Full Moon: when tha freakz come out

Sander heeft met zichzelf afgesproken dat hij zich dit weekend een beetje zal inhouden. Zeker omdat het straks -over een kwartiertje om precies te zijn- VOLLE MAAN is.
Full moon, when tha freakz come out, wordt wel eens gezegd.

FridesVolleMaanHet Ben-kamp was er de laatste dagen in elk geval maar druk mee:  Het laatste nieuws was dat Ben gearresteerd en afgevoerd werd naar het politieburo in Zoetermeer. Nadat hij ook nog is overgeplaatst naar Den Haag heeft hij in totaal zo’n 24 uur vastgezeten. Vanwege een vormfout ondermeer door namen die niet klopten, is de zaak door de rechter geseponeerd.

We kunnen er niet langer omheen: BvdB. Ruim 2 jaar na zijn introductie bij Argusoog was er om de zoveel tijd een hoogtepunt. Of misschien beter gezegd, een reeks dieptepunten. De relatieve stilte van afgelopen zomer maakte plaats voor een hete herfst. De ‘updates’ vliegen je momenteel om de oren en vriend en vijand schrijft erover. Brink-gate roept onverminderd uiteenlopende reacties op. De afgelopen week was er bijna elke dag wel ‘nieuws’. Ter voortzetting van de discussies hier en bijvoorbeeld op Barracuda, hebben we  de laatste gebeurtenissen voor het gemak samengevat in linkjes.

De Ben-week in linkclicks
Na een kortstondige hechtenis heeft advocaat vertrouwenspersoon Frides Laméris Ben dus kunnen ‘loskopen’, voor welk vertrouwen Bens hartelijke dank. Terwijl Alex B. Nieuwsbreker toch maar even besloot tot een weekje welverdiende vakantie, werden alle pedo-verhalen nog maar eens dunnetjes aangevuld herkauwd. Zo zijn er weer hele stambomen uitgeplozen, vriendjes gemaakt en pers spamberichten opgesteld.
Naar analogie van Frides’ achtergrond worden er zelfs hele Bijbelteksten aan gewijd. Mijn naamgenoot schijnt er -naar verluidt- indirect bij betrokken te zijn! Uiteraard zijn er de nodige foto’s geplaatst, schietbewegingen gemaakt en bovenal nachtelijke wakes gepland. Meer aksie-info volgt waarschijnlijk. Hoewel het allemaal allesbehalve lollig is, werkten sommige berichten aardig op mijn lachspieren dan wel traanklieren. Sad but true.

Live-update: as we speak bevinden zich opnieuw meerdere meelopers onderdanen van het Burgermysterie voor Kinderbescherming nabij het gezinshuis in Zoetermeer.
Teneinde eeuh… ja wat eigenlijk? fullmoonswap1Deze update gaat over vannacht en slaat alles: “Ben en Leonie maken zich grote zorgen over het welzijn van hun twee dochters. In het bijzonder deze aankomende nacht omdat het dan volle maan zal zijn. Deze nachten staan bekend om hun rituele en occulte waarde. De ouders vrezen voor het leven van de twee meisjes.” Oh ja, wacht 😦

Anyway, kan de Zoetermeerse crisisdienst (079 330 1300) deze nacht nu echt even standby blijven? In belang van pedo en anti-pedo? In belang van mogelijke paranoia?

De ‘finale’ in het Ben-verhaal lijkt louter super-superlatieven te kennen. Zoals we inmiddels gewend zijn kan het niet BREAKING genoeg: trek aub bij alle media in Nederland aan de bel vandaag moeten ze uit deze levensbedreigende situatie gehaald worden dit is fucking eng nu op dit moment.

De finale in, het bewijs blijft uit
Als je alle recente ontwikkelingen mag geloven, leidt deze ‘bloedstollende thriller’ nu in sneltreinvaart naar een ontknoping. De vraag is echter hoe die apotheose eruit zal zien.
Tot op heden is er namelijk nog steeds geen feitelijk, valide bewijs aangedragen voor het bestaan van satanistische pedo-netwerken, collaborerende gezinsvoogden en corrupte politie-agenten. Wel heel veel aannames, theorieën en aankondigingen, zoals bekend. Maar feitelijk juridisch bewijs laat al 2 jaar op zich wachten. Omdat het er inderdaad niet is?

Nu kun je je natuurlijk afvragen: “ja, hoe vaak hebben ze nu al niet aangekondigd dat het er echt van ging komen, van die bewijzen en die burgerbevrijding?”
Full-Moon wolfSommigen denken dat het wel los zal lopen, voor anderen neemt de spanning toe. Immers: hoe harder en langer je schreeuwt, bewijzen aankondigt maar hier niet mee op de proppen komt, des te ongeloofwaardiger het wordt.

Laat die vent maar roepen, hij schreeuwt zich vanzelf stuk”, werd wel gezegd. Anderszins, wie zegt dat het bij aankon-diging blijft? Eigenrichting wordt inmiddels wel gevreesd. Je kunt je ook afvragen: wanneer is the limit the limit. Wanneer is het nu eens genoeg geweest?! 😐

Ben Hoax?
De laatste weken worden de geluiden dat Ben zélf een ‘hoax’ is, weer luider. Er zijn, opnieuw, mensen opgestaan die beweren dat Ben vooral zichzelf afdekt. 😕 😡
Dat schreeuwen, bedreigen en belasteren een effectieve manier is (geweest) om aandacht te krijgen. Anders gezegd: om de aandacht af te leiden van de problemen die er onmisken-baar zijn. Problemen bij Ben zelf, in zijn leven én zijn gezin. Kortom, er bestaat een gerede kans dat het verregaande onzin is wat Ben verkondigt. Ofwel: er is geen pedo-complot!

Hoe langer deze chaotische ruis voortduurt, des te meer vertwijfeling lijkt er te ontstaan.
De redenering is momenteel: IS HET NIET ZO FLIKKER JE MIJ DE BAK IN VOOR 6 MAANDEN VOOR SMAAD EN LASTER EN KAN HET BOEK DICHT ,DEAL ???

Ten aanzien van ‘het mijnenveld dat Ben van de Brink heet’ worden er nu zelfs hele weblogs de grond uit gestampt: “Ik ga proberen om de stortvloed van teksten die op diverse sites gedumpt worden te analyseren. Niet om Ben te weerstaan maar om inzicht te krijgen waar het omgaat”.

De wijste zijn
fullmoonswap3De situatie wordt allengs dringender. Feitelijk resultaat blijft uit, ‘bewijs’ blijft al ruim 2 jaar steken in (forse) beschuldiging en aantijging. Het gedoe heeft wel de nodige stress en chaos opgeleverd, zowel bij het ‘kamp-Ben’ als bij hulpverleners, politie en rechtspraak. En op internet, jammer genoeg. Niet in de laatste plaats zijn Bens eigen meiden allerminst gebaat bij dit psychologisch geduw en getrek. Zij verdienen rust en evenwichtigheid. 😉

Wat mij van de week zeer trof was dat nota bene Bens bloedeigen dochter aandrong op de-escalatie. Het advies was om pa beter te vermijden, want Ben wordt boos ‘omdat hij weet dat je gelijk hebt’. ‘Geen contact meer hebben’ is het beste, en ‘niet bang’ zijn, want ‘grote praat’ maar ‘doet niks’. Met de bevestiging dat ‘bepaalde dingen’ die pa beweert over de gezinshuisouders ‘niet waar zijn’. Zo, die zit!
Als dochterlief vervolgens dreigt te worden betrokken in een strijd buiten haarzelf om, reageert zij zeer ad rem: los dat lekker zelf op. Wauw, dan ben je wijs! Een voorbeeld waar de omringende volwassenen in dit verhaal zich best iets van mogen aantrekken!

Maneschijn
Sander hield het vanavond overigens bij een eenvoudige, romantische maanwandeling.  Een rustige tocht zonder superlatieven, gewoon het hoofdje naar boven gericht en genietend van de heldere herfstnacht. Dit rondje volle maan ook niets van lunatics gemerkt, dat kwam pas toen de internetverbinding weer connecten kon 😛
Wens alle partijen vannacht een behouden vaart toe en morgen gezond weer op!

350 thoughts on “Full Moon: when tha freakz come out

  1. Voor quutje en kootje -jootje- is het ook volle maan, en niet zo’n beetje ook. Goedemorgen dokter, de frontaalkwabben draaien op volle toeren. Doe een [ctrl]+F’je op 19 oktober 2013 en je begrijpt wat er misging. Daar zal Barracuda morgenochtend ook snel achter zijn, mag je toch hopen.

    • … en zo geschiedde, gelijk in de comments alzo ook nog vòòr zessen…
      Van 75 naar 61 opmerkingen, dat ruimt op! Het enige juiste, heeft in dit geval niks met censuur van doen. Sterker, als meer fora dit handhaven is het hopelijk binnenkort gedaan met die mongolterreur.

  2. hoe maak je zo’n ‘lees verder’ link ? Ik dacht aanvankelijk dat WP dat zelf zou aanmaken zodra de tekst iets langer wordt. Dat zou makkelijker scrollen zijn als alle ‘artikelen’ zo verpakt waren.

    • Aah, ook nog wakker enzo 😛
      Je hebt een ‘more’-tag, die kun je het makkelijkst invoegen in de wysiwyg-editor. Als je er niet uitkomt, kan ik je wel mailen met de juiste button gehighlight – als je tenminste je mail leest…

      Aanvulling: gefixt, zie link.

      • die button zie ik, daarna die witte regel ‘more tag’, geen idee wat ik daar moet invullen. want wysiwyg zegt me niks, een mailtje zou ik op prijs stellen.

      • Is goed, doen we morgen ja?

        PS Wij hebben ook telepathie, nu al twee keer precies om dezelfde tijd gepost… het kan geen toeval zijn… WhaaaaH 😮

      • Aha, kijk daar steekt een teigert ook nog van op.
        Niet om het één of het ander maar hoe hou je het zo lang vol, zo tot in de ochtenduren?
        Ha ha, dat gaat mij dus echt niet lukken, wil ik nog functioneren de volgende dag.
        Gaap, ik krijg al slaap als ik er aan denk.

        ps: Dit was het artikeltje wat je al klaar had liggen @Sander?
        Mijn complimentjes.

      • Ha @teigertje. Sander heeft nogal een onregelmatig leven af & toe… Zoals je merkt heb ik mijn training nog niet gehad, de locatie was van de week te geheim om te vinden. Komende week herkansing, en nog bedankt voor je declaratie-tip! 😛

  3. P.S. Martin.
    Het wordt tijd dat zwarte Piet uit de kast komt, met of zonder kleren.

    Het wordt me tog een klef zootje daaro in de (n)achtelijke uren, die hebben ook een Tik van de Volle gekregen. Wanneer komt Martijn eigenlijk uit de kast? 😮

    • Tsja @vrouwentong, het leeft wel. En hoe. Zelfs onze MP heeft er een mening over. Hoewel De Balk precies hetzelfde gezegd had kunnen hebben. Zie z’n wenkbrauwen al heen & weer fronsen. We kúnnen het! Die VOC-mentaliteit! Laten we blijijij zijn met elkaar! meH!

    • ik heb deze week verschrikkelijk veel zwarte piet artikelen gelezen. Het is mij allang duidelijk dat Piet de discussie nooit kan winnen, want als partij A zegt, we voelen ons gekwetst, dan kan partij B moeilijk zeggen dat is niet zo. Dit is het begin van het einde van zwarte piet zoals wij hem nu kennen.

      De vraag is nu, wordt zwarte piet de kleurenpiet, of blijft de knecht van Sinterklaas zwart/duister zoals in de middeleeuwen, maar dan ontdaan van alle negroide kenmerken.

      Ik vind kleurenpieten er niet uitzien en een verkrachting van een oude traditie.. Tegelijkertijd mogen we tegenwoordig kinderen niet meer bang maken, waar de oorspronkelijke St Nicolaasviering voor bedoeld was. Als ik moest kiezen, zeg ik back to the roots. Gewoon zwarte gezichten, beetje eng maar gaat wel weer over als je dan cadeautjes krijgt. Piet is stout, maar Sinterklaas is de baas.

      BREAKING BREAKING – MUITERIJ OP DE STOOMBOOT – KLEURENPIETEN TE SOFT – KLEURENPIETEN NO WAY – ZWARTE PIET TERUG NAAR ZIJN WORTELS – KINDEREN WEER BANG VOOR ZWARTE PIET – DISCIPLINE TERUG IN HET LAND – BREAKING

      • Ik denk dat dit wel meevalt, het is een ingebakerde traditie, onderdeel van onze cultuur.
        Ieder land heeft zijn tradities.
        Die neem je niet zomaar weg, je kunt het echt niet hard maken dat het iets met racisme te maken heeft omdat het dat simpelweg niet is.
        Het is wel een aandachtspuntje voor wat betreft wat de mensen hier in dit land nog kunnen hebben van elkaar, tolerantie enzo.
        Teigert wenst jullie een goede rust toe.

        Toevoeging: http://www.telegraaf.nl/binnenland/21986713/__Onderzoek_Zwarte_Pieten__.html

        Het zal allemaal wel, kunnen ze gelijk ook een nieuw onderzoekje opstarten in Rusland betreffende het één en ander.
        Smartengeld? Ammehoela.

      • Yep, overal op de wereld zitten mensen (en zeer veel kinderen) te wachten op hulp, schrijdende toestanden, Poetin stopt Greenpeace activiste in cel met ratten als enige gezelschap, elders in Siberië of zo draaien de strafkampen nog op volle toeren.
        Maakt allemaal niet uit hoor, we gaan eerst eens kijken of zwarte piet racistisch is en daar stellen we een commissie voor in die wordt ingevlogen en neerstrijkt in hotel De Amstel of Kraznapolsky om aldaar te peilen of het één of andere zieltje traumatische ervaringen opdoet zo eind november begin december in the Netherlands.
        Misschien nog ff op kosten van… naar de plaatselijke yab yum, maakt niks uit joh.

