VrijMiBeau: Take a break

street art - TLV - take a break

street art – TLV – take a break

Tja, wat te typen voor een VrijMiBeau wanneer het geluid van AK47’s nog nagalmt door de woonwijken van Parijs en Verviers? De scherpe geur van kruit en bloed nog doordringt in de neuzen van betrokkenen en omstanders? De tranen van nabestaanden nog niet zijn gedroogd, en het ongeloof nog op miljoenen gezichten is te lezen?

Is dit het moment om te lachen om de krankzinnigheid van Micha Kat of de professionele paranoia van Martin Vrijland? Nee, dat is het niet. Zeker niet wanneer politiemensen, militairen, en leden van veiligheidsdiensten ‘as we speak’ in verschillende steden van Europa met hun leven de waanzin van enkelen tegemoet treden, zodat wij weer kunnen schrijven wat we willen, veilig onze supermarkten bezoeken, kinderen zonder angst naar school kunnen, en politiemensen veilig op straat hun werk kunnen doen zonder een para-militaire uitrusting en bewapening. Nu is de corruptie van professionele onruststokers en de publieke uiting van hun psychiatrische problematiek even onbelangrijk. Plotteren is grappig voor een verveeld moment. Niet wanneer mensen sterven. Ook al hebben ze een AK-47 in hun handen.

Toch sluiten wij de Swapichou-bar vandaag niet. Uit respect, maar vooral omdat het belangrijk is dat wij blijven lachen. Blijven leven. Zelfs wanneer de wereld volkomen corrupt lijkt.

De bar is daarom vanaf nu open. De eerste die weet te raden wat ik wil drinken ontvangt een glimlach. En hij of zij die mij weet te vertellen wat er is gebeurd met de fiets van Micha Kat een zoen. l’chaim. Proost. à ta santé!

68 thoughts on “VrijMiBeau: Take a break

    • hmm, nee te zoet voor vandaag. Eerder iets met een hele sterke ‘bite’ en een krachtige afdronk. Iets waarvan je ogen open gaan, en je als vanzelf ‘hoo-rah’ roept.

  1. Whisky?

    whisky

    Caol Ila Moch is een relatief nieuwe single malt whisky van Caol Ila, één die ongetwijfeld veel liefhebbers zal vergaren gezien de belovende recensies op het internet en in de vakbladen. Moch is Gallisch voor “dageraad”, een gevoel wat deze whisky dan ook zeker oproept bij ons met zijn lichte, frisse doch warme smaken en aroma’s. Op de neus bevat deze whisky verfrissende aroma’s van honing, room en notities van gras en nat hooi. Aroma’s van biscuit, citroen en licht rook zijn tevens ook te bespeuren. In de mond is Caol Ila Moch warm en en zacht van smaak van turf, kruiden, karamel en honing. Ongecompliceerd maar super lekker! De afdronk is langdurig en rokerig.

    Heeft u deze verschillende whisky’s van Caol Islay ook al geprobeerd?

    – Caol Ila Strenght 59,3%
    – Caol Ila Strenght 58%
    – Caol Ila 25 Year
    bron

  2. Ja Madonna blijft briljant

    Maar deze, geproduceerd door Boy George is ook heel blij.

    E-zee Possee – Everything starts with an E…

  3. Even leeglopen hoor…

    Ik heb het er natuurlijk maar niet meer over op FN, maar mijn beschuldiging van antisemitisme aan het adres van Rhazes is natuurlijk niet van de baan. Ik werd “biased” genoemd in een discussie over de wereldwijde Jihad, vanwege mijn Joodse afkomst. Nou kan ik me nog voorstellen dat ik “biased” ben vanwege mijn Israel standpunt – kritiek op zionisme noem ik niet zonder meer antisemitisch – maar de teksten van mij waar Rhazes als “bewijs” naar linkte gingen dus over autochtoon nederlands tokkieantisemitisme. Had helemaal niets met de wereldwijde Jihad te maken. Hij diskwalificeerde mij dus vanwege mijn Joodse achtergrond en dat ik mij in het algemeen tegen jodenhaat verzet, zonder enige reële aanleiding of relatie met het onderwero dat we bespraken. Volgens mij heet dat antisemitisme en zo noemde ik het dan ook.

    Daar werd vervolgens een spelletje mee gespeeld: ik deed die volgens mij vrij objectieve constatering en in reactie op mij ging Rhazes proberen me als “racist” te framen. Dat deed hij heel goedkoop en oneerlijk, door een grapje van me over een fictieve universiteit in de islamitische staat waar we even een F16 langs moeten sturen vanwege het lage niveau van het onderwijs (de tekst van Rhazes) als “racistisch” te framen. Dat zou een racistische opmerking zijn omdat ik dat zei tegen iemand die zich “Murat” noemt, die eerder meldde dat hij Rhazes “geniale” schrijfsel op de universiteit waar hij zogenaamd werkt zou gaan delen en publiceren. Er was niets racistisch aan die grap te bekennen en zette er bovendien zelfs nog maar nu even serieus onder, wat Rhazes in zijn citaat van mij bewust erbuiten hield.

