Swapichou en het grote Barracuda Geheim

The secret - TLV 1406

The Lodge – TLV 1406

Jongens, meisjes, plotters en daklozen: het is tijd. Tijd om toe te geven dat wij van Swapichou betaald worden voor ons werk. Het is zo, en we spinnen er niet meer omheen. Er zijn inderdaad instanties die ons betalen voor wat we doen, bedenken of opschrijven. Het betaalt ook goed. Soms is het een overheid, de volgende keer een internationale organisatie, maar het komt altijd binnen via dezelfde Bank.

Daar genieten we van. Ruimschoots zelfs. Voor ons geen armetierig anti-kraak schooltje of een ‘gastenkamer’ in een muffig Duits hotel. Nee, wij ontmoeten, vergaderen en werken vanuit de meest luxe locaties met state-of-the-art technologie. Niemand wil ons het huis uitzetten: sterker nog, wij bezitten het huis. Er is geen politie-agent die speurt naar het afpakken van ons DNA, noch is er een rechter te vinden die ons bij naam kent: we are FREE!

Wij hoeven geen advertentie te plaatsen voor een tennisvriendje of ons als een koekoeksjong een plekje op de tribune te frummelen. Wij hebben het niet nodig om mensen met naam en toenaam vals te bestempelen als ‘crackjunk’, omdat ons fantastische boek niet goed verkoopt. Wij fantaseren niet over ‘pijpsletje’ achter de rug van een vermoord tienermeisje. En we liggen al helemaal niet stijf van de medicijnen onder een bed onze angstpsychoses te verwerken.

Dat is niet zo ons ding. Waar wij wel voor warmlopen? Plezier, verantwoordelijkheid, accepteren en respecteren van verschil, maar vooral van het kritisch een vinger leggen op complexe zaken waar schade wordt gemaakt: daar waar het zogenaamd wakker worden niet meer is dan een commercieel project zoals bij Wim Dankbaar, bij Micha Kat, en bij Martin Vrijland. Doneren kan natuurlijk altijd bij één van de drie.

Kritisch, vals, maar open, dat zijn wij: zelfs voor huisdieren. Wees welkom. Neem een drankje, de bar is open. Petjes geen bezwaar.

PS: Het geheim van Barracuda? Het is geen mensch van vleesch en bloed, maar software. Soevereine software, dat dan weer wel.

22 thoughts on “Swapichou en het grote Barracuda Geheim

  1. Het schijnt ook dat ik de hele boel hier heb overgenomen.
    Zomaar…heb ik niks voor hoeven te doen. LOL

  2. @Ziva
    In mijn beleving, een indrukwekkende, zoniet de beste bijdrage van jouw hand tot nu toe. What goes around comes around, ze leren het alleen nooit ben ik bang.

  3. Ik geef bij deze een rondje voor alle Dankbaar-aanhangers. Ze laten zich op RechtisKrom wel erg kennen. Komt er iemand met een beetje kritiek en de juiste vragen is het weer niet goed. Nee joh, NFI met wetenschappers die jaren hebben moeten studeren om DNA een beetje te snappen worden weggeblazen door Mauritz en Dankbaar die pas een jaartje of 2 aan het “snuffelen” zijn. Tuuuuurlijk!! Ga eens een dag meelopen met rechercheurs, cold-case teams of NFI-wetenschappers, en als je dan alles snapt en de Vaatstra zaak kunt oplossen ben je een lopend wonder. Maar ach, dat zeggen de Dankbaars, Boudine Berkenboschen , Micha Katten en Hans Mauritzen van zichzelf natuurlijk!! 1 boekje lezen over dna onderzoek en 1 aflevering kijken van CSI en de heren en dames plotters lossen alles voor u op!! En o wee als je met kritiek komt want zij zijn goden!! Zij lossen alles op, schrijven er boeken over en wensen niet tegengesproken worden door niemand!! Doet men dit wel is men onderdeel van het complot, wordt betaald door Demmink of een combi daarvan met waarschijnlijk nog meer raadsels eromheen. Maar zelf in de spiegel kijken of in de rechtszaal durven verschijnen voor eigen fouten durven ze niet….heldjes op sokken!!
    Als Jasper het niet gedaan heeft, waarom heeft hij dan geen andere advocaat genomen?? Belt hij Myra niet elke week dat hij onschuldig vastzit?? Geeft hij een goed lopende boerderij op??? Vecht hij alles en iedereen aan?? Doet hij allemaal niet omdat hij weet dat hij er gloeiend bij was!! DNA liegt niet!! En als jullie zeggen van wel prima, ga dat het NFI en alle universiteiten van de wereld uitleggen dat er met DNA gefrommeld kan worden!! Maar ga alsjeblieft niet tegen heilige huisjes schoppen en dan lekker laf, zoals Micha Kat, je verschuilen in het buitenland en alleen maar roepen alles wat het OM doet is slecht en ze kunnen er niks van. Bewijzen graag!! Ook in dat boek over Vaatstra door Dankbaar en Mauritz is er geen alternatief motief genoemd, geen alternatieve daders met keihard bewijs, tijdslijnen die kris kras door elkaar lopen en een vermoedelijke dader een uur in de lucht laten hangen terwijl dat technisch niet kan en meer grove fouten….daarom komt er ook geen media aandacht omdat het boek grotere gaten bevat dan menige gatenkaas!! Niemand wil zijn vingers branden aan sprookjes!! En zelfs CSI zou een bedroevend drieluik moeten maken over dit boek met een alsnog onbevredigend einde…
    Maar omdat jullie toch zo trouw door blijven liegen voor jullie meesters in het plottersatanisme Dankbaar, Mauritz, Kat, Berkenbosch, Vrijland en co ben ik niet de beroerdste en geeft jullie een straffe Duvel!! Proost lezertjes!!

