Propaganda – Duel

nine_swords2

Eye to eye stand winners and losers. Hurt by envy, cut by greed. Face to face with their own disillusion. The scars of old romances still on their cheeks. And when blow by blow the passion dies sweet little death. Just have been lies the memories of gone by time. Would still recall the lie.

The first cut won’t hurt at all. The second only makes you wonder. The third will have you on your knees. You start bleeding i start screaming.

It’s too late the decision is made by fate. Time to prove what forever should last. Whose feelings are so true as to stand the test. Whose demands are so strong as to parry all attempts. And when blow by blow the passion dies sweet little death.Just have been lies the memories of gone by time. Would still recall the lie.

The first cut won’t hurt at all. The second only makes you wonder. The third will have you on your knees. You start bleeding i start screaming.

The first cut won’t hurt at all. The second only makes you wonder. The third will have you on your knees. You start bleeding i start screaming. The first cut won’t hurt at all. The second only makes you wonder. The third will have you on your knees. You start bleeding i start screaming. The first cut won’t hurt at all. The second only makes you wonder. The third will leave you on your knees. You start bleeding i start screaming.

15 thoughts on “Propaganda – Duel

  1. Tja deze uitslag zag je natuurlijk wel aankomen. Het ziet er niet best uit de nabije toekomst voor Nico, want de uitzettingsprocedure maakt hiermee ook meer kans: ernstig verstoorde relatie.

    Triest dat die plottermania weer een slachtoffer erbij mag kerven.

  2. hahaha, en de clip staat zo vol van de symboliek dat de reli-plotters van OlympicZion er minstens een uitkeringsperiode op kunnen stuiteren.

  3. Hear, hear ( al zal dit lied vanaf nu nooit meer enkel een prettige herinnering aan broeierige schoolfeestjes zijn).

    Mooie kaart ook. Welk deck?

    • Kom op Streep, dat kan beter 😉 het meest gangbare deck, de Rider Waite, als je die boven het artikel bedoelt. Die Joker uit de clip komt vlgs mij uit een gewoon kaartspel. Gebruik ik zelf overigens niet, mijn vaste deck is er eentje die ik zelf tekende, mijn lievelings vanzelfsprekend Crowley, maar ben ook dol op de Dali Tarot en gebruik ook die van Giger, afhankelijk van mijn stemming en het soort vraag.

      • Jaja, ben lichtelijk deckdislectisch. Ken je de ‘Tarot in de herstelde orde’ van Onno en Rob Docters van Leeuwen ( yep, familie van)? Volgens hen zijn er sinds de middeleeuwen twee kaarten achtergehouden ( Waarheid of orat en Intuïtie of ator, de blanke kaarten) en is er met de volgorde gesjoemeld door met name de RKK. Interessante theorie. Kloek boek.

        • @Streep

          Ja die ken ik en vind het een triest en oppervlakkig verhaal, waar een schrijnend gebrek aan kennis van de Kabbalah uit spreekt. Mensen die ‘nieuwe ordeningen” gaan verzinnen terwijl ze nog niet eens de oude doorgrond hebben, ik kan er niets mee. Maar ja, ik sta er dan ook om bekend nogal “old school” te zijn.

          De enige die ik nog een beetje ruimte gun op dat vlak, is mijn teerbeminde broeder Poke Runyon, grootmeester van de Ordo Templi Astartes. Die voegde nog wat grote arcana toe, door te stellen dat Daäth gezien moet worden als een echte Sephirah en niet een pseudo-Sephirah, waardoor er nog een aantal nieuwe verbindingen tussen de Sephiroth bijkomen en je er op basis van het onderliggende schema twee kaarten bij kan verzinnen.

          Maar dan snap je dus niet waar The Abyss over gaat, vind ik.

          Hoe dan ook, waarom zou je een traditionele ordening veranderen die in zichzelf al conventioneel en arbitrair is? What’s the point?

          Je hebt het overigens over twee vroegere versies van de kaart van “de Magiër’, die door Crowley afgekeurd werden toen Lady Frieda Harris daarmee aan kwam zetten. Zijn geen nieuwe kaarten, maar afgekeurde versies. Als je wat meer wil begrijpen van de Crowley Tarot, kan ik je dit essay over “projective geometry’ trouwens van harte aanbevelen.

          het enige wat Crowley veranderde aan de traditionele Tarot ordening, is dat hij de kaart van “de Ster” loskoppelde van de Hebreeuwse letter “Tsaddi” en in plaats daarvan relateerde aan “Heh”. Maar het onderliggende raamwerk veranderde hij verder niet. Oh ja, hij benoemt de kaart van de Dwaas als nul en niet als één, zoals je in de franse Tarot en de Rider Waite ziet.

          • @ jeroen, ik sneed slechts 1 punt aan, puur uit nieuwsgierigheid naar jouw mening daarover, en je bombardeert me vervolgens met een shitload aan info ( bedankt daarvoor, zit een hoop moois tussen) zonder antwoord te geven. Behalve een Ad Hominem naar Onno DvL Best. Ik wil leren en ga je links lezen.

          • @Streep

            Dat is geen ad hominem, maar een vaststelling dat DvL pure bullshit schrijft, met die twee extra kaarten. Lees hier maar. En de kwaliteit van zulke boeken in het Nederlands taalgebied is me al decennia echt een doorn in het oog. Er is bijvoorbeeld ook een Oefenboek Voor Astraal- En Symboolmagie te koop, waar geen woord van geschreven werd door Crowley. Komt uit de dikke duim van uitgeverij Schors (de oude Schors, om precies te zijn). Allemaal bagger.

        • @Streep

          Scusi, ik zat er een beetje naast. Runyon verzon er DRIE en niet twee tarotkaarten bij, maar wist dat in ieder geval degelijk kabbalistisch te onderbouwen, in plaats van een uitspraak die Crowley nooit deed verkeerd te begrijpen, zoals bij Docters van Leeuwen. Wat een nonsens. Keek het even na, want ik heb het essay hier staan, komt uit “The seventh Ray“, het tijdschrift van de OTA. Dan heb je het dus over Conquest, Alchemy en Unity. Maakte vlug een foto van de kaarten en de nieuwe indeling op de levensboom, om je een beeld van de nieuwe indeling te geven:

          en

          Maar goed, ik heb er dus eigenlijk niks mee.

      • Crowley schijnt overigens gezegd te hebben dat er eigenlijk twee kaarten bij moesten. Heeft ze zelfs ontworpen maar nooit toegevoegd. Zijn in de jaren tachtig verwerkt in The Crowley Thot Tarot deck.
        ( uit bovengenoemd boek, blz 180).

Reacties zijn gesloten.