Pakjesavond

sinterklaas kapoentje - TLV - 1429

sinterklaas kapoentje – TLV – 1429

Het is het einde van de week. Tijd voor de wekelijkse ‘sitrep’. “Een korte samenvatting van de meest opmerkelijke plotgekkie-onkunde van de voorgaande week.” Zo staat het omschreven in de SOP bij het hoofdstuk VrijMiBeau. Er is door de plotgekkies ook deze week weer meer dan voldoende onzinnig of mogelijk strafbaar materiaal het web op geslingerd. Toch laten we het vandaag even voor wat het is: onzin. Het is namelijk ‘pakjesavond’ en daar heb ik – als trol van dienst – wel het een en ander over te zeggen.

Sinterklaas heeft de afgelopen weken voor 530 miljoen euro cadeautjes gekocht en die ploffen vanavond in de schoen. Bij iedereen, behalve bij mij. Okay, ook niet bij Micha Kat of Martin V, maar dat komt omdat “wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe”. Sinterklaas-dingetje. Bij mij ligt dat anders. Ik ben zoet en lief, en toch krijg ik geen cadeautjes. Dat doet pijn.

Het zit zo. Twee weken geleden ben ik begonnen met het zetten van mijn schoen. Nou ja, schoenen dus: hey, je bent Ashkenazi én Israeli of niet, waarom 1 schoen als je er meer kan laten vullen. Gratis?! Tegelijkertijd heb ik mij bewust niet bemoeid met het personeelsbeleid van Sinterklaas en actief een aantal keren de paardenmishandelende praktijken van Quirine de K. geplugged.

Allemaal gedaan om bij Sinterklaas een goede indruk achter te laten. Het heeft niet geholpen. Helemaal niets. Nog geen milky way heeft één van mijn schoenen bereikt. Iedere avond playbackte ik samen met youtube een liedje om sinterklaas te lokken, en stopte ik keurig een gedichtje in één van mijn schoenen; “Zwarte Piet is geen dief, Ziva is ook lief.” of “Sinterklaas is tov, bij Ziva hoor je ook een plof.” Je weet wel. Dat soort werk. Het deed helemaal niets. Geen enkel resultaat. Niks, Null, nada in mijn schoenen. Dus nu zit ik hier een beetje chagrijnig tegenover mijn lege schoenen, want van pakjesavond hoef ik waarschijnlijk ook niets te verwachten.

Even heb ik deze week nog gedacht dat Sinterklaas een racistisch mannetje is: dat hij niet van Israëlische Joodse meisjes houdt. Toen ik echter via Google naar zijn adres zocht om hem met lange tenen hiervan mijn woede te melden bleek het toch wat genuanceerder te liggen. Sinterklaas woont namelijk niet in Spanje, maar in Turkije. Dat verklaart veel. Pakjesboten vanuit Turkije die naar onze kust afvaren komen namelijk niet aan. Die pakjesboten raken op één of andere manier altijd vlak voor onze kust hun bemanning kwijt of zinken mysterieus. De enkele Turkse pakjesboot die het wel haalt zit vol met waardeloze cadeautjes: messen, kogellagers, ontstekers, nep-iPhones. Pakjes uit Turkije? Die komen niet aan of zijn stomvervelend.

Dat wordt dus niets vanavond. Ik kan natuurlijk de hele middag ‘sinterklaas kapoentje’ herhalen (dat andere liedje met “daar wordt aan de deur geklopt, hard geklopt, zacht geklopt: wie zal dat zijn?” ligt hier wat gevoelig), maar cadeautjes ga ik niet krijgen. Echt irritant.

Ik ga mij daarom maar concentreren op het volgende Westerse feestje waar je cadeautjes krijgt: Kerstmis! Niet dat ik daar al teveel hoop op vestig, want de Kerstman komt uiteraard weer via het Noorden aanvliegen, en tja, dat levert natuurlijk weer allerlei misverstanden op met de Iron Dome. Maar ik heb dankzij een Amerikaans vriendje een kerstpakje en dat staat best schattig. Zo kan ik altijd mijzelf nog in een doosje stoppen en laten uitpakken: geven is immers zoveel aangenamer dan ontvangen. *zucht*

Voor iedereen die vanavond wel bezoek krijgt van Sinterklaas: heel veel plezier! Geef die enkele Zwarte Piet die nog niet is weggepest uit Nederland een dikke zoen! Een ieder ander kan vanaf nu terecht in de Swapichou-bar. De bar is open.. Proost. l’chaim.

Oh ja, we zetten vanaf nu koers naar Kerst. Kadima!

All I want for Christmas…

122 thoughts on “Pakjesavond

  1. Arme, arme Ziva. Ik heb een brief naar SInterklaas gestuurd, maar hij schreef terug dat je maar om Chanoeka geld en dreidel moet vragen en je het verder met Adonai regelt. Misschien wil Gordon iets voor je kopen.

    • Dat duurt nog veel te lang.
      Bovendien had ik bedacht dat het dit jaar een mooi moment is om én Sinterklaas, én hannukah, én mijn verjaardag, én kerstmis cadeautjes te ontvangen.

