Zo denk ik er dus ook over

38 thoughts on “Zo denk ik er dus ook over

    • Het komt zo uit mijn hart dit en de Klopdokter zegt het zoals ik het niet zou kunnen. Hij is echt representatief voor de blanken uit oude wijken, die al jaren geëxploiteerd worden door Wilders, zoals hij de Joodse gemeenschap evengoed exploiteerde. Terwijl hij net zo goed brit milah wil verbieden en samenwerkt met het Front National, als dat hem uitkomt. Ik zeg dit al jaren tegen mijn “homies” en werd uitgelachen. Nu snappen ze het ook, het lichtje is gaan branden. Ik ben blij.

      Had net als kloppie ook genoeg ellende met Marokkanen op straat, ze probeerden letterlijk zelfs mijn huis in brand te steken. Werd uitgemaakt voor kankerhomo, kankerjood, kreeg te maken met al hun neven als ik wat terugzei (dat doe ik altijd), maar dit soort van “Bierkeller” demagogie is dus een brug te ver. Dit is hoe er nu echt over Wilders gedacht wordt in Rotterdam. Dat is een zeer relevant signaal, want de Fortuijn revolte begon in Roffa en die eindigt hier dus ook. Het feestje is voorbij.

    • En mijn opa en oma van vaderskant woonden tot hun overlijden dus ook in Lombardijen, mijn neefjes en nichtjes van die kant vlak in de buurt, in het iets nettere Kreekhuizen, tegen Lombardijen aan. Maar in het Oude noorden en Crooswijk is deze verschuiving in het denken over Wilders dus ook gaande. Het voelt bijna fysiek, alsof er een soort grauwsluier wegtrekt, dat daar overheen lag sinds de dood van Fortuijn. Je voelt het zelfs als je in de tram zit.

  1. Maar gelukkig denkt het merendeel van de Nederlanders er ook zo over. Althans dat hoop ik.
    Al is de aanwezigheid van Jihad-vlaggen, en misselijkmakende spandoeken als “Hond van Israel” wel weer een treurig teken van het tegenovergestelde.

    • Maar was dat wel een Jihad vlag? Ik zag de Shahada erop staan, staat er geen andere tekst op die terroristische vlaggen? Hoe dan ook, als er wat evangelistische vendelzwaaiers mee hadden gelopen was niemand daarover gevallen. en wat is het verschil?

      shahada

    • die christenen hebben ook allemaal redelijk enge en “strijdbare” noties bij het zwaaien met die vlaggen. Hoor je nooit iemand over.

      • Volgens mij is de Shahada-vlag meer een algemene vlag voor de Islam en het instellen van het Kalifaat. Ik geloof dat de Taliban de eerste waren die de Shahada tekst aan hun typische (zwart of witte) Islam vlag toevoegden, en dat het later door Al-Qaeda e.d. is overgenomen.

        De fi sabilillah toevoeging is meer een ‘algemene oorlog banner’, en is volgens mij veel ouder.

        En dan heb je natuurlijk nog talloze andere banners van Jihadi’s die tekst uit de Quran bevatten.

    • Nou ja, het is een meer ‘algemene’ Islam vlag. Komt al uit de tijd van de Profeet. De toevoeging van de Shahada aan de vlag is later en typisch geadopteerd door jihadi groeperingen, en wordt daarom de ‘vlag van de Jihad’ genoemd. Een beetje zoals de Prinsenvlag zeg maar ;-). Geadopteerd door de foute cluppie;s.

      Maar ik ben het met je eens. Echt zwaar tillen doe ik niet aan die vlaggen tijdens dit soort demonstratie’s. Het is een typisch nationalistische reactie die de identiteit benadrukt wat ik een logisch gevolg vind van zo’n misselijkmakende aanval van Wilders en cohorts.

      Daarnaast worden dit soort demonstratie’s altijd gekaapt door idioten met hun eigen agenda, zoals die mafketel met zijn “Hond van Israel” banner.