        Haha, wat een zooitje bij elkaar zeg.

      • Kunnen ze dan ook niet gelijk een onderzoek instellen naar Rudolph het rendier, pure dierenmishandeling en wat te denken van Halloween, je schrikt je toch rot.
        -ga eens even een paar brieven op sturen-

        • Ik zeg: laat Sinterklaas ook vooral een kinderfeest blijven! Geef kinderen een stem. Hoe kijken zij aan tegen zwarte piet?
          Voor mij en mijn leeftijdsgenootjes heeft het nooit ter discussie gestaan. Sint en Piet waren een twee-eenheid. Ook mijn -weliswaar enkele- allochtone klasgenootjes deden gewoon mee. Ik ga bijna in een complot geloven, nu onze MP en vandaag zelfs de VN zich ertegenaan bemoeien. Hoezo?! Welke belangen spelen hier? Komt er straks soms ook een referendum ofzo? Weet je hoeveel een Kamervraag kost? Besteed dat geld liever aan de armoede in eigen land, geef de daklozen onderdak en zorg voor voldoende eten. Geef deze generatie kids gewoon een mooi Sinterfeest, net zoals onze generaties dat hebben gehad 😮 WHaaH.

      • Je hebt helemaal gelijk, maar hoe hou je een lawine tegen ? Een onschuldige traditie als Sinterklaas is niet bestand tegen een grote hoeveelheid kritiek. Onze samenleving is dermate open en zo democratisch dat het belang van kleine groepen zijn gang kan gaan, een eigen leven zal gaan leiden. Als een groep mensen blijft volhouden dat zij zich gekwetst voelen, dan is daar geen kruid tegen opgewassen. In onze democratie draait het om rekening houden met alle aanwezige groepen en standpunten en ze te bezien als 1 geheel..Er zitten niet alleen voordelen aan vrijheid en democratie.

        We kunnen dus kiezen, er ons niks van aantrekken en elk jaar weer deze discussie opnieuw te moeten voeren, met wellicht een toenemend aantal demonstraties tijdens intochten. Of we kunnen eieren voor ons geld kiezen.

        In beide gevallen zal er een overgangszone zijn, waarin sommigen de huidige zwarte piet niet willen opgeven en anderen snel deze discussie achter zich willen laten.

        Je leest op het internet vaak het argument dat de nieuwkomers (zwarte piet criticasters) zich moeten aanpassen, Daar valt wat voor te zeggen, maar is lastig om al je argumenten daar aan op te hangen.

        Het grote nationale Pietendebat, de Pietenconferentie, de verschillende Pietensymposia, ze zullen aan mij voorbij gaan. Ik ga nl niet discussieren over de mate waarin een ander zich gekwetst voelt.

        • Volgens mij zijn we het wel eens. Democratie gaat ook over meerderheid hè, niet elke groepering heeft evenveel invloed, maar discriminatie en emancipatie zijn nog steeds beladen thema’s. Geloof best dat het tot een politiek-correcte boycot zou kunnen komen op basis van enkelen. Waar vervolgens hele gemeenschappen ‘poep’ aan zullen hebben. Jaja, Sinterklaas is tegenwoordig een feestje voor politiek-correcte volwassenen, aldus Disputax. Heb je dat gelezen? Zij heeft veel uitgewerkt, ik las het pas deze week echt. En heb je het onderzoek (!) van de gemeente Amsterdam gezien? Voor al dat geld kunnen een boel pakjes gekocht worden…

      • Disputax heb ik gelezen, en dat oogt vrij compleet en is in goede stijl geschreven, echter zoveel feiten en geschiedenis vermelden zonder bronvermelding, dat is een gemiste kans. Ik vind dat niet kunnen. Lees bv:

        “Toen de Moren met regelmaat de Europese kusten plachten af te stropen in hun zoektocht naar blanke slaven legde men al gauw een link tussen die Moren en het duivelse knechtje van de Sint”

        ja wat moet ik daar mee, waar komt deze opmerking vandaan ?

      • @Vrouwentong De geschiedenis. De Barbarijse zeerovers maakten sinds de tijd van de kruistochten de Middellandse Zee onveilig en hadden het op kustdorpen en handelsschepen voorzien. Dat heeft geduurd tot in de tweede helft van de negentiende eeuw. Hun thuishavens lagen onder meer in Marokko. Ze voeren tijdens hun strooptochten zo ver als Finland en hebben naar schatting rond een miljoen christenslaven buitgemaakt. Renegaten als Jan Janszoon en Simon de Danser sloten zich bij hen aan. Michiel de Ruyter heeft hen nog nagezeten.

        http://nl.wikipedia.org/wiki/Barbarijse_zeerovers
        http://nl.wikipedia.org/wiki/Moren

      • Dank Disputax. Mijn advies is overigens goed bedoeld, want u kan goed schrijven.

        Als u bronnen zou vermelden, dan kunnen lezers zelf controleren of uw conclusies kloppen. De tekst wordt er een stuk sterker van. Aangezien in het Disputax SInterklaasverhaal veel feitjes voorkwamen, vond ik dat een gemis.

      • @Vrouwentong Geen u alsjeblieft. Dank voor het compliment. Ik heb je opmerking ook als vriendelijk advies ontvangen, zal ik zeker wat mee doen. Wel verwacht ik van mijn lezers dat ze niets klakkeloos van me aannemen en ik hoopte dat minder links mensen zelf op zoek zou doen gaan.

      • Stel dat je gelijk zou hebben met je interpretatie, levert dat een heuse komische situatie op.

        De Moren waren Marokkaanse berbers (bron wiki), dus zwarte piet is een Marokkaan
        Sinterklaas is een Turk
        Het zijn de Surinamers/Antillianen die zich er aan storen

        Nostradamus had het zo niet kunnen voorspellen

    • Daar zit wat in ja. Dit riekt naar kunstmatig bühnebeleid. Laat de overheid beter inzetten op (online) pestgedrag van kinderen en jongeren, iets dat Anass in the end vermoedelijk het leven heeft gekost.

      Laat tradities idd in ere, wellicht met een moderner approach (Klaas 2.0, de zwarte piet-app enzo), maar Piet verder gewoon onaangeroerd. Het gaat ook om betekenisgeving hoor, je kunt racisme ook dramatise-ren cultiveren. En ja, ik heb recht van spreken, want ik ken meerdere negers en bijvoorbeeld Marokkanen die er geen enkele moeite mee hebben. Die spelen zelf voor zwarte piet en hebben de grootste lol!

  4. Wat Ben betreft.
    Zijn dochters kunnen zelf contact met hem opnemen, en zitten niet opgesloten.
    Dom lijken ze me ook niet.
    Maar goed.. niet handig om het gesprek on line te zetten bij uur van de waarheid.
    Dat was vertrouwelijk, en ging eigenlijk meer over een andere twist dan het belletje ‘om alles off line’ te halen’.
    Tenminste.. dat idee kreeg ik wel.
    En het online zetten diende in mijn mening meer een persoonlijk doel, dat was geen voorwaarde voor dat ‘telefoontje’
    Dat telefoontje dat zo simpel was,nouja.. ze staan nog steeds her en der volop op internet.
    En dat zal ook wel blijven.

    Mocht het werkelijk zo zijn dat ze al jaren misbruikt worden, eerst door Opa en Oma, kun je je afvragen waarom Leonie dit niet heeft voorkomen,of nog contact hield,bleef zwijgen, over haar eigen misbruik.
    Mocht het nu al jaren voortgezet worden in dat pleeggezin, dan waren de kinderen zelf wel weggelopen, had Ben ze ook eerder kunnen ‘ontvoeren’.
    IPV jaren zijn kinderen extra in de martelaarsrol te zetten op internet.

    *Zwarte Piet uitdelen gaat richting Ben *.

      • @ Sander,
        Het is wel een populair ‘katholiek’ feest die vooral commercie dient.
        Ouders tot leugenaars maakt, en niets te maken heeft of de kinderen braaf zijn..
        Zelfs vervelende kinderen komen nooit in Spanje.

        Ik zou zeggen… gewoon vieren in de kerk…
        Daar komt het ook vandaan.

        *Paus aanschrijven gaat*

        Maar goed.. het kan gezellig zijn,dat Sinterklaasgedoe (met enige creativiteit dan)
        De verwachtingen liggen hoog..

  5. Ook Wim is weer bezig..
    Iets met ‘Engeltjes’ en jonge meisjes..
    En natuurlijk om de Vaatstrafamilie onderling ook nog weer te *kuch*’porren’ ( te verdelen) voor zijn eigen (boek)promotie..
    Zo is Wim dan ook wel weer.
    Maar blijven janken dat HIJ zo geweldig is..maar niet wordt begrepen, tegengewerkt, of anderen te dom zijn.

    rhttp://www.youtube.com/watch?v=pgUYSELExVc

    • Wat voor een spelletje spelen ze daar weer? Als ik de reacties van Myra lees.
      Ze zeggen wel eens dat vrouwen veranderlijk zijn als het weer…..

      • tsja, op die sites moet blijkbaar iedereen het met elkaar eens zijn. Als je het niet eens bent met een bepaald onderwerp, moet je overtuigd worden door de propaganda van de alternatieve media en als een schaapje ‘meh’ gaan zeggen. Altijd mooi om te zien hoe complotters anderen daarvan beschuldigen maar het zelf in het kwadraat doen.

    • Sander zou stiekem wel eens een Lagerhuisje willen doen, waar @teiger en @pufje de degens kruisen. Het zou spannende televisie opleveren vermoed ik. Ben er alleen nog niet helemaal uit wie de debatleider zou moeten zijn. @boutje niet in elk geval. Dan is er helemaal beveiliging nodig 😡

        • Idd. Toch vond ik Jerry Springer toentertijd wel leuk om naar te kijken. Fitties à gogo, al dan niet geënsceneerd. Sommige mensen hebben ook meer aan een bats voor de harses dan jarenlange spelletjesdebatten. Komt de boodschap beter aan. Punt van Jeroen dat je bepaalde types hononeert door er serieus op in te willen gaan is iets waar ik over nadenk. Sander is misschien wel een beetje aan het radic liberaliseren…

      • Noem ik geen fittie meer, heel veel mensen lezen dat Boublog.
        Het is verwerpelijk en opruiend gedrag wat daar op de borden wordt geschept.
        Maar ik ga vandaag eens lekker genieten van wat andere zaken.
        Groeten en een prettige dag allen.

  6. Mja… Zwarte Piet is geen neger. Maar goed iedereen die ook maar tien seconden op google heeft gezeten had dat kunnen weten. Dat maakt de discussie irrelevant. Althans dat vind ik.

    • Tsja, ik dus ook. En volgens mij de meesten hier. In die discussie moeten echt uren werk gaan zitten, voorbereiding van stellingen door hoogopgeleide pieFen in het pieTen debat.

      Zie hier, in reactie op de VN-brief, het overheidsstandpunt -lol- van afgelopen juli. Samenvatting: de regering ziet Sinterklaas als een traditioneel kinderfeest. Wel is zij “ervan op de hoogte dat de rol van Zwarte Piet soms onderwerp van publieke discussie is”. JôH.

      Ons aller Rick Niemand solliciteert kennelijk naar een politiek-correct nossersbaantje. Hij prefereert afscheid te nemen van Z/P en onderbouwt dat met het voortschrijdend inzicht dat artikelen over American Football ook zonder de benaming Redskins interessant kunnen zijn. Man man, wat een gezwam. Check ook die reacties 😛

      Kan Zwarte Piet nog wel? 4 vragen rond de groeiende controverse
      NRC komt dit weekend met een stukje duiding voor het volk. Aardig artikel van Annemarie Coevert. Zij geeft antwoord op vier ‘hoofdvragen’ -really?- gelardeerd met filmpjes en al. Over “de spanning rond ons nationale familiefeest, die dit jaar hoger lijkt op te lopen dan ooit”.
      Daaronder +200 reacties binnen 24 uur. Zo erg leeft het dus, kennelijk.

      1. Waarom maakt Zwarte Piet zijn gezicht Zwart?
      2. Hoe reageert het buitenland op Zwarte Piet?
      3. Waarom leidt het debat in Nederland nu tot ingrijpen?
      4. Waarom zit de traditie zo diep bij veel Nederlanders?

      Mijn ‘wedervraag’: wie maakt die controverse? De kinderen soms? 😮

      • De auteur van dat laatste artikel haal Jessica Olien aan, daar heb ik in 2011 mee in de clinch gelegen:

        “Als je het onderwerp aansnijdt, leidt dit vaak tot woede en frustratie. Liberaal denkende volwassenen vervallen zelfs in het argument dat Zwarte Piet van oorsprong helemaal niet zwart is. Hij is zwart omdat hij door de schoorsteen komt, zeggen ze dan. Maar waarom heeft hij dan geen vuile kleren aan?”

        Grappig genoeg kan Santa Claus hetzelfde kunstje. Ik heb in mijn laatste blog ook Thanksgiving aangehaald, omdat Prem ook de reacties van Amerikanen op Zwarte Piet maatgevend wilde laten zijn. De manier waarop de Native Indians tijdens Thanksging worden uitgebeeld vond ik dan wel een paar haartjes erger. Het grappige is dat ik dat niet mocht zeggen, o wee kom niet aan Thanksgiving. De VN heeft alvast een voorschot genomen op de zaak Zwarte Piet en schermt met de UNESCO- lijst voor immaterieel erfgoed. Piet heeft daar geen plaats op wanneer hij niet door de morele beugel kan. Toch staan er zaken op die lijst waar men, moreel gezien, ook de nodige vraagtekens bij kan zetten. Zoals het Perzische nieuwjaarsfeest Navruz. Aangekondigd door een leuk typetje met zwartbeschilderde snoet. Verder veel tradities waar vrouwen van zijn uitgesloten, kennelijk ook geen bezwaar.