      Aardige man trouwens die Gordon.

  2. Hier staat dit plaatje veel leuker.

    Maar eh Ziva, bespeur ik nu een beetje zelfmedelijden? ik denk dat het best wel in orde komt met de kadootjes…toch?

    • Ach ja de Sint is er voor kinderen dat had Henk Westbroek je ook kunnen vertellen, die wil vriendjes zijn met de Sint maar noppes.
      Overigens had de man van de rioolreiniging die een lek in mijn flatgebouw moest repareren ruzie met zijn vriendin omdat hij niet ’t heerlijk avondje kon vieren.

  3. Ik zit al de hele middag met mijn verrekijkertje de zee af te speuren naar een stoomboot. Maar niets.

    Het komt niet goed Teigertje, het komt niet goed. Ik ga zo maar een fles wodka kopen of zo.

    • Nee joh, van die gin die ik je laatst al aanraadde. Kun je ook lekker op slapen als je verdriet hebt.

      • Oh ja Gin dat was het, Ik zocht al in de bar, maar dacht dat het wodka was die ontdekt had. Hoe heet dat merk Gin?

        Het is hier op het moment helemaal hip om tonic te drinken, en dat vooral van het merk Thomas Henry – Elderflower Tonic.

        • Volgens mij ga ik ook maar aan de zuip, want ik heb het helemaal gehad. Ben nu een dierbaar familielid aan het helpen met de website van haar vrijmetselaarsloge. Zit erover te denken om de link ernaartoe hier te plaatsen, om te kijken of hij plotterbestendig is 😉

          • Volgens mij kan je de link dan beter pluggen bij die multi-personality patient AIRVD. Die komt dan met een beetje geluk in één weekend met al zijn verschillende persoonlijkheden langs. Die man is een soort van goedkope versie van Kim Noble.

            Maar wat wil je drinken? En waar wil je het over hebben? Sex? Eten? of allebei?

          • Eten en seks…. de 26e gaan we bij mij een diner doen en mijn broertje komt met zijn man, onder voorwaarde dat we alleen ashkenazisch koken. Dus zit allemaal recepten op te zoeken, want dat moet zorgvuldig gepland worden.

            En we zijn dus op zoek naar iemand die in de buurt van Rotterdam woont (Antwerpen mag ook) en een maand of drie in de Provence zou willen wonen, in ruil voor zijn of haar huis. Datzelfde willen we later ook met Tel Aviv doen.

            Dat onderwerp hangt in wezen samen met seks, want anders sta ik te lang droog…

            En daar wordt Sinterklaas niet vrolijk van

          • Ik zou ook vooral kijken naar fora of sites van jonge mensen/studenten. Iedereen hier wil na zijn IDF-tijd even weg, en een paar maanden naar het buitenland. Niet iedereen is arm of woont in een klein appartementje. Deze groep is er ieder jaar, en in iedere maand, en is zoals je weet best groot.

            Ik zal voor je kijken waar je interessante listings kan vinden. Maar ik zou me niet op louter ‘gay-friendly’ sites richten wanneer je echt iets in Tel Aviv zoekt. TLV heeft wel een grote gay-community (met geld), maar de groep van tolerante tel avivi is een stuk groter.

          • Het is wel volledig op het platteland, in Lagnes. Je moet zeg maar van de rust houden, dus of het nou direct iets voor jonge mensen is…..

          • I don’t know. Ik zit er zelf aan te denken om eens een aantal maanden echt afstand te nemen. 2015 wordt een raar jaar hier. De Knesset is deze week naar huis gestuurd, en er komen verkiezingen in maart 2015. Alles is echt extreem duur, benzine bijna onbetaalbaar, en een huis kopen is echt absurd. Daarnaast neemt het geweld in bijv Jerusalem, maar ook elders, extreem toe. En er gebeurt niets. Ja, er komen nieuwe verkiezingen. Voor wie? Voor wat? De meeste mensen zijn het wel zat. En vooral jonge mensen. Laat de boel maar een even voor wat het is, en dan is een rustig huisje in een omgeving waar je niet neergestoken wordt omdat je israeli bent best aantrekkelijk.

          • Het is er wel heel erg mooi en vlak in de buurt heb je marktjes waar de boeren direct hun product van het land verkopen. Ik zou me er eerlijk gezegd wel amuseren als mijn zoontje zijn middelbare school afheeft. De landbouwgrond waar je vanuit het huis op uitkijkt is van een stokoude Joodse dame die in de oorlog ondergedoken zat in Lagnes. Die wilde de grond aan het dorp cadeau geven, onder voorwaarde dat het een parkje zou worden, maar de burgemeester wilde er sociale woningbouw plaatsen, dus dat feest ging niet door. Achter het huis loopt ene pad dat naar het lokale verzet vernoemd werd: le maquis du chat. Het 11e eeuwse kasteel tegenover het huis was tot voor kort van een Franse actrice die door iedereen gehaat werd in het dorp, omdat ze de dorpelingen echt als inboorlingen behandelde. Niks mocht op haar grond, ze liet zelfs een bankje verwijderen dat de gemeente op haar grond geplaatst had. Maar nu is ze dood en is er een soort stichting die een culturele bestemming wil geven aan het kasteel. Ch. en ik zaten te denken om daar iet mee te gaan doen. Hi met voedsel, ik met trainingen, een beetje zoals Johan Oldenkamp 😉

            Achter het huis woont de weduwe van de vermaarde kunstenaar Nicholas de Stael en schuin tegenover een Zwitserse bankier, die nodig weggepest moet worden. Verder veel kunstenaars, lesbische stellen en dus de voormalige maitresse van Albert Camus. mme Paulette.