      Beter is het om inderdaad zoals je zelf doet te benadrukken dat dit soort van fanatisme als door Wilders geuit niet (meer) getolereerd wordt in Nederland. Wat dat betreft geeft de immense reactie vanuit de bevolking hoop. Misschien durven de politici die dit eveneens afschuwelijk vinden nu wat meer hun mond open te doen, en achter hun woorden ook daden te plaatsen.

      En mee eens: zodra religieuze overtuigingen bepalend en allesomvattend worden, wordt het een vervelend en intolerant fundament.

      • Precies.en als iedereen zijn eigen zwakzinnige vlaggetjes meeneemt en we daar allemaal door elkaar mee zwaaien, vind ik het best.

        • LoL, ja ik ook.. maar of dat echt een vredelievende happening wordt?

          Herinner je je deze briljante clash? De Grieks Orthodoxe en Armeens Apolistische Kerk monniken die elkaar te lijf gingen met bezemstelen tijdens het schoonmaken van de Church of The Nativity in Bethlehem in 2011. Hadden een fittie over wie welke stofdeeltjes in welke quadranten van de kerk (gebouwd bovenop de traditioneel gemarkeerde plaats waar Jesus werd geboren) mochten wegpoetsen tijdens de voorbereidingen voor het Kerstfeest.

          Als het daar al niet goed gaat…… 😉

          • Zeker, zelf geloof ik zeer in een multi-culturele samenleving, maar wel eentje die als basis een seculier grondvest kent. Zelfs wanneer die fundamenteel is gebouwd op een cultureel/religieus beginsel zoals in Israel.

            Als ik zie hoeveel verschillende culturen hier, in beginsel, al honderden jaren samenleven, culturele invloeden opnemen, uitwisselen en samen laten smelten (gebruiken, cuisine, omgangsvormen etc) en als ik zie hoe in de moderne samenleving van Israel deze samensmelting verder vorm krijgt, dan kan ik alleen glimlachen, en tegelijkertijd hopen dat extreme religieuze, maar ook nationalistische, opvattingen het onderspit delven.

            Er komt veel moois, lekkers, en creatiefs uit het samensmelten van culturen.

            Al zou ik zelf dan weer niet zo snel met een Arab als vriendje thuiskomen. Er is nog een weg te gaan dus. Ook bij mij.

          • @Ziva Tijdens mijn chaosmagische training heb ik heel veel “paradigm shifting” beoefend en stapte afwisselend in paradigma’s waar ik van walgde, die me aantrokken en die me totaal niet interesseerden. Dat heeft de vooroordelen die ik nog had helemaal gesloopt en ben zeer wel in staat om me in ieder perspectief te verplaatsen in zo’n mate zelfs, dat ik in no time een “true believer” ben. De laatste tijd was ik dan weer met het christendom bezig (ik stel de tijdsduur van tevoren vast) en ben dan ook compleet geloofwaardig voor mijn mede gelovigen, zo lang als het duurt.

            http://www.spiralnature.com/magick/chaos/paradigmshift.html

        • Ja, die weet ik nog wel. Hilarisch. Maar anekdotische bewijslast natuurlijk. Aan de andere kant werkt de melting pot in de VS (tot op zeker hoogte) weer wel en geloof ik nog steeds niet dat de multiculturele samenleving een illusie is.

  2. In plaats van iedere keer de mening van een ander in reactie paneeltjes te plempen – en zeker wanneer het gaat over dit soort ouwe meuk – zou het aangenaam zijn als je eens je eigen mening weergeeft @Niccolo.

    En dan wel in 1 post het liefst met max 250 woorden als dat gaat.

  3. Nergens hoor je mij zeggen dat ‘er niets van klopt wat Carlin beweert’. Dus waarom zou ik aantonen wat er niet klopt. Misschien ben ik het zelfs wel met hem eens.

    Het filmpje is in 2009 geupload naar Youtube. Ouwe meuk dus. En zeker niet in de laatste plaats omdat ik het filmpje al honderd keer of zo voorbij heb zien komen…. *gaap* daar is dat filpmje van Carlin weer.

