Zuidwesterstorm

Er komt naar alle waarschijnlijkheid een zuidwesterstorm aan. In de krant staat met windsnelheden van zo’ n 100 km per uur, dat kan dus nog een hele tocht worden naar de rechtbank in Almelo, waar enkele vrijheidsstrijders zich schijnen te gaan verzamelen om morele steun te verlenen aan aan jodenhater en holocaustontkenner Jan Smelt.

Jeroen schreef hier al een stukje over, waar ik mij goed in kon vinden. Ik herkende er veel in terug en moest weer even denken aan de confrontatie met één van deze lieden onlangs nog op Swapichou, die ons hele moderatiepaneel volblafte met holocaustontkenningslinkjes, zoals hij ook op andere sites doet. Wat ik nog zou willen toevoegen is dat ik persoonlijk niet eens geloof dat lieden als Donquijotte of een Micha in de Holohoax geloven. Ze doen dit alleen om mensen te kwetsen en aandacht te zoeken ter compensatie van de treurigheid van hun eigen bestaan.

Achter de burelen van Swapichou zien wij dit verschijnsel ook vaak terugkomen. Als je modereert moet je je de vraag stellen of je de reacties doorlaat met het risico dat je deze stalkende reageerders aandacht geeft en alle lezers opzadelt met hun brij die vaak enkel bedoeld is om hun eigen ego op te lappen, óf het te deponeren waar het hoort -> in de prullenbak.

Maar als je daar terecht op modereert, moet de hele wereld weten dat we een waardeloos blog hebben. Mij lijkt dat je hier dan ook niet hoeft te reageren, ook al stoor je je aan foutjes of de wijze waarop wij schrijven. Het lijkt mij dat je daar dan niet je kostbare tijd aan moet verspillen als weldenkend mens. De discussie wordt vervolgens voortgezet op Twitter, waar de gemodereerde zich gaat beklagen en probeert een blog in diskrediet te brengen. Dit soort dingen bedoel ik dus:

Screen Shot 2014-12-11 at 13.52.14
Screen Shot 2014-12-11 at 13.53.21
Screen Shot 2014-12-11 at 13.52.44
Ook andere blogs en schrijvers krijgen een beurt van Ruud
Screen Shot 2014-12-11 at 13.54.52
Screen Shot 2014-12-11 at 13.55.43

Tja, en zo gaat het maar door..dag in..dag uit, dan weer per mail, twitter of op de burelen van een blog. Dan lever je geen normale kritiek, maar ben je rancuneus aan het stalken omdat je terecht onder de moderatieknop zit. Dit zijn maar een paar recente voorbeelden. Ruud, donder gewoon op………..

uit de moderatiepanelen van Swapichou

Als Jeroen wel de wartaal van Geen01 wegwiedt (terecht, alleen, ik ben hier weggestuurd wegens taalnazisme, weet je nog? waarom mag de moderator zelf het dan wel?), waarom wiedt hij DEZE wartaal van een medemoderar dan niet?

Regels zijn regels en gelden voor iedereeen.

> Dit kost tijd, maar dat heeft Martin toch in overvloed?

Dat tijd, het tijd? Die dus.

Geplaatst op 11 december 2014 at 10:57 | In antwoord op teigertje.

> of naar Maastricht waar ook hun fans zitten

Fans van wie? Welke fans? Op basis van wat verwacht je daar fans?
Zelfde vragen voor Leeuwarden.

Ruud, ik heb je eigen onberispelijke taalgebruik maar even laten staan.

92 thoughts on “Zuidwesterstorm

  1. Dit is wat Chris Klomp over stalking vandaag nog twitterde:

    Chris Klomp ‏@realtwitcourt 3 min.3 minuten geleden

    Stalking is een bijzonder strafbaar feit. Op zich niet strafbare handelingen (bellen, mailen) zijn dat wel als het niet stopt.
    0 antwoorden 0 retweets 0 favorieten

  2. Wat voor plaat die Ruud voor zijn kop heeft is me nog steeds niet duidelijk, maar hij blijft me ook maar privé mailen, zelfs nadat ik vaak bij hem aangaf dat niet op prijs te stellen. Het heeft iets ziekelijk obsessiefs. Zelfde geldt trouwens voor bijvoorbeeld Xaar,die dan weer gaat tweeten (na me voor de zoveelste keer een ongewenst stalkmailtje gestuurd te hebben):

    • Ja, en ook zeker gezien het feit dat er in eerste instantie (heel poosje terug),netjes gecommuniceerd wordt aan zulke personen, maar dat zie je dan weer nergens terug.

