Que la Force soit avec vous

44 thoughts on “Que la Force soit avec vous

  1. Mijn vriend staat er. Die zelf Charlie heet en een kennis verloor. En vanzelfsprekend werden er als bonus wat Joden over de kling gejaagd. We zijn denk ik allemaal pissed. Allemaal Charlie, een juif en van de gendarme.

    Ik zit trouwens met stijgende woede te lezen hoe zowel de complotgekkies als Gaza acivisten die te weinig aandacht krijgen de Joden de schuld geven van deze aanslagen.

    The anti-Semitism at the heart of the Boycott, Divestment and Sanctions (BDS) movement targeting Israel was again laid bare yesterday, as prominent activists from the campaign took to social media to advance the conspiracy theory that yesterday’s terrorist attack against French satirical magazine Charlie Hebdo was carried out by the Mossad.

    Leading the charge was Greta Berlin, a spokesperson for the Free Gaza movement, an organization that has been closely involved with attempts to break Israel’s blockade against the Hamas regime in Gaza. In a Facebook posting, Berlin declared, “MOSSAD just hit the Paris offices of Charlie Hebdo in a clumsy false flag designed to damage the accord between Palestine and France…

    • Misselijkmakende “analyses” ook, van wat er met een hoofd gebeurt als er een kogel uit een Kalasjnikov doorheen gaat, in vergelijking met een watermeloen. En dan zeggen dat het een hoax is omdat het hoofd niet op dezelfde manier als die meloen uit elkaar spatte.

    • Martijn Alberda kreeg er op FB in een paar dagen 3.000 likes bij (heeft er nu ruim 10.000).

      Dat loopt nog eens slecht af.

      • zo zie je maar @Douwer, het is een soort nieuwe Story/ Prive camping variant. Of het waar is doet er niet toe maar schijnbaar zijn veel mensen geïnteresseerd in het bekijken van David Icke aftrekseltjes of smashing pumpkin tjoebjes. Eerst kon je er alleen voor terecht op tv, nu ook via internet.

      • @Teigertje,

        Het ligt toch anders dan bij de Story en de Privé.
        Als je de comments op zijn Facebook doorworstelt, bestaat ongeveer de helft (5000 mensen) uit reaguurders met een islamitische achtergrond, waarvan een substantieel deel rondloopt met levensvragen, en die in Alberda ook een soort profeet zien.

        Hij hitst deze mensen op tegen alles wat maar Overheid en/of Joods is, en ze vinden het geweldig.

        • Al vanaf zijn gestoorde en criminele bemoeienis met de zaak Anass richt Martijn zich op Islamitische Nederlanders. Vaak ook laagopgeleide jongeren die je eigenlijk alles wijs kan maken, waarbij hij de jodenhaat, homohaat en misogynie aan probeert te wakkeren. Onbegrijpelijk dat er vanuit justitie niet ingegrepen wordt op dat figuur, want de maatschappelijke invloed die hij uitoefent is zeer destructief. In een land zonder rechtsorde had je zo iemand gewoon doodgetrapt, maar met rechtsorde kan hij tot het einde der tijden doorgaan en wordt zo mogelijk nog gesubsidieerd ook.

        • @ Douwer ik zeg ook..soort van.
          Het is duidelijk welke mondjes Martin wil voeden met plotkoekjes, daarom staat hij dus ook op die lijst van extreem rechts.

  2. Maar er is, naast de overweldigende deelname in Parijs, meer goed nieuws. Het Egyptische journalisten syndicaat hield vanmiddag een korte demonstratie in solidariteit met de aanslagen in Parijs.

    Egypt’s journalist syndicate has called on its members to hold a rally on Sunday in front of its headquarters in downtown Cairo to condemn the terrorist attack on the Charlie Hebdo office in Paris.

    Hoopgevend voor een land waar tot voor kort de President nog lid was van één van de grootste sponsors van dit soort terrorisme: het Moslim Broederschap.

    • Netanyahu en Abbas liepen allebei vooraan, in dezelfde menselijke keten van in elkaar gehaakte armen.