    • Yep, Kat slaat weer eens helemaal door. Hij zal wel weer een dagvaarding hebben ontvangen. Meestal slaat hij dan een aantal dagen op tilt.

      Bovendien lijkt mij Victoria nou niet bepaald het type dat zijn medicijnen-inname reguleert of überhaupt in de gaten houdt. En zonder die medicijnen, of in combinatie met teveel alcohol gaat het ook flink mis in het koppie van Micha.

  4. Even weg van de ‘kapoentjes’ en een heerlijk nummer om een zwoel avontuur mee te beginnen.

    Cee Cee Michaela – Corrupt.

    • Ja massive.

      Ik verzamel ‘original prints; van Gustav Doré; books, bibles, etc. Het is ongelofelijk hoe mensen zoals Doré en Baudelaire op zo’n jonge leeftijd zo’n niveau bereiken. Het is ook natuurlijk tekenend dat ze niet zo heel erg oud worden, maar ja, wat wil je: vanaf je prille jeugd vlammen tot je vijftigste, of tot je 50-ste een wannebe zijn zoals Micha Kat en dan roemloos in een besloten kliniek worden opgenomen. Het kan verkeren.

    • Ja het blijft natuurlijk een beetje ‘wennen’ dat ‘on top of the world’ leven. Het is zeker niet makkelijk. Uiteindelijk is er natuurlijk verdriet. Ontkenning. Tegenstellingen die niet begrepen worden. Etc. Maar dat is het ‘leven’

    • LoL, is dit je wat meer wereldse ‘zelf’? Als het zo is, en je psychiater heeft je aanbevolen deze ‘ik’ wat vaker te profileren dan moet je het zeggen. Dan ga ik die behandeling natuurlijk niet dwarsbomen, en zal ik volmondig ( 😉 ) zeggen: kom maar lekker ding…

      • Romanticus pur sang ben ik ook. Eerst m’n kont uitgebreid kussen, daarna kijken wel wel verder. En nee, Jeroen, ik weet dat je zwaar gefrustreerd bent, maar dat is niet voor jou weggelegd.

        • Ik vind het altijd wel grappig en aan de andere kant erg dubieus wanneer volkomen mislukte personen zoals jij zelf bent dit soort macho-taal uitslaan.

          Denk je nou echt dat ik je kont uitgebreid ga kussen? Ik bedoel je weet dat je mag hopen dat ik ‘hallo’ tegen je zeg. Maar toch ga je doordraaien in een fantasie dat je: ‘eerst maar eens mijn kont kussen Ziva’ kan droppen. Heb je überhaupt wel een zelfbeeld? Eentje die ook nuttig is bij de supermarkt bijvoorbeeld?

    • BTW even voor de administratie. First: je mag hier alle persoonlijkheden hebben die je rijk bent. Ons boeit het niet. Whatever.

      Maar voor de administratie, je weet wel die pencillikkers op het HaKirya, is het misschien wel verstandig om je uit de ‘drone-zone’ te houden, en dat je wat transparanter bent in je ‘selfies’. Dus, ben je nu de AIRVD die Micha Kat mega-stom vindt, of ben je nu de AIRVD die Micha Kat heel erg super tov vindt?

      Mag allebei natuurlijk, maar ik ben bang dat we je dan ergens in dat heen-en-weer-gedoe in je hoofd gewoon doodschieten. Halve terroristen, zijn hele terroristen. Halve helden zijn geen helden. Half normale mensen, zijn gekkies. Useless eaters? Yup.. they have to go!

      • Waaruit maak je op dat ik Kat stom vind? Ik observeer allerlei bepaalde feiten bij Kat, inconsistenties. Voor de rest sta ik achter de misstanden die hij aankaart ondanks het feit dat hij een bepaalde rol speelt uiteraard.
        Useless eaters? je hebt geen flauw benul schat. Waarom denk je dat de zogenaamde uitverkorenen wereldwijd verzameld zijn tussen Arabieren in Is-Ra-Hell? Wat denk je dat er straks gaat gebeuren?

        • Echt @AIRVD je constateert helemaal niets. Jouw leven kenmerkt zich door een aaneenschakeling van niet afgemaakte periodes: mislukkingen dus.

