Hello world!

Door Rachid: Wie is Wim Dankbaar ?

Als je gaat googelen en als je hem al een tijdje volgt, dan krijg je een aardig beeld. Hij is paar keer veroordeeld, oa voor het lastig vallen van rechercheurs in de deventer moordzaak, hij is veroordeeld voor het stelen van de email van Peter R de Vries. En net zo goed zou hij veroordeeld kunnen worden wat hij mensen aandoet in de Vaatstra zaak. Het beschuldigen van Spencer, Wietze, Stephanie , Feik en Ali. De reden dat dit (nog) niet gebeurt is denk ik dat het juist meer kwaad dan goed zal doen. Wim zal er een showproces van maken en alles publiceren wat ie maar kan om wederom zijn gelijk te halen. Hij zal een rookgordijn aan bizarre vragen stellen en mensen tegen elkaar uitspelen. Er zullen alleen maar nog meer volgers bijkomen no matter wat de rechter oordeelt. Bovendien heeft ie het Andrea Luten Arrest mee, want daarin kregen mannen die hun website hadden volgepropt met zgn bewijzen dat de vader het had gedaan, geen straf.

Wim is dus ook iemand die je niet kan vertrouwen als het om geheimhouding gaat. Hij kan je iets beloven, maar een week later publiceert ie het gewoon, zolang het maar past in zijn straatje. Hij neemt elk gesprek op. Deze houding kan hij enigszins permitteren omdat hij financieel onafhankelijk zou zijn, en dus niemand anders nodig heeft dan behalve zijn aanhang voor zijn grootste hobby, het oplossen van complotten.

Hij schuwt hierbij werkelijk geen enkele methode. In de Deventer Moordzaak bv was hij ook flink actief op forums van Fok en dergelijke. En altijd weer die manipulerende manier van schrijven, altijd in de aanval, uitgaande van zijn eigen gelijk. Hoe vaak ik hem wel niet heb zien schrijven dingen in de trend van “je krijgt van mij 100.000 euro als je dit of dat aan kan tonen”. Alles is veroorloofd om de stemming in zijn voordeel te doen omslaan. Tegelijk heel kinderlijk.

Maar ook de manier van schrijven. Kijk naar zijn emails. Dat is geen normaal taalgebruik. Hij speelt praktisch iedere zin in op de emotie, en onderbuik gevoelens. Hij probeert zijn tegenstander zo te jennen dat deze haast wel moet happen. Allerlei smerige babypraat-achtige bijzinnen, zoals bv; je zou moeten reageren, maar dat wil je zeker niet he,omdat je van alles te verbergen hebt, en wij weten dat” enz enz. Tevens zijn regelrechte beledigingen heel normaal in zijn emails. Het deert hem niets.

Kijk ook naar zijn spelletjes. Wim stopt ermee, kondigt dit groots aan, maar is nooit 1 uur gestopt geweest. Wim gaat zijn excuses aanbieden, maar daar trapte zelfs ik weer in, hij deed er namelijk gewoon nog een schepje bovenop. En nu weer schrijft ie naar advocaten: “als je me deze en deze informatie kan geven, dan biedt ik mijn excuses aan”. We weten allemaal dat dit pure manipulatie is. Wim springt op de tak die hem op dat moment goed uitkomt.

Het grappige is dat zo scherp als Wim zijn pen is, zo suf komt hij over op de radio. Dan klinkt hij als je eigen buurman, die helemaal niet zo zelfverzekerd is en al helemaal niet charismatisch klinkt. Wim heeft dus het internet nodig en zijn geschrijf om zijn scherpste kant te kunnen laten zien. Dat heeft ie alle knoppen in handen, en is hij aan zet. Dat is zijn wereld. Het meest komisch was nog wel zijn optreden in PowNews. Ok hij werd enigszins overvallen door de camera, maar wat je zag was een angstig mannetje zie niets zei, wegkeek en wegdraaide en zich schuil hield achter de tralies van zijn erf.

Ik ben geen psycholoog, maar Wim lijkt iedere keer weer het zelfde trucje toe te passen, maakt niet uit welke onopgeloste moordzaak. Er is een gerucht, of zelfs twee. Wim plakt ze aan elkaar en maakt er gelijk zijn waarheid van. Vanaf dat moment doet hij niets anders dan alles laten passen in zijn verhaal.

Later volgt nog mijn schrijfsel over Wim en de Vaatstra zaak en over de volgers van Wim en de websites die daarbij betrokken zijn.

IK weet dat niemand dit leest, maar zo kan ik tenminste mij ei kwijt en dat kan niet bij Wim.

Groeten Rachid

83 thoughts on “Hello world!

  1. mijn reacties zijn nu allemaal verwijderd op de blog van Dankbaar, beetje raar denk je niet? Ik zag trouwens ook met mijn google search dat Wim al voor de DNA test flyers uitdeelde.. je zou bijna denken dat zij er iets mee te maken hebben ( hahhaaha.. gelukkig ben ik niet zo’n complotter :))

    • Heel gek, ik ben niet zo bekent met het fenomeen word-press maar toch raar om al jouw comments te deleten. Ze waren allemaal keurig en hartstikke goed qua inhoud. Vreemd. En inderdaad een ‘collega’ van Wim Dankbaar deelde flyers uit. Enorm megalomaan persoon die m.i. te zeker is van zijn waarheid, maar tevens weer kerel genoeg om nu toch hier en daar te gaan twijfelen. Ik blijf de zaak nog even volgen, zeker nu er een ‘fittie’ is tussen volidioot Micha Kat en Dankbaar. Blijf jij in ieder geval samen met mij een ander geluid geven anders word het zo monotoon daar 🙂

      • Hoi Swapichou,
        ik vrees dat dat niet meer gaat. Ik ben een troll volgens de moderators, dus mijn berichten worden niet meer geplaatst. Ach, en om eerlijk te zijn, het wordt nu toch steeds dezelfde discussie. Het fittie is wel weer leuk om te lezen :). Ze maken het zichzelf erg moeilijk op deze manier.