        • Dank Jeroen,dat vermoedde ik dus al, geen wonder dat ik ‘m niet begreep. Want van FN en UKIP weet ik te weinig, maar de de PVV en Pegida zie ik niet als neofascisten en neoconservatisme is volgens mij een typisch Amerikaanse term. De stemmers op de PVV en de volgers van Pegida blijken heel normale mensen te zijn, die heel genuanceerd hun zorgen uiten,De Islam blijkt een religie te zijn die geen kritiek verdraagt. Er uit stappen kan ook niet. Moslims zijn ook in zichzelf gekeerd en mengen zich niet (of nauwelijks) met de rest. Dit geloof heeft zelf geen antwoord op hun eigen uitwassen en op het nieuws zie je dagelijks geweld uit naam van de islam, de koran, ook dichtbij huis. Veel mensen vinden deze optelsom eng. Mensen uit mijn eigen omgeving hoor ik dit zeggen. Ze zijn bang dat we in ons land zelfde situaties krijgen als in de banlieus. Daarom snap ik deze spotprent dus niet. Onterecht om deze bezorgde burgers in een hoek te duwen. Want er past geen sticker op. Dit zijn lieden die voorheen pvda,cda en d66 stemden. Interessant wordt wel de toekomst. De twee partijen die in ons land lijken te ontstaan. voor en tegenstanders van het hardop benoemen van migratieproblematiek bij de naam, zullen op 1 of andere manier tot elkaar moeten komen.

          • PVV’ers en Pegida aanhangers zijn menselijk afval die in ieder geval niets te zoeken hebben op een demonstratie van Charlie, want die kotst op ze. Ik wil overigens niet dat je je islamkritiek hier komt uitventen, het is het thema van dit blog niet, lekker ergens anders doen vrouwentong. Ga maar elders de “bezorgde burger” uithangen, want ik heb geen behoefte aan dat geleuter hier.

            Je weet ook verder niets van de Islam, want “de” Islam bestaat nog niet eens en ideologisch hoort een PVV’er toch echt bij dezelfde politieke groepering als de terroristen, ook al ben je te dom om dat te kunnen begrijpen. Overigens durft iedereen tegenwoordig het “migratieprobleem” te benoemen, ook dat is echt heel dom gelul als je bedenkt dat zelfs de PvdA een soort PVV light is geworden.

            En nee, ik ga niet nader komen tot islamofoben. Val maar dood.

          • @vrouwentong.
            Wat zit jij nu allemaal uit te kramen?
            Bijv. dit:
            “De stemmers op de PVV en de volgers van Pegida blijken heel normale mensen te zijn, die heel genuanceerd hun zorgen uiten,”
            Genuanceerd zeg je? Kom jij ooit op twitter? Niet te geloven wat daar aan bagger staat uit de PVV hoek, er zijn ook een paar accounts dusdanig bedreigd dat ze gestopt zijn om die reden.

            Je hebt dus ook de cartoons in het vorige artikel niet bekeken, die van Charlie Hebdo zelf, die waarvoor Madamme le Pen nog naar het gerechtshof stapte.Je schrijft dat je niet zoveel weet van FN maar deze cartoons lijken mij wel heel duidelijk.

            Neoconservatisme is typisch Amerikaanse term: al zou dat zo zijn, wat doet dat ertoe? Denk jij dat het om die reden niet kan bestaan in Nederland? Dat vind ik toch wel stuitend dom @vrouwentong.

            In 2008 nog is Nekschot uit zijn huis gesleept door de Nederlandse politiek en gisteren liep Rutte mee in de demo, ik bekijk het maar als een voortschrijdend inzicht in wat Vrijheid van mening is. Alhoewel ik dit betwijfel gezien de activiteiten van VDD in december en begin deze maand op senaatsnivo en het gekloot met het grondrecht in Nederland voor wat betreft de gezondheidszorg. Ik geloof dus helemaal niet dat een partij als de VVD maar ook het tegenwoordige PvdA iets begrijpen van het recht op meningsuiting. Daarom haalde ik zojuist dit voorbeeld aan. Ik geloof ook dat deze partijen besmet zijn door de PVV aanhang in Nederland in wiens aanhang hun voormalige stemmers zitten. Dat is gevaarlijk @vrouwentong, polarisatie is een smet op een geciviliseerde samenleving.

            Je zegt eerlijk dat je de cartoon niet begrijpt, dat kan ik waarderen en dus hoop ik dat je je toch eens wat meer gaat verdiepen in wat er gaande is in de wereld om je heen. De wereld zal toch echt met een antwoord moeten komen op sektarische clubs als IS en Al Qaida, en dat antwoord zal echt niet komen uit rechts extremistische hoek. Deze mensen drijven de boel nog verder uit elkaar en zodra mevrouw Le Pen het voor het zeggen krijgt zullen de hekken zich letterlijk sluiten om de Banlieus, En wat dan?
            Wou je er dan een zak kalk op laten gooien of zo?