          Je hebt je hele doopceel gedumpt op je blog, en er is niets, maar dan ook niets in het slaapverwekkende verhaal waar je denkt van: “goh, heeft ie leuk gedaan”. Niets. Je hebt niets, maar dan ook helemaal niets, afgemaakt. Dat is een ‘golden pyramid’ voor een ‘loser’. Je kan niets, je doet niets, en je betekent niets.

          Nou ben ik van dat zeldzame elite-soort dat wel geïnteresseerd is in ‘minions’, maar jij maakt het zelfs mij moeilijk. Ik kan best ver meegaan in dat verkrampte zelfbeeld van je, maar er zijn wel grenzen. Je bent een kabouter die om aandacht vraagt. Manifesteer je dan als zodanig: dan kunnen wij je helpen. Maar ga jezelf niet zigzaggen binnen je meervoudige persoonlijkheden die nota bene ook nog eens uitspraken doen die je fysiek helemaal niet aan kan.

          Dan, beste lieve AIRVD word je opgegeten door de grote boze krokodil. ‘Never smile at a Crocodile’

          • Ik ben een profeet en jullie behoren mij te aanbidden. Mijn getal is 444 en een echte ingewijde weet dan voldoende. Jeroen is dat kennelijk niet.

          • We weten dat je geen leider bent @AIRVD, maar zeg eens, waar voel je je meer bij betrokken. Bij leiderschap A of B?

            A:

            B:

            Of misschien wil je ook wel antwoord geven op de vraag: In welke leider herken je jezelf?

          • Naahh.. @AIRVD, dat is leuk dromen. Doe ik natuurlijk ook. Ik zie mijzelf ook wel eens als een ultieme hybrid van Chastity en Vampirella.

            Maar dat is natuurlijk niet zo.

            Het gaat om wat je KAN zijn @AIRVD, niet om wat je DROOMT te zijn. Jij bent natuurlijk helemaal geen “JOKER”. Je hebt helemaal niets dat je daar voor nodig hebt. Je bent bijvoorbeeld niet agressief genoeg. Je bent ook niet intelligent genoeg. Je hebt ook niet de drive om iets tot het einde na te streven, ongeacht de offers. Je mist ook het charisma. Je komt niet uit een familie dat leiders voortbrengt. Je mist de opleiding om indruk te maken: je kan de 4 kwartieren van de Maan waarschijnlijk niet duiden. Toch?!

            Realisme @AIRVD, realisme. Het is het toverwoord voor een leven zonder irritante bemoeienis-trollen. Probeer het eens.

          • Jij vraagt wat voor soort leider, The Dark Knight kan ik me in herkennen. Je weet heel goed dat al jullie trollen-intelligentie bij elkaar opgeteld nog niet eens in de buurt komt van de mijne. Je weet dat zelf ook heel goed. Niemand op deze site zou bijvoorbeeld van mij winnen met een pot schaak, blitz schaak. Dat weet jij ook.
            Ik kom absoluut uit een familie die leiders voortbrengt en altijd heeft voortgebracht, misschien niet altijd op de voorgrond.
            Mijn getal is 444. Divide, add, multiply and understand.
            http://www.secretsinplainsight.com/2011/07/12/do-what-thou-wilt-shall-be-the-whole-of-the-law/ en zoek op 444
            http://www.ridingthebeast.com/numbers/nu444.php

          • Okay, excuus.

            Ik dacht dat jij je vereenzelvigde met ‘The Joker”, maar je ziet jezelf als ‘The Dark Night”. De ‘saviour’. Cool.

            Als credentials geef je dan mee dat je onverslaanbaar bent met ‘schaken’. En specifiek ook nog eens met ‘blitz schaak’. Je bluft dan dat ik wel zou weten dat je mij in dat spel zal verslaan. Bluffen, want je hebt nog nooit met mij schaak gespeeld, of je hebt mij ook maar eens schaak zien spelen.

            Met die simpele bluf heb je bewezen dat je geen leider bent, en ook niet geschikt bent om een team te leiden. Daarnaast val je in de ‘trap’ “je komt niet uit een familie dat leiders voortbrengt” door daar serieus op in te gaan. Dat is wat we noemen: afleiden. Daar trap je dus in. Goede leiders doorzien dat, en negeren niet belangrijke zaken.

            Als je werkelijk een goede schaker bent, en dus vanuit die eigenschap een leiderschap rol zou kunnen claimen dan had je mij de eerste zet laten doen. Nu heb je mij voor dat ik een zet heb hoeven doen, al je kaarten laten inzien.

          • Echt, onnavolgbare logica. Je beweert dingen die niet kloppen, dat zet ik recht en dan pfff, ik ga er inderdaad niet eens meer op in.

          • Ja, voor jou is het onnavolgbare logica. Dat snapt iedereen. De uitdaging is een beetje dat jij die ‘onnavolgbare logica’ ook gaat zien als de kern van jouw probleem? Ga je inzien dat dit voor jou ‘onnavolgbaar’ ook in essentie de muur vormt voor je maatschappelijke en sociale problemen. Ben je bereidt die muur te nemen? Als een ‘Dark Knight’ die The Joker uit je hoofd verjaagt?

