Amtsschimmel

Vanochtend werd ik slechts gekleed in mijn Hoodies wakker op de bank. Stijf, een beetje misselijk – nee, ik ben niet zwanger – en met het woord ‘Amtsschimmel’ in mijn hoofd. Chagrijnig werd ik kort daarna toen ik me herinnerde dat ik had gedroomd. Over Francis Capelle! OMG!! Mijn brein had tijdens mijn slaap van Francis een soort paarse toyboy gefantaseerd die naast me in bed ligt op te scheppen, op de rand van mijn bubbelbad zit te grijnzen, mijn favoriete spelletje strippoker met me speelt, of naar me staat te gluren terwijl ik de auto in het schuim zet. Allemaal van dat soort kansloze dingen. Even kansloos klikte ik in de hoop deze nachtmerrie zo snel mogelijk te vergeten op de afstandbediening van mijn TV. Channel2 bracht de gebruikelijke talking heads: ‘de wereld bevindt zich in een crisis’. Yup. Amtsschimmel. Klik.

francisdroom-550

 

Okay, rewind Francis. Laat ik het maar gewoon zeggen: het is al-le-maal de schuld van Jeroen. Deze vampire slayer van de moordplotters vroeg me gisteravond of ik voor Swapichou een stukje over Francis Capelle wilde typen. Een beetje schoorvoetend zei ik ja. Schoorvoetend omdat mijn favoriete blogger met een veel fraaiere pen dan ik eigenlijk al alles wat er over Francis te melden valt, heeft opgeschreven. Samengevat: Francis is een criminogene kansloze musicus die zichzelf onder de brug heeft geplotterd, en zijn dagen nu voornamelijk vult met het opnemen van eindeloze monologen waarin hij steevast weet te melden: “de wereld bevindt zich in een crisis”. Yup. Amtsschimmel. Klik.

De ene keer droomt hij als een soort Maarten Luther King zijn narcoleptische filmpje bijelkaar, om in de volgende weer hetzelfde te zeggen, maar dan in de jurk van Moeder Theresa: “De wereld bevindt zich in een crisis.” “U bent de verandering. Ik ben niet de verandering.”
Alle 66 cataplexie triggers worden aangekleed met een tenenkrommend simpel amateuristisch gefilosofeer waar je kotsmisselijk van wordt, en je jezelf gaat afvragen of dat nou komt omdat je realiseert ‘de wereld bevindt zich in een crisis’, of omdat je al vijf minuten naar het ongewassen hoofd van deze virtuele slaappil zit te kijken. Hoe dan ook het is allemaal zo tergend oninteressant dat je er onherroepelijk buiten bewustzijn van raakt.

francisslaappil-500

Dat ik dus slechts gekleed in mijn Hoodies stijf en chagrijnig op de bank wakker ben geworden is de schuld van Jeroen. Op zijn verzoek ben ik gisteravond in de narcoleptische wereld van deze oninteressante leuteraar gestapt. Ik heb het 66 minuten volgehouden. Daarna heb ik nog 6 minuten besteed aan het woord ‘Amtsschimmel’. Waarom weet ik niet. Toen ben ik in slaap gevallen: slechts gekleed in mijn Hoodies. Op de bank. En droomde over een paarse Francis. Ik voel me weer misselijk worden.

6 thoughts on “Amtsschimmel

  1. @Dorothy

    Shakshuka. Dat eet ik heel vaak. Ook geen alcohol erbij. Gewoon water. Niets vreemd dus.

    shakshuka

    Echt, die filmpjes van Francis bevatten een soort van Hypocretin antagonist waardoor je mega-out gaat. 😉

    Ik snap daarom die Volksverzekering-donatieknop van Francis ook wel. VICE maakte een mooie documentaire over dit soort drug’m & rob’m praktijken. Ik begrijp de 2.0 digitale versie van Francis: Een ‘Soldaat onder de Brug’ doet wat hij kan om aan brood en onderdak te komen. In het geval van Francis (ik kan verder niets) is dat, in het uiterste geval, net zo lang slappraten tot zijn slachtoffers een langzame, maar pijnloze dood ondergaan.

    Dat hij zich meent te kunnen veroorloven zich als paarse incubus in mijn lustdromen te bemoeien tijdens mijn astrale encounter met Jeroen neem ik hem daarentegen hoogst kwalijk. Zoiets doe je gewoon niet. Sommige zaken zijn echt privé.

  2. Ja zo zie je maar, je valt er bij in slaap, maar het slaapt niet lekker.
    Dat herken ik wel…zoals jullie weten neem ik meestal een sterk drankje erbij. Dan val je wat dieper in slaap ..bij mij werkt dat wel.

    Mooi groenten/ei gerechtje overigens, had het meteen even opgezocht. Lekker kruidig met kummel enz.

Reacties zijn gesloten.