          • Nou @jeroen, je bent dui duidelijk door de mand gevallen. Toen ik een half jaar geleden iets islamkritisch had gepost, had je het zogenaamd per ongeluk gedelete. Ik wist allang maar nu zeker dat het opzet was. Jammer dat je alleen je eigen mening wil horen. Bij deze neem ik dan ook graag afscheid van je, want je mag hier kennelijk alleen iets schrijven als het in jouw straatje past. Noem me gerust een islamofoob. Dan blijft jouw wereldje lekker zwart wit. Succes

          • Waarom mag er niet scherp op de snede gediscussieerd worden @vrouwentong?
            Wat is dat nu weer voor beschuldiging over moderatie?

          • Vrouwentong wordt en werd helemaal niet gemodereerd, er verdween tijden geleden één keer een bericht tussen wal en schip, wat overigens geen boze opzet was. Het niet-begrijpen van die cartoon veinsde hij natuurlijk een beetje, hij bedoelde eigenlijk op een zuigerige manier te zeggen dat hij het er niet mee eens was.

            Dat gezegd hebbende zie ik het inderdaad niet zitten om hier nou een platform te gaan bieden aan het stompzinnige gereutel van PVV’ers. Vrouwentong zit nu ook weer allemaal dingen te beweren over “de” Islam terwijl dat geloof uit zeer uiteenlopende stromingen bestaat, waarvan ik sommige liberale als partners zie, terwijl bijvoorbeeld het Salafisme natuurlijk een vijand van onze liberale waarden is.

            Dan gaat hij ook nog eens beweren dat het niet hardop gezegd mag worden dat er sprake zou zijn van “migratieproblematiek” (schijnbaar ziet hij dat als hetzelfde probleem als de Islam) terwijl er in Nederland sinds de moord op fortuijn niets anders besproken wordt. Dat houdt wel ergens op.

            Bovendien was Vrouwentong al tijden geleden verhuisd naar Don’s blog. Ik vond hem daar ook veel meer op zijn plek, in het afvoerputje daar. Dus nee, niks nader tot elkaar komen, ik zeg: cordon sanitaire.

          • Huh? Bij mij doet ie het gewoon? Dank voor de extra link. Op YouTube mag de documentaire niet geplaatst worden, want Amerikanen zijn echt overstuurder van deze zeer goed doorwrochte BBC documentaire dan Zeitgeist, of andere complotbagger. Dit is goede, op feiten gebaseerde journalistiek en geen gestoorde fantasie. Truth is stranger than fiction, zullen we maar zeggen.

            Ja, plottertjes zouden concluderen dat het allemaal CIA ops zijn, maar dat is niet de boodschap van de documentaire. Wel dat het neoconservatisme van de PVV (Strauss) en het moslimfundamentalisme van IS en al Qaeda (al Qutb) één en dezelfde ideologie zijn, gelijktijdig ontstonden uit kritiek op liberalisme en secularisme en eigenlijk dezelfde vijand zijn van de waarden die mij dierbaar zijn. Vandaar dat Vrouwentong zijn PVV kan steken waar de zon niet schijnt en dat volk ook niet welkom was op de Charlie demonstratie.

            Charlie scheet natuurlijk even hard op het moslimfundamentalisme als ik dat doe, maar deze documentaire identificeert de vijand wat beter. Het is een strijd tussen waardensystemen met westerse islamhaters en moslimfundamentalisten aan de ene kant en de liberale westerse waarden aan de andere kant. Vandaar dat Charlie zowel de fundamentalisten als le Pen stevig op de hak nam. They’re from the same cloth

          • Het zal een tijdelijk iets geweest zijn, want de website laadt nu inderdaad wel. Toch ga ik zo die andere delen kijken via die dotsub site, want ik waardeer de ondertiteling wel. Ik heb er eigenlijk geen tijd voor (gisteren echt niet), maar ik moet het gewoon zien. Het blijft maar aan me knagen.

  3. Xaar weg, Vrouwentong weg, en een hoop anderen van de oude garde zijn verdwenen.
    Ik moet zeggen dat er hier ook geen vrijheid van meningsuiting meer is.
    Schelden mag wel,maar wel op de maat, en de toon, op de persoon.
    Binnen eigen huisregels.
    De humor is verdwenen, de tolerantie is weg,.en de oude muziekdoos onmogelijk om te posten.
    Vrijheid van denken is ook belangrijk.
    Maar er is hier weinig tot geen ruimte meer daarvoor.
    Ik heb niets met Joden of Moslims.
    Beiden komen in veel opzichten overeen.
    Qua besnijden, voeding, begrafenis etc.
    Was Otto Frank een Nazi omdat hij meevocht in WO1?