            Ben je daar klaar voor? Of moet je nog even overleggen met die andere stemmetjes in je hoofd?

  5. Albert Is Real Verlinde Dus!
    Ook een figuur die zijn steun en toeverlaat als onverlaat uiteindelijk in de steek laat, en nergens te vinden is, als het erop aankomt.

  6. Huishoudelijke mededeling: Ik ga AIRVD modereren op claims van profetie en zijn eisen om aanbeden te worden. Zeker zolang hij te weinig zelfkennis heeft om zich te realiseren dat hij 333 is, niet meer.

    Hier is overigens de rest van de lijst van psychiatrische patiënten te vinden die menen een thelemische profeet te zijn.

    • @AIRVD

      Ik zou je graag in contact willen brengen met mijn goede vriend Aleisterion, die ook claimt een Thelemische profeet te zijn. Die jongen is evengoed zo gek als een deur (bipolair), maar in ieder geval intelligenter en creatiever dan jij. Sorry AIRVD, je haalt zelfs het niveau van het afvoerputje van gestoorde thelemieten niet. Anderen die dergelijke aanspraken maken snappen ook, dat een thelemische profeet nooit van anderen zou eisen dat ze zich voor hem zouden buigen. Die heeft voldoende inwijding ontvangen om te weten:

      Bend not thy knee in supplication, either to you or to another

      en zijn eigen verdienste te laten zien. Het probleem met jou is dat je die niet hebt.

      • Het zal overigens geen genoegen zijn voor een plottertje om zich te realiseren dat de officiële titel van zo’n tweede profeet van Thelema paidi tou prophete is, de pedo van de profeet 😉

      • Jullie ‘thele-mieten’ begrijpen er niets van, hebben niets begrepen van Crowley. Ik ben diegene die dit moet gaan corrigeren/recht gaan zetten.

        Om te beginnen: `do what thou wilt is the whole of the law` is een omgekeerde boodschap, ´thou´ is niet voor niets zo geschreven. Thou was ook in de tijd van Crowley al achterhaald en werd weinig tot niet meer gebruikt. Thou is niet jij, jezelf maar letterlijk vertaald gij. Dat wijst dus op iemand anders.

        Jij kunt weer alleen met een stormvloed aan gefrustreerde antwoorden komen. Maar om te beginnen moeten jullie thele-mieten de boodschap 180 graden en ´thou´ juist interpreteren.

        Ik kan thelemieten dus niet serieus nemen.

        • Nee, nee, nee @AIRVD dit belspelletje gaan we niet spelen.

          Echt geloof me, Jeroen is the best there is. Je weet toch, wij zionisten bezitten alles en beheren de beste leerscholen.

          Ik begrijp wel dat jij als telg uit een leidende familie met een ‘saviour’ syndroom jezelf graag wilt meten met de meest donkere tovenaar van het web. Het is alleen niet het juiste moment @AIRVD. Ik bedoel, Harry Potter kan natuurlijk niet in deel 1 van een hele serie al Voldemort van de klif afduwen. Dat moet je opbouwen, en Harry Potter moet meer uit zijn wand zien te halen: opleiding en opbouw/bovenbouw/post doc. etc.

          Begrijp je dat kleine aap?

        • Je citeert het al verkeerd, want het is Do what thou wilt shall be the whole of the Law. Nogal wezenlijk dat daar niet is staat, want het drukt een streven uit en is geen vrijbrief om te doen wat je leuk vindt, maar om een zoektocht aan te gaan naar wat je werkelijk wilt. Een zoektocht die jij duidelijk nog niet aandurfde. Dat je het citaat zelfs verkeerd weergeeft en in plaats daarvan iets bizars achter een aanspreekvorm zoekt laat al zien dat je een serieus beschadigd begripsvermogen hebt.

          De formelere “thou” vorm wijst ook helemaal niet op “iemand anders” en je zou als je wat beter bekend was met de teksten van Crowley weten dat hij te pas en te onpas “thou” en “thee” gebruikt, met name zijn religieus geïnspireerde teksten schreef hij in wat bekend staat als Elizabethiaans Engels. Dat deed hij trouwens, omdat hij zich meende te herinneren de reïncarnatie van Sir Edward Kelley te zijn, maar dat is weer een ander verhaal. “Gij” wijst echt niet op iemand anders dan “jij”, maar is daar gewoon een archaïsche en formele vorm van, die overigens nog steeds in Brabant, Limburg en Vlaanderen gebruikelijk is.

          Wat je kortom laat zien is dat je niet kan citeren, geen verbanden kan leggen, niet begrijpend kan lezen en de Nederlandse taal niet machtig bent. waarom denk je in vredesnaam dat je iets bij te dragen hebt aan online discussies? Wat voeg je toe?

        • Shall be tijdens de profetie impliceert toekomende tijd, nu is het inmiddels ‘is’ he. Wel blijven opletten. Thou werd God mee aangeduid, oftewel de will van God/good en niet je eigen psychopathische wil. En wat is dan de wil van God? Dat is lijkt me een mooie zoektocht. In ieder geval een mooiere dan de dwaalspoor die Crowley doelbewust heeft aangelegd voor de nieuw aeon. Daarom zijn al die Thelemieten ook hopeloos de weg kwijt, althans merendeel.