  2. Ik vind het vooral wel interessant (bijna boeiend) om te zien hoe deze mensen denken. Wim Dankbaar lijkt me niet een dom persoon, zelfs Micha is denk ik niet dom of die Bou. Maar de denkwijze is opmerkelijk.. zo stellig en zoekende naar het eigen gelijk. Het lijkt net of ze voor elk bewijsstukje een nieuw puzzelstukje pakken dat eigenlijk niet past, maar dan wel zo fijn knijpen dat het wel zou kunnen passen. Echter denk ik niet dat ze de buitenranden al hebben gevonden. Best mooi voer voor pyschologen. Het zijn niet scheldpartijen wat je weleens ziet op fora, met KK.. dit en KK.. dat.

    Ook ik ben altijd kritisch en vraag me bij elk nieuwsbericht ook af, is dit waar? Maar mijn benadering is anders. Ik wik en weeg, denk, filosofeer, discussieer, maar zal nooit mijn mening opdringen aan een ander in een gesprek.

    Wat nu is gebeurd, is dat ik waarschijnlijk iets te stellig overkwam om mijn eigen mening naar buiten te brengen. Dat vind ik weleens moeilijk op fora, ik wil dan een punt maken, maar kan dan snel beledigend of te cru overkomen. In face-to-face contact heb ik dat probleem nooit, maar virtueel moet ik daar nog behoorlijk aan werken. Vaak bedoel ik het namelijk helemaal niet zo slecht als hoe het er staat. Kan me dan ook wel voorstellen dat Wim op een gegeven moment denkt, laat maar, zij is aan het trollen. Misschien heb ik teveel op de man gespeeld, de verkeerde woorden gezegd, mensen beledigd, dat zou best kunnen.

    Jij slaagt hier wel goed in, om het beter te verwoorden. Ik zal het wel nog even blijven volgen, omdat het mijn interesse nu heeft gewekt maar ik kan en ga ook zelf niet meer reageren. Misschien als ik mijn virtuele schrijfkwaliteiten wat verbeter dat ik dan terug kom :).

    • Ha die Xara, nou we houden dus hier maar contact! 🙂

      Ik vind Wim Dankbaar best een bijzonder mens, met alle respect die man heeft wat. Daarom post ik ook uitsluitend op zijn blog. Geen zin om me met de gekkies van Kat in te laten. An sich heeft Wim best een punt wat ter discussie gesteld mag worden. Het is een ‘unicum’ dit relaas van Jan Vlug op televisie nota bene. En je mag, of misschien moet daar vragen bij stellen.

      Complotter zijn is een helaas voor sommigen een leuke hobby, voor mij bijvoorbeeld, het interesseert me enorm!

      Maar voor anderen is het 1 van meerdere serieuze psychologische aandoeningen.

      De zaak, de twijfel, de theorie en dan het zoeken naar de ‘bewijzen’ om die theorie maar passend te maken.

      Google dat maar eens. Daar zijn vele gradaties in en inderdaad er zijn mensen die posten op het blog van Wim die m.i. best beter af zullen zijn met wat medicatie, maar er zijn er ook die gewoon naarstig op zoek zijn naar hun vraagstukken. Je kan je afvragen of dat gezond is, maar goed ik doe het ook dus m.i. is het geheel niet vreemd.

      Over jou, persoonlijk snap ik de ban niet, en al helemaal niet waarom dan ook maar meteen al je comments zijn verwijderd. Misschien dat je waarschijnlijk inderdaad een beetje te stellig overkwam. Maar goed, je mening moet je kunnen verdedigen. Trollen is eerder puur stellig zijn om enkel en alleen reacties uit te lokken van anderen op welke manier dan ook, daar heb ik jou niet op kunnen betrappen.

      Hoe dan ook we houden contact! Ik vond je bijdragen in ieder geval nuchter en helder!

  3. mag ik hier wel mijn mening geven, jezus wat een klucht, en inderdaad, criticasters worden stelselmatig geweerd. Ik kom er al helemaal niet meer doorheen, en veel berichten zijn weggehaald. Ik vraag me af hoe lang Swap nog wordt getolereerd, want die legt zijn vinger op elke zere plek, en dat gaat natuurlijk niet werken. Immers de plotters komen allemaal van websites die geen kritiek toelaten. Het is dan ook de vraag hoe een op zich intelligent persoon als Wim Dankbaar zich zo kan laten gaan in zijn eigen gelijk, het individualisme ten top. Later schrijf ik mijn hele pen nog leeg, dit is alleen nog maar opwarmen.

    Ik ben dus Rachid, ik ben 2 onderwerpen toegelaten en heb mijn kritiek geuit, nooit scheldwoorden gebruikt of iemand voor gek uitgemaakt, toch mag ik er niet meer op.

    Tot laters

    • Ha die Rachid!

      Goh, moeten we nou van mijn blogje een ik ben gebanned op rechtiskrom blog maken dus ik ventileer hier maar?

      In ieder geval, ik vond je zeker geen trol maar in alle eerlijkheid er schijnen issues te zijn met het blog an sich, het kan best zo zijn dat je gewoon nog welkom bent maar om onduidelijke redenen dat niet kan.

      Wim heeft dit zelf ook gepost, check het eventjes anders.

      Je punt over dat kritiek niet gewenst is, is wel een serieus punt. Complotters mogen zich best te rade gaan wat het nut daarvan is. Iemand die loopt te schreeuwen jullie zijn gek, neem je medicijnen idioot kan ik nog zien als een trol maar iemand die zijn mening geeft zou toch juist welkom moeten zijn op een blog waar men pretendeert aan waarheidsvinding te doen.

      • Dank als ik hier terecht kan. Lees nog maar verder terug op Wim zijn blog. Al velen gingen ons voor, bv Chris, Johan enz enz, maar de tactiek van Wim is dan om je eerst tot trol te benoemen maar het nog even aanziet, dan schrijft ie tussendoor dat je wrs toch geen trol bent, ondertussen roepen de TheyKnows Ria’s en Fleurs om het hardst dat het wel een trol is. Als je te fel bent, gaat Wim om je echte naam vragen voordat je verder mag schrijven. Soms zag je nog een criticaster schrijven: hee er worden berichten weggehaald. Maar een half uur later is dat bericht ook weg en is er in die discussie niets meer van de criticaster te zien. Zo ging dat ook in het laatste onderwerp waarin ik reageerde. En vervolgens kan ik er niet meer op. Heb zelfs meerdere manieren geprobeerd. Opvallend is trouwens ook, dat toen ik op Wim zijn blog net begon te schrijven er gelijk berichten werden weggehaald, omdat ze kennelijk te kritisch waren. Echter als ik een bericht begon met de complimenten aan Wim en zijn uitgebreide onderzoek , en dan dezelfde kritiek weer schreef, dan werd ie wel geplaatst. Moet ik nog meer zeggen …..