    • @CRUEL
      Zoveelste datastoker die je bent. Leg iets uit wat de nuchtere mensheid niet begrijpt! Trek dit blog niet omlaag, en probeer eens wat minder rancuneus tegen de grijze armzalige een zeer beperkte internetpopulatie te reageren. Tis maar een goedbedoelde tip.

      • Dank je @Geen

        Ook ik dacht… my, my, daar gaat er weer eentje door het ‘gebrek aan pilletjes’ uit de bocht.

  4. @geen01 Ik geef slechts een rondje met bijbehorende borrelpraat…meer niet!! Voor tapas en andere versnaperingen verwijs ik u naar andere gelegenheden.

  5. @Cruel
    Lees even heel erg goed het topic van @Ziva. Denk vervolgens eerst eens een paar dagen na, over de boodschap. Kom daarna met een of ander goed overdrachterlijk comment. Zoals @Jeroen, niks mis mee verder, die helaas niet tot 3 kan tellen, en categorisch in de aanval gaat. Mag toch hopen dat hij zichzelf herpakt!

  6. Laten wij verstandig doen geen01 en ook een biertje pakken. Wij hoeven elkaar niet af te maken zoals op dit moment op KLOL gebeurt. Ik geef toe schuldig te zijn aan langdradige verhalen maar ik moet toch ergens mijn dorst mee opwekken. Het kan verkeren…

    • @Cruel
      Helemaal met je eens, maarrrr…..De markt om open en bloot onschuldig te communiceren via hopeloze blogs, is door KLOL aardig productief en slinks verziekt. Een handjevol ingehuurfe volidioten die te pas en te onpas een habbekrats in de zak steekt met wat indirecte kickback fees.
      NB.
      Steve Brown kijkt steeds scheler.

  7. KLOL, het platform voor mensen met een psychiatrische stoornis. Wie neemt dit nog serieus. Quirine zegt:

    Gister met geweld weer eens de cel ingesmeten door volbloed nazies: D.E.W. Vijverberg en R. Raats zonder zich te legitimeren en zonder bevel van ovj, mijn deur intrappen. Men misbruikt dan bekeuringen uit 2010/11 waar politie mij in burger klem rijdt en valse bekeuringen geeft, kenteken niet zichtbaar of hond los op eigen terrein, dat soort onzin, terwijl ik elke week voor de rechter sta en weer een hele bulk naar hoge raad. In mijn duster op blote voeten zonder dat ik mijn tas kon meenemen en een advocaat of arts kreeg ik niet. Hovj vd Berg bibberde dat politie geen dierenbeul is, want ik vraag elke keer weer of politie mijn gestolen dieren/goederen wil halen en dan komt ene Lisa mij vertellen dat ik aan de pillen moet en wartaal spreek. Dus ik weer uren college geven over Micha Kat & Joris Demmink. Politie heeft het over regels, maar ik hou mij aan de regels en politie niet, want als pedo’s mijn kind meenemen terwijl ik 1ouderlijk gezag heb, moeten zij mijn kind weghalen bij die viezerikken. Nu 10 jaar vrijspraak omdat ik mij aan de wet hou en politie niet, politie die volgens mijn advocaat geselecteerd worden op hersenspoeling, dus gaat politie mij van alles aanpraten terwijl ze mij noch mijn dossiers kennen; het interesseert ze niets, ze hebben voor dit sadistische baantje gekozen en willen geen half uur wachten, terwijl ik uren wacht op zittingen, jaren op mijn geld etc.etc.
    Lisa manipuleert dat klokkenluiders gek zijn, dat ik iets in mijn jeugd ed meegemaakt heb, ik haal Sander V, Kekerdom, Lancee, Lucia de B, Baybasin aan, dus ik vraag mij af wat zulke nazies in hun jeugd hebben meegemaakt dat ze dit werk doen en ze zijn een gevaar voor deze maatschappij in dienst van corrupte elite.

  8. Goedenmiddag. Ik zit achter mijn bureau met een espresso en een sigaartje de bagger van PVV ertjes die op twitter losgaan te lezen. Dan klik ik over naar Barra en hop nog even langs om even bij te komen. Nederland een open inrichting? Het begint er steeds meer op te lijken. Zeker nu het WK losbarst en de Roy Donders juichpakken niet meer kunnen worden aangesleept.

    Voor de plottertjes.

  9. Even ter overpeinzing onder het genot van een drankje; lees het nieuwe stuk op KLOL. Elke keer als de aandacht verslapt, of voor de Vaatstra-zaak of voor Demmink “vindt” men ineens weer een “supergetuige”. Wel toevallig he?? Jarenlang je mond houden maar als er geen aandacht meer is ineens toch je alles weer herinneren en de meest gruwelijke verhalen uiteraard. Maar naar de politie gaan of de media of een prive-detective?? Waarom dat dan?? Dit is veel leuker en Poot en zo betalen er ook goed voor….

Reacties zijn gesloten.