          • Hoe werkt dat eigenlijk @AIRVD? Als je in slaap valt terwijl je in persoonlijkheid ‘A’ vastzit, word je dan ook wakker in diezelfde persoonlijkheid, of is het mogelijk dat je tijdens je slaap wisselt?

          • Zou het niet weten Ziva, jij bent hier toch de Zionistische alles kenner. En al had ik het geweten had ik er niks over mogen zeggen. Zwijgplicht.

          • Ik vraag je natuurlijk niet iets terwijl ik het antwoord al weet @AIRVD. En met zionisme heeft het al helemaal niets te maken.

            Ik moest denken aan dit onderzoek waar blijkt dat het gedrag van mensen tijdens de slaap beïnvloed kan worden dmv ‘geur’.

          • @AIRVD

            Nee, het is nog steeds “shall be” en jij maakte daar “is” van omdat je niet kan citeren. En nee, met “thou” werd niet God bedoeld. Dan zou het namelijk met een hoofdletter geschreven zijn. Er wordt geen “God” mee bedoeld in het Elizabethiaanse engels en ook niet in de context van de teksten van Crowley. Maar dat legde ik al uit, ook al ontgaat dat je omdat je een stofje mist of whatever.

            Ik denk eerlijk gezegd dat je te weinig van Thelema weet en snapt om dat te kunnen beoordelen. Daarnaast ken je het merendeel van de thelemieten helemaal niet, dus of ze de weg kwijt zijn kan je al helemaal niet beoordelen.

          • Je laat er overigens ook mee zien dat je Liber Al nooit serieus las, want dan zou je begrepen hebben dat het Aiwass is die Crowley dicteert. Vanuit de context van de tekst bekeken, slaat “thou” dus vooral op Crowley zelf en in een wat algemenere zin wordt de mensheid toegesproken. Aiwass zegt dat Crowley moet gaan doen wat hij wil.

            Wat je laat zien is dat je ergens iets over dit boek las maar het eigenlijk nooit bestudeerde, een zinsnede daarvan uit zijn verband rukt en allemaal vergaande conclusies en waardeoordelen hebt, terwijl je er totaal niets van snapt.

            Is trouwens wel iets dat je vaker bij complotmogooltjes ziet. Martin Vrijland die waant zich een hoogleraar in de kwantumfysica, Don denkt dat hij veel beter kanker kan bestrijden dan normale artsen en jij gaat het dan weer uitleggen aan iemand die al zo’n 25 jaar met occultisme in de weer is. Volkomen debiel.

          • Crowley’s omgekeerde boodschap zeer goed begrepen. Book of the law goed bestudeerd en zeer goed begrepen. Ook begrijpen meeste thelamieten niet eens dat AIWASS een duidelijke grap is van Crowley als in “I WAS”, klinkt hetzelfde als AIWASS, oftewel een duidelijke woordgrap, typisch Crowley humor. Maar goed, maak dat een gelovige duidelijk.

          • @AIRVD
            Crowley is niks meer dan een occulte en op hol geslagen Jomanda mafkees uit het verleden. Wat heb jij uiteindelijk te melden? Schaken is ook al niet je sterkste kant

          • Begin nou eens bij het begin met begrijpend lezen, AIRVD. In de tekst zelf wordt Aiwass geïdentificeerd als “the minister of Hoor-par-Kraat”. Aiwass is dus iemand die claimt te spreken namens de versie van Horus die onschuld en stilte symboliseert. Waar zou die onschuld in stilte voor staan? Crowley zelf? Dat lijkt me toch van niet, want kijkend naar zijn biografie was hij allesbehalve onschuldig en had best vaker het zwijgen kunnen bewaren.

            Het enige dat je aantoont, met je stompzinnige en platte “I was”, is dat je geen idee hebt van de receptiegeschiedenis van een woord als “Aiwass”. Dat kan namelijk staan voor de beschermengel van Crowley, de Sumerische godheid OVIZ, Crowley kwam zelfs nog een zekere Samuel Aiwaz Jacobs tegen in zijn leven en hij dacht dat dit Aiwass, mogelijk een Ipsissimus was.

            Tijdens mijn eigen onderzoek naar Crowley (in het Warburg instituut en het Harry Ransom humanities center liggen al zijn manuscripten die ik daar geregeld mocht bestuderen), kwam ik nog een Aiwass theorie van Crowley zelf tegen in een ongepubliceerd aantekeningenboekje van hem, uit het jaar waarin hij Liber Al ook schreef. Daarin identificeert hij Aiwass met een Egyptische godheid die ook in Liber Al wordt genoemd, “Ta-nech”. In Liber Al staat: by wise Ta-Nech I weave my spell. Op deze stelè is meer informatie over Ta-Nesh te vinden. Hier een foto van de betreffende aantekening, ik fotokopieerde alles en heb thuis niet alleen al zijn boeken staan, maar ook alle dagboeken, manuscripten en facsimiles.