        Daar word ik echt iebelig van.

      • @Disputax Ja, heb ’t inmiddels gelezen. Het lijkt erop dat ‘we’ er voorlopig nog niet uit zijn. Wat ik eerder opmerkte: zwarte piet is kennelijk de nieuwe komkommertijd. Heb ook maar even bij jou gereageerd en, hopelijk met jouw welnemen, één letter in je reactie aangepast (gelegen).

      • @Jeroen Reden van aanpassen was voor mij dat het woord ‘geleden’ duidelijk een mistype was, die verwarrend kan lezen. Meld aanpassing ook bewust, is nu mijn eerste keer. Wil hier ook graag over in gesprek blijven. Gaf je al aan dat ik jouw reacties over zal laten aan @Xara.

      • Ja, Disputax, ik had wat andere festiviteiten benoemd,(die van jou zijn wel wat beter overigens), ben het helemaal met je eens.
        Heb het idee dat het gestook richting VN vooral uit een klein kerngroepje Amsterdam komt, vandaar ook die zelfvoldane grijns op het gezicht van die gast bij Pauw&Witteman onlangs. Die wist er natuurlijk al lang van.

        Hé @ Sander de reactie van Nederland had ik hierboven ook al gelinkt onder de brief van de VN. Was je nog niet helemaal wakker?

      • @teigertje wakker als altijd 😛 maar ook met het hoofdje bij huiselijke zondagochtendperikelen. Multitaskend door WordPress, Demmink en BvdB dacht ik me te herinneren dat ik gister alleen de UN-brief gelinkt zag staan. Kwam via NRC op de NL-reactie. Enig trouwens hè, dat zwartepieten 😮

      • Het lijkt me bij deze het beste om mijn vingers er maar niet meer aan te branden. Vind het ook belangrijk om ‘mogelijke schijn’ voor te zijn. Het is inderdaad ook een hellend vlak.

      • @Disputax Heb trouwens ook jouw ogen ‘gestolen’ (zie avatar). Was je dat al opgevallen? Omdat ze zo mooi zijn. Maar zonder bronvermelding. Twijfelde nog of overleggen de moeite was, dacht van niet, en toch geen hond die het opvalt 😛 Maar ook niet helemaal correct hè. Dus hierbij de confession, zonder dat erom werd gevraagd 😉 Hoor wel als je er iets van vindt.

        • Sander had laatst bijna een customie van “Martin” in gebruik genomen. Hij zou vast lachen om de afwegingen om er uiteindelijk vanaf te zien. Impulsief is leuk, soms is terughoudendheid toch beter. Maar wat in het vat zit…

      • @Sander, Ik dacht het al! Prima hoor. Ik voel me altijd wel gevleid wanneer mensen met mijn foto’s aan de haal gaan. Bronvermelding is liev, maar daar hecht ik voor wat de foto’s op mijn bloggeraccount betreft niet zo aan. Wat elders achter copy right steekt is weer een ander verhaal. 🙂

        • @Disputax Ha, okay. Alweer enige tiid geleden stuitte ik op die beestenbende, goed voor de nodige inspiratie. Dieren zijn ook lievv en relativeren een hoop ernstig gedoe. Vind dieren sowieso een betere aanleiding voor creativiteit dan mja, zwarte pieten of andere veelbesproken hoofdpersonen 😛

      • Ik wil bij deze nog de complimenten maken over het stukje van gisteren over de de kwestie VN versus zwarte piet @Disputax.
        Lees altijd met plezier je artikelen.

    • Nee Disputax, ook daar heb je m.i. gelijk in.
      Maar goed, de commissie zal wel goed gefaciliteerd worden zoals gebruikelijk op dat nivo (ahum), ik wordt daar altijd wat onpasselijk van.

      Ik weet trouwens niet wat jullie ervan vinden, maar dat Buitenlandse zaken clubje onder leiding van Timmermans, tja.
      Diplomatie is meer dan alleen maar aardig willen blijven, soms moet je ook pittig zijn en je verdiepen hoe problemen in een andere cultuur opgelost worden. Is mijn mening.

      • @JDTV Daar word ik ook iebelig van. Van de week nog werd er bericht over de Global Slavery Index, waaruit blijkt dat er vandaag de dag meer echte slaven zijn dan ooit. Bijna dertig miljoen mensen zijn slachtoffer van mensenhandel, gedwongen kinderhuwelijken of exploitatie anderszins. Miljoenen kinderen zelfs, werken gedwongen in mijnen, op plantages en in de seksindustrie. De manier waarop “mijn” belastingcenten uitgegeven worden is me geregeld ook een ergernis en ik zou ook liever een paar uur minder werken elke week, maar me laten vergelijken met een slaaf doet de echte slaven vreselijk onrecht aan.

  7. ACHTER DE SUBIETE EXIT VAN HENK KROL BLIJKT EEN SINISTER COMPLOT SCHUIL TE GAAN VAN DE MSM * ‘KLOKKENLUIDERS-SITE’ PUBLEAKS VAN MSM INGEZET OM AF TE REKENEN MET VIJANDEN VAN DE PEDO-CRATIE

    Zou ‘t, Micha?

    • wiebezwaagwesteinde | 20 oktober, 2013 at 10:11
      @ Micha wat een reacties het wordt tijd om de chat onder je stukken weg te laten en welpicht hier een aparte ruimte voortemaken aangezien er zelden iets zinnigs wordt gezegd, alle mensen hier in de chat hebben het `WIEL` uitgevonden zwaar irritant, en de lezers halen met hun reacties get nivo zwaar naar beneden, eigenlijk zitten er een aantal tussen die verstandelijk gewoon te beperkt zijn om op een fatsoenlijke en acceptabele manier mee te discussieren.
      scheldwoorden, scheldwoorden zelfs in engels al dit soort mensen die alleen maar wat dom schelden gewoon smerig, laag en VOLKOMEN OVERBODIG. om het maar in een taal te doen die de meesten hier bergijpen PLEUR GEWOON OP ALS JE NIKS HEB TE MELDEN MET JE BAKKES! Gewoon doen blijft toch alltijd lastig voor velen.
      P.S voel je je aangesprokken dan weet je het mondje dicht he 😉

      LOL @ eigen gelederen 😛

  8. Over “freaks” gesproken… extreem ziekelijk stukje van Micha weer, nu tegen Publeaks. Het zouden zogenaamd sinistere leden van de “demminkmaffia” geweest zijn die Krol uit hadden willen schakelen, Publeaks zou zelfs een “geheim wapen” van de MSM zijn. Behalve dat het oud-werknemers van Krol waren, die overal in de pers verschenen en alles behalve anoniem lekten. Krol was ook helemaal niet van plan om iets te gaan beweren over de zaak Demmink, maar er vond wel net een discussie over pensioenen in de kamer plaats en Krol’s oud-werknemers trokken zijn krokodillentranen over pensioengaten niet. Nergens weet Micha aannemelijk te maken dat Krol op het punt zou hebben gestaan om onthullingen over Demmink te gaan doen, het lijkt erop dat Krol vooral vanwege zijn eigen hypocriete toon over pensioenen in zijn zwaard viel.

    Om te “bewijzen” dat Krol ineens een ‘enorm gevaar voor de pedomaffia’ zou vormen linkt Micha dan naar een stukje van zichzelf. Daarin kan je lezen, dat andere mensen in de demminkzaak in zijn beleving gechanteerd zouden worden (als je dat “clausgate” uit gaat zoeken vind je daar ook geen concrete bewijzen van). En dus zou Krol ook wel gechanteerd worden. Is natuurlijk geen bewijs, maar een speculatie die gebaseerd werd op axhterliggende, nog dubieuzere speculaties. Ik zie in dat stukje nergens een concreet bewijs van wat dan ook althans.

    Zo klopt Micha lucht op. Om een bewering te onderbouwen geeft hij geen argumentatie in zijn stukje, maar linkt naar een ander artikel van hemzelf dat evengoed bolstaat van de leugens, speculaties en “guilt by association”. Zo overtuig je domme mensen, want die geloven dat linkje verder wel en nemen aan dat het onder dat linkje voldoende onderbouwd werd. Zo wordt Micha’s suikertaart van bullshit steeds groter en schmiert hij leugenverhalen bij elkaar.

    Veelzeggend trouwens dat hij denkt dat een site die “gehacked” wordt geloofwaardiger zou zijn. Doet hij daarom eens in de zoveel tijd of dat hemzelf overkomt? Hij zou het in plaats daarvan eens moeten proberen met degelijk feitenonderzoek, in plaats van suikertaarten van leugens en valse hackclaims.

    Zijn laatste zin is nog we het zieligst:

    Nu maar wachten op de ‘onthulling’ die ‘binnenkomt’ via Publeaks dat Micha Kat een krankzinnige pedofiele psychopaat is alsmede een plagieerende en kleptomane antisemiet!

    * Dat Micha krankzinnig is erkent zijn advocaat zelfs
    * Micha is zelf iemand die mensen “at random” van pedofilie beschuldigt.
    * Er wordt niet gedacht dat Micha psychopaat is, maar wel dat hij last heeft van narcisme, of van een bipolaire persoonlijkheid. Hoeft niet gelekt te worden, want dat was al bekend.
    * Van plagiaat zou ik Micha niet beschuldigen, hoewel hij natuurlijk wel erg zijn best doet om de Alex Jones van de lage landen te worden en veel van zijn methoden en spelletjes kopieert.
    * Wat Micha doet met gelden die eigenlijk van stichtingen zijn komt op mij behoorlijk kleptomaan over, maar ook dat hoeft niet aan publeaks gelekt te worden. Wisten we al.
    * Tja en antisemitisme…. hij schreef een oproep aan “knowtoomuch” om de jodenhaat een beetje in te tomen, maar die ging vervolgens lekker door en werd daar ook niet op gemodereerd. Ook trok hij zijn eigen holocaustontkenningen en andere stierenpeop die hij over Joden schreef nooit in. dus tja, de beschuldiging van antisemitisme blijft toch ook echt plakken.

    • In het stukje van hemzelf waar Micha naar linkt staat trouwens ook helemaal niet welke “onthulling” Krol op het punt stond te doen. Er staat alleen maar bullshit in over andere mensen die zogenaamd gechanteerd zouden worden. Verder niets.

    • En op precies dezelfde manier maar dan wat grootschaliger werd de bizarre hetze tegen Demmink opgebouwd. Verwijzingen naar verwijzingen die altijd weer onzin blijken te zijn, gebaseerd op leugens, fantasieën, projecties en speculaties, maar nooit op concrete feiten. Maar met linkjes kan je net doen of je een “goed verhaal” hebt en dubiueze lulverhaaltjes tot feit verheffen.

      Vandaar dat ik niet vind dat Demmink nog een keer onderzocht zou moeten worden, want je honoreert deze aanpak ermee, die niets met bewijs, maar alles met manipulatie van beeldvorming te maken heeft. Dat moet je nooit honoreren.

      • Gedeeltelijk mee eens. Het gaat niet om wat Micha (e.a. anti-Demminkers) roepen maar over de aangiftes van die twee Turkse jongens. Ik vind wel dat ze dat moeten onderzoeken.

    • Heheh.. en wat beschuldingingen van plagiaat betreft hoeven we alleen maar in de comments op het voorgaande artikel te kijken:

      MeldDemmink
      20 oktober, 2013 at 0:12
      Ik snap het probleem niet.

      Micha heeft dit bericht van mij gecopieerd, ik heb het van http://www.Blaricum.nl gepakt.

      Gewoon doorgeefluik… We feliciteren haar en geen vuil woord over haar.

      Winston

      Want inderdaad hangt het bij de complotgekkies van de plagiaat aan elkaar, echt oorspronkelijke gedachten zijn bij Micha niet te vinden. Niet eens een kopie, maar een kopie van een kopie.

      • Gelukkig is er daar dan toch nog eentje, die het bezwaarlijk vindt de moeder van Joris Demmink op zo’n manier bij de discussie te betrekken. Nu nog een die zich afvraagt of dat echt ’s mans moeder is. Er zijn meer hondjes die Fikkie heten.

    • Eens wat betreft ‘upgraden’ van argumenten / optuigen van onderbouwing met linkjes, die op hun beurt meerwaarde of grond missen. Idem voor manipulatie van beeldvorming. Wordt ook veel toegepast, veel lezers hebben of nemen geen tijd om verder te lezen of nemen idd klakkeloos aan.

      Wat Demmink betreft ligt het naar mijn idee iets anders. De overheid heeft er niet goed aan gedaan de aanhoudende en zich uitbreidende geruchten consequent te negeren dan wel naar het land der fabelen te verwijzen (‘geen rook, laat staan vuur’ / ‘het is onderzocht’).

      Een democratische rechtsstaat kan het zich niet veroorloven om aangifte op aangifte te negeren. Die hadden natuurlijk gewoon in behandeling moeten worden genomen. Er moet uitsluitsel komen over dat verhaal van die Turkse mannen en het ‘novum’ dat Demmink in 1996 wel degelijk in Turkije is geweest.
      Zeker waar het integriteitskwesties van hoogwaardigheidsbekleders betreft zou adequaat onderzoek rechtstatelijk prioriteit moeten hebben. Behandeling had voor de overheid (MinJus / ABD) een goede aanleiding geweest om de geruchten en beschuldigingen in een eerder stadium resoluut en onderbouwd te kunnen weerleggen, waardoor er sneller duidelijkheid zou zijn geweest.

      Mijn standpunt: in weerwil van allerhande broddelbemoeienis dient de zaak-Demmink nu grondig, zorgvuldig maar ook ASAP te worden afgewikkeld. Plot-approach (Kat c.s.) en zaaksafwikkeling (rechtspraak) dienen hierbij los van elkaar te worden beschouwd. Onderzoek dient te prevaleren boven (mogelijke) onwillekeurige legitimering van plot-approach. Die is all in the game. Demmink dient dus, zonder aanziens des persoons, opnieuw dan wel alsnog te worden onderzocht, het recente novum is hiervoor een extra argument.