  3. Hahahaha, het blijft toch elke dag lachen met Martijn. Nu gaat het weer allemaal over de Krav Maga, die gast is the gift that keeps on giving. Misschien maak ik dalijk nog een eurootje over, gewoon uit pure waardering. Wel is het de hoogste tijd dat hij vervolgd en bestraft wordt voor zijn misdrijven, met name de jodenhaat die hij probeert aan te zwengelen en de manier waarop hij met vrouwen omgaat (latent homoseksualisme?).

    Maar ik vind het vooral zo grappig, omdat Martijn me eerder dit jaar telefonisch bedreigde en hij beloofde nog bij me langs te komen, waarop ik aangaf dat hij van harte welkom was. Nu snap ik waarom hij nog steeds niet op kwam dagen, het gaat allemaal om de Krav Maga drukpuntjes! dat beangstigt hem en een (niet israëlische) vrouw in elkaar beuken is veel lonender!

    Het werd gister in alle journaals wel even getoond, de dood van de protesterende Palestijnse minister Ziad Abu Ein. De uitleg was dat hij waarschijnlijk door de stress een hartstilstand kreeg. Na bestudering van onderstaande beelden kom ik eigenlijk tot een andere conclusie. De militair die Zaid Abu Ein bij de keel pakt, past een krav maga vechtsporttechniek toe. De drukpunt techniek kan iemand in 1 keer uitschakelen.

    Hier overigens een goede krav maga/ pressure points handleiding

    Je ziet trouwens dat die Palestijn nog druk door staat te gesticuleren nadat hij diverse keren teruggeduwd werd.

    Sukkeltje!!!!!! Dat was duidelijk geen Krav Maga, maar een geavanceerde versie van de five point palm exploding heart technique. alleen die werkt met een vertraging voordat de dood intreedt 😉

    • Hoe krijgt ie het weer verzonnen? Hij heeft weer ens beelden bestudeerd, lees lui bekeken en trekt volledig verkeerde conclusies. Het zou niet erg zijn als hij dit voor de grap doet, maar hij meent het nog serieus ook!!!

      • Don’t Let Terrorist Terrorize You!!! “S.A.V.E! is a method of self-defense that equips the student with techniques of deterrence that discourage attack, but if the attacker continues past a certain escalation point, S.A.V.E! Training Level One teaches every student (how) to instantly mount an overwhelming preemptive attack (including) against multiple attackers. Extraordinary! Young and old, male and female students become warriors! It’s what citizens need to be mentally and physically prepared to survive ongoing terrorism until it’s fully defeated. It’s the best!” Get your free info packet NOW and learn how you can protect yourself.

        This file will teach you how you can kill another person with your own two hands. The information presented here will be very helpful to the beginner and will also serve as a refresher for those of you already familiar with the subject.

      • Deze ‘man’ heeft 2 onschuldige Israelische burgers vermoord in Israel, is daar voor gearresteerd, maar is in een ‘prisoner-swap’ weer vrij gekomen. Hij probeerde weer te doden, maar zijn hart begaf het. Er is een G-d.

        • Wat goed! Ik nam aan dat hij “normaal” zou zijn omdat hij van Fatah was, maar lees dat hij zelfs nog een aanslag pleegde op Israëlische kinderen, tijdens een feest. Met nog 36 gewonden, waaronder nogal wat verminking neem ik aan.

          Abu Ein previously spent several years in Israeli prison for his role in a 1979 terrorist attack in Tiberias. A group of youngsters were celebrating Lag Ba’omer in the city center when a bomb exploded in their midst. Two 16-year-olds – Boaz Lahav and David Lankri – were killed and 36 other youths wounded.

          • Anyway, het was een mooie samenloop van omstandigheden die deze moordenaar naar de andere wereld hielp. Maar het kwam niet door de “krav maga” die we in Martijn’s filmpje zagen.

        • Wat zou die G-d vinden van het aantal onschuldige Palestijnse burgers dat het Israelische leger afgelopen zomer heeft platgebombardeerd? Hypocracy must be your middle name. Ik begrijp oprecht niet hoe je zo met twee maten kunt meten.

          • om even een voorbeeldje te laten zien van deze Bubucho:
            Met dank aan Douwer!