    Mijn analyse is serieus en staat recht overeind, terwijl Rhazes gewoon een spelletje speelde om me een racist te kunnen noemen en me daarmee om de oren te kunnen slaan. Vervolgens zou ik mijn volkomen terechte beschuldiging in moeten trekken omdat hij mij achteraf toch geen racist, maar een slechte grappenmaker vond.

    My ass.

    • Je kan ook radicaliseren tot (supporter van) terrorisme zonder dat je een bomvest aantrekt of een vuurwapen oppakt. Rhazes en enkele van Peter’s reaguurders beginnen zich aardig te kwalificeren voor die groep.

      In essentie hebben ze hetzelfde verknipte wereldbeeld en spinnen ze dezelfde haat. De verbijsterende reacties en beledigingen die onmiddellijk worden afgevuurd op mensen die of daadwerkelijk Joods of supporters van Israel zijn is puur geweld.

      Ze vormen een vijfde colonne die de komende tijd nog wel de nodige aandacht zal vragen en krijgen. Onderdeel van de oplossing, zoals ze zichzelf graag zien, zijn ze in ieder geval niet. Integendeel zelfs.

  4. Ik heb altijd gedacht dat de Jodenhaat bij de rechts extreme partijen voorkwam. Nu zie ik dat het ook erg veel bij extreem links voorkomt. Dat had ik niet verwacht. @Jeroen, dat jij bepaalde afbeeldingen van Peter in het bezit zou hebben. En hem dus daarmee onder druk zou zetten, was ook een lage opmerking. En ik was verbaasd dat Peter zich zo afzijdig hield.

    • Peter vond de hele discussie zoals hij gevoerd werd verschrikkelijk en hij heeft groot gelijk. Ik ben op zich wel weerbaar genoeg om het te incasseren en denk eerlijk gezegd dat de jodenhatende linksgekkies die de site van Peter gijzelen zichzelf heel erg voor lul hebben gezet, ook al hebben ze dat niet helemaal van zichzelf door. En als er iets evident werd is het wel hun antisemitisme.

  5. Mooi de hele ochtend bezig geweest had eindelijk een account bij nujij.nl alles uitgelegd heel artikel geschreven waar ik korte mette maakte met de Hoax als boer Harry met de koeien. Stond er verdomme: naar deze site link plaatsen is niet mogelijlk. Excuseer mij maar ik wordt knettergek.

  6. Ik ben opgevoed door pleegouders die PSP en PPR stemden. Van het hek en van het lek , ik weet niet meer. Ik heb altijd mee gekregen wat er in de oorlog gebeurd is , dat nooit meer. Kreeg boeken te lezen zoals het meisje met het rode haar en was echt een hater van het duitse volk. Mede vanwege het trauma van 1974. Maar tijden veranderen. Opvoeding kan je een richting opduwen, uiteindelijk ga je toch voor jezelf denken. Duitsers heb ik geen hekel meer aan. Maar wat wel is gebleven is dat wat gebeurd is toen dat mag nooit meer gebeuren. Nooit mensen dood maken om hun geloof. Jood, Moslim of AtheÏst Ik ben werkelijk geschokt dat juist uit die linkerhoek zoveel Jodenhaat komt. Ze nemen de rechterkant kwalijk dat ze de moslims haten, maar als je zelf de Joden haat heb je geen recht van spreken. Mijn pleegouders (flink op leeftijd al) zeggen dat het echt iets van de laatste tijd is. Dat wil ik wel geloven. Maar is dat zo? Dat er scholen gesloten worden door dreiging vind ik verschrikkelijk. En mensen die onschuldigen doden, zal ik nooit vrijheid strijders kunnen noemen. Ik noem ze moordenaars.

      • Ja Cease Fire.

        Wat heeft ons dat ooit voor goed gebracht? @teigertje zag het. Lees zijn twitter-timeline. Haat!

        Er is geen gesprek met hem mogelijk. Hij recruiteert alleen maar vanuit onze reactie. Wat mij betreft gaan we er vol in, of helemaal niet.

    • Frankrijk gaat denk ik de rest van de EU overtuigen om daar ook met groot materieel heen te gaan. de Fransen waren altijd de zwakste schakel als het over interventies ging, altijd maar bijven praten en diplomatie bedrijven. Maar nu is het klaar.

      • Eerst nemen ze Damascus, dan Jerusalem. Voor het laatste hebben ze een verward Europa nodig dat al haar ‘extras’ nodig heeft om haar eigen steden veilig te houden. Nee, wij maken ons geen illusies.