      KN meldde vrijdag: Nieuwe kans op vervolging Demmink. Straks bestudering van de pleitaantekeningen (pdf) maar eens voortzetten. Inhoudelijke behandeling volgt op 16 december bij het Hof in Arnhem.

      • Zoals je zelf al schrijft werd het niet naar het rijk der fabelen verwezen, maar grondig onderzocht door zowel de Rijksrecherche als de AIVD. Ik vind het geen toegevoegde waarde hebben om het ook nog een keer voor de bühne te onderzoeken, zeker ook omdat Demmink net als elke andere burger zijn recht op privacy heeft. Ondanks alle opgeklopte lucht van complottertjes zijn er ook helemaal geen nieuwe feiten boven komen drijven. De autheniticiteit van die turkse documenten waaruit zou moeten blijken dat Demmink in Turkije zou zijn geweest werd niet aangetoond en op de aangiftes van die twee Turkse jongens is ook nogal wat aan te merken.

        Een hetze en een beeldvormingscampagne creëren nou eenmaal geen noodzaak om iets wat al uitputtend onderzocht werd nog eens te gaan onderzoeken. Sterker nog, het zou een verkeerd signaal zijn om het recht voor het karretje van zulke volksgerichten en heksenjachten te spannen. Moet je niet honoreren, want dan is het hek van de dam en leggen we de basis voor “mob justice”.

  9. Kijk, dat is nou een heldin:

    On Monday night in Washington, D.C., a woman walking to her Capitol Hill townhouse was grabbed by a man who told her to give him her wallet and phone. But where most of us would have happily parted with our possessions in order to escape unharmed, this victim took a different tack: She claimed to work for the National Security Agency, and that the agency would trace her phone if she lost it.

    http://www.dailydot.com/crime/dc-woman-mugger-nsa-watching/

    • Micha meldt vanmorgen: EXTRA: OPROEP AAN ALLE BEZOEKERS VAN DEZE SITE: DE REGISTRATIE-PROBLEMEN MOETEN NU ZIJN OPGELOST!

      Zijn ze lekker op tijd mee dan. Dacht dat het bewuste selectieve censuur was; alleen die registraties honoreren die Kat wel aanstaan; de rest hoort nooit meer wat van een registratiepoging.
      Well, let us give it a try 😉

  10. In de zaak-Ben zijn stuitende reacties eerder regel dan uitzondering. Toch lijken er almaar mensen bij te komen voor wie het verhaal ofwel nieuw is, ofwel waarbij sprake is van jumping to conclusions. Mensen die gevoelig zijn voor suggestie, klakkeloos aannemen, niet verder denken of vragen, kortom zich niet beseffen dat ze er geen jota van snappen.
    Koren op de molen van het kamp-Ben, dat zo alleen maar gevoed blijft.

    Voor types als Jacqueline is dit dus de realiteit:
    Net voor het eerst die zaak van den brink gelezen….die kinderen zijn onrechtmatig thuis weggenomen zonder zaak of enig dosier. er word regelmatig gepost voor het huis waar ze verblijven. Waarom kunnen ze er niet eenvoudig uitgehaald worden nu je met een aantal mensen daar was? Ik zou toch echt wel dat huis bestormen met deze mensen en die kinderen er uithalen als er toch zoveel aanwijzingen zijn dat ze er illegaal zitten. Dit begrijp ik niet helemaal waarom alles zo lang moet duren. Zelfs jeugdzorg geeft toe fouten te hebben gemaakt.Plus dat er bewijsmateriaal isdat het daar niet deugt op zijn zachtst gezegd. Wens je veel sterkte en een snelle terug keer van je kinderen.

    • Haha, bestormen! Volgens de berichten waren er de laatste keer tijdens de wacht of wake of hoe ze het ook noemen 2-3 man.

      Was trouwens weer een korte vakantie voor Alex.

  11. Die Wim. Die manipuleert ten tweeden male lekker door teneinde via de VPRO het volledige voorblad van een recherchestuk te pakken te krijgen. Worstel zijn -hieronder sterk ingekorte- mail eens door, ga dan even koffie zetten (ofzo ;)) en herlees ‘m na een kwartiertje nog eens. Wat valt op?

    Wim suggereert in zijn tenenkrommende betoog integer en ‘zaaksgericht’ over te komen, maar is in feite emotioneel aan het bewerken dat het een aard heeft. Hieronder een visualisatie van gebruikte stijlfiguren en verwijswoorden (hier cursief weergegeven), waaruit blijkt dat er wel degelijk sprake is van een ‘persoonlijke aanval’. Zijn drampoging is zelfs ronduit intimiderend te noemen.

    ——————
    Beste Judith,
    (…) Ik kan mij voorstellen dat je het niet prettig vindt dat ik en mijn medestan-ders zich kritisch hebben uitgelaten over de uitzending, maar als een jonge veelbelovende studente geschiedenis, moet je toch ook respecteren dat de geschiedenis zo accuraat mogelijk dient te worden gebracht. (…) Dus heb ik uiting gegeven aan die overtuiging, zonder jou persoonlijk aan te vallen, voor zover ik weet. (…)

    Vind je het dan gek dat ik zeg dat het een éénzijdige uitzending was? Kijk Judith, jij hebt samen met Misja Pekel die uitzending gemaakt. Dat schept, ook al ben je nog maar een twintiger, een verantwoordelijkheid. Dan moet je niet gaan jammeren dat je uitzending bekritiseerd wordt omdat hij vol met leugens zat. Ik denk niet dat zo’n aardig bevallig meisje als jij bent, dit bewust heeft gedaan (…)

    Dit had je allemaal kunnen weten en verwerken als je mij benaderd had. (…) Jij vraagt mij of ik mijn invloed wil uitoefenen opdat je uitzending niet meer aangevallen wordt. Dat wil ik best doen voor zo’n aardig meisje als jij. Maar doe jij dan ook wat voor mij? Zorg jij dat ik het volledige voorblad van dat bulletin, met tekst en al, in mijn bezit krijg? Bespreek het anders maar even met je al even leuke studiegenootjes van de website die je hebt opgezet (…) Of met je ouders, want die hebben je toch geen geschiedenis laten studeren om de geschiedenis te vervalsen?

    Lieve Judith, doe je best maar even , dan zul je zien dat ik inderdaad best een “aardige meneer” ben. Maar ik kan ook heel vervelend zijn. Bijvoorbeeld door deze mail als een open brief te publiceren. Misschien zou ik dan ook nog kunnen suggereren dat het geen toeval is dat niet het volledige voorblad in beeld is gebracht. Ik hoop maar niet dat je vindt dat ik dan te ver ga? Vooralsnog houd ik het erop dat je een eerlijk oprecht meisje bent, zoals ik ook van mijn dochter probeer te maken. Ik merk het wel.
    Mvg
    Wim
    ——————
    Nekharen all over the place. Als ik de baas van deze Judith was, dan had ik het wel geweten. Maar dat kan ‘zelfs’ Judith waarschijnlijk zelf ook wel. Nu weet ik toevallig dat de NPO beschikt over een prima juridische afdeling, die wel raad weet met querulanten. Wat dat is Wim, een querulant pur sang. Daar zijn we het hopelijk toch wel over eens.

    • Ja, mee eens.
      Heb je trouwens de reactie petje gelezen over Demmink.
      Ligt het aan mij, hierbij gaan mijn nekharen ook omhoog.

      ps: ik zou als ik Bou was ook maar eens gaan oppassen gezien de actie die Demmink nu onderneemt tegen het AD.

      • De Duitse psychiater H. Dietrich[1] typeert de querulant als een man uit de gegoede middenklasse wiens kinderen in de puberteit zijn en die beschikt over meer dan gemiddelde juridische kennis en schrijfvaardigheid. De querulant is volgens hem een proceszuchtige om dezelfde reden waarom een alcoholist een drankzuchtige is.

        Volgens Dietrich zouden rechters en anderen duidelijker moeten motiveren waarom zij de stelling van de querulant verwerpen, waarom zij hem ongelijk geven. Rechters dienen volgens hem in hun vonnissen naar absolute sereniteit streven. Zij dienen neutrale, niet kwetsende taal te gebruiken. Het vonnis zou gemotiveerd dienen te zijn in een taal die ook voor leken begrijpelijk is. De omgang met querulanten heeft volgens Dietrich baat bij de regel ‘suaviter in modo, fortiter in re’ (zacht wat de aanpak betreft, doortastend wat de grond van de zaak betreft).

        De psychiater stelt dat de rechter die met de geschriften van een querulant in aanraking komt zich meer zou moeten realiseren dat het meestal gaat om ongelukkige, gefrustreerde, sociaal achtergestelde of zieke mensen. Hij zou niet moeten blindstaren op de vorm van een querulantengeschrift maar zal des te meer aandacht dienen te hebben voor de grond van de zaak.

        Bron: Wiki.

      • Treffende omschrijving als je het mij vraagt @teigertje. Wikipedia geeft verder de volgende definitie van de querulant:

        Een querulant is een ruziezoeker, iemand die almaar bezwaren opwerpt. Iemand die lijdt aan de ziekelijke vorm hiervan lijdt aan querulantenwaan.

      • Deze dan:
        De lijder aan de waan voelt zich onheus bejegend, bijvoorbeeld door een bedrijf of overheidsorgaan en zal via hogere instanties zijn of haar gelijk proberen te halen. Hij of zij is er vast van overtuigd dat dit door lang genoeg volhouden wel zal lukken, ook al merkt de omgeving dat de pogingen geen of averechts effect hebben.
        😡

      • Vooral het averechtse dat zich bijv. uit in het bannen van een reactie als dat zo uitkomt.
        Maar dan komen we weer terug bij een eerder draadje waarin we het hier wel eens zijn dat Wim psychische hulp moet krijgen, daarom haalde ik ook het stukje van de psychiater aan.
        Eens kijken of deze reactie wel komt waar ik hem wil hebben, soms doe ik het zelf verkeerd.

      • @ Sander Is eigenlijk wel treffend voor meerdere persoonlijkheden zoals Q, Kat en co.
        Teiger vindt het altijd wel mooi als ze zo’ n soort woord tegenkomt, wat betekent het nu eigenlijk? Soms dan komt het mij bekend voor maar weet ik het niet meer precies, soms weet ik het ook helemaal niet.

        Het is ook bij mij altijd de vraag van de bedoeling van de tekst, wat wordt er nu eigenlijk gezegd hier.

      • Algemeen: het genest reageren *dáár moet hij staan, niet daar* zorgt toch wel vaak voor verwarring. Zal zo wel even een korte tutorial maken 😛

    • “Ik hoop maar niet dat je vindt dat ik dan te ver ga?”

      Wim en het manipuleren van jonge meisjes.
      Lieve Judith, lieve Stéphanie, lieve vul maar een naam in..
      Een bekend terugkerend patroon, waarbij het chantage-element
      steevast aanwezig is, afgewisseld met lispelende complimentjes.
      Als ik vermoed, dat hij er een “stijve piemel” van krijgt, is dat dan
      mijn dirty mind of gezonde achterdocht?

      • @ Josee.
        Ik denk dat je wel goed zit met Wim.
        Hij betrekt het teveel op zichzelf en op zijn lange tenen.
        Terwijl de zaak Vaatstra nooit om Wim heeft gedraaid.
        Maakt hij zichzelf wel’het middelpunt’.
        Hij zegt ook ‘meer te weten’ dan iedereen .
        En daarin zou hij toegang moeten hebben tot de dossiers.
        De versie van het O.M heeft hij nooit chronologisch benaderd.
        Het dagboek/chantage/publicatie van Maaike is ook 1 van zijn vele en huidige dieptepunten.
        Maar in feite kun je opmaken dat het gewoon om WIMP draait..
        En Wim blijft draaien.
        ‘ Het gaat hem niet om de moord, maar om de klootzakken van Justitie en O.M’.
        Quote zegt al genoeg.
        Middel en doel..
        Volgende week dus de containers met bewijs, of zo..
        Maar het zou ook kunnen dat hij gaat wraken etc.
        Ik verwacht wel dat dit nog lang gaat uitmelken..

    • Dat neerbuigende taalgebruik lijkt Wim -in de afwezigheid van serieus te nemen argumenten- gemeen te hebben met andere complottertjes. Zoals ik “jeroentje” word genoemd, noemt hij die Judith dan weer een “meisje”.

      De minderwaardigheidscomplexen spatten er vanaf. Dan ben je laag gezonken, als je ego zoiets nodig heeft. Wat hij er vooral mee laat zien is zijn eigen kwetsbaarheid.

  12. ‘Vooralsnog houd ik het erop dat je een eerlijk oprecht meisje bent, zoals ik ook van mijn dochter probeer te maken. Ik merk het wel.’
    De vaderlijke toon..*Walg*
    Trouwens.. wat heeft zijn dochter ermee te maken?
    Probeer….(Dus dat lukt niet zo goed?)

    • Aan het begin zegt de interviewer nog nooit van Martijn Vrijland gehoord te hebben en nog nooit zijn website bezocht te hebben. Opmerkelijk. Dat lijkt me geen interview maar een one-man-show.

      Eerste indruk is dat Martijn overkomt als redelijk mens, hij maakt grapjes, relativeert en heeft een enigszis charismatisch voorkomen. Je krijgt niet gelijk de indruk van een grote manipulator die over lijken gaat.

      Na 10 minuten ben ik afgehaakt wegens te saai.

      • Ja, Martin geeft aan uitgenodigd te zijn voor een interview met een jongen die zijn site niet eens kent dus dan kom je bij het familiebedrijfje uit of wat het ook is.
        Overigens, geen kwaad woord van teiger over de jongen zelf want die doet gewoon zijn best.