            bubucho / January 25, 2014

            Ik deel je visie absoluut in deze Martin.
            De Moslim Broederschap is simpelweg een tool in de handen van Amerika en Israel. Nogal grappig om te bedenken dat de jihadisten in principe een heilige oorlog voor hun aartsvijand Israel vechten.
            Naar mijn informatie zijn het de zionistische elementen in Amerika en vanuit Israel die al sinds jaren aan de touwtjes trekken. Het zijn zio-joden als Rahm Emmanuel en David Axelroth die de Obama administration sturen.
            De christenen bij Xandernieuws hebben niet door dat het in feite de staat Israel is die Amerika in oorlog na oorlog heeft gesleurd. Daar blijven ze fel achter Israel staan en zien de moslims als het ultieme kwaad.
            Het was Israel die het meest profiteerde van 9/11 en de aanwijzingen dat de Mossad deze gruwelijke aanslag op de mensheid op zijn geweten heeft zijn dan ook talrijk. Dus in die zin was het een outside job in samenwerking met de verraders inside Amerika. Het waren israelische veiligheidsbedrijven die verantwoordelijk waren voor de WTC gebouwen en de drie luchthavens vanaf waar de vliegtuigen vertrokken.
            De opgezette revoluties in landen als Egypte, Libie en Syrie, moeten we misschien wel zien als deel van ‘The Greater Israel Project’. Hoewel ik me afvraag of alles wel volgens plan loopt, gezien in Egypte de extremisten inmiddels geband zijn. Uiteraard ziet Israel graag dat fundamentele moslims aan de macht komen in de landen langs de Israelische grenzen, zodat Israel een reden heeft oorlog te voeren en hun grenzen te verleggen.

            Laten we niet vergeten dat de elite in de schaduw de zionistische plannen ondersteund. Denk maar terug aan het 2012 logo van de Olympische spelen in London, waarin de letter Z I O N verborgen waren. Daarnaast waren er nog enkele verborgen symbolieken rondom die Olympische spelen die op Zion wezen.

            De Palestijnen zijn enorm geholpen met reacties zoals jij die achterlaat op het net. Jij bent een echte aanwinst, ik kan niet anders zeggen….

          • Daar heeft die G-d geen goed woord voor over.

            Maar het is natuurlijk ook een beetje kromme ‘met twee maten meten’ dat je opvoert, want nergens vergeleek ik deze terrorist met de Protective Edge operatie deze zomer.

        • @Ziva
          Dus Operation Protective Edge vond je ook verwerpelijk? Dat is dan mooi om te horen. Als ik hier zo lees onstaat er bij mij wel eens een andere indruk, maar dat kan uiteraard ook aan mij liggen.
          Om een voorbeeldje te geven. Dat je een zak Jaffa sinaasappels als profielafbeelding gebruikt, doet bij mij de indruk onstaan dat je trots bent op hoe de zionisten Jaffa hebben overgenomen van de Palestijnen. Iets met geweld en etnische zuivering, je weet wel.

          @teigertje
          Och, zo slecht was die post van mij nog niet. Een jaar later zie ik de dingen inmiddels weliswaar hier en daar iets genuanceerder, maar in de grote lijn sta ik achter die post.
          – Dat de moslim broederschap door de CIA en MI5 gestuurd wordt is feitelijk juist.
          – Dat er in de Obama-administration die-hard zionisten zitten kan ook iedereen nagaan. Rahm Emmanuels vader was lid van Irgun, de zionistische terreurgroep. (http://www.bollyn.com/rahm-emanuels-dirty-secret)
          – Dat de beveiliging van de 9/11 vluchthavens en de WTC-gebouwen door Israelische bedrijven verzorgd werd is ook geen geheim. Dat feit op zichzelf zegt uiteraard nog niets.
          – En tot slot, Greater Israel. Een term die ik niet uit mijn duim gezogen heb. Alleen het feit al dat er nog mensen rondlopen met landje-pik fantasien is triest, al helemaal als die mensen zich al op een stuk land bevinden dat ze nog geen 100 jaar geleden met moord en doodslag van een andere bevolking hebben gestolen.

          • Ja, dat is jammer van die word-press.
            Je zult het er toch mee moeten doen.

            Op zich mag jij je mening hebben, zolang wij de onze ook moge hebben.
            Wij zijn hier echt de kwaadste niet.
            Ik vraag mij af hoe dat jij aan je mening komt..waar komt dit allemaal vandaan?
            Waar haal jij jouw feiten vandaan? Ben je ooit in het gebied geweest, heb je wel eens met mensen uit Israël gesproken of met Palestijnen? Heb je je ooit eens verdiept in de geschiedenis en de daarbij horende conflicten?
            Heb je er boeken over gelezen of documentaires bekeken?
            Vragen..vragen..