      • Oh ja en Chris, gewoon een reageerder die volgens Wim te kritisch was, wilde zijn naam niet bekend maken, dus wat doet Wim, die belt naar het bedrijf uit het emailadres van Chris, om daar te vragen of er een Chris werkte. Wim is niet van gisteren, weet heel goed wat ie doet. Hij gaat daarin heel ver. Ik denk niet dat iemand hem kan stoppen, hoogstens een rechter op een paar details, maar daarna gaat hij er linksom of rechtsom weer vol tegenaan. Hij is leep en heel erg berekenend. Hij zoekt bewust het grijze gebied op tussen smaad en stalking.

        Swapichou says: GAAF!!! IK KAN COMMENTS EDITEN!!!!!!!!!!!!!! 🙂 maar goede analyse!

  4. Wie is Wim Dankbaar ? Als je gaat googelen en als je hem al een tijdje volgt, dan krijg je een aardig beeld. Hij is paar keer veroordeeld, oa voor het lastig vallen van rechercheurs in de deventer moordzaak, hij is veroordeeld voor het stelen van de email van Peter R de Vries. En net zo goed zou hij veroordeeld kunnen worden wat hij mensen aandoet in de Vaatstra zaak. Het beschuldigen van Spencer, Wietze, Stephanie , Feik en Ali. De reden dat dit (nog) niet gebeurt is denk ik dat het juist meer kwaad dan goed zal doen. Wim zal er een showproces van maken en alles publiceren wat ie maar kan om wederom zijn gelijk te halen. Hij zal een rookgordijn aan bizarre vragen stellen en mensen tegen elkaar uitspelen. Er zullen alleen maar nog meer volgers bijkomen no matter wat de rechter oordeelt. Bovendien heeft ie het Andrea Luten Arrest mee, want daarin kregen mannen die hun website hadden volgepropt met zgn bewijzen dat de vader het had gedaan, geen straf.

    Wim is dus ook iemand die je niet kan vertrouwen als het om geheimhouding gaat. Hij kan je iets beloven, maar een week later publiceert ie het gewoon, zolang het maar past in zijn straatje. Hij neemt elk gesprek op. Deze houding kan hij enigszins permitteren omdat hij financieel onafhankelijk zou zijn, en dus niemand anders nodig heeft dan behalve zijn aanhang voor zijn grootste hobby, het oplossen van complotten.

    Hij schuwt hierbij werkelijk geen enkele methode. In de Deventer Moordzaak bv was hij ook flink actief op forums van Fok en dergelijke. En altijd weer die manipulerende manier van schrijven, altijd in de aanval, uitgaande van zijn eigen gelijk. Hoe vaak ik hem wel niet heb zien schrijven dingen in de trend van “je krijgt van mij 100.000 euro als je dit of dat aan kan tonen”. Alles is veroorloofd om de stemming in zijn voordeel te doen omslaan. Tegelijk heel kinderlijk.

    Maar ook de manier van schrijven. Kijk naar zijn emails. Dat is geen normaal taalgebruik. Hij speelt praktisch iedere zin in op de emotie, en onderbuik gevoelens. Hij probeert zijn tegenstander zo te jennen dat deze haast wel moet happen. Allerlei smerige babypraat-achtige bijzinnen, zoals bv; je zou moeten reageren, maar dat wil je zeker niet he,omdat je van alles te verbergen hebt, en wij weten dat” enz enz. Tevens zijn regelrechte beledigingen heel normaal in zijn emails. Het deert hem niets.

    Kijk ook naar zijn spelletjes. Wim stopt ermee, kondigt dit groots aan, maar is nooit 1 uur gestopt geweest. Wim gaat zijn excuses aanbieden, maar daar trapte zelfs ik weer in, hij deed er namelijk gewoon nog een schepje bovenop. En nu weer schrijft ie naar advocaten: “als je me deze en deze informatie kan geven, dan biedt ik mijn excuses aan”. We weten allemaal dat dit pure manipulatie is. Wim springt op de tak die hem op dat moment goed uitkomt.

    Het grappige is dat zo scherp als Wim zijn pen is, zo suf komt hij over op de radio. Dan klinkt hij als je eigen buurman, die helemaal niet zo zelfverzekerd is en al helemaal niet charismatisch klinkt. Wim heeft dus het internet nodig en zijn geschrijf om zijn scherpste kant te kunnen laten zien. Dat heeft ie alle knoppen in handen, en is hij aan zet. Dat is zijn wereld. Het meest komisch was nog wel zijn optreden in PowNews. Ok hij werd enigszins overvallen door de camera, maar wat je zag was een angstig mannetje zie niets zei, wegkeek en wegdraaide en zich schuil hield achter de tralies van zijn erf.

    Ik ben geen psycholoog, maar Wim lijkt iedere keer weer het zelfde trucje toe te passen, maakt niet uit welke onopgeloste moordzaak. Er is een gerucht, of zelfs twee. Wim plakt ze aan elkaar en maakt er gelijk zijn waarheid van. Vanaf dat moment doet hij niets anders dan alles laten passen in zijn verhaal.

    Later volgt nog mijn schrijfsel over Wim en de Vaatstra zaak en over de volgers van Wim en de websites die daarbij betrokken zijn.

    IK weet dat niemand dit leest, maar zo kan ik tenminste mij ei kwijt en dat kan niet bij Wim.

    Groeten Rachid

    • Ja, dat viel me ook al op Rachid. Ik ben ook even gaan speuren op internet en kwam erachter dat hij inderdaad zich heeft uitgekocht bij een succesvol internetbedrijf. Toen kreeg ik ander beeld van hem. Ik heb weleens tegen hem gezegd, dat hij gewoon moest werken, niet zo de speurder moest uithangen. Dat nam ik toen terug.

      Maar: ik begrijp het niet, hij keek de uitzending van Vlug en dan toch weer die theorieeen. Ik heb ook veel gedachten, maar kan ze ook weer ombuigen als de waarheid anders blijkt te zijn. Ik was ook uiterst verbaasd toen hij toch weer zijn fijngeknepen puzzelstukjes erbij haalde. Ik snap er werkelijk niets van. Hij heeft echt teveel tijd ofzo, dan ga je dat soort dingen misschien denken..