    • Eerste indruk is dat Martijn overkomt als redelijk mens, hij maakt grapjes, relativeert en heeft een enigszis charismatisch voorkomen. Je krijgt niet gelijk de indruk van een grote manipulator die over lijken gaat.
      Precies dat had ik ook. Al duurde het slechts een week ofzo, ik liet me aanvankelijk ook in de luren leggen. Gevaarlijk!

      • Nou, hij was dat jongetje anders nogal wat drogverhaaltjes op de mouw aan het spelden. Om te beginnen al dat hij “bekend” zou zijn geworden dankzij de anass zaak (terwijl die jongen nog niet eens een beetje wist wie hij is), maar dat hele verhaal over dimensies sloeg natuurlijk ook als twee tieten op een slagroomtaart.

        Vertelt hij een ingewikkeld verhaal over “platlanders” en omdat hij denkbeeldige figuren in een lagere dimensie verzint, moeten er wel echte wezens in hogere dimensies zijn.

        Dan heb je echt hersenschade.

      • Quote: “Om te beginnen al dat hij “bekend” zou zijn geworden dankzij de anass zaak.

        Als hij het woord “bekend” vervangt door “berucht” klopt het weer wel :).

      • Maar goed, mijn mening: het ging eerst inderdaad wat stroef omdat die jongen echt niet wist wie hij was. Later zaten er wel wat leuke dingen in, is ook wel een schattig kind, met nog een open-mind. De uitleg met de knikker vond ik niet zo slecht, daarna ben ik wel even gestopt, dus heb het nog niet helemaal uitgekeken.

        Wat me wel opviel was dat hij zorgvuldig zijn woorden koos over de Anass case, daar ging hij heel bewust niet op in, en de uitleg over zijn pseudoniem.

        Verder ben ik het wel eens dat hij niet heel onplezierig overkomt, alhoewel hij af en toe een ietwat verbeten blik in zijn ogen krijgt bij bepaalde onderwerpen. Ook denk ik dat hij sommige dingen niet echt slecht bedoelt maar soms wat weinig onderzoek doet en een tunnelvisie heeft. Maar goed, die mening had ik al langer. Het was natuurlijk ook geen debat/discussie, dan krijg je een heel ander gesprek.

        Verder vond ik het wel eerlijk dat hij zijn faillissementen noemde, en dat het leven met ups and downs ging. Niet jezelf beter voordoen dan je bent, dat waardeer ik dan wel weer.

      • Hoe komt die jongen daar bij Martin dan terecht, hij kent hem niet.
        Heb even de verhalen van deze jongen zijn ouders gelezen, heb echt helemaal niks met dit soort mensen.
        Freeskool, hmmm.
        Verder wederom met Jeroen eens en ook met Sander.
        Gevaarlijk is inderdaad weer een treffend woord.

      • Ik zou er niet naar blijven luisteren, tenzij ik erg dronken ben..
        Maar goed, dat jongetje blijft wel beleeft en netjes zitten.

        *Zich ineens weer in de schoolbank voelt, en de klok weet ziet tikken, maar niet vooruitgaan*

      • @Teiger: Martin heeft ooit eens keer een link naar een interview geplaatst tussen die jongen en Ad Broere: http://martinvrijland.com/2013/08/27/een-kinderlijk-eenvoudig-interview-over-wat-is-geld/

        Denk dat ze op die manier ‘bij elkaar’ gekomen zijn. Martin dacht misschien wel, ik kan mijn boodschap ook in Jip en Janneke taal uitleggen! Dat viel wel wat tegen, maar denk wel dat de reden is. Sympathie kweken, beetje propaganda, kids zijn altijd leuk als ze interviews doen etc.

      • Tja, het zijn weer van die dingetjes die sterk aan het opkomen zijn, ik ken zelf via via ook wel een paar van dit soort mensen die een nieuwe weg vinden om hun kind om te voeden en dit aan anderen willen doorgeven. Natuurlijk wel met de nodige commercie.
        Te denken valt aan kinderhealing, engeltjes kinderen en kinderen die in een andere dimensie kunnen denken. (althans daar zijn hun ouders van overtuigd). Daar zie ik overigens wel een frappante overeenkomst.
        Omdat ikzelf wel eens aan stiltewandeling doe denken sommige mensen dat ik hierin ook wel geïnteresseerd ben, vandaar.
        Voor healing vragen ze dan per sessie bijv. 200 euro, ik zeg niet dat deze mensen dit doen maar gewoon een voorbeeld. Ook zie je vaker dat ze dan een boek willen uitgeven enzo.
        Heb hier allemaal niet zoveel mee op, vraag mij ook af wiens idee dit is en wat de belangen zijn.

      • Ja Xara, dat heb ik gelezen maar die jongen gaf toch duidelijk aan dat hij niet bekend is met de site van Martin.
        En ja sorry hoor, maar om dan weer te zeggen dat je een pseudoniem aanneemt om je kind te willen beschermen en vervolgens zo erin hakken op de Anasszaak.
        Gaat er bij teiger niet in.
        Dit is niets spontaan, dit is iets heel anders.

      • Volgens mij kent Martijn de moeder van de jongen.

        Zag trouwens die nieuwe foto van Martijn, wat zou MoM vinden van de stand van zijn vingers?
        Of moet ik in centimetertjes denken 😉

      • @xaar

        Die uitleg van die knikker was eerlijk gezegd een bedroevend slecht drogverhaal. Vergeet niet dat hij eigenlijk aan wil tonen dat er zeg maar “entiteiten” in dimensies voorbij de onze zouden verkeren. Maar “platlanders” in de tweede dimensie bestaan al niet, laat staan dat we iets over die andere dimensies zouden weten, of dat die denkbeeldige platlanders iets over andere dimensies zouden aantonen.

        Waar hij naartoe wilde met die jongen is eigenlijk alleen maar psychotische David icke waanzin.

      • @Mia: “Of moet ik in centimetertjes denken ;-)”…

        Ik vond het te lullig om te schrijven dat het eerste dat me opviel was dat zijn knoopje van zijn blouse open sprong in het begin.. We zijn allemaal geen 20 meer, maar vond het wel een beetje zielig, niemand viel dat op blijkbaar.

        Moet het ook het nog goed bekijken, maar met die dimensies, daar sta ik best wel voor open. Geen David Icke (commerciële shit) maar ik denk best dat wij heel beperkt zijn in ons zien en waarnemen. Er is soms misschien best meer dan we denken. Ook als je kijkt naar bepaalde dieren, die kunnen soms wel in meerdere dimensies zien. Wij zijn te beperkt en teveel op tunnelvisies gericht.. nou ja, ga er nu verder niet op in, maar denk wel dat het mogelijk is. Het is wel de reden dat ik ooit een keer op de dierenpartij heb gestemd omdat ik soms vind dat de mens zich te almachtig voelt boven de andere wezens, die soms veel intelligenter of inventiever zijn, maar dat is weer een andere discussie.

      • Aanvulling. Jesses ouders -Jan en Eugenie- (de ouders van Jesse dus, heeft niets met ‘jesses’ te maken) waren vorig jaar december de radiogast van Désiréé Rövër van Argusoog.

        Freeskool Nederland heeft ook een best onderhoudend weblog. Pikte ik toch maar even mee. Wanneer zullen deze -naar mijn indruk betrokken en hoogsensitieve- ouders, Martijn door hebben? Zou dit ‘lot’ misschien niet een handje geholpen moeten worden?

      • @teigertje 16:27
        Als je Martijns FB kent dan weet je dat zijn pseudoniemerij zo inconsequent als een pleeborstel is 😦

      • Neh@ Sander, ik houd niet zo van nakauwen van jaren geleden (2009 man.. my god)..

        Ik ben even een paar daagjes weg, redden jij en Tijgertje het met de moderatie? En: Sander, geen aanpassingen maken in tikfouten van berichten.. Gewoon moderaten als mensen echt over de schreef gaan, of racistische dingen doen. Thanx!

        • Ha, dat moet wel lukken lijkt me. Wat die tikfouten aangaat ga ik ervan uit dat ik gister wel duidelijk was geweest.
          Zal een logboekje bijhouden van de onregelmatigheden 😛 Daar gaan we dan @teigertje, voor de leeuwen…

      • Xara, ten eerste is het teiger (ahum).-taalnazi-
        Ten tweede ben ik morgen groot gedeelte van de dag bezig met andere zaken, maar wanneer ik er ben, zal ik wel kijken wie er komt snuffelen hier.

      • Nou ja, ik ken mevrouw Ŗøṽȅŗ natuurlijk verder niet, ach laat ook maar. Wij redden ons hier wel toch, beetje op de zaak passen in de herfstvakantie 😮 en Swap komt vast ook nog wel ff buurten. Die duikt altijd op de meest onverwachte momenten op…

      • @Teigertje: damn… *xaar dept haar wonden, dat was een lelijke kras!* Teigertje dus en Sander. Geen berichten aanpassen, niet zomaar berichten verwijderen.. etc.. nou ja, weten jullie nu wel.

        Good luck! 🙂 Xaar gaat zzzz en een hele drukke week tegemoet :).

    • Hij probeert er amusante verhaaltjes van te maken, maar feit blijft dat niemand hem wil spreken. Zou hij doorhebben dat hij zichzelf met die gesprekjes alleen maar voor lul zet?

      • Het was zeer duidelijk, maar denk niet dat hij het door heeft. Ik begrijp Micha in deze ook niet helemaal. Er wordt misschien wel onderzoek gedaan naar Demmink, lijkt me een overwinning voor hen, denk dat dat ook goed is dat er onderzoek wordt gedaan i.v.m. met die 2 aangiftes.

        Ik weet dat we daar van mening over verschillen Jeroen, is ook niet erg, maar als er blijkbaar wel leugens zijn verteld over dat Demmink niet in Turkije is geweest, en later blijkt wel, vind ik dat ze het moeten onderzoeken.

        De complotters zouden nu stil moeten zijn en de onderzoeken moeten afwachten, ze hebben hun zin gekregen (iets dat goed is denk ik). Maar Micha drijft het dan door en ook andere sites doen dat. Ze halen kinderen erbij, satanistische netwerken, daar gaat dit helemaal niet over!! Dat zijn weer de tunnelvisies die zij hebben.. Oh, zou wel een pedo-netwerk achter zitten, totaal speculatief!

        Als Demmink wel wist dat de jongens minderjarig waren, of als hij jongens heeft betaald onder de 18, vind ik best dat hij berecht mag worden. Want dat is namelijk gewoon strafbaar. Ik kan het niet simpeler maken dan het is.

        Mijn mening: de Alternatieve media wilde dat Demmink werd aangepakt, er is een advocate voor die jongens, het wordt via het recht nog steeds aangevochten. Doordat de complotters, gekken, mensen met teveel hennep op, nu zo gaan belasteren en smaden, krijg je straks hetzelfde als in andere zaken: door de media teveel aandacht, opgeklopt en een lagere straf. Ze werken zichzelf alleen maar in de nesten, maar hebben het niet door omdat ego en gelijk hebben belangrijker is. En dat allemaal onder het mom van Waarheid… Zucht.

      • @Xara

        Alle repsect voor je standpunt natuurlijk 😉

        Vergeet niet dat in een normale rechtsstaat “reasonable doubt” vrijspraak betekent. Mijn rechtsgevoel zegt me dat ik liever honderd schuldigen op straat wil zien dan één onschuldige achter de tralies. Dus ik ga niet voor al die multi interpretabele, halfbewezen of eigenlijk bij elkaar gelogen feitjes en hearsay.

        Maar er liggen dus twee dingen op tafel: die documenten en die aangiftes. In mijn ogen zijn die broodmager, geen van beide vormen ze een serieuze aanleiding tot nader onderzoek.

        en wel hierom:

        Er werd al eerder valse aangifte tegen Demmink gedaan door ene Frank L, die daar zelfs voor veroordeeld werd. Dus qua aangiftes tegen Demmink is enige voorzichtigheid sowieso geboden. En nu liggen er dus aangiftes van misdrijven die decennia geleden en zes landen verderop plaats zou hebben gevonden. Volgens mij kan justitie alleen misdrijven die in Nederland plaatsvonden vervolgen en zijn het -hoe triest ook- alleen maar de verklaringen van die jongens. Nergens kan je eens een spannende foto van zien (dixit Docters van Leeuwen onder wiens leiding Demmink uitgebreid onderzocht werd), of een onmiskenbare DNA rest. Is echt op voorhand een volstrekt kansloze zaak en denk dan ook niet dat die artikel 12 procedure het gaat halen. Het is het woord van die mannen tegen Demmink en geen van allen waren we erbij.

        De authenticiteit van die documenten waaruit zou blijken dat Demmink in Turkije zou zijn geweest werd niet bevestigd, de status van die documenten is onbekend. Kijkend naar eerdere vervalsingen uit de complotterhoek ga ik er ook zeker niet op voorhand van uit dat die echt zijn en heb per saldo meer aanleiding om de “demminklobby” te wantrouwen dan het OM.

        Op Crimesite zeggen ze weliswaar in het laatste artikel waarin gemeld werd dat Demmink gehoord is dat die documenten authentiek zijn, maar in een eerder artikel lees ik dan weer:

        Toen ik aan Altay het document en zijn handtekening eronder toonde glimlachte hij vriendelijk. ‘Ik geef geen enkel commentaar hierop’, zei hij. Ook op de vraag of het zijn handtekening betrof wilde hij niets zeggen. ‘Ik verwijs u naar mijn hoofdofficier’, zei hij. Maar ook herhaalde verzoeken om commentaar van zijn meerderen waren vergeefs. Opvallend wel is dat Selim Altay, de authenticiteit van het document met zijn handtekening op geen enkele wijze betwistte. Dat deden evenmin zijn meerderen Istanbul, noch desgevraagd de Turkse ambassade in Nederland.