          • Sorry @Bubucho er ging iets mis,
            Ik zet je reactie hier nu op deze wijze neer.
            Die link op het einde en in het midden zet ik er niet op.
            @teigertje
            Oei, dat is een vrij algemene vraag. “Waar haal ik die informatie vandaan?” Ik zou bijna zeggen van het wereldwijde web 😉
            Dat is natuurlijk een steeds voortdurend process van informatieverzameling uit de meest uiteenlopende bronnen, voordat ik tot een goed gefundeerde mening over een thema kan komen, zeker betreffende een complexe kwestie als het Israel – Palestina conflict, waar ik overigens nog veel te weinig zakenkennis van heb, maar toch meen de grote lijn te begrijpen. Bijvoorbeeld door het kijken naar een documentaire als ‘Al Nakba’ of het werk van historicus Ilan Pappe te lezen. Het laatste boek dat ik over het thema zionisme heb gelezen is ‘The Wandering Who’ van Gilad Atzmon. Dat gaat meer over de ‘joodse identiteit’, een erg inzichtelijk boek van een man die weet waar hij over praat.
            Wat betreft geopolitische thema’s lees ik bv. op http://www.voltairenet.org/en
            of kijk ‘the corbett report’ op YT. Dat er false flags en psy-ops plaatsvinden om geopolitieke doelen te bereiken dat is voor mij een gegeven. Dat de westerse media grotendeels voor een bepaalde agenda schrijft en de feiten verdraait om de publieke opinie te beinvloeden dat staat voor mij ook vast. Bv. als je als duitse journalist voor de ‘Springer Presse’ werkt is contractueel vastgelegd dat je het transatlantische verbond zult ondersteunen en de leefrechten van het Israelische volk zult waarborgen. Deze richtlijnen zijn overigens gewoon op de Springer website te lezen. Geen complot voor nodig, maar in de praktijk komt dit dus erop neer dat je van journalisten die voor de Springer Presse schrijven vrijwel nooit harde kritiek op het beleid van de Amerikaanse of Israelische politiek zult horen. Daarnaast zitten enkele grote Duitse hoofdredakteuren gewoon in transatlantische clubjes. Hoe kunnen we dan verwachten een onafhankelijke berichtgeving te krijgen? Over hoe dat precies gaat in die kringen heeft ex FAZ-journalist Udo Ulfkotte een boekje opengedaan dat vervolgens door de MSM zo goed als doodgezwegen werd. Je begrijpt dat ik de MSM berichtgeving met grote skepsis bekijk.
            Persoonlijk vind ik het jammer dat hier nogal generaliserend gedacht wordt over die zogenaamde ‘complotdenkers’. Een term die volgens de complotters overigens door de CIA bedacht is 😉 Nu zijn er inderdaad nogal een flink aantal warhoofden en mafketels onder de complotters. Die figuren die dag in dag uit bij KLOL hun linkjes neerplempen zijn naar mijn mening ongezond obsessief bezig en Micha Kat is inderdaad ook niet bepaald de meest stabiele gast. Maar gooi de baby niet met het badwater weg. Ook een ‘gek’ kan het weleens bij het juiste eind hebben.
            Persoonlijk stoor ik me het meest aan complotters die geloven dat de elite letterlijk een wezen genaamd Satan aanbidt. Of dat met de Saturnus-cult. Dat soort dingen kun je nooit hardmaken, dus het is zonde van je tijd om daarmee bezig te zijn en het haalt je algemene geloofwaardigheid naar beneden.

  4. Wat een loser is die AIRVD: ‘heb niet eens geld voor een treinkaartje 😦 De financiële broekriem wordt steeds verder aangehaald. 1 miljoen werklozen op 24000 vacatures’

    Denk niet dat dat het probleem is. Een blik op die site van hem en je weet dat je zo’n figuur niet in de buurt wilt hebben.

    • Ik had nog twee eerste klas tickets vrij reizen liggen, gekregen van de NS toen ik geëvacueerd moest worden met mijn medereizigers uit de trein. Een man had een voetbal van het spoor willen halen. Dat was wat minder.
      Ook voor die mensen van pro-rail, om zo’n vette troll te moeten evacueren. Dat viel niet mee.
      Hadden we gezellig samen kunnen gaan, een troll met god.

  5. Haha, die Barracuda.
    Ben er net aan herinnerd waarom ik niet bij je reageer.
    Ben nu even heel on topic, je huichelt en die ene opmerking over Swapichou laat weer eens zien waar je mee bezig bent.
    Ten eerste laat je al sinds jaar en dag een reageerder toe die zich op puur antisemitische wijze uit, bij zo’n moderator voel ik mij niet op mijn gemak.
    En ik weet wel 100% zeker waarom Je Ruud nu ineens volledig toelaat met zijn taalkundige opmerkingen, waarom dat vul je zelf maar in. *iets met huichelen dus* het heeft niks met eerlijkheid van doen.

    Vanwaar die boosheid Barracuda?

  6. RTV Oost – rechtbank @rechtszaken · 1 min. 1 minuut geleden

    Rechter Stoové grijpt toch in en roept naar de publieke tribune dat men zich moet onthouden van afkeurende geluiden en gebaren.

  7. RTV Oost – rechtbank @rechtszaken · 4 min. 4 minuten geleden

    OvJ “we hebben geen onbeperkte vrijheid van meningsuiting, de grens is de wet.”

  8. RTV Oost – rechtbank @rechtszaken · 7 min. 7 minuten geleden

    Het lijkt erop dat er op de publieke tribune bovenin de zaal wat roering is. Rechter Stoové besluit het even te laten.