      Ik heb dat ook weleens gehad, de eerste keer dat ik werkloos werd, ineens had ik tijd om eens goed naar de lucht te kijken. Toen viel het mij op dat er soms wel HEEL veel strepen in de lucht waren, meer dan ik ook gezien had in mijn hele leven. Toen ben ik gaan zoeken op google.. en kwam op chemtrails.. ik heb gelezen, gelezen.. daardoor kwam ik ook op vage sites als Niburu etc. En nog steeds weet ik het niet zeker, maar ik ben nooit zo stellig geweest als deze heren, al heb ik nog wel een beetje mijn twijfels :).

      Het lijkt soms net, nu ook met het fittie, dat het net kleine jongens zijn. Ik snap dat echt niet hoor.. Kan me daar echt niets bij voorstellen dat je je zo laat gaat (ondanks dat ik zelf ook soms onredelijke/scherpe tong heb).

      • idd kleine jongens wie een wedstrijdje doen, wie kan er de meeste vragen stellen, de meeste mist opwerpen, en het heeft verder niets , maar dan ook helemaal niets met waarheidsvinding te maken. Als je goed oplet, draait het allemaal om Wim. Later kom ik hier op terug. Ik wil mijn hele verhaal doen, evt nog in discussie met Xara en Swappie, en evt anderen die zich er in mengen, maar dan laat ik het erbij, want de enige oplossing is uiteindelijk het gewoon te negeren. Want ze kicken allemaal op aandacht.

    • Nou Rachid ik heb het in ieder geval gelezen. En ik ga sowieso niet modereren dus flikker erop wat je wil!

      Interessant relaas, dat sowieso.

      Ik denk dat je wel op het juiste pad zit qua Wim Dankbaar. Ik ben echter niet zo negatief over hem als jij. Voor zover ik weet is Wim ‘binnen’ en renteniert hij vrolijk in een mooi huis, met een mooie auto. Dus heeft hij tijd, en middelen om zich te storten op burgerrechercheur zijn en dat is zijn goed recht. Waarom niet.

      Wim is een duidelijke D (van het bekende DISC profiel) die tegenspraak niet of nauwelijks tolereert maar tevens weer man genoeg om eerlijk toe te geven wanneer hij aantoonbaar fout zit.

      Er is echter 1 dingetje waar ik wel verbaasd over ben. Namelijk Wim kent, maar niet alleen kent maar gooit ook Matt Hoorn in de copy (zie laatste post naar email naar Jan Vlug, daar staat toch echt Mattie Hoorn (nieuwe naam)), en ik ken Matt toevallig van lang geleden en dat is best een sujet. Ik vraag mij af waarom Wim hem kent, maar nog veel meer waarom hij Mattie in de copy gooit mbt tot de email naar Jan Vlug.

      Misschien kan jij meer vinden…

  5. @vrouwentong: ja, ik ben het met je eens. Klokkenluider-comments lees ik niet eens meer, want je weet al waar daar staat. Mensen met een andere mening worden toch geweerd.

    Ik pleit mezelf echt niet vrij hoor, ik ben niet altijd zo tactisch als Swapichou doet, maar toch, er was geen aanleiding eigenlijk om al mijn berichten te verwijderen. Sterker nog, ik zei dat ik vond dat Albert (waar ik het niet mee eens ben) het wel goed verwoordde, en dat de discussie wat prettiger werd, daarna werden mijn comments verwijderd.

    Ja Rachid, jou heb ik daar ook gezien. Moet eerlijk zeggen dat ik dacht dat jij Swapichou was, beetje zelfde goede manier van schrijven en door het verplicht inloggen (wat ineens moest) dacht ik dat jij en hij/zij dezelfde waren :).

    Ik miste je inderdaad ook, ging ook zoeken op jouw naam en zag dat jouw postings weg waren. Dat was ‘weer’ na een aanval met spamberichten. Ik ken WordPress heel goed, en Wim moet een premium account hebben. Dat mensen ineens bewust DDOS spam-berichten gaan sturen kan bijna niet. Maar goed… als mensen tegenspreken gaat hij dat ineens op de site zetten. Dat viel me in eerste instantie al op.

    Daarna heb ik iets gepost over zijn Linkedin account.. Die werd redelijk snel gewist, het was ook wel een beetje berichtje op de man af, dus dat snap ik wel.

    Hij weet mijn volledige naam. Vandaag dacht ik ineens, ja noem mij ook maar complotdenker nu (LOL), dat hij me linkt aan Jacob Steringa. Jacob twittert zijn laatste tweet over een bedrijf waar ik werknemer ben geweest en nog veel contacten mee heb.. Zeg maar, ik ga ook al beetje gek worden. Maar raar blijft het wel dat mijn berichtjes, waar geen scheldwoorden in staan, worden geweerd. Zouden zij toch juist niet willen dat de waarheid boven tafel komt?? Zou wel erg bizar zijn 🙂 🙂

    • @Xara nou nou nou niet zo complotdenken hoor! Straks moet ik nog gaan modereren ofzo…

      Het laatste over Jacob Steringa begreep ik echter niet helemaal? Je bedoelt dat omdat in jouw email adres je echte naam bekend is (ook voor mij trouwens) *zwaait* dat Wim op jou zou kunnen googlen en je linken aan Jacob Steringa? Als in het bedrijf? https://www.google.cz/search?q=Jacob+Steringa&rlz=1C1SAVA_enCZ503CZ503&aq=f&oq=Jacob+Steringa&aqs=chrome.0.57j0l3j62l2.628&sugexp=chrome,mod=6&sourceid=chrome&ie=UTF-8#hl=en&safe=off&tbo=d&rlz=1C1SAVA_enCZ503CZ503&sclient=psy-ab&q=Jacob+Steringa+bedrijf&oq=Jacob+Steringa+bedrijf&gs_l=serp.3…5877.7305.0.7550.8.8.0.0.0.0.184.1168.1j7.8.0.les%3B..0.0…1c.1.SsftZlLpbxU&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.&bvm=bv.1355272958,d.Yms&fp=a1282edf1d556b0&bpcl=39942515&biw=1920&bih=975 Dus daar heb jij gewerkt?