    De wereld is niet zo zwart/wit.
    Ik heb het geluk om mijn Religie te mogen ‘kiezen’.
    Religie en geld zijn menselijke uitvindingen.
    Net als wapens.
    De oorlog romantiseren is onzin.
    Rechtvaardigen is ook onzin.
    Beroepen op oude boeken van een tijdwaar 99,9999% analfabeet was, en de aarde plat, en de heksen terreur zaaiden met ziekten etc, is ook onzin om in deze tijd nog op te beroepen.

    Ik vind het jammer dat deze site nu zo monotoon is.
    Ik voel me ook niet welkom.

  4. Beste @Feex
    Dat van de oude muziekdoos heb je 100% gelijk in, heb ik ook al aangekaart. We moeten de boel wat opfleuren en opruimen,dit staat in de planning.
    Wat betreft je andere en eerste opmerking, je bent welkom hier.
    En die vrijheid om een andere mening te hebben is er ook, je weet niet genoeg van de achtergrond af dus ik neem het je niet kwalijk om wat je zegt.
    Ook op andere sites komen en gaan mensen, net als in het dagelijkse leven.
    Het is te gemakkelijk om het te stellen zoals jij nu doet.
    De humor mag jij toevoegen.

    • WTF Weet je @Feex, ik zit nu mijn eigen reactie over te lezen en eigenlijk stoor ik mij nu aan mijzelf want eigenlijk heb ik het wel gehad met reacties zoals die jij nu net gaf. Ik vraag mij af waarom jij op dit moment komt reageren, je conclusie staat immers al vast. Gisteren ben je welkom geheten door Jeroen en je weet donders goed dat wij niks kwaad in de zin hebben. Jeroen is zo nu en dan heel heftig en scherp maar meestal wel heel terecht.
      Waarom mag er niet scherp gedebatteerd worden? De huisregels zijn er enkel om te voorkomen dat mensen hier komen trollen, zuigen en hun frustraties af komen reageren. punt.
      Jij ziet ook helemaal niet wat er achter de panelen gebeurt.
      Juist meegaan in reacties zoals jij die nu net gaf maakt dat wij een flauw smakeloos blog worden waar mensen een beetje slap mee mogen ouwehoeren en waarin je moet mee ouwehoeren om het gezellig en fucking vrolijk te houden.
      We moeten iedereen maar een beetje te vriend houden en mogen niet zelf bepalen wat onze regels zijn want dan krijgen we te horen wat we toen en toen fout gedaan hebben volgens diegene. (zonder dat de persoon zelf wel die vrolijke bijdrages en wat al niet meer komt leveren maar goed).
      Die kant wil ik godverdomme niet op., eigenlijk heeft jouw reactie niets met tolerantie te maken en al helemaal niets met vrijheid van meningsuiting daar jij die van mij en mijn medebloggers aan banden wil leggen met je reactie. Wij zijn geen vuilnisemmer Feex.

      btw: Dat jij niks hebt met Joden of Moslims of whatever is je eigen probleem, wij zullen op deze aardkloot toch met elkaar moeten samenleven. Vertel je mening maar aan de Marokkaanse verzorgster die je later misschien aantreft wanneer je behoefte hebt aan verzorging.

        • Ach jij klein proppie toch. Ja jij Teigertje, run baby run als je dat nog kunt met dat verschrikkelijke lijf van je. Jij, jeroentje en deze site staan op het punt van ontploffen. Onze wraak zal zoet zijn proppie van me. Ik heb jou mogen uitkiezen.

          • Krijgen we de vrolijke bijdrage van Don de anonieme stoere bedreiger er ook nog bij want jaha dat moet toch kunnen en een ieder moet zich hier welkom voelen. Ga maar weer lekker aan je stroopwafel kauwen met je gezinnetje die jij zo graag beschermt Don en veel succes met je site dit jaar.

            Dit was dan weer je bijdrage Don, ik hoop voor je dat dit weer wat mensen trekt naar die vrijzinnige site van je.
            Ik hoop, ook voor ons, dat je pilletjes in de basisverzekering vergoed blijven.

          • Oh wacht, Donna schreef een stukje over me en nu wil hij aandacht. Ik zal zo eens kijken of er wat instaat, los van de gebruikelijke bedreigingen…. Sorry hoor, ik was even met een andere, relevantere polemiek bezig dan dat magazijnmedewerkergereutel. Zal ik morgen ook wel op swap plaatsen.