  9. RTV Oost – rechtbank @rechtszaken · 1 min. 1 minuut geleden

    In zijn stuk zegt S. “dat de Kristalnacht nog een rustnacht was.”

  10. RTV Oost – rechtbank @rechtszaken · 21 sec. 21 seconden geleden

    OvJ eist een werkstraf van 50 uur waarvan 20 uur voorwaardelijk.
    0 antwoorden 0 retweets 0 favorieten
    RTV Oost – rechtbank @rechtszaken · 1 min. 1 minuut geleden

    “Wat mij betreft zijn deze teksten puur anti-semitisch en S. roept op tot haat van Joden” zegt OvJ die artikel “behoorlijk schadelijk noemt”

  11. RTV Oost – rechtbank @rechtszaken · 7 sec. 7 seconden geleden

    “Het wordt mij niet duidelijk gemaakt dat mijn woorden leiden tot de gevolgen die u mij toedicht” zegt Jan S..
    0 antwoorden 0 retweets 0 favorieten
    RTV Oost – rechtbank @rechtszaken · 40 sec. 40 seconden geleden

    Op de gang klinkt ondertussen een heftige discussie.

  12. RTV Oost – rechtbank @rechtszaken · 23 sec. 24 seconden geleden

    “Ik scheer niet alle Joden over een kam, ik maak onderscheid” zegt Jan S.
    0 antwoorden 0 retweets 0 favorieten

  13. RTV Oost – rechtbank @rechtszaken · 14 sec. 14 seconden geleden

    “Ik ontken niet dat er Joden zijn verdwenen maar ik twijfel wel aan de hoeveelheid” zegt S..

  14. RTV Oost – rechtbank @rechtszaken · 1 min. 1 minuut geleden

    “Kennelijk ligt het hier aan de tegenpartij en die heeft lange tenen blijkbaar” aldus S..
    0 antwoorden 0 retweets 0 favorieten

  15. RTV Oost – rechtbank @rechtszaken · nu

    S. blijft herhalen dat er veel artikelen op het internet staan en zegt dat er Joden zijn die zelf zeggen dat ze media in handen hebben.

  16. RTV Oost – rechtbank @rechtszaken · 40 sec. 41 seconden geleden

    Volgens S. is Tweede Wereldoorlog volgend jaar 70 jaar geleden en moet er niet meer zo op gehamerd worden. Er zijn nieuwe tijden zegt hij.

  17. RTV Oost – rechtbank @rechtszaken · 7 sec. 8 seconden geleden

    Volgens S. heeft onlangs een overleden rabbijn nog gezegd dat de niet-Joden maar 1 doel hebben en dat is om de Joden te dienen.

  18. RTV Oost – rechtbank @rechtszaken · 31 sec. 31 seconden geleden

    S. geeft aan dat de Joden zich “superieur” opstellen.

  19. RTV Oost – rechtbank @rechtszaken · 9 sec. 10 seconden geleden

    OvJ “meneer zegt dat niemand gewelddadig wordt van dit soort artikelen, maar dit soort artikelen werd ook geschreven voor de oorlog.”

  20. RTV Oost – rechtbank @rechtszaken · 1 min. 1 minuut geleden

    Rechtbank wijst binnenkort uitspraak.
    0 antwoorden 0 retweets 0 favorieten
    RTV Oost – rechtbank @rechtszaken · 2 min. 2 minuten geleden

    S. ‘ik ben van 10 jaar na de oorlog en heb het woord Kristalnacht nooit als beledigend gevoeld.”
    0 antwoorden 0 retweets 0 favorieten

  21. RTV Oost – rechtbank @rechtszaken · 41 sec. 41 seconden geleden

    Dank voor het volgen en een goed weekend.
    0 antwoorden 0 retweets 0 favorieten

    • teigertje jij gaat er volgende week aan! Naam foto alles van jou wordt openbaar. Kun je eindelijk gelukkig zijn!

      -edit- er voor de grap eentje doorgelaten, maar don is dus weer fijn aan het bedreigen. Niet doen don, want in de laatste instantie gaat een bedreiger als jou er toch echt eerder aan.

      • Don, denk eens eerst aan jezelf en aan de mensen die je zo hartstochtelijk beschermt voordat je dom gaat doen en in het blinde weg onschuldige mensen die ik niet eens ken op het net plempt. Je staat al in de belangstelling zoals gisteren ook bleek! Stalken, bedreigen met iets strafbaars, linkjes zetten die zogenaamd opschudding moeten veroorzaken en heel veel obsessieve verhaaltjes bij elkaar verzinnen. Wat heeft dat nu met plotten te maken?
        Zal ook iemand uit Maastricht mede heel blij van worden. (v..P.., A…..l…, 44. Dit heb jij hier vertelt in je woede-uitbarsting want je geeft zoals een psychopaat kenmerkt alleen om jezelf. Om maar niet te spreken van andere mensen die jou stiekem helpen terwijl zij een nieuw leven proberen op te bouwen.
        Je weet nog niet half waar je aan begonnen bent miserabele gek, en ik kan mijn woorden wel waarmaken.
        Ik zou maar eens snel weer het riool inkruipen waar een gestoorde rat als jij thuishoort. Vergeet maandagochtend niet de krantjes in de juiste bus te duwen in je opwinding.