      Dus eigenlijk heb je dus wel insider information… Tja… Jammer dat ze niet naar je wilden luisteren.

      Trouwens waar in Friesland om je vandaan? Ik zo’n veertig kilometer verderop in de Compenije maar zit inmiddels duizenden kilometers verder.

      • haha, Swapichou, zo erg complotdenken is het niet hoor :). Nee, toen we ons moesten registreren omdat hij weer eens was aangevallen gebruikte ik mijn oude account van WordPress. Heb ik al paar jaartjes. Daar stond mijn volledig naam in, die heb ik later maar even veranderd in Xaraaaa. Wist trouwens niet dat jij mijn email adres kan zien haha. Maar goed, dat was niet de twijfel. Meer dat ik op Linkedin ging kijken en daar heb ik mijn profiel open staan en maakte een opmerking op Wim zijn site over zijn profiel. Dus hij kon heel makkelijk zien wie ik was. Als je gaat naar Jacob Steringa zijn laatste tweet op Twitter, geeft hij een link dat gerelateerd en weer gelinked is aan het bedrijf waar ik heb gewerkt en nog veel contaten mee heb. Maar goed, net wat je zegt, ik ga ook complotdenken. Misschien vond hij mij gewoon een trutje, dat kan ook.

        Ik kom trouwens uit Heerenveen, maar opgegroeid in Drachten (de walden). Ben inderdaad ook vaak in de Ringo bar geweest en in Kollum. En jij?

        • Ik zie wat je bedoelt.

          Ik ben geboren in Hoornsterzwaag en heb nog het geluk gehad een deeltje van mijn pubertijd daar door te brengen. Gorredijk, Jubbega, Drachten, en ja ook Heerenveen (zelfs Oosterwolde trouwens) waren de plekjes waar ik op de fiets regelmatig kwam. Over de barretjes. Poeh… In Kollum ben ik nooit geweest, dat was net iets te ver (2 uur fietsen ofzo) maar in Drachten wel, en vooral veel in Gorredijk en Heerenveen, daar had je trouwens een hele leuke kroeg… Ik ben de naam even kwijt. Verdomme… Ik kom er wel op!

  6. maar Rachid: hij wilde wel met je bellen op een gegeven moment, heb je daar met hem over gemailed? Dat je het niet deed is denk ik heel goed, want hij zet alle vertrouwelijke info online. Maar heb je contact met hem gehad toen?

    • ja dat snap ik wel Rachid. En hij gooit alles online, dat zal ook altijd de reden zijn dat ik niet met hem zou willen spreken. Nou ja, de jongetjes vechten nog wel even door denk ik 🙂

      • Ja op zich leek het me interessant, maar na alles wat ik weet over Wim, vraag ik me af of hij echt een discussie wil voeren of toch stiekem graag mijn identiteit wil weten en mij gelijk gaat googelen om zijn achterdocht te bevredigen. DIt is mijn mening maar ik vind hem een wolf in schaapskleren, en een kameleon tegelijk. Ik kan inhoudelijk discussieren, maar ben niet opgewassen tegen stalkingspraktijken, daar pas ik voor en neem simpelweg het risico niet. Wim zit op een dood spoor, en Wim zal zijn mening toch niet bijstellen door mij, dus er is geen reden om met Wim te bellen.

  7. En Rachid: ik heb ook weleens gedacht om een tegenblog te beginnen, die zijn er trouwens ook al wel, zoals: http://hetbeestvanoudwoude.wordpress.com/ en http://barracudanls.blogspot.nl/ zijn ook kritisch. Hier vind je trouwens info over het boek dat wordt uitgegeven in 2013 over alle kwatch dat is geschreven over Marianne: http://www.vuykenco.nl/www.vuykenco.nl/Boeken.html.

    Als je hulp nodig hebt bij een website bied ik dat kosteloos aan. 🙂 Ben een goede webbouwer.

    • Die joyride is ook al meerdere keren gebruikt om het complot weer kloppend te maken. Er is toen DNA afgenomen, en Jasper is toen uitgekozen als zondebok. Iets wat nooit kan, want dan moeten er al zoveel mensen in het complot ziiten, haartje , bloed, sperma, nog even los van dat er voor zo’n complot geheel geen motief is. Tenzij je over hoge heren en Demmink begint natuurlijk. Voor Wim zijn het weliswaar gouden tijden als het gaat om aadacht , maar geen makkelijk tijden. Het wordt eigenlijk onmogelijk om nu nog een complot omhoog te houden, tja wat doe je dan, er zit dan niks anders op dan de advovaat van de verdachte aan te pakken. Dat is toch een gruwelijk zwaktebod, Het lijkt niet eens meer om Ali en Feik te gaan. Ergens wordt dit een lachertje, ware het niet dat Wim in zijn zoektocht de laatste jaren veel schade heeft aangericht. Je zal maar Stephanie zijn met je hartkwaal en zo te kijk worden gezet door een stel 50ers zoals Beets en Dankbaar en dat kringetje van in mijn ogen enge mannen die niet alleen zoals Swapichou zegt speurdertje gaan spelen. Nee ze spelen eigen rechter. En daarom ben ik ook op de blog van Wim beland. Ik vind dat mensen onrecht wordt aangedaan.

      • ja, dat vond ik ook meteen. Uit onderzoeken is gebleken dat Stephanie Marianne niet eens echt kende. En ze gaan ook zo prat op die getuigenissen van Geke. Ik, als friese meid, vond haar helemaal niet betrouwbaar overkomen. Kwam op mij echt over als een paar roddeltantes die je wel in Friesland ziet. Maar ja dat is misschien wat te stellig, ik had er meteen geen goed gevoel bij.

        Wat betreft mijn laatste linkje naar de verkrachting in 2009 van de NOS, er wordt ook gezegd dat het niet klopt, dat het een leugen is geweest van dat meisje. Heb nog niet echt bewijs daarvan kunnen vinden, maar zou weleens niet waar kunnen zijn.

        • Ja die Friese miepen die miepen nogal. Ik zal nooit vergeten dat ik s’nachts onverwacht langs kwam bij een maat van mij en zijn pleegmoeder aantrof op de bank, met 2 lege flessen wijn en een volle luisterend naar paul de leeuw en in tranen. Ik begreep plots waar al die verhalen van kwamen. Die vrouw zat zelf zo vol van ellende dat dit ergens gespiegeld moest worden.