        In het daarop volgende artikel gaan ze vervolgens roepen dat die documenten “authentiek” zijn en dat wordt klakkeloos overgenomen tot en met GeenStijl aan toe, maar ik lees dat bewijs daarvan niet bepaald terug in hun verslag. Alleen maar een wat raadselachtige reactie van een Turkse functionaris die van alles kan betekenen. Accepteer jij die documenten op basis van het citaatje gierboven als authentiek? Ik niet.

        dat Maar zelfs als zou blijken dat in Turkije is geweest, zegt dat op zichzelf nog niets over zijn betrokkenheid bij zedenmisdrijven bij minderjarigen. weer zo’n multi interpretabel feitje.

        dus ik zie aan het eind van de dag alleen maar opgeklopte lucht die het nooit gaat halen in een rechtszaal.

      • @ Jeroen.
        Naar wat ik weet was het verhaal Demmink al langer en breder gebracht.
        Micha heeft er een klucht van gemaakt.

        Mocht hij ‘grensgevallen geneukt hebben’ dat verschilt per land.
        Of pas in wetboek van STRAFRECHT sinds 1985.
        Of Diplomatiek onschendbaar..

        Demmink zou in mijn ogen eigenlijk er ook mee weg kunnen komen, indien gerecht.

        Dat dan weer wel.
        Wil er verder niet op in gaan.
        Ik ken zijn seksleven ook niet.
        Jij wel?

        Ik vind eigenlijk wel, dat ..
        Ieder zelf daarin moet kunnen beslissen.
        Besnijden ook pas bij meerderjarige leeftijd moet kunnen.
        Het offeren van je lid?
        Tenzij de bekende ‘Spaanse kraag’

        Maar goed.
        Mijn mening.
        Ik zag de Vaatstra en Demmink link niet.
        Nog niet.

        waarvan akte.
        Religie, hormonen.
        Dat dan weer wel.

      • @Jeroen: Je zegt dit: Vergeet niet dat in een normale rechtsstaat “reasonable doubt” vrijspraak betekent.

        Ja, maar als er is gelogen is mag je ook dingen onderzoeken. Jouw stelling vind ik te makkelijk en ik denk echt dat ze weleens Demmink mogen onderzoeken. Als er leugens zijn geweest door zijn advocaat, dat hij niet in Turkije is geweest, terwijl hij daar WEL is geweest, onderzoek dat maar eens. Ik vind het niet kloppen dat iemand daar zomaar mee weg komt omdat hij ‘toevallig’ een hoge positie heeft bekleed. Nee, er klopt hier iets niet.

        Hij kan het ontkrachten, als hij het kan. Er zijn wel twee serieuze aanklachten tegen hem gedaan, die moeten onderzocht worden, ongeacht de hele Micha en ander achterlijk alternatieve complotten.. want die mensen hebben hele andere belangen.

        Toch vind ik dat het onderzocht moet worden.

        • Goh, zo’n klein stukje en dan alleen qua tekst al drie slordigheidjes. Op zijn conclusies zal ik maar niet serieus ingaan 😦

  13. Wat heeft Martijn toch met jonge kinderen/knulletjes?
    Eerst de wijk in, dan het schoolplein, inenting, internaten..
    Bij Myra…
    Met camera…..

    • Heel goede vraag Feex.
      Maar deze jongen heeft ook ouders..toch.
      Was toch duidelijk geen actie van de jongen zijn kant daar hij niks van Martin wist of mis ik iets?

  14. Normaal gesproken hebben jongens van 14 die aandachtsspanne niet, voor dit soort gedoe, tenzij dezelfde interesse en hobby.
    Maar het ging niet over te gekke computerspelletjes, of dat soort dingen.
    Martijn wil gewoon even de interessante Goeroe uithangen.
    Profeet of meester.
    *Ik was er binnen 5 minuten al weg, tenzij erg dronken..dat dan weer wel.*

    Martijn met zijn rode en Blauwe M&M..pillen.
    Dat wil je niet bij je kinderen..
    Kijk naar zijn autofilm, lees gevecht moeder buurmeisje..
    Zijn ‘zelfpromotie’ is eigenlijk al onthullend genoeg..
    Maar goed..
    Dat is een kwestie van helder kijken..

    • Ik vind Martijn zelf zijn ogen ook iets hypnotiserende werking hebben, daarbij zijn wiegende bewegingen erbij.. en zijn handen mimiek, alsof het een octopuss is.
      Zoals hij ‘prikkelend’ uitsprak,en keek naar de jongen.
      Hij zit niet stil..dat komt onrustig over..
      Daarbij was er nog een cameraman aanwezig…
      *Zou er niet willen zitten*

      Die jongen leek examen te moeten doen….
      Maar goed..
      Voor geduld is hij wel geslaagd in mijn mening.

      Dom is die jongen ook niet, wel een mager postuur, zo van die hoek belicht.
      *perceptie*

    • Was ook mijn allereerste gedachte FeeX.
      Jongens van 14 zijn aan het puberen, druk bezig om zichzelf staande te houden op school en hobbies.
      Computeren, whats app enz.
      Kinderen willen van nature wel hun ouders helpen, zoiets denk ik dan.
      -familiezaakje-

      @Xara, grappig toch dat knoopje. Haha

      • Xaar 18:14,

        Ik had dat knoopje ook wel gezien, maar wat mij meer opviel was dat hij de jongen van 16 zo liefelijk bekeek.
        Bekijk het filmpje nogmaals en plaats jezelf op de stoel van de jongen dan zou je toch bijna denken dat M. je zou willen versieren. Daarbij had hij alleen maar oog voor de jongen en niet voor de andere 2 mensen die aan tafel zaten.

        Met dat geleuter over ‘dimensies’ daarmee score je bij mij geen punten, dat weet je.
        Nuchter enzo, hou ook niet van spelletjes zoals ik-zie-ik-zie-wat-jij-niet-ziet….

      • Het lijkt me het beste als ik Martijn qua knoopje eerst even monodimensionaal ga bewerken. Uiteraard op zo’n manier dat die jongen er buiten blijft.

      • ik wil wel even een rectificatie doen ten aanzien van dat ‘knoopje los’. Ik ben ook een bourgondisch type en mijn hele familie.. dus een pondje meer of minder. Toevallig is het bij mij weer wat minder, maar ook door omstandigheden, ik zal nooit iemand daar op aanvallen.. maar viel me gewoon even op.. Denk dat Martin gewoon weer even lekker back to basics moet (dat kan hij ook!), hij woont in het Noorden, dus wie weet. Misschien kunnen negatieve dingen tot positieve dingen leiden?

        • @Jeroen, ik heb het filmpje (200 MB) in analyse en ga het ook aan ‘Martijnkenners’ en ter zake kundigen laten zien. Ik reageer later nog inhoudelijk, was gister druk en ’t riep ook even teveel op.

      • Bovendien is het nogal duidelijk dat Martijn dat jongetje vroeg hem te interviewen en niet andersom. Die wist nog niet eens wat Martijn deed, dus had daar ook niet vanuit zichzelf een interesse in.

        Hij gebruikte een kind voor zijn eigen propaganda doeleinden, zoals hij eerder Anass voor zijn eigen naamsbekendheid gebruikte. Dat laatste geeft hij zelfs aan in zijn filmpje.

      • Ach, is het niet gewoon de glimlach van oor tot oor dat hij aandacht krijgt.
        Zo zijn die lui, ze peppen elkaar op en dit joch wil alleen maar goed doen voor zijn ouders.

        Deze van Feex is wel een goede:
        Zijn ‘zelfpromotie’ is eigenlijk al onthullend genoeg..

      • Die Jesse is zeker veertien. Schreef gister in een mailtje onder andere:
        Was je het nieuwe interview met Martijn al opgevallen? Door een jongen van 14!
        Interview met Jesse Nouwen – Download (200MB)

        Wil het een dezer dagen nog even met aandacht bekijken; het roept het nodige bij me op en weet nog niet helemaal wat ik ervan moet vinden.

  15. Over freakz gesproken.
    Je zult maar in behandeling zijn in een psychiatrische kliniek.

    Kom je een medepatiënt tegen. Die je vermoordt. Die je begraaft in het bos.
    En die dan doodleuk zelf naar de politie stapt. En vervolgens een moord bekent.

    Het gebeurt allemaal in deze fijne wereld. In Nederland. In een kliniek in Brabant. Je zult daar maar werken, of opgenomen zijn om tot rust te komen…

  16. Dus..
    Micha trok ‘moeder Demmink’ uit de kast.
    Wim trok de familiekaart, en ‘probeert’ zijn dochter te opvoeden.
    Martijn ‘prikkelt’ een jongetje..

    Inderdaad wel de ‘familiaire gevoel’ ff in beeld.
    *Soapschrijfstijlperceptie*

  17. Wel ‘fijn’ dat deze jongen van achter in beeld is.
    Maar ergens had ik zijn gezicht ook wel willen zien.
    Of ogen.
    Tijdens gesprek, of zijn handen en voeten,
    Dat dan weer wel..
    *perceptie*
    Perspectief.

    Maar goed, Martijn ziet dat ook wel..
    On(herkenbaar)
    Nu hij Vrijland niet is, is hij wel volop in beeld.
    Dat dan weer wel.

    Maar toch.. het voegt qua journalistiek ook niets toe.
    Hij laat zijn agenda zien.
    Toch?

  18. Kijk eens aan, de hetze gaat door en ik heb ook niet de kans om te reageren op blogs die me met naam en toenaam noemen.

    http://www.waarinholland.nl/2013/10/en-weer-stopt-nujij-nl-demmink-discussie-kroelie-ontmaskerd/#respond

    Ik vind het eigenlijk wel interessant, want het mechanisme dat je ziet gebeuren is hetzelfde als je ziet gebeuren bij de zelfmoord van Anass, de “zaak” Demmink en nu dus ook bij moi. Er wordt een bullshit berichtje op een blogje gegooid en vervolgens gaan andere blogs als “waar” daarnaar linken. Dat heeft (hopen ze dan) een soort vliegwielwerking die automagisch al hun wensen laat uitkomen: Demmink wordt vervolgd, dat Anass werd gelustmoord door satanische pedofielen is gewoon wáár en ik ben een of andere AIVD Kroelie.

    Het is natuurlijk magisch denken, dat vooral ontstaat door een verkeerde inschatting van de IRL werking van sociale media. Het zijn eenzame mensen wiens realiteit vooral in cyberspace plaatsvindt, waardoor ze blijkbaar de illusie hebben dat ze als Calimero de “consensus reality” kunnen bepalen. Ze denken dat hun kokertje in cyberspace het geheel van de realiteit kan bepalen. Zelfs de betere social media intelligence software filtert die ruis al weg. Het zou hilarisch zijn, ware het niet dat het hun negatieve intenties telkens zo duidelijk maakt.

    Een andere reden dat je Demmink niet moet vervolgen is dat die hele lobby bestaat uit tuindebielen die kwaadaardigheid en domheid met elkaar weten te combineren. Zulke mensen moet je een schop geven, niet hun zin.

    • @jeroen.
      Heb je gezien wie ook op de thee is geweest bij Myra?
      http://vrijedenkers.wordpress.com/2013/07/31/victor-wijsman-van-waarinholland-nl-bij-talk2myra/
      Koning, keizer, admiraal, theeleuteren komen ze allemaal..bij Myra.

      De enige die ontmaskerd worden zijn ze zelf, met hun verwijzingen naar elkaar.
      Ze kunnen het niet winnen op de normale wijze zoals ook hier te zien was en dus gaan ze met roddel en achterklap komen, uit onmacht en frustratie omdat het niet lukt in de grote boze buitenwereld.
      Ik zou zeggen koekje erbij.

      Wat hun neveneffect is, is dat een groep mensen die eerst nog wel achter het Demmink verhaal stonden, nu afhaken.
      Mw. Adele v.d. Plas zal wel blij zijn met deze hulp!!
      Jammer, teiger hoopt dat er duidelijkheid komt net als Xara waardoor dit gezeik de kop ingedrukt wordt.

      • @teigertje, je vergeet mij qua duidelijkheid… bepleit dit al even. Probeer vandaag een aanvulling te geven op mijn post van zondag, hierboven. Ben druk maar vergeet ’t niet.

        Wat ik verder zo kansloos vind is het gelieg en gedraai, als vast komt te staan dat iemand uit ‘eigen’ kamp ongelijk bleek te hebben. Er faliekant en aantoonbaar naast zat. Zoals Micha, meerdere malen. Of als iemand ‘uit eigen gelederen’ ontmaskerd werd, of betrapt op inconsistenties. Zoals hierboven. Of de oorverdovende stilte, zoals in het kamp van Martijn toen hij met de billen bloot ging. Of toen Arend een MünchhausenManipulator by Proxy bleek. Enzovoorts, et cetera en zo verder.

        Toegeven, erkennen dat je er naast zat, openlijk inzien dat je voormalig held van diens sokkel is gepleurd. Het is een zeldzaamheid in het wereldje. Want het is Oorlog… 😦

      • Xaar hier even snel, moet wel zeggen dat ik Myra haar dingen zeer sterk vond tegenover Bou.. verder niet meer gelezen, ga ik later deze avond doen.
        *zoef*

      • Ja Xara, alleen het klopt niet met eerdere uitspraken van Myra. Heb het trouwens al toegelicht hierboven ergens.
        Naar mijn inzien wordt er hier een spelletje opgevoerd.