        • Is die Don niet gewoon een vervelende puber met zijn slaapverwekkende “jij gaat er volgende week aan, want ik ga je dox openbaar maken!!11!”?
          Ik bedoel, wat dan? Komt 4-chan swatten? Anonymous stuurt direct de partyvan langs? Wat is nou het dreigement precies?
          Oh, en Don… Iets met Karma, Bitches, Reap en Sow.

          • Ik zie het punt ook niet helemaal. Als je het in zijn ogen helemaal gedaan heeft gaat hij nare blogstukjes over je schrijven, reactiepanelen vervuilen en je privé mailen, dingen waar verder niemand van wakker ligt. Een beetje als zo’n pad die zich opblaast.

          • Kan wel wezen, maar dat vervuilen van reactiepanelen moet maar eens stoppen, ik kom ook niet reageren bij hem.
            Bovendien zit hij anderen ook op te jutten en heeft deze Sancho Panzes, zoals zijn tweede koosnaampje luidt Xara kapot gestalkt.
            Don is een laf anoniem klootzakje die hoognodig eens aan het werk gezet moet worden, perkjes aanharken in zijn gemeente. Hij moet onderhand maar eens strafrechtelijk aangepakt worden, als ik daarin een bijdrage kan leveren graag.
            Bij een aangifte die in behandeling wordt genomen, zal iedereen achter de identiteit van deze catweezle komen, Don is al hard op weg.

      • Dat is afdreiging. Afdreiging is strafbaar. Dat probeerde Don al eerder met gemengd succes. Sommige voormalige redacteuren gingen er aan onderdoor andere lachte hem uit. Het neemt niet weg dat Don een stalker, bedreiger en schoft is. En dus strafbaar. Het is dus kennelijk nog eventjes wachten alvorens hij voor het bankje mag verschijnen.

        • Het gaat ook allemaal nergens over. Het is een rare erfenis die dit soort blogs overgenomen hebben van Micha Kat: beschadigen, beschadigen en beschadigen. Het gelijk wordt dan zogenaamd wel bij de rechtbank gehaald. En dat allemaal onder de vlag van ‘een betere wereld’.

          Het werkt niet alleen (zie Micha), maar het levert ze geen enkele sympathie op. Dat hebben ze toch nodig om die ‘betere wereld’ op te tuigen. Een streven overigens waar ik zonder meer sympathie voor heb. Ik doe wel mee, als het een beetje fatsoenlijk georganiseerd wordt, want ook ik verbaas me geregeld over de onzin en nonsense die over mensen wordt uitgestrooid.

          Neem het laatste postje van Nico van den Ham. Die man leeft van een extreem laag inkomen, en wordt dan geconfronteerd met de bureaucratische marteling voor een bedrag van boven de 12.000 euro. Met dat soort idioterie ga je echt niet je gelijk halen als woningbouwvereniging, ook al geeft de rechter je op alle punten gelijk. Dit is gewoon dom schermen met machtsmiddelen, waar alleen maar het gelijk blijkt van Nico: de bewoner interesseert de woningbouwvereniging helemaal niets.

          En als die man straks daadwerkelijk de Amstel inspringt, dan wordt het PR-bureau zeker gebeld om een mooie ‘Wir haben es nicht gewusst’-persbericht op te stellen? Hiermee beweer ik niet dat Nico al die beledigingen maar gewoon moet kunnen blijven publiceren, maar wel dat je als organisatie met professionele mensen verplicht bent te zoeken naar een juiste oplossing. En dat is niet een eenvoudige man met dwangbevelen icm bedragen die hij nooit gaat kunnen betalen opzadelen.

          Daar zouden die plotters nou eens aandacht en energie aan moeten besteden, en vanuit een positieve insteek. In plaats van dat haatbloggen en afdreigen van iedereen die het niet met ze eens is.

          • @ziva
            Nico van de Ham is opgestookt door al dat Soevereine gedoe en Demmink dit en datjes gedoe.
            Hij is echt zo iemand waarvan ik denk dat hij heilig in die plotterkoek gelooft en is er ook niet op uit om zijn medemens te beschadigen voor zover ik het kan inschatten.
            Ze hebben hem keer op keer de verkeerde adviezen gegeven en hij heeft zelf hierdoor hulp afgewezen. In Nederland moet je achter je eigen behandeling staan, gedwongen komt bij volwassenen niet vaak voor. En Nico is echt wel toe aan hulp.
            Dat er onbeschofte harken zitten bij die woningbouw toko’s dat is duidelijk, hebben veel mensen last van in Nederland.