      • Nou daar heb je enorm gelijk in. Ik kan het niet beter zeggen. Toch geloof ik dat Wim man genoeg is om zodra alle feiten daar zijn en alles onomstotelijk vast staat dat hij in ieder geval publiekelijk op zijn blog excuus aanbiedt. Wel zullen we daar nog een maand of 6-12 op moeten wachten.

  8. Swapichou, ik heb genoten van je reactie aan Fleur. Simpelweg meesterlijk en super ontwapenend. Wim zal nog een probleem krijgen jou van zijn blog te verwijderen, want daarvoor kies je je woorden te subliem, en ik zie dat jij ook elke kritische noot voorziet van een compliment aan Wim. Dit werkt echt. U voelt hem goed aan, waarschijnlijk zelfs beter dan ik. Serieus mijn complimenten voor uw schrijfstijl. Die arme Fleur, die doorgaans zich altijd beperkt tot het beledigen van mensen en het roepen van ‘hij is onschuldig’, die zal zich overrompeld voelen door uw inhoudelijkheid.

    • Ha die Rachid, nou bedankt voor het compliment, maar om eerlijk te zijn het komt gewoon regelrecht uit het hart. Wim kan mij overigens gewoon een ban geven, ik zou alleen niet snappen waarom. Ik zou trouwens zo graag willen dat er een ‘nee want’ discussie was ipv een ‘ja maar’ discussie. Misschien moeten wij dat hier maar doen 🙂

  9. Ik wil trouwens niet een nieuw complot bedenken, maar ik herkende wel de twijfel zoals geuit door Xara aangaande de duizenden berichtjes. Ik was de eerste nacht van de ‘aanval’ aan het werk en vrijwel de hele nacht op de site van Wim, daar ik nog steeds rechtstreeks kon posten. En dit volop deed, samen Marco (waar is die gebleven) en Xara. Tot een uur of half zeven heb ik geen enkele aanval gezien. Ik kan niet aantonen dat Wim liegt, maar het kan toch niet toevallig zijn dat net die ochtend alle kritische berichten zijn verwijderd en er alleen een draad overbleef met aanhangers. Het is me alleen niet duidelijk waarom ze daarover zouden moeten liegen, want dat weghalen van berichten was al schering en inslag. Dit is niks nieuws. Ik heb criticasters zien komen en gaan. Ik was zelf al een verbannen, maar merkte dat ik onder een andere naam (rachid) weer verder kon schrijven. Hoe dan ook een raar verhaal.

    • Die aanval moet dan achter de schermen geweest zijn, want tot dat moment moest een eerste reactie van iemand altijd eerst gemodereerd worden. Het was niet mogelijk om gelijk te plaatsen. Ik vermoed dat dit gebeurd kan zijn, maar dat ze de gelegenheid hebben gebruikt om de aanval als ook nog een smoes te gebruiken dat er berichten waren verwijderd.

  10. Hier even het laatste bericht van Wim. (in plaats van dat ie de vele kritische vragen van Swap beantwoordt, overigens is dat standaard zo. Wim gaat nooit direct in op te directe vragen die een steen uit zijn complottoren zouden kunnen trekken. Meestal reageren dan zijn aanhangers met: je kent de dossiers niet, met de nodige links naar andere plekken op de blog, waar ik dan een totaal onwetenschappelijk stuk te lezen krijg, altijd standaard voorzien van 5 sneren in de richting van PR de Vries, bovendien me door een toontje va Wim moet worstelen die altijd met zijn denigrerende manier zijn gelijk uit bij wijze van spreken een grassprietje kan halen)

    Maar lees wat ie nou schrijft en hoe ie schrijft. Het gaat dan toevallig over Micha Kat waarmee ie kennelijk in een soort cyberoorlog is.

    “Micha Kat is nu heel zielig. Hij is bang “fear sets in” en hij is ook echt bezorgd dat de oproep op het Fok forum om hem te vermoorden, serieus genomen moet worden. Steek hem maar een hart onder riem! Micha, ik vind ook dat je echt een martelaar bent geworden hoor! Je doet zoveel goeds, en nu word je met de dood bedreigd. Nee, echt! Het is geen kattepis, wat Micha moet verduren. als je maar weet dat Micha een held is, die voor niets en niemand wijkt! Het fotootje van Theo van Gogh met mes in de buik is ook erg theatraal. Hetzelfde lot zou micha ook kunnen treffen, hoor!
    Guttegut, wat meet je jezelf toch aan. Hoe staat het met je supergetuige? Geloof je nog steeds dat de Van Korlaars groter zijn dan Bruinsma en Holleeder bij elkaar? Hoeveel mensen steek jij figuurlijk een mes in de buik, Micha?”

    Dat hele smeuige toontje van Wim dan ben ik zo allergisch voor. En dan zit hij daar in zijn fort ahter hoge muren het internet te bevlekken met allerlei natrapperij en bewijzerij dat anderen het mis hebben en hij niet. Dat verwacht je toch niet van een normale man die kritisch naar recht en bestuur wil kijken. Nee hier zit een klein jochie die geniet van elk punt dat ie scoort, maar geen enkele kritische blik op zichzelf gunt. Ik persoonlijk vind dit walgelijk. En dit soort mannen zitten dus SPencer te beschuldigen, Stephanie te stalken, lopen te pronken met ene Geke, die waarschijnlijk nooit door de kritische molen van justitie is gekomen, want als je goed naar die getuige luistert, zwamt ze er ook maar een beetje op los. Ze vult het in op haar eigen manier. Maar goed zelfs al zou Geke betrouwbaar zijn, dan nog mag je natuurlijk nooit zomaar gaan verkondigen dat de daaraan verbonden theorie de waarheid is, dit is door Swap veel beter verwoord. Dit soort mensen oordelen dus over een Stephanie, zonder dossierkennis, en komen ook elke keer terug op de verkrachting van Stephanie en maken daar ook nog complotten van. Dat is toch treurig. En dan gaat Dankbaar ook nog een petitie beginnen dat Stephanie(en ali enz) hem dan maar moet vervolgen. Zo blijkt de soms joviale en menselijke Wim, in mijn ogen een soort monster. Als Stephanie mijn zus was geweest, dan weet ik niet wat ik gedaan zou hebben. Het bloed onder hun nagels vandaan. Zo zie ik de acties van Wim. Het is mijn voorzichtige conclusie, maar ik denk dat Wim ziek is in zijn hoofd. Ik kan me hier echt kwaad op maken. Wie dat een ander aan. Zonder bewijzen zomaar beschuldigen van medeplichtigheid of daderkennis.