    • Hallo Jeroen!! Sorry dat ze je beschuldigen van het mij zijn. Ik heb een boze reactie richting nujij gestuurd, zowiezo voor het mij bannen op het moment maar ook doordat jij weer met naam en toenaam genoemd wordt. Terwijl jij het niet bent. Het spijt me dat je nu weer een bak ellende over je heen krijgt. Maar ja, die plottertjes willen gewoon gelijk hebben en gaan daar nog voor over lijken ook als het moet. Ik roer me in de Demmink zaak omdat er geen reet van klopt. Het is 1 grote hetze van Baybassin tegen Demmink en zelfs een Kat weet dat. Maar dan kan hij niks meer verdienen dus houdt hij vast aan zijn verhaaltje, net als zijn rare volgers.
      Nogmaals Jeroen, het spijt me dat je weer lastiggevallen wordt door die rare piefjes van o.a. KLOL..hoop dat die mafkezen toch eens beter gaan opletten en ECHT op zoek gaan naar bewijzen dat Demmink iets fout gedaan heeft i.p.v. te gaan filosoferen wie Kroelie of Keizerin is en dat we aivd agenten zijn en dik betaald worden door Demmink. I wish…
      Gr. Kroelie

      • Welkom op dit blog Kroelie! Ik heb me ook nog even gemengd in die discussie op nujij, maar het heeft weinig nut vrees ik :).

        Wel leuk dat je hier even komt buurten 🙂

      • en over je tekst, ja, de complotters zijn een soort brainwash actie begonnen o.i.d. Ik wist niet dat je gebanned was bij nujij. Hebben ze daar nog een reden voor opgegeven of is er iets gebeurd?

      • Hallo Xara!
        Dank je voor het welkom heten. Ik ben gebanned omdat ik TE zeer op de persoon zou hebben gereageerd. Deze man komt ook op KLOL en is er dus alleen maar op uit, net zoals Micha Kat zelf, om de boel te frustreren. Schijnbaar mag hij me wel pedofiel noemen maar mag ik daar niet op terugreageren. Mag er waarschijnlijk vrijdag weer op…Moest me dan ook een maand van Demmink draadjes weghouden. Dat weigerde ik uiteraard. Heb geschreven dat ik die johnny ofd best op negeer wil gooien om zo bans te vermijden maar ik ga niet meedoen in zelfcensuratie. Als ik op een Demmink draadje wil reageren dan doe ik dat….kreeg daar geen antwoord op…Ach we zullen het wel zien. Maar laat me geen waarheid opdringen van die dodo’s die alleen hun eigen waarheid willen horen en compleet doof zijn voor elk beetje kritiek.

  19. James | 22 oktober, 2013 at 9:02
    Johan Bosman,
    Als je via waarinholland wat verder gaat zoeken op die trollen kom je ook tegen hoe Martin Vrijland eigenlijk in real life heet. En zijn verleden schrik ik van.

    Dit gebeurt ook.

    • nee, nee, nee, niet over Johan Bosman beginnen.. die loopt hier in Grunn helemaal door te draaien! We waren er net van af 🙂

      • Met mijn verstand is echt niets aan de hand hoor. Ik ben zelfstandig ondernemer in de werktuigbouw en in mijn vrije tijd volg ik met succes een vliegopleiding. Dus als mensen die mij niet eens kennen zo vals zijn om hier te schrijven “dat ik in Grunn loop door te draaien” dan mag je mij hier best even vertellen waar ik deze smerige opmerking van jou aan te danken heb. Ben benieuwd!

  20. en ik wil nog heel duidelijk benadrukken dat met het verleden van Martin Vrijland niets mis is.. Ja, een paar faillissementen, wat lullige dingen, maar in Amerika geeft dat alleen maar aan dat je doortastend bent en een goede ondernemer. Daarnaast heeft hij wel echt rot dingen gedaan, maar daar gaat justitie over. Niets mis mee.. Zijn identiteit moest wel bekend worden wegens bepaalde rechtszaken. Want hij ging te ver in de Anass case, heeft hij later ook zelf toe gegeven.

    Streep eronder, Martijn is bekend, mag zijn ding doen, op zijn manier, al ben ik het daar niet altijd mee eens, maar ik laat mensen wel in de waarde. Al houd ik wel van wat satire en ik kan zelf ook heel goed tegen zelfspot. Maar Martijn bashen is wel een beetje passé voor mij.

    • @Xara

      Ik veroordeel niemand die met een faillissement te maken had. In 2010 had ik ook een zwaar jaar en dat muntje had net anders kunnen vallen. Maar wat ik wel erg vervelend vind, is dat Martijn zo ver ging om een vervalst uittreksel van de Kamer van Koophandel van mijn bedrijfje op zijn site te plaatsen en te proberen op die manier mijn zakelijke belang te schaden.

      Ik zeg vervalst, want een paar dagen geleden haalde ik zelf een uittreksel op en die ziet er als volgt uit. Gewoon keurig netjes en bovendien al sinds 2007. Hij probeerde dus met behulp van leugens mijn zakelijke belang te schaden en als dan vervolgens blijkt dat hijzelf veschillende keren failliet ging en ik nooit is dat wel vermeldenswaardig.

      • en nog iets… staat daar dat ik meehelp met sociale mediacampagnes tegen complottertjes oid? Neen. Daar staat dat ik maatwerksoftware vervaardig. Is toch echt iets heel anders dan

      • Eens, het was uitermate zwak dat hij a. jouw zoontje te grabbel gooide (waar DQ weer mee aan de haal ging) en b: dat hij je probeerde onderuit te halen qua KvK. Denk wel dat Martin daar nu wat van heeft geleerd, maar netjes was het ZEKER niet..

      • Bescheiden opmerking: mijn intuïtie zegt dat “Martin” daar helemaal niet van heeft geleerd. Onderbouwing is een kwestie van inventariseren.

      • Als hij een vent zou zijn zou hij even zijn excuses aanbieden voor het verspreiden van leugens en smerige lasterverhalen, terwijl ik hem niets misdaan had. Dat kvk verhaal noemde ik nog niet eens zo omdat ik vond dat mijn zoontje voorging qua prioriteiten, maar kvk documenten vervalsen om iemand “verdacht” over te laten komen is natuurlijk ook nogal laag.

        tot het moment dat hij op een geloofwaardige manier zijn excuses aanbiedt geldt voor mij:

        We do not forgive.
        We do not forget.
        Expect us.

    • Xara, ik vindt het prima wat jij hiervan zegt hoor, ik kan mij daar zeker wel wat bij voorstellen.
      En/maar ben toch meer geneigd naar Jeroen en Sander in deze.
      Niets is wat het lijkt en gedrag zegt meer als woorden.

  21. http://www.sundayworld.com/top-stories/news/blonde-haired-blue-eyed-girl-7-taken-from-roma-family-in-dublin
    En in Griekenland ook
    Gemiste kans voor Micha…
    Die ze wat toe heeft gestopt, maar verder ook niet verder vraagt hoe dat zit met daklozen en bedelen.
    Wat het oplevert en hoe lucratief.
    Is er een verhaal.. dan loopt hij eraan voorbij..
    HIJ.. MICHA KAT!!
    Schijnbaar is 25% van de daklozen minderjarig in Duitsland.
    Zal in de rest van ‘ons Europa’ ook niet veel afwijken.

    • was vroeger nog iets meer, ik heb daar tijdens een studie in 1990 nog een keer onderzoek naar gedaan, voor school, toen ik 18 was.. In Amsterdam. Gelukkig is de opvang hier beter geworden.

    • Persbericht, hoezo?
      Sinds wanneer is Hans Mauritz pers?
      Hij heeft een boek geschreven over de oordopjesmoord, dan ben je nog geen pers hoor!
      Hij heeft gemeen met Dankbaar dat hij ook al rechtszaken aan zijn broek heeft gehad en ruzie met ouders vermoord meisje.
      Kortom, wat is dit weer voor bullshit.

    • te bizar dit.. ik heb a.s. maandag wel een afspraak om 10 uur..in de buurt van de rechtszaak. Kan er wel rond 11 uur zijn.. Wie wil nog meer komen, laat me dat even weten, want momenteel is het wat hectisch met afspraken..

  22. http://www.klokkenluideronline.is/artikel/25288/wladi-gate-hoge-woord-is-eruit#comment-104226

    Moet je eens zien wat en hoe er allemaal weer tussenin uit de losse pols wordt gekletst, die Vonne heeft ook iets met Waar in Holland en Myra (is ze daar niet op de theeleut geweest).

    Wij zijn betaalde trollen! Hahaha, blijft toch lachen met dit soort mensen,
    Geloven ze zichzelf? Pure indoctrinatie.
    Koos zuigt nog even lekker verder uit zijn duim en natuurlijk Myra zelf, onze waarheids-strijdster (verdeel en heers/ love&peace)

    Schijnbaar is het niet meer relevant wat Micha Kat allemaal aanrommelt met donaties en Stichtingsgelden. Stoken op Storynivo onder het mom “Vrede voor iedereen” is het motto.

  23. Koos zit al langer in de Vaatstrahoek.
    Dat hij nu ineens getuige is, is opmerkelijk.
    Maar goed, Homo én Joodse moeder.
    Dat past dan weer niet.
    Opmerkelijk dat wel.

    • Het is allemaal de schuld van zwarte piet (en Sinterklaas)… 😉

      Waarom? Nou simpel: We zijn destijds collectief voorgelogen door onze ouders/opvoeders… Een jaarlijks terugkerende traditie… en dan heb je de leeftijd van 8/9 jaar….. en dan kom je er achter dat het allemaal bullshit is…..

      De meesten onder ons kunnen dat dan (na verloop van tijd) wel een plek geven…., lachen er nu om en doen zelf nu mee aan het in standhouden ervan… Maar zijn er ook onder ons……. die zijn blijven hangen in een soort (bij)geloof…. Zwarte piet is ingeruild voor andere symbolen…… en fantasieën….

      Ik ga nog een biertje nemen.

      • @ Markiezet.
        Schijnheiligheid.
        De ‘vrijwillige verplichting’ van ouders..

        Ik heb mannen in een jurk (met uitzondering van kilt) altijd vreemd bekeken.
        Weet nu waarom..
        Heeft met religie te maken.

  24. En het GBA is een zootje, zoals ik eerder aangaf.
    Op grote schaal, ook nog.
    Ik bedoel..
    Inschrijven bij een school, of wie de wettige ouder is, is niet relevant.
    Kinderbijslag is aan woonadres gekoppeld.
    Of land waar de ouder werkt..verblijft.
    Dat dan weer wel.

  25. Zegt de één tegen de ander.
    Ik moet voor Nederlands debat de stelling:”De VS moet Syrië aanvallen” verdedigen. Zonder enige inspraak daarop moet ik de klas argumenten geven waarom de VS Syrië moet aanvallen… Nou vraag ik mij af, is het uberhaupt wel goed voor iets??!

    Antwoordt die ander:
    Dat is de juiste vraag! Misschien moet je die vraag helpen onderzoeken voor de klas en juist dat onderwerp bespreken.

    Vraag 1 (2pt). Tussen wie vond deze dialoog plaats?
    A Tussen een scholier en een docent.
    B Tussen een scholier en diens ouder(s).
    C Tussen een websitebezoeker en een oprecht wakkere burger.
    D Tussen een websitebezoeker en een “oprecht wakkere burger”.

  26. Holy crap. Daar heeft @Disputax een goede zet mee gedaan. Door een berichtje te plaatsen op NuJij. Nee, niet over Martijn ofzo, maar over Zwarte Piet.
    Of liever: over het gedoe wat erover wordt gemaakt. Anyway, het leidde binnen een halve dag al tot 75 reacties en een explosie van het berichtenverkeer.

    Leidt Piet tot het breken van records? Al dagen gaan mainstream én alterna-tieve media erover. Trending op Twitter, bijna elk uur op de radio. Op NuJij gaat vandaag ongeveer de helft van de headliners over Piet.

    Moeten we hieruit opmaken dat Z/P ‘scoort’? Is het een hype, als Piet al dagen het (inter)nationaal nieuws domineert? Gaat dit nou door tot Kerst? Hoorde gister zelfs dat er in groepen 7 en 8 kringgesprekken over worden gehouden. WuT?! In de meeste gezinnen wordt het schoentje nog niet eens gezet!

    • Overigens schaar ik mij bij het kamp dat overwaardering en mogelijke VN-interventies ten aanzien van Z/P onnodig, overtrokken en hypocriet vindt. Mag Piet alsjeblieft een traditionele kindervriend blijven, in plaats van gedemoniseerd tot racistisch stereotype? Of is zo’n statement weer onwillekeurige voeding van de (non-) discussie?
      Ach, ‘k ga maar koffie zetten ofzow 😡

    • Gisterenavond was het ergens in de vijftig, dat nieuwste artikel is dan ook zeer de moeite waard om te lezen, Disputax is diplomatieker dan teiger (ahum) en weet waarover ze schrijft.
      Je wordt toch niet goed van die rare clubjes bij de VN met geheel eigen agenda’ s zoals nu ook weer blijkt.
      Steven Brown had ook een discussie op nivo (kuch), over dit item.

    • Zucht. Ik geef het op. Om afzijdigheid vol te houden. Overal waar ik kom word ik ermee geconfronteerd, doodgegooid. Dan nog liever over pepernoten in augustus bakkeleien 😦 Goed, mijn duit in ’t zakkie:
      Wie is Verene Shepherd eigenlijk? dagelijksestandaard

  27. Weer een lekker geestesziek stukje op Niburu, waarnaar Micha dan weer als “waarheid” linkt om zijn eigen geraaskal mee te onderbouwen. Althans, “onderbouwen”…. op zich is er geen enkel verband tussen Engelse Royals en Iers (vermeend) misbruik, de Ierse independence war is alweer een tijdje geleden (1919-1922).

    Blijkbaar werd Jimmy Saville in 2009 gehoord door de politie over misbruik. Bij Niburu schrijven ze dan : “In de rest van het verslag zijn alle verwijzingen naar de Engelse koninklijke familie weggehaald en in totaal zijn maar liefst 96 regels zwart gemaakt. “.