            Gaan die stookdozen van die Demmink/soeverein clubjes hem uit de ellende halen?
            Nee, en tegen de tijd dat Nico dit beseft is het te laat.

          • Ik denk dat Nico zich heeft verkeken op Micha Kat, dat hij hem als een leider, held of wat dan ook is gaan zien. Dat Micha oprecht ‘onrecht’ bestrijdt, en daar is Nico gevoelig voor: zijn timelines staan vol met ‘zielige dieren’. Daarnaast is het waarschijnlijk een eenzame man zonder een betekenisvol sociaal netwerk: geen baan, geen familie, weinig echte vrienden, geen doel.

            Dat is een uitstekende voedingsbodem om niet al te kritisch te zijn naar de groep die je wel accepteert, of beter nog, die je ziet staan of enigszins naar je luistert. Dat slaat om in een soort bizarre loyaliteit en bijna evangelisatie. Je ziet hoe blij hij is wanneer hij aandacht krijgt, en je ziet hoe trouw hij de ‘zaak’ steunt door in persoon aanwezig te zijn. Zelfs in de documentaire “Levenslang” waar overigens een heel aardig en zeker sympathiek beeld over de relatie tussen Jackie en Louis Hagemann (plottergroep Boublog en Talk2Myra) wordt belicht, zie je in de aftermath van de scene over het herzieningsverzoek voor LH Nico in beeld schuiven (charlatan Mauritz staat daar overigens ook weer bij te dikbuiken).

            Mijn argument is dat je die man zijn site niet zonder meer moet afnemen, en al helemaal niet met bizarre dwangsommen die a) niet gaan werken en b) hij nooit in staat is om te betalen. Je neemt hem namelijk daarmee min of meer zijn bestaansrecht af, en dat accepteert helemaal niemand. Sun Tzu 😉

            Daarnaast vind ik de middelen die ingezet worden bij Nico veel te zwaar. De man woont in een heel erg simpel complex, heeft nul invloed op het maatschappelijke of gemeentelijke debat. Ook de uitingen van zijn boosheid vallen allemaal mee. Ja, hij beledigt een politieman, een juriste van de woningbouwvereniging, een paar psychiaters en wat deurwaarders. Get a f*cking life. Het is niet prettig, maar het is geen Ben van den Brink, en het zijn geen beledigingen waarvan je niet kan slapen.

            En als ik dan zie hoe een Micha Kat hem via de telefoon nog verder de problemen in helpt door hem toe te juichen wanneer hij zijn eigen hoger beroep verknalt, dan word ik best boos. Het zo nutteloos en onnodig iemand de vernieling in helpen is echt misdadig in mijn ogen.

          • Ik vind het overigens een goede aanpak van Nico, want hij is een zorgmijder en gaat die pas zoeken als hij “rock bottom” zit. Dat komt hij vanzelf te zitten als je die dwangsommen gaat ophogen en opeisen. Het gaat mij overigens niet alleen om het welzijn van Nico, maar ook om dat van de medewerkers van die woningbouwvereniging, de geestelijk gezondheidszorg, de politie en omwonenden. Er is serieus geen land met die man te bezeilen, hij maakt het voor iedereen onmogelijk een connectie met hem aan te gaan.

            Als hij zich tien minuten coöperatief opstelt nadat hij zijn diepste punt bereikt heeft, krijgt hij een dijk van een behandelplan en een schuldsanering, die rond is tegen de tijd dat hij uitbehandeld is. (staat drie jaar voor zo’n sanering).

          • Ik wil Nico zo vlug mogelijk op het puntje hebben dat zijn instinct tot zelfbehoud weer aangezet wordt. Dan kan je met hem werken.

  22. Nou jongens, kijk eens wat er in de mail staat.
    Heer Ruud Harmsen is van mening dat hij gewoon mag doorgaan en dat iedereen dom is behalve hij en niemand zo’n geweldige blogger als hij.
    Alles wat hij zegt staat gewoon op openbare media (de mails liet ik nog buiten beschouwing), en als ik daar commentaar op geef gaat de heer onsmakelijke brieven sturen want stalken is heel normaal.
    Toch Ruud.
    Zelf smadelijke berichtjes maken en allerlei mensen op twitter lastigvallen, dat mag wel?
    Kijk jongen, ik heb geen behoefte aan jou en ik heb je email en alle privé gegevens netjes weggelaten want je bent geen crimineel, maar er is wel iets met je als je denkt dat je zomaar je gang kunt gaan.
    Je bent geen Don, je bent geen Micha Kat, sorry Ruud, dat ben jij niet. Het is jammer als jij denkt dat ik je met hun vergelijk.
    Ik ben verder benieuwd of je ons nu eindelijk eens met rust laat.