      • childrenfrance

        Julie Lenarz ‏@MsIntervention 2 min2 minuten geleden

        The conditions under which Jewish children have to go to school in #France, 21st century. Bow heads in shame.

        • Ja afschuwelijk.

          In North West London is het al niet veel beter. Al tijden niet btw. Daar is inmiddels een eigen Joodse security opgezet die in auto’s bijna identiek aan Engelse politie-auto’s rondrijden. De ‘shomrim’ (‘bewakers’ in H.)

  5. Jeetje zeg, had ik eerst al de neonazi’s van stormfront en frissekijk op mijn dak, moet ik nu ook al uitkijken voor PVV’ers!

    Overigens inderdaad een strafbaar feit en een zware bedreiging, want hij schrijft:

    De posities verharden zich en ik kan me zeer goed voorstellen dat er mensen in Schiedam en omgeving zijn, stemmers op de PVV, die Jeroen Hoogeweij dit niet in dank zullen afnemen. Het is een soort uitlokking van geweld waar dat ook de bedoeling lijkt van de aanslag in Parijs. Eigenlijk hoop je dat Jeroen Hoogeweij succesvol zal zijn in zijn poging en de consequenties van zijn gedrag eens mag gaan voelen. Maar ja ik ben tegen geweld en roep daar dus ook niet toe op.

    Maar daar roept hij dus wel toe op, maakt me en passant voor “pedofiel’ uit en aan het eind van zijn stukje biedt hij nog even aan om mijn adres te geven aan iedereen die hem mailt. Hij zou voor deze bedreiging die hij op dezelfde debiele manier als Jan Smelt “deniable” probeert te maken natuurlijk makkelijk bestraft kunnen worden. Maar daar boeit don me niet genoeg voor, die mijn adres nog niet eens kent.

    anyway, Waterman vind ik altijd veel leuker door de bocht komen:

    Jeroen Hoogeweij ,ik ken jouw verdrukking en armoede, maar je bent rijk, en de beschimping van degenen die zich joden noemen, en het niet zijn, maar een synagoge van de satan ook wel genoemd de leugenaar/bedrieger/opstoker/onthouder van naastenliefde/ mensenmoordenaar ect ect ect ect………

    Met Jeroens toewijding aan de OTO zou ik kunnen toevoegen: Wee jullie farizeeën, want jullie zitten graag op een ereplaats in de synagoge der bedrieger en worden graag begroet op het marktplein. Wee jullie, want jullie zijn als ongemarkeerde graven waar de mensen overheen lopen zonder het te weten.

    • Yup, Micha Kat kreeg voor een dergelijke op dezelfde manier geformuleerde bedreiging 120 uur taakstraf (waarvan 60 uur voorwaardelijk). Micha vindt natuurlijk van ‘nietes’, maar goed… what else is new.

      Wanneer leren mensen nou eens dat oproepen tot geweld levensgevaarlijk is. Zeker wanneer je de ultra manke geesten van de maatschappij bedient met je schrijfsels. Kijk wat dat Nederlandse gekkie uit Ridderkerk deed met een onschuldig meisje in India? Het gekkie dacht dat de AIVD en Demmink-squads achter hem aanzaten, en stak dus maar in die psychose een ‘out-of-the-blue’ Engels meisje dood; 24 jaar, 45 messteken.

      • @Ziva

        Die Latijnse teksten van jou, je verhaal over Femen en de teksten in de tale Kanaäns van Waterman deden me denken aan The Feast of Babalon, Great Whore & Mother of Abominations 😉

        MERETRIX MAGNA: Then shall every grain be a new sacrament, thou shalt revel with the wanton in the market-place, and the virgins shall fling roses upon thee, and the merchants bend their knees and bring thee gold and spices! Ye shall exceed the nations of the earth in splendor and pride. But always in the love of me. And so shall you come into my joy.
        CHARIOTEER walks to the double cube altar as MERETRIX MAGNA moves to stand before the open shrine.
        CHARIOTEER: Yea! Verily this is the Truth, this is the Truth, this is the Truth! Unto thee shall be granted joy and health and wealth and wisdom when thou art no longer thou!
        ARCHER and CHARIOTEER each place their right hand over the decanter directly in front of them and say:
        ARCHER & CHARIOTEER: Vinum Irae Fornicationis Suae.

  6. haha, bekrompen gedachte van Knownothing…., Is zoooooo passé. Je kunt toch ook homo zijn en nageslacht maken? (Jeroen heeft een zoon).

    Jammer dat bekrompen hokjesdenken, daaaaaar komen nou de meeste problemen van in de wereld.

Reacties zijn gesloten.