    Wat ik me vooral afvraag is hoe ze kunnen weten dat al die zwartgemaakte stukken over het koninklijk huis gaan als ze het origineel niet zagen, want dat blijkt niet uit het stukje scan dat ze tonen op de site. Daar zie je dat alleen de naam van de verbaliserende agent onherkenbaar gemaakt werd.

    Maar zo werken leugens van complottertjes dus. Eerst ergens een bullshit artikeltje plaatsen waarin bizarre beweringen zonder enige grondslag gedaan worden, vervolgens wordt vanaf een ander blog daarnaar gelinkt en de complotgekkies slikken het als zoete koek.

    Geen enkel kritisch vermogen zit daar. En maar roepen dat ze “wakker” zijn.

    LOL

    • Sowieso een pathetisch verslagje van wat Micha in Ierland uit heeft zitten vreten. Met zijn gedrag heeft hij er waarschijnlijk voor gezorgd dat Victoria helemaal nooit meer haar kinderen kan zien. Way to go!

      Halfverwege (sic) de zitting die de hele dag duurde en waar Micha niet bij mocht zijn werd hij ook nog uit het gebouw verwijderd onder dreiging van arrestatie. Zelfs toen hij buiten stond werd hij nog benaderd door politieagenten die er zeker van wilde zijn dat er binnen geen opnamers (sic) waren gemaakt. Toen Micha -nog binnen- door het raam in de deur van de zittingszaal naar binnen keek, ging een brede garda voor het raam staan om hem het uitzicht te belemmeren. Na de zitting vertelde Victoria dat de griffier naar haar een keeldoorsnijdend gebaar had gemaakt (Vic volgt blijkbaar de Vaatstra zaak) en dat de rechter haar regelmatig had uitgescholden.

      Volgens mij gaat Micha er heel binnenkort achterkomen dat Ierland lang niet z’n egalitaire samenleving is als Nederland. Eentje waar op een veel simpelere manier korte metten gemaakt wordt met irritante gekkies.

      • Hoe zit het dan met haar 4 Vermoedelijk Nederlandse kinderen?
        Ergens las ik dat ze ook een dochter van 15 of 16 had.
        6 kinderen, ook mogelijk 6 vaders of maximaal 3
        2 Ierse agenten en minstens 1 Nederlander.
        Het is haar van te voren ook aangegeven dat Micha erbij een negatieve Impact had.
        En toch..
        .Als je je kinderen lang niet meer gezien hebt, dan neem je ook geen pottenkijkers met camera mee.
        Of ga je dat voor internet gebruiken.
        Ze lijkt me ook niet iemand die 6 kinderen kan opvoeden.
        2 advocaten erop?
        Victoria komt op mij nogal kinderlijk over.
        Om maar in Micha’s bewoording te zeggen..
        Foetaal alcohol syndroom kan zeker een oorzaak zijn van haar situatie.

        Het komt Micha wel uit dat hij er wegens privacy niet naar binnen mocht.
        Dan kan hij ook buiten beschouwing laten waarom Victoria haar kinderen zijn afgenomen.
        En ook verhalen erop zetten met keel doorsnijdende gebaren.
        Dat dan weer wel.
        Zijn er al dna vergelijk gedaan met ‘die condoom’ en andere vaders?
        Of hoopte ze middels haar kinderen maandelijks te kunnen vangen?
        ( 6 vaders)

    • Het valt me de laatste weken weer op dat Micha ‘slordiger’ wordt. Voor zover voordien natuurlijk al sprake was van nauwkeurigheid 😦 Vic-gate leidt gestaag tot een anti-climax, I predict…

    • Savile had nogal de gewoonte om op te scheppen over zijn koninklijke relaties. Zo claimde hij dat Charles een goede vriend was van hem evenals de prinsessen Diana en Fergie.

      Zo staat op Niburu te lezen: So what.. wat zegt dit dan? Meer over Saville dan over die Royals. Teiger is ook niet zo gek op al dat gedoe rondom koningshuizen maar feit is dat mensen het altijd wel interessant vinden om een contact aan te halen en nog wat meer te maken dan het is.

      Verder heeft Micha het i.d.d. weer eens goed voor elkaar, zijn harem reageert dan ook weer scherp on topic, haha. Volgens mij maakt het hem niet eens uit wat mensen op zijn site dumpen.

    • Zelfs de enkelvoud en meervoud vervoeging van eenvoudige werkwoorden lukt hem niet meer:

      Zelfs toen hij buiten stond werd hij nog benaderd door politieagenten die er zeker van wilde zijn

      • Die relatie tussen het koninklijk huis en Saville ligt er wel, maar betekent dat ook dat ze samen optrokken op het vlak van kindermisbruik? Blijkt dat uit het politieverslag waar op Niburu melding van gedaan wordt? Ik zie een stukje van een scan waarin de naam van de verbalisant weggehaald werd. Volgens mij werkt niemand van het Engelse koningshuis bij de politie van Surrey.

  28. Er is de afgelopen weken steeds meer geweld gebruikt tegen hulpverleners en ov-medewerkers. De laatste drie weken waren er meer meldingen van geweld dan in de gehele zomer. (…) Hij stelt dat mensen op een of andere manier een korter lontje hebben in het najaar.

    Deze trend lijkt zich ook te manifesteren in de PlotterSphere, hoewel dat zich vooralsnog beperkt tot aanwijzingen. Misschien een leuke vacature uitzetten voor een student-onderzoeker?

    • Ja, ik merk dat de toon tegen mij ook steeds bizarder en agressiever wordt. Achter de schermen vernam ik dat er op het moment een soort “anti Jeroen campagne” plaatsvindt en dat de gekkies tussen het Otrivin snuiven door druk heen en weer mailen over de aanpak van mij.

      Gaap.

      • Het lijkt wel een afleidingsmanoeuvre, zodat het vooral niet gaat over de kritische noten die er onlangs nog gekraakt werden en onbeantwoorde vragen van de harem.

    • Tsja, wat doe je ertegen. Als je reageert of ontkracht is het voeding, als je het negeert waarschijnlijk ook. Er wordt van alles geconstrueerd. Maar eerlijk duurt het langst & al is de leugen nog zo snel. Toch.
      Maar wat ik me afvraag. Wat is nu het (vermeend) belang om je op deze wijze te gaan lopen afbranden. Wat hebben ze eraan, wat levert ’t ze op?

      • Gewoon verdeel en heers spelletje Sander, zo oud als Job.
        Afleiden…
        Niet voor niets heb ik nu al enkele malen een paar discussies aangehaald bij zowel Bou op oktober 19, 2013 om 18:46 , als KLOL oktober 22, 2013 om 20:53.
        Ik zie er samenhang in, het is een clubje bestaande uit een aantal persoontjes die garen willen spinnen uit verdachtmakingen tegen Jeroen.

      • Natuurlijk is het een spelletje. Hoewel het anderszins natuurlijk helemaal geen spelletje meer is! Mensen langdurig, gericht (proberen te) beschadigen is daar te ernstig voor.

        In real life werkt het toch wat anders dan op (het anonieme) internet. De drempels om te belasteren zijn bijvoorbeeld ook lager dan als iemand voor je staat. Evenzo voor getroll, gepest en getreiter. Is bekend, is onderzocht. Andere vraag dan. Wat is volgens jou de meest effectieve manier om hiermee om te gaan. Om dit te doen stoppen?

      • Als gevolg van mijn principiële internetnaturisme ben ik de enige van hun critici waar ze denken hun vinger achter te kunnen leggen. Dus ik ben denk ik de generieke “kop van jut” voor iedereen die zich kritisch over ze uitlaat. Ik vind het best.

        Wat ze blootleggen in hun persoonlijke agressie naar mij toe is dat ze hun punten niet met normale argumenten kunnen winnen wegens te dom en ze leggen het mechanisme bloot waarmee ze al hun achterlijke kutspelletjes spelen: lastercampagnes, vervalste documenten, geruchtenmachines met schmierlinkjes, dat werk. Verder kunnen ze niets, want hun arsenaal is ook nog eens behoorlijk beperkt.

        Hoe meer ze mij op zo’n minderwaardige manier “bestrijden”, hoe meer ze laten zien wie ze zelf zijn en me aan het eind van de dag in de kaart spelen. Dat zijn communicerende vaten.

      • De koe bij de horens pakken.
        Benoemen die hap en vragen naar bewijzen, je kunt van alles schrijven. Bewijs het maar eens een keer.
        Ik zie dat iemand antisemitische uitspraken doet en geconfronteerd met de gevolgen (wat ze zelf onder de naam van Puffelen aangaf bij KLOL), ineens een andere toon aanslaat. Dan denk ik dat mevrouw denkt dat de harem bij Bou en KLOL zo dom is dat ze dit wel voor zoete koek slikken. Dit is dus rondom beledigend naar de eigen kliek toe.
        Verder duidelijk aangehaald door Bou dat achter de schermen overleg was geweest. In diezelfde reactie de verwijzing van een link, vervolgens verder in de kak roeren bij KLOL waar Kat onder druk staat vanwege nogal wat onduidelijkheden betreffende financiële vraagjes.
        Is de cirkel weer rond. Vonne mailt en belt graag rond dus die doet er volop aan mee, dat steekt ze niet bepaald onder stoelen en banken.
        Alles wat ik opschrijf is terug te vinden op het net, wat hun beweren over Jeroen is nergens te achterhalen. Zoek de verschillen.

      • Jeroen is i.d.d. transparant en scherp, nu er steeds meer duidelijk wordt over de werkelijke belangen van enkele “waarheids-strijders” en met name die love&peace propagerende club zijn ze in het nauw gedreven.
        Neem maar van een teiger aan:
        Een kat in het nauw maakt gekke sprongen
        -tegeltjeswijsheid-

      • Ik blijf het ergens bijzonder, bewonderenswaardig vinden dat je dit ‘ervoor over’ hebt @Jeroen. Als er ooit al sprake was van een bewuste keus natuurlijk. Ik zou zo´n ‘offer’ slecht trekken denk ik. Toch zou je als pionier annex proefkonijn, nu de situatie eenmaal zo is, er een positieve wending aan kunnen geven.

        Misschien doe je dit al een tijdje bewust. Een soort voorbeeldfunctie in een politiek-maatschappelijke discussie over de grenzen aan “menings”uiting. Over de persoonlijke impact en draagwijdte van een ‘geintje’ of ‘spelletje’.

        Zoals ik al eerder zei heb ik nooit eerder zo bewust stilgestaan bij het fenomeen trolling en haat-lastercampagnes. Het verbaasde me aanvankelijk ook dat zulke campagnes worden gevoed of zelfs geïnitieerd door ‘intelligente’ mensen, met gezin, opleiding of maatschappelijke ‘status’. Kennelijk is het een denkfout dat deze campagnes doorgaans alleen door ‘kansloze totaalmalloten’ worden aangejaagd. Er zal vaak sprake zijn van dubbelleven of frustratie-projectie. Ad hominem, op de persoon spelen, vind ik sowieso een zwaktebod in discussies. Leerden we bij debaten al, en toen was ik 16.

  29. Whow. Medewerkers DWDD molesteren journalist. Lees maar. Hoe verschrikkelijk. En luister vooral ook even. Bijna 8 minuten WTF?! 😮 😳 😡

    Aah, van wie was hèt Goede Nieuws ook alweer? Juist ja, van Jeroen ‘theedoek-querulant‘ de K. Nuff said. Stiekem kon ik het lachen niet bedwingen, maar on the record is dit natuurlijk heel erg zielig. Al die paranoïde omkeerderij, komt nooit meer goed 😦 Hoe zou jij eigenlijk reageren als deze, nauwelijks verholen agressieve theedoek, je even de les komt lezen. In eigen huis nota bene?

      • Kan moeilijk mijn aandacht houden bij dit verhaal JDTV.
        Zal wel aan mij liggen.
        Ga je maandag ook met je camera in de aanslag op pad?
        Zoem maar goed in op het gezicht van Dankbaar als hem duidelijk wordt gemaakt waar de betreffende rechtszaak voor dient.

    • Inderdaad een goede link. En als er geen rassen zouden bestaan dan zijn er meteen een heleboel andere problemen opgelost. (Elite, Kasten, etc.) Het ligt wel gevoelig die waarheid. Ware het niet dat juist veel narigheid er is omdat mensen juist wél denken in familie-begrippen. Als de goegemeente dit begrijpt dan liggen de kaarten nogal anders. Maar ja. Er zijn ook luie en domme mensen. Die moeten wel geleid worden. Dat is ook weer zo een probleem. Soms denk ik wel dat het boven mijn pet gaat. Er zijn zoveel parameters in het geval leven. Maar ja. De rijken leven in Villa’s en de armen in krotjes. Daar helpt geen logica tegen of voor. Ja, de rijken hebben het land. ‘Gekocht’. Ahum.

      • ik ben altijd een liefhebber geweest van de uitspraak van Einstein: “Imagination is more important than knowledge.”
        Imagination is zowel onze kracht als onze zwakte. Ik vind het jammer dat we de imagination niet beter gebruiken, daar zijn we nog niet toe in staat.

      • Fantasie is inderdaad een mooie menselijke eigenschap. Zo weet ik ook dat een rijkaard net zo verveeld kan zijn als een ander en ik. Niets menselijk is ons vreemd en alles went, ook macht en pracht. Wat over blijft na een partijtje zijn de slingers en de franje. En de lege flessen en de vieze borden. Dus ook rijkdom is een illusie.
        Trouwens kennis zie ik wel als een geschenk van de Goden. Zonder kennis is zelf de meest intelligente mens een groot gevaar.

  30. ben net even de Urgent Calls van Micha weer aan het bekijken, als ik die reacties zie moet ik toegeven dat M.I.A. (was het volgens mij) gelijk heeft. De blaadjes gaan vallen en die mensen worden steeds gekker in de bovenkamer. Beetje zielig ook wel…

Reacties zijn gesloten.