Klaske, Plasterk en Els Borst (2 updates)

De laatste column van Chris Klomp was heel herkenbaar voor ons hier bij Swapichou.

Het ging over de toon, u kunt hem hier na lezen:

http://journalistklomp.com/2014/02/09/de-toon-van-de-complotdenker/

Goed beschreven,  vanuit de eigen ervaring met een slag mensen die (denk ik wel eens), in de middeleeuwen hadden willen leven.                                                                               Waarom ik dat denk?
Nou ja als je praat over burgertribunaal, schandpaal en noem maar op krijgt de vrijheid van meningsuiting een geheel eigen interpretatie. Als jij het niet met mij eens bent ben je tegen mij..tjonge jonge wat een bekrompen manier van denken.
Van mij mag je best van alles denken, maar dring het niet aan de ander op en toon eens wat meer respect in je wijze van uiten, zeker naar gedupeerde families die al door een hel zijn gegaan en zo geen kans krijgen om weer een leven op te bouwen naar omstandigheden.

Klaske Ferwerda reageerde ook een paar maal bij de betreffende column, Klaske was de vriendin van de moeder van Marianne die vroeger veel met haar optrok in de periode dat er nog geen Jasper S. in zicht was. Aan haar was te merken dat ze ook moe is van alles..en verdrietig…ze heeft nog wel haar mening maar was niet opdringerig.
Op Recht Is Krom wordt haar verhaal bij Chris gebruikt in de hetze tegen de misdaadverslaggever:

http://rechtiskrom.wordpress.com/2014/02/11/de-verraderlijke-vriendin-van-maaike/#more-4762

Het is zo bizar hoe alles ieder keer weer een eigen creatief sausje krijgt….

En tja, op 12 januari 2014 zit er gewoon nog een minister Plasterk. Er is weer duidelijk achterkamertjes politiek gepleegd om deze media geile minister op het pluche te laten plakken en de kettingreactie te doen stoppen na de afgang van oud-staatssecretaris Weekers. Dus weer een beroep van dit slappe kabinet op de CU en de SGP. Want deze twee partijen hebben belang bij het overeind houden van Rutte en Co. Geen winkels open op zondag en zo. Heul belangrijk.

Verder viel op de dood van de staats minister Els Borst, de vrouw die euthanasiewetgeving mogelijk maakte. Dood door een ongeluk of een misdrijf, deze vraag blijft voorlopig open want hierover is geen uitsluitsel door autopsie gekomen. Politie blijft door rechercheren.

http://www.nrc.nl/nieuws/2014/02/12/els-borst-overleden-als-gevolg-van-lichamelijk-letsel-misdrijf-nog-altijd-niet-uitgesloten/

Update 13 februari: Els Borst is door een misdrijf om het leven gekomen.                Politieke moord, inbreker?  Weer een nieuw complot?

http://www.nrc.nl/nieuws/2014/02/13/els-borst-vermoedelijk-door-een-misdrijf-om-het-leven-gekomen/

Update 15 februari:

Dit was het dan, het was leuk hier wat te mogen schrijven.Wil ook zeker nog eens reageren.Maar de wijze waarop sommige van ons worden aangevallen achter de schermen, het is het mij niet waard. Ongelooflijk wat een poep ik aantref in de prullenbak. Ik spoel het door….overigens voor de betreffende zielenpoot.. pas op dat jij je niet vergaloppeerd!!

Print dit maar uit, want je maakt toch om het kwartier je screenshots.. je zou maar zo moeten leven. Veel plezier nog met al je andere conflicten..

Heb veel respect voor Xara, hoe zij dit ook heeft moeten ondergaan..
 Groetjes allemaal en maak er wat van..

41 thoughts on “Klaske, Plasterk en Els Borst (2 updates)

  1. @ TeigerT
    Nederland tankt over de grens..
    http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/02/vlieg_nooit_met_klm_ze_haten_hun_klanten.html#comments
    Vroeger ging je naar het buitenland om vakantie te vieren…
    Bijtanken…
    Dat dan weer wel..

    Els.
    Ik denk dat de dood en vooral omstandigheden(die niet genoemd worden)
    ruimte geeft voor speculatie.
    In dat geval dan maar de dood berichten’ met doodsoorzaak nog niet bekend’ wel correct is..