    Ik kom hier later inhoudelijk op terug. Nu ben ik vooral boos. Gelukkig gaat het om een heel klein groepje die Wim aanhangt, maar zou het nou om tienduizenden mensen gaan, dan wordt het al gevaarlijker. Het verbod op eigen rechter spelen is een grondbeginsel van onze rechtstaat. Sorry voor mijn wat felle toon, maar dit is hoe ik het zie. Geen onschuldige sherlock holmes maar iemand die over lijken gaat.

    • Ben het helemaal weer met je eens. Heb ook op klokkeluider online een bericht geplaatst dat ik het belachelijk vind dat Micha zich vergelijkt met van Gogh, maar dat komt de moderatie toch niet door.

      En ja, dat van Wim, datzelfde gevoel kreeg ik ook nadat hij weer begon over vage getuigenissen en helemaal toen hij zo kinderachtig tegen Micha begon. Het is gewoon kinderachtig en bijna obsessief te noemen. Zijn aanteigingen tegen Stephanie heb ik sowieso altijd belasterend gevonden, vooral toen hij ook nog een foto van haar vader ging plaatsen en een link plaatste naar het facebook adres van Jasper S. zijn dochter. Toen begon ik al te denken dat deze man niet helemaal fit in zijn bovenkamer is.

      Ik ben benieuwd naar je inhoudelijk verslag Rachid, ik heb zoveel gedachten, maar kan het soms wat moeilijk op het virtuele papier neerzetten. Ben blij dat ik toch nog even mijn hart kan luchten hier! 🙂

      • En ja, het groepje is maar heel klein. Dat steunt mij ook in mijn boosheid. Ze denken heel wat in te brengen hebben, maar dat hebben ze niet. Vlug zal het waarschijnlijk ook heel vlug van tafel vegen. Maar net als in de afgelopen jaren maken ze het proces wel moeilijk, zeker door de direct betrokkenen zo lastig te vallen. Ze hebben geen idee wat dat moet doen voor die mensen.

      • Snel stop mij om dit te zeggen: “volgens mij fleur, heb je al meerdere keren getracht iets zinnigs te posten maar het is je tot dusver niet gelukt…”

  11. @Vrouwentong: ja, ik vond het ook raar, die nacht was ik nog heel lang op. Zou er ook nog iets van zeggen, maar dacht, ach, kan net gebeurd zijn in de uurtjes dat ik er eventjes niet was. Maar vond het toen ook al raar. Ik denk dat Wim best weleens wat onbetrouwbaarder kan zijn dan wij denken.. helaas. Jammer.

    • Peter is een lul, maar hij verstaat zijn vak wel! Leuke sneer trouwens!

      Die kroeg trouwens, dat is ’t Kroegje’ daar wil ik nog een keertje naar toe, maar dan wel met mijn wolf! 🙂

    • Peter is inderdaad een vreselijke ijdeltuit, een soort Wim Dankbaar maar dan eentje die zijn talent ten positieve gebruikt. Peter het mannetje is niks maar zijn werk respecteer ik.

    • haha, ja, soms is het moeilijk om dingen niet te zeggen. Misschien ben ik daar net iets teveel in door gegaan en ben ik daardoor gebanned door Wim. Nou ja, echt erg vind ik het niet zo zeer, je krijgt toch steeds hetzelfde commentaar weer terug. Moet zeggen dat ze wel goed op jou reageren Swap, houdt de discussie daar tenminste nog een beetje reeel. Je kunt je nog goed inhouden 🙂

      • laten we eerlijk zijn, er wordt niet serieus op de kritische vragen van Swap ingegaan. Hij wordt getolereerd en ze proberen m te negeren. Een beetje lezer zal kunnen inschatten het niet te kunnen winnen van Swap zijn nuchterheid. Ben benieuwd hoe lang dat goed gaat. Ook wim trouwens schijnt Swap geheel te negeren, valt jullie dat ook op ?

      • Ergens vind ik de repliek van Fleur bewonderenswaardig, ik bedoel ik wil iets zeggen maar het lukt me niet is een stuk sterker dan niets zeggen. 🙂

      • Die Fleur heeft wel iets melodramatisch, maar vergis je niet zo kan zo giftig zijn als een adder en heeft een bord voor de kop ter grote van de maan. Over racistische motieven en het hoge sherrygehalte zal ik me maar niet uitlaten, want zonder bewijs moet je je plek kennen.

  12. Wat vinden jullie van die uitspraak van Wim die hij onlangs deed als hij zich richt tot Johan de (schoon)broer van Marianne; ik kan het even niet letterlijk vinden, maar hij schreef zoiets als:

    “De moord op Marianne kan me geen zak verschelen , het gaat mij om de misstanden bij justitie.”

    Misschien kan 1 van jullie de uitspraak terugvinden. Dit zegt toch alles. In een fictieve discussie met die Johan wil ie even tegen het zere been schoppen en laten merken hoe zeer hij overal lak aan heeft. En niemand die hem een strobreed in de weg legt. Ik zeg met deze opmerking liet Wim zijn ware aard zien. Namelijk geen. Er is geen Wim, alleen maar lucht.

    • Ja die Wim is een keiharde. Zoals ik al eerder zei, een man een doel een richting en Wim gaat over lijken. Fout of niet hij gaat ervoor, waarom denk je anders dat hij loopt te rentenieren? Die man is bikkelhard. Wel denk ik dat dit niet het lot is wat hij verdient. Maar goed aan de andere kant loop ik hier ook maar mijn tijd te verdoen omdat ik recentelijk ontslagen *overbodig gemaakt ben* en dus weinig beters te doen heb. Een leuke invulling van mijn dag, maar ik kan mij niet voorstellen dat ik over twee jaar het nog over Vaatstra heb.

        • Alles? Maar an sich een beter tijdsbesteding om wat op te lossen ipv hersendoden trachten te onderwijzen over iets wat voor 99% zo klaar als een klontje lijkt.