        “Eerst Damascus, dan Jerusalem” is overigens een officiële ‘war-cry’ van de (anti-)Assad jihadi’s.

      • Frankrijk heeft wat grandeur nodig. Er komen verkiezingen aan, ze moeten zich in de EU waarmaken omdat hun boekhouding niet op orde is en de Europese defensie staat al een tijd op de rol. Het zou een erg opportuun project zijn, om IS wat robuuster aan te gaan pakken, met boots on the ground erbij. Kunnen de VS zich wat beter richten op hun proxy war in Jemen, die hebben echt al genoeg te doen. Ik vind het schattig hoor, met die Koerden, maar het speelkwartier is voorbij. Nu moeten ze allemaal dood en voor echte militairen is het nog steeds prijsschieten op die gozertjes van IS.

        De kill rate is in ieder geval nu nog te laag.

          • Klein puntje van kritiek: waarom zou IS zo’n enorme bedreiging, vergelijkbaar met de Hunnen zijn zoals hij eerst stelt en noemt hij ze even later “a bunch of punks”?

    • Damn, de reacties ook onder dat artikel. De homofobie onder sommigen in de VS doet niet onder aan die van IS. In de VS hebben ze de middelen niet, maar sommigen komen bijkans klaar op de gedachte. Bizar dat mensen niet doorhebben dat ze dezelfde kant van de medaille zijn.

  7. Geen slechte column van Bas Heyne deze week, een paar citaten:

    “Dan de paranoia. Een verder gezellige Amsterdamse moslim verklaarde tegen mij dat IS-leider Abu Bakr al-Baghdadi een Jood was, dat wist toch iedereen? In mijn mailbox belandden verklaringen over de aanslagen in Parijs: een inside job, net als 9/11. En Charlie Hebdo was in handen van zionisten die een oorlog tegen moslims willen ontketenen. Nee, het zijn de Amerikanen. Het is perverse mediawijsheid: achter de vreselijke werkelijkheid gaat een gruwelijker waarheid schuil, the truth is out there, maar die wordt ons onthouden door mensen met belangen. Na de aanslag op vlucht MH17 hebben verdwaasden een nieuwe kluif.”

    en

    ” terreur wil onze samenleving ontwrichten door het zaaien van woede.”

    dat Heyne op zijn beurt weer citeerde van Marcouch.

  8. hiha, ik heb het beluisterd; Alberda bij Giel op de radio. Ik moet zeggen, ik werd er eigenlijk wel vrolijk van. Als dit het niveau is van de gemiddelde complottert…, dan hoeven we ons geen zorgen te maken. Het is van een lachwekkende luie domheid.

    Ik zou er voor willen pleiten dat types als Kat / Dankbaar / Alberda / Niemoller zoveel mogelijk worden uitgenodigd in de MSM om hun verhaal te doen. Laat het maar gebeuren. Actie is reactie. Een Giel negeert je gewoon, en bij een ander programma kan je als complottert genadeloos onder tafel geluld worden.

    Wellicht dat dan bij enkele “volgers” van bovenstaande heren de ogen eindelijk eens opengaan?

    • trouwens, zou Giel geweten hebben van Alberda en zijn plastic poppen theorie rondom MH17? Ik denk het niet, want dan had Alberda er vol van langs gekregen van Giel op de radio. Nieuws van de andere kant, leuk, maar er zijn grenzen.

      Had het gesprek zo kunnen lopen: “Trouwens Vrijland, of zal ik zeggen Martijn Alberda, want zo heet je he…. (…) Jij was toch ook de geen die blogde dat de MH17 niet echt is neergestort, maar dat het poppen zijn? (…) Hoe haal je het in je botte hoofd om dat te denken man, er zijn mensen overleden… (…)….. etc etc etc…

      Was mooie radio geweest….. helaas…

  9. Martijn Alberda geneest zieken, lammen en blinden. Halleluja!
    Ikzelf heb 3 jaar antipsychotica en antidepressiva moeten slikken, omdat er bij mij een bipolaire stoornis werd vastgesteld. Ik ben sinds 4 maanden gestopt met alle medicijnen en ik kan zeggen dat ik me nooit zo helder heb gevoeld en sinds ik jouw site Martin Vrijland heb gevonden, voelt het voor mij als thuis komen in een warm bad.

  10. BREAKING BREAKING: Kat komt weer naar Nederland om het volk toe te spreken en het land te bevrijden van de pedo-elite! Trek je wandelschoenen aan want het gaat een lange mars worden!

    Hoe hij dat precies gaat doen, is onbekend. Zodra hij op enig vliegveld aankomt, leidt dat direct tot een arrestatie namelijk.

    Ook wel tekenend dat hij liever het risico neemt om gearresteerd te worden dan dat hij bij Victoria blijft zitten. Het zegt een hoop over hoe de verhoudingen in Huize Wexford nu zijn.

Reacties zijn gesloten.