            Die theorie van “I was” houdt helaas geen stand, want in geen van zijn publicaties, aantekeningen of dagboekfragmenten heeft hij het daarover. In plaats daarvan is hij constant op zoek naar de betekenis van dat begrip en stelde dat verschillende keren in zijn leven bij.

            Polysemie, AIRVD. Denk eens na over dat begrip.

          • We moeten gewoon weer eens wat artikelen op Swapichou zetten over Crowley, of weer eens wat Lovecraft.
            Is veel leuker dan wat Kat loopt te copy-pasten in de één of andere kroeg, of van die onverstaanbare gesprekjes met een Nico van Ham die wil eindigen als een soort van meisje met de zwavelstokjes.
            Dat semi-intellectuele gezwam van een AIRVD begint mij nu wel de keel uit te hangen en het kan mij eerlijk gezegd niet boeien.

  7. AIRVD gaat morgen wat van leer met wat overwinningen op Online Mens Erger Je Niet, en sust lekker in slaap met pagina 4 van een zoveelste oplage van Nostradamus uit de kringloopwinkel. Welterusten allemaal, mooi uitzicht hier overigens.

    • Nou ok.. have a bite at him….. weer genoeg gebakkeleid met mijn moeder over haar verschrikkelijke site (die ik deze week dus door de redesign ga gooien), dus bij deze het beloofde linkje voor AIRVD… Hopelijk voelt hij zich dan weer betrokken in het gesprek en niet afgewezen:

      http://www.xxxxxxxxxxx.nl

      • Als eerst weet ik niet wie ‘plotters’ zijn. Maar als je daarmee de sheeple bedoelt die in complotten geloven zoals dat een bebaarde grotbewoner uit Afghanistan 9/11 georganiseerd zou hebben kan ik me er iets bij voorstellen.
        Inhoudelijk: Als eerst een foto van het Binnenhof, ietwat te ambitieus met 17 leden. Niet echt plotterproof. Zou juist meer of eerder foto’s/afbeeldingen van symbolen doen. Voor de rest kom ik er morgen mss op terug.

        • Die Binnenhof foto is wat mij betreft één van de twistpunten, want het heeft verder ook niets te maken met de loge, of vrijmetselarij. Er zal geen lid bijkomen omdat het in Den Haag is, bovendien zijn er zoveel Haagse loges. Ik ben sowieso niet van dat gemengde arbeiden in een strikt maçonnieke context hoor.
          Dan snap je de fallische symboliek van die graden niet. Eén van de redenen dat ik voor de OTO koos is omdat die weliswaar gemengd zijn, maar dan ook een aangepast rituaal hebben.

          Niks op tegen dat vrouwen leren de penis centraal te stellen in hun religieus beleven hoor, maar of het nou echt op henzelf betrekking heeft ….. tja…

        • Nee, nee, nee, niet weer dat 9/11.

          Echt Cheney heeft het gedaan samen met zijn alien-vriendjes. Rare snuiters die hij ergens heeft opgedoken via NASA. Daarna is een team van die idioten gedropt in een safe zone tussen Syrië en Jordanië. Toegegeven wij wisten dat. We hebben ze bijna overhoop geschoten: dachten dat het Hezbollah gekkies waren. Toen hebben ze in een geheime hangar 19 onschuldige arabieren ‘overgenomen’. Net zoals Edgar. Het was verschrikkelijk, de hele hangar lag vol met menselijke dingen en bloed.

          De Edgar procedure:

          Het was verschrikkelijk. Maar we hebben er wel een dik vette suiker-deal uitgesleept. Er is geen thee meer in Mekka te vinden die gedronken wordt zonder koshere suiker. LoL.

          Verder zijn die ‘bugs’ gewoon opgestapt op de vliegtuigen zoals we kennen uit de 9/11 ramp. Box-cutters waren natuurlijk niet aanwezig: het waren de aliens in de Edgar-pakken die hun ‘ding’ deden.

          Uiteindelijk zijn ze niet gepakt. Gevlucht naar Afghanistan. Sinds 2011 zijn we naar ze op zoek. Ze zitten ergens in een grot, en de grote angst is dat die grotten de ideale omstandigheden bieden om een nest te vormen.

          Daar hebben we helaas beelden van via de body-cams van onze special forces.

          De wereld is f*cked up @AIRVD.

  8. Volgend jaar ga ik op vakantie naar Israel en trek een Sinterklaas kostuum an. Deze Rotterdammer gaat daar straal bezopen is effe op vrouwen jacht Die zullen wel opkijken. Sinterklaas met een stijve onder zijn jurk.

    • Nou @Alex bereid je maar voor. Hier is een filmpje van een man die dacht net zo slim als jij te zijn. Het is teveel om te vertalen, maar het gaat over de saus op een pizza. De man die in problemen komt beweert dat hij de beste pizza saus van Israel maakt. De andere mannen zijn van de lokale politie en vinden echt van niet. We hebben nooit meer iets van de pizza-man gehoord.