          En trouwens, ik ben veel dingen, maar een slampamper is daar geen van! 🙂

  13. @vrouwentong: ja die opmerking kan ik me nog herinneren. Johan is trouwens de broer van Marianne. Maar Wim houdt sowieso niet echt rekening met gevoelens van mensen. Zo ben ik steeds verbaasd als hij vertrouwelijke informatie gewoon op internet gooit, evenals telefoongesprekken (volgens mij is dat laatste nog strafbaar ook).

      • *kan zijn! 🙂

        Je weet het nooit op het internet….

        Trouwens moet ik de blognaam maar veranderen? In bijvoorbeeld ‘omdatkromrechtkanzijn’ of ‘kromisrecht’ of ‘linksbuigtaf’ o.i.d.?

      • Alsof die zullen komen. Sommige mensen willen gewoon ja knikken. Het dapperste wat zij ooit zullen doen is tegen mensen zeggen die niet ja knikken zeggen dat die mensen juist wel ja zouden moeten knikken, omdat die mensen het niet snappen. Want de grote ja knikker heeft gelijk, daarom knikken wij allemaal ja. Tja… Ieder zijn keuze, ieder zijn leven. Maar als ik dan toch ja moet knikken dan doe ik het persoonlijk liever bij de Shell voor een salaris van 120k zodat ik tenminste buiten het ja knikken nog een leven heb.

  14. Geen flauw idee hoe je ook maar iets kan veranderen in deze toko. Ik wil gewoon ff mijn wolf als avatar zetten en dat lukt me al niet… *faal van mij ik weet het*

  15. Trouwens mensen, het was een genot om eens wat doordacht tegengas te horen, maar ik denk toch, hoewel ik niets beloof, dat ik eens moet gaan slapen. Die wolf van mij blijft maar onrustig rondjes door het huis lopen en ik weet dat dit niet ophoudt tot dat ik in bed ga liggen en ze naast me can kruipen, ja het zijn prachtige beesten maar je wordt er soms helemaal gek van!

  16. @Swap, ik was dus op jou blog beland om mijn kritiek eindelijk kwijt te kunnen die ik op de webblog van Wim niet kwijt kan. Dit was ik van plan in drie delen. Eerste deel is de persoon Wim Dankbaar, en staat hierboven. Het tweede deel wil ik schrijven over Wim en de Vaatstra zaak. Het derde deel over de volgers van dergelijke complottheorieen. Is het een idee om hier voor een tweede en derde onderwerp te starten, om zodoende de overzichtelijkheid te bewaren en deze draad niet te lang te laten worden ?

  17. Goedemorgen! 🙂
    @Swapichou: gisteren had je het over de mail van Wim, dat hij daarin ook Matti Hoorn noemt. Die naam kwam mij ook al erg bekend voor. Toen bedacht ik me dat het dat persoon is waar Wim ruzie mee heeft gehad toen hij de mail van Peter R. de Vries had gekraakt. Verhaal ken je vast wel. Die Matt is inderdaad echt een oplichter. Wim had ruzie met hem maar blijkbaar weer bijgelegd, of Wim kan hem weer eventjes goed gebruiken. Weet het niet.

    Daarna ben ik nog even wat gaan speuren en dan kom je toch wel een hoop drek tegen over Wim. Vooral ook zijn contacten met die pedojaagster Yvonne van Hertum. Ook heb ik even mijn geheugen wat opgefrist mbt de Deventer Moordzaak. Wim heeft wel steeds dezelfde werkwijze lijkt het wel. Hieronder twee links, denk wel dat jullie ze al kennen hoor, maar toch.

    Achtergrond Matt Hoorn http://www.devriendenvanmatt.org/index.php/about/

    Wim Drek: http://www.devriendenvanmatt.org/index.php/2009/06/14/wim-dankbaar-jorist-zijn-eigen-wangedrag-weg/

    • Goedemorgen! 🙂

      Ja god ik heb ooit eens ook bijna zaken gedaan met Mattie Hoorn, toen nog gewoon Matt, mooie praatjes maar toen ik onraad rook heb ik hem gevraagd de investering voor te schieten (hij was toch al superrijk) resultaat Matt trok zich terug en nooit meer wat van gehoord 🙂

  18. We mogen uiteraard niet vergeten dat de heisa van Wim tegen Jan Vlug een flinke staart kent. Vlug was de advocaat van de klusjesman uit de Deventer Moordzaak. Hier heeft Wim ook al alles uit de kast gehaald om Vlug aan te pakken, en naar wat ik net lees in de links van Xara, heeft Wim de inloggegevens van Vlug gestolen/verkregen en gedeeld met die Matt Hoorn. Tevens de basis van Wim zijn complot in de Deventer Moordzaak zou gebaseerd zijn op een getuigenis van diezelfde Matt Hoorn die wist dat de schrijfproef vervalst was. Dus inderdaad de zelfde werkwijze. Ze nemen zonder vorm van kritiek iets aan voor waar en gaan vanuit daar verder borduren, en beschuldigen mensen die hen goed uitkomen of die in hun complot passen zonder deze theorie ooit nog uit te sluiten.

    Wie goed googelt ziet dat Wim in zijn speurderscarierre een spoor van vernieling , laster smaad en gestalk heeft achter gelaten. En waarom vraag je je af. Als het niets met waarheidsvinding te maken heeft, dan acht ik de kans groot dat het gezocht moet worden in de hersenen van Wim. Over kansberekening gesproken. De kans dat Wim ooit (gemeend) zijn excuses gaan aanbieden, zoals acht ik in tegenstelling tot @Swapichou nihiel of nul.

    • Ha die Rachid, och we zien het wel. Maar het heeft er wel de schijn van dat Wim meer schade heeft aangericht dan goed gedaan. Ik ben persoonlijk erg benieuwd wat de volgende stappen zijn.

      Ik zag trouwens dat je een stukje op ‘moon’ geplempt hebt, ik zal het eens lezen.

  19. ==
    hij is veroordeeld voor het stelen van de email van Peter R de Vries.
    ==

    Dan is onjuist. Dat is geseponeerd, want onder toenmalige wet geen strafbaar feit.

  20. Pingback: Gefeliciteerd! 1 jaar! | Swap I. Chou

Reacties zijn gesloten.