    Naschrift voor de heer Ruud Harmsen:

    WTF Ruud. Gebrek aan inlevingsvermogen!! LOL
    Wat jij hebt opgesteld, is natuurlijk gewoon een dreigende brief maar dan vorm gegeven in een posting (zie hyperlink hierboven en dan het gedeelte boven het naschrift van de heer Harmsen zelf), het heeft verder dezelfde opzet en is ook in die context bedoeld en dat ziet ieder normaal mens zo.
    Met het gedrein over zelfs het juiste woord voor brief of posting geef jij, en niet ik, het bewijs dat er echt iets met je aan de hand is maar je probeert mij belachelijk en ongeloofwaardig te maken. Je probeert het zo te framen dat ik fout zit, en zoals je al eerder aangaf in een mail, je hebt bedacht dat jij het recht hebt een ander lastig te vallen al geeft die ander aan dat die het niet wil. Wat is het correcte woord hiervoor? Dat laat ik aan de lezer over en daarom staat deze posting nu hier, iedereen mag het zelf beoordelen.

    Ik zal je niet vragen om je eigen gedrag te spiegelen, dat is teveel gevraagd en dat begrijp ik.
    Dit is het laatste wat ik er hierover neerzet, er zijn echt wel belangrijkere dingen in het leven en het is voor jou te hopen dat je die hebt. Koester ze en ga door met je leven Ruud en accepteer het nee van anderen, die hebben daar wel degelijk het recht toe!

    • Ruud moet die aanklacht maar doen als hij denkt een zaak te hebben, hij toont er alleen maar zijn incompetentie mee aan op het vlak van begrijpend lezen en recht. Nergens in de tekst van Teigertje wordt stalker Ruud geïdentificeerd met holocaustontkenners en dat hij in hetzelfde artikel als deze figuren voorkomt is toch echt onvoldoende.

  23. @Teige(rrr..)tje, Noord Korea loves you, kom anders eens met wat moverende info, koning Ra oftewel @Jeroen, wil het zelfs weten. Dit zou wel eens zijn eerste serieuze actie jegens jou kunnen worden. Modereren heeft overigens geen effect, rechters gaan uit van providers die dataplicht hebben.

    • Het valt wel mee @Geen, zoals je ziet. Jij mag je mening hebben.
      Ik vergelijk Ruud niet met Kat of Don maar maak wel gebruik van openbare bronnen.
      Je hebt geen idee wat er hier op de panelen al aangetroffen is het afgelopen jaar en ik ben echt niet verplicht om aan iemands dwangmatige behoefte te voldoen. Overigens ben ik niet de enige hier en is dit besluit in overeenstemming genomen.
      Iedereen was het beu, die beslissing ligt echter niet bij jou @Geen.
      Laat Ruud lekker bloggen, ik hoop dat dat goed loopt voor hem en dan kun jij daar ook reageren. Iedereen tevreden.

      • @Geen, net je laatste reactie gelezen bij Barra. Kijk je zelf even naar het tijdstip hier en op Barra? Juist!
        Beetje flauw..je bent op die wijze natuurlijk aan het zuigen en hebt schijnbaar weinig geduld om een antwoord af te wachten.
        Beste stuurlui staan aan wal.
        ik hoop dat je jezelf nu een grote jongen vindt.

        geen14 december 2014 23:04

        @Barra
        Het produceren van jouw gelikte stukjes op het gekkieweb zie ik nog steeds als een zekere verdienste, vooral als het gaat om stompzinnige beeldvorming. Maar gvd, wanneer pleur je de notoire alle totaalidioten van je blog? Het Noord Koreaanse Swapcommando met koning RA oftewel @Jeroen, pist momenteel in de box voor @Ruud. Hij geeft notabene alleen zijn (m.i. irritante) mening. Het modereren bijt zich in eigen staart van de zelfverklaarde mislukte wijsneuzen van de zoveelste Swappelingen. @Ziva, haal jij eens even het zooitje uit het slob!

  24. @Teigertje
    Het moet toch raar lopen, mäar als de @Ruuds en de @Jeroens @Zivas , van deze wereld al een bedreiging vormen pffft…
    Allebeide welkom op mijn bootje. Overigens kan ik je wel doorverwijzen naar wat echte gevaarlijke mensen, mocht je daar behoefte aan hebben. @Ruud is een irritant en vaak mislukte uitpluizer, niet zoals ik zou willen. (Ik beperk alleen tot mijn vermeende vakgebied). Moet je ook eens doen, Mean and lean. @Ruud for president!

  25. Wat zit je nu te raaskallen @Geen
    Ik kan er geen touw aan vast knopen eerlijk gezegd.
    Hier heb je een aai over de bol en nu zoet naar het bedje toe!

Reacties zijn gesloten.