      Dit filmpje is het laatste wat van de ‘pizza-man’ bestaat. Pizza-man waar ben je???

      • Hoe moeilijk kan het zijn om één man te arresteren? Hoe dom en debiel. Niks meer vernomen omdat de uitverkorenen in kwestie doelbewust te lang in chokehold wordt gehouden oftewel gewoon gestikt en dus overleden is. Waarschijnlijk de normaalste zaak voor uitverkorenen. Wat moet het toch een paradijs zijn daar in het heilige land.

  9. Nou @Jeroen. Leuk, je hebt hem weggetoverd. En nu? Nu zit ik dus zonder cadeautjes en zonder virtuele sex met @AIRVD.

    Geen cadeautjes en geen sex. Wat een mega-niet-leuke-stomme-saaie-sinterklaas is dit. Jouw schuld.

    Hier, ga je zelf verwarren..

    • I am the diamond maiden, the player of games
      The yogini is one of my forms
      Showing that I am beyond earthly attachment
      I am the shining revelation to the ascetic
      The women in silk and roses
      I am the harlot in black net and leather,
      who gives enjoyable punishment
      I am the glass bead master,
      creating universes of form
      And a spark of me is in each bead,
      for I dwell in karma.

  10. Uit Liber Ararita (hoofdstuk II): een ander voorbeeld van Elizabethiaans engels dat je ook nog eens kan vullen met voorbeelden uit de Nederlandse complotscene, want dat landschap is volledig Qliphotisch. Wie vult aan met linkjes? Ik maakte alvast een beginnetje, maar zou hem probleemloos kunnen voltooien.

    0. Now then I saw these things averse and evil; and they were not, even as Thou art Not.
    1. I saw the twin heads that ever battle against one another, so that all their thought is a confusion. I saw Thee in these.
    2. I saw the darkeners of wisdom, like black apes chattering vile nonsense. I saw Thee in these.
    3. I saw the devouring mothers of Hel, that eat up their children – O ye that are without understanding! I saw Thee in these.
    4. I saw the merciless and the unmajestic like harpies tearing their foul food. I saw Thee in these.
    5. I saw the burning ones, giants like volcanoes belching out the black vomit of fire and smoke in their fury. I saw Thee in these.
    6. I saw the petty, the quarrelsome, the selfish, – they were like men, O Lord, they were even like unto men. I saw Thee in these.
    7. I saw the ravens of death, that flew with hoarse cries upon the carrion earth. I saw Thee in these.
    8. I saw the lying spirits like frogs upon the earth, and upon the water, and upon the treacherous metal that corrodeth all things and abideth not. I saw Thee in these.
    9. I saw the obscene ones, bull-men linked in the abyss of putrefaction, that gnawed each other’s tongues for pain. I saw Thee in these.
    10. I saw the Woman. O my God, I beheld the image thereof, even as a lovely shape that concealeth a black monkey, even as a figure that draweth with her hands small images of men down into hell. I saw her from the head to the navel a woman, from the navel to the feet of her a man. I saw Thee even in her.
    11. For mine was the keyword to the Closed Palace 418 and mine the reins of the Chariot of the Sphinxes, black and white.
    But I was not deceived by anything of all these things.
    12. For I expanded it by my subtlety into Twelve Rays of the Crown.
    13. And these twelve rays were One.

  11. BREKEND

    Henk Krol ‘wint’ De Zak als meest beschamende bekende Nederlander

    EINDHOVEN – Tweede Kamerlid Henk Krol uit Eindhoven heeft vrijdagavond een twijfelachtige award binnengesleept. In een uitverkochte Amsterdamse Schouwburg kreeg hij De Zak. Die prijs wordt jaarlijks uitgereikt aan een BN’er die zich in dat jaar schaamteloos heeft gedragen. “Ik vind het heel kortzichtig allemaal, gebaseerd op onzinverhalen”, reageert Krol.

    Tijdens het Sinterklaasgala voor Volwassenen werd bekendgemaakt dat Krol de publieksprijs De Zak kreeg. Die prijs ging eerder naar Jack Spijkerman, Dirk Scheringa en wetenschapsfraudeur Diederik Stapel van Tilburg University.

  12. Voor AIRVD:

    I’m standin’ at the crossroads
    Tryin’ to read the signs
    To tell me which way I should
    Go to find the answer
    And all the time I know
    Let your love and let it grow

  13. Wat is die Micha toch ook een aasgier….. Moet Vrijland stoppen met bloggen van de soosjale dienst, gaat hij direct David Icke stukjes publiceren om Martin’s marktaandeel af te snoepen. Als bonus gaat hij er meteen maar het Nederlandse koningshuis in betrekken, terwijl iedereen weet dat alleen de Windsors reptilian zijn 😉

  14. Hee iedereen. Mijn moeder heeft een piramide kerststuk gekocht wat licht geeft voor op mijn computer tafel. Nou ik heb een smoes nodig om dit ding bij het grof vuil te tieven.

Reacties zijn gesloten.