    Over Klaske..
    Ik denk dat moeder Vaatstra geen vieze modder in de media heeft gegooid.
    Of nu met grote koppen de Telegraaf. Klaske natrapt.
    Dat siert moeder Vaatstra wel, in mijn mening.
    Einde samenwerking..
    Dat kan ook zonder druk.
    Zonder de kinderen erbij te halen.

    Maar daar gaat het niet om.
    Het gaat erom dat er eindelijk iemand opgepakt is.
    Iemand die WIST wat het met het dorp deed, ook nog..
    * Ik had een TBSser verwacht,ook niet een gewone boer, eigenlijk*
    Ik vond de grootschalige Dna na tig jaar ook ‘moeten bewijzen van onschuld’
    Dat ging mij erg ver.
    Maar goed..

    Jasper zit nu vast.
    Ik zou best wel willen weten wat de visie van de familie van hem is over Dankbaar en Co..
    Ik ‘neem’ aan dat ze Dankbaar en Co weten te vinden.
    Andersom ‘denk’ ik niet dat de familie van Jasper de behoefte heeft om met deze kliek samen te werken.
    Anders hadden we wel beeld gehad, tapes etc..

    En eerlijk gezegd denk ik ook niet dat ik ze op de koffie te zien krijg, in de warme keuken van Klaske..
    Maar goed..
    Het aanbod is lief..en wellicht het geluid ook wel aardig..

    *Ik denk ook niet dat Chris komt..
    Tenminste..heb geen nog aanbod Friesland gehad.*

    *mail lezen gaat’

    • Maar goed..
      Dat burgertribunaal…
      Dat is, en blijft toch mannenwerk..
      Of het nu de heksenverbranding is in Kenia..
      ( Ja echt, nu nog)
      Of de witte Amerikaanse puntmutsen..
      *Altijd weer die extremisten..*

      Wat is dat toch met die mensen?
      *Lees mannen*

      *Hitlerbiografie erbij pakt*
      Inteelt, potenrammer,pedofiel..
      Ach ja…
      Matenaaier…

  2. @ Wim Dankbaar
    Mijn dank je wel voor het verwijderen.
    Eerlijk is eerlijk, een discussie of onenigheid moet altijd netjes blijven zonder vuiligheid.

    • 30 rechercheurs, slik…en dus ook nog ondersteunend personeel..slik.
      Sommige mensen moeten hemel en aarde bewegen, en hier gewoon 30 man.

    • @Ruud
      Ja, je hebt gelijk het artikel begon met een onjuistheid.
      En ik heb niet de juridische kennis, wel weet ik dat de bedoeling van wat ik heb opgeschreven en dat is dat het Chris gaat om de toon die wordt aangeslagen.
      De wijze waarop dit gebeurt maakt een dialoog onmogelijk en dat is jammer omdat er soms wel degelijk een punt is wat op serieuze wijze aandacht verdient.
      Dit punt raakt echter ondergesneeuwd door reacties van reageerders die agressief worden, schelden, kleinerend praten enz. om zodoende hun “gelijk” te halen.

  3. Hij is alleen veroordeeld voor belediging, niet voor smaad en laster, omdat dat klachtdelicten zijn en er bleek geen klacht ingediend. Met die andere dingen erbij was de straf een stuk hoger uitgevallen, denk ik.

  4. Update 15 februari:

    Ik kan begrijpen dat het vulnis af en toe teveel word. Maar laat je niet kisten. Deze toetsenbordtijgers zijn geen zweetdruppels waard. In het begin vond ik de complotten reuze grappig. (holle aarde enz) Maar daarna kwam het besef van de kwaadaardige karakter van menige complotter. Ziek zijn ze. Ik wil ze bestrijden. Maar begrijp donders goed dat het anoniem moet. Zodra ze je naam kennen, ga je naar de haaien. Geen middel is ze te ver. Daarom begreep ik de adoratie van nieuwsbreker niet. Net zo vunzig en gevaarlijk als de andere.

    Xara ging met open vizier naar een zitting, en werd daarna op genadeloze en vuile manier neergesabeld. Dat kan je dus niet doen met die gasten. Zwaar gestoord zijn ze.