    Maar goed, je presteert weer onder de maat. Je geeft in tegenstelling tot mijn vraag weer niet je eigen mening, maar schiet in een soort verongelijkt zijn Pavlov reactie…. Israel,,,,Israel….Israel…

    Hier wat ouwe meuk voor jou, om je reactie te ‘duiden’:

    BTW: het in je eigen woorden zeggen laat zien dat je het begrepen hebt @Niccolo. Dat het je eigen is geworden zeg maar. Alleen maar copy-pasten laat niets zien, en geeft domheid weer. En van dat soort domheid staan blogs zoals Martin Vrijland al vol genoeg, vind je ook niet?

  4. Als je me nou eerst even de kern aangeeft waar deze documentaire overgaat zou dat wel zo vriendelijk zijn. Of denk je werkelijk dat ik alleen op jouw aanraden meer dan een uur naar een Youtube filmpje ga zitten kijken?

  5. Niccolo, ik wil je best tolereren, maar probeer eerst verbinding te zoeken als je deel uit wilt maken van de reageerdersgroep. En als je dat niet wilt is dat ook goed, maar zal ik veel van je verwijderen. Je bent nu al off topic. Kap toch eens met dat triomfantelijke toontje en ja, je mag best van mening verschillen, maar c’est le ton qui fait la musique. Leer dat toch eens.

    • Dat gescheld op Joden en Marokkanen van Nieuwsbreker en dat stompzinnige gescheld, saaie filmpjes zonder stelling of onderbouwing en dat op niets gebaseerde triomfantelijke gekraai van Niccolo gaan er niet doorheen komen.

  6. Enkele maanden terug zette reageerde ik nog bij Chris Klomp toen het over moslims ging, waar de Marokkanen ook bij horen:

    In de praktijk heb ik zelf veel prettige contacten met moslims gehad, zo gaf ik wel eens les aan een kind van Turken en heb ik een heel hartelijk ontvangst gehad, een soort van theeritueel.
    Marokkanen hebben wel eens meegeholpen met verhuizen.
    Allemaal heel positief. En ja ik ken ook de verhalen van wat er in bepaalde wijken gebeurt. Maar dit is wat ik ervaren heb.

    Zo stond en sta ik erin. Ik hoop dat het nu niet een soort van mode is om te reageren zoals velen nu doen op het net en de ene na de andere partij over elkaar heen buitelt om hun walging uit te drukken van hetgeen er op verkiezingsavond gebeurde. Denk over een poosje nog steeds na over de gevaren van kuddegedrag: meer of minder, je staat gdv niet bij de groenteman.
    Laat je niet verleiden tot haat en vooroordelen t.a.v. hele bevolkingsgroepen.

    Wilders heeft dus geen trek in verantwoordelijkheid en zal proberen op het Europese front te gaan scoren, eigenlijk heeft hij nu zijn eigen kiezers verraden en nu 100% aangetoond lak aan de Nederlandse samenleving te hebben.
    Wat hij niet ziet is dat hij nu ook lak heeft aan de samenleving buiten Nederland, in Europa leven vele culturen door elkaar heen en met elkaar samen. De beste manier om hem aan te pakken is hem geen stem in Europa te geven.

    • Haha, oververtegenwoordigd in de misdaadstatistieken. We moeten gewoon meer vormen van typisch vrouwelijk gedrag strafbaar gaan stellen. Niet dat ik iets tegen PMS heb, maar wel de uitwassen ervan!

      • Per ongeluk dat vind ik moeilijk te geloven. Het waren namelijk best harde woorden, waar niet iedereen het mee eens zal zijn. 3 kwartier zitten typen op mijn foon en dan ineens weg. Ik ben teleurgesteld

        • Sorry, mooier kan ik het niet maken… zat zwaar te klikken, want er stond nogal wat bagger in de admin. Het is echt zo en als ik je zou modereren had ik je dat gewoon verteld.

        • @vrouwentong
          Als Jeroen je zou modereren dan zouden deze twee reacties van jou er toch ook niet staan?
          Zeg gewoon wat je kwijt wil.

Reacties zijn gesloten.