingegoten is, wil ik daar ook nog eens naar kijken. Een boek als de koran is nog redelijk nieuw, maar ook daar wil ik een poging toe wagen.

    • Wat een clown.
      Hij wil meer inhoudelijk goede stukken gaan schrijven en zal ook niet meer zoveel stukken schrijven.

      Ik zeg niks…maar mag ik wel ff lachen..whoehahaha

Reacties zijn gesloten.