    Het afvoerputje van internet. Vroeger zei men, elk dorp heeft zijn dorpsgek, nu zitten die op internet.

    • Gladstone:
      ==
      Maar begrijp donders goed dat het anoniem moet. Zodra ze je naam kennen, ga je naar de haaien.
      ==

      Gek is dat. Ik schrijf al jaren hele harde dingen, tegen het OM, rechters, Kamerleden, ministers (vooral vroeger) en tegenwoordig ook en vooral tegen allerlei complotters, en niemand, niemand, helemaal niemand, heeft ooit zelfs maar een poging gedaan om mij naar de haaien te laten gaan. Dat terwijl ik toch alles openlijk doe, met alle details in telefoonboek, KvK en domeinregistratie. Afkloppen natuurlijk.

      Zie ook “Gek is dat”, http://rudhar.com/recensie/pbreedv/2140130.htm, met een soortgelijke observatie.

  5. Update.
    Ja.
    Dat soort zieke mensen moet je niet te dichtbij hebben.
    Of tegen je..
    Vergelijk het met een stoomwals wat onbestuurbaar is.
    Dat walst alles plat.

    • Nee Rudhar, zeker niet serieus nemen. Wegkijken bij ophitsing.

      Ondertussen bij nieuwsbreker.

      franciscapelle
      februari 19, 2014 om 3:17 pm

      Maar plekket en zijn billemaatje zullen niet verhinderen dat hier in Nederland ooit de vlam in de pan slaat en het volk het recht gaat halen dat op hun kosten niet langer werd verstrekt. Ook zullen deze trollen hun eigen straf niet ontlopen, omdat net als na de Tweede Wereldoorlog bekend werd wie er heulden met de onderdrukkers, en de opinie van het onderdrukte gedeelte van het volk toen nog het enigste was dat resteerde en er werkelijk toe deed. Dat dit land, haar bestuurders en slaven, maar snel op de klippen mag lopen en de vlam erin gaat!

  6. Laat me erin ***. laat me erin. ik wil reageren. Stelletje communisten.

    Je bent niet geband en je mag reageren. Ik denk dat WP bepaalde woorden afschermd. Je laatste berichtje kwam niet door ook door scheldgedrag. Graag een beetje letten op taalgebruik (red.)

  7. Goed zo, aanpakken die handel. Micha Kat had overigens m.i. allang gevangen moeten zitten, voor het uitzitten van het voorwaardelijk deel van zijn eerdere veroordeling, op voorwaarde dat hij niet weer soortgelijke delicten zou plegen. Sindsdien lastert en beledigt hij vrijwel elke dag vrolijk door op zijn site.

    Kennelijk werkt een hoger beroep opschortend op zo’n voorwaardelijke straf? Ik vind dat dan niet goed geregeld in Nederland.

  8. Nieuwsbreker was al niet gek van Martin Vrijland. Maar gaat nu nog een stapje verder. Bedreiging ? Ja, zou ik zeggen.

    nieuwsbreker
    februari 21, 2014 om 7:44 pm

    Naarden ik dreig niet. Ik vraag alleen zijn adres zodat ik zijn kop in mekaar kan stompen omdat die motherfucker over me lult op zijn site. Vtrijland ik weet dat je meesleest bitch. Ik daag je uit. Geef me je fucking adres.
    Beantwoorden
    nieuwsbreker
    februari 21, 2014 om 7:48 pm

    Stoer doen. Martijn Alberda de kickboxer. Deze Rotterdammer slaat echt al je tanden deruit. Ik wacht hier op je adres kerel.

    http://nieuwsbreker.wordpress.com/2014/02/21/martin-vrijland-alias-martijn-alberda-is-een-oplichter-en-leugenaar-en-nieuwsbreker-levert-dat-bewijs/#comments
    ————————
    Tja Ruud , niks aan het handje toch ?

  9. 6 dagen geleden sinds de laatste reactie en geen vrijdagmiddagborrel? Het gaat niet goed met Swap-I-Chou!

    Prullenbakreactie.

  10. Ik ga het filmpje niet bekijken, als ik dat hysterische paniekhoofd al zie, heb ik PTSS. En dat is verre van een leuke aandoening.

Reacties